למי שהתגעגע... ובמיוחד לפארק דה פראנס -

  • פותח הנושא FDA
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

mastertheknife

New member
קודם כל, "המסילה המזרחית" כפי שאנחנו מכנים
אותה היום, לעולם לא נקראה בשם "מסילת החוף". נכון, זה היה הקו הראשי של הרכבת בארץ ישראל וקו האורך היחיד בה, אבל איש לעולם לא קרא לו "מסילת החוף הישנה" או משהו בסגנון. שנית, "המסילה המזרחית" מאזור טול-כרם צפונה לאזור חדרה/פרדס חנה, ודרומה ללוד, באר שבע, ניצנה והלאה לתוך סיני, לא נבנתה על ידי הבריטים אלא על ידי הטורקים במהלך מלחמת העולם הראשונה. הבריטים רק הסבו את הקטע שבין חדרה ללוד לרוחב תקני, ובנו את ההמשך צפונה לחיפה (ומאוחר יותר, במהלך מלחמת העולם השנייה הלאה לנהריה, ראש הנקרה, ביירות וטריפולי). הבריטים גם בנו את המסילה מסיני דרך עזה לאשקלון, רחובות ולוד - וגם המסילה הזאת לא נקראה בשם "מסילת החוף" בימיהם. בקיצור, הבריטים בנו רק את הקטע הצפוני של מסילת החוף - מנהריה ועד צומת רמז של היום. הטענה שהועלתה בכתבה איננה מדוייקת, וזה בלשון המעטה.
תודה על התיקון ועל ההסבר המורחב, מעניין! :)
 

easylivin

New member
תודה על התיקון ועל ההסבר המורחב, מעניין! :)
חבל שלא יוצא לנו לדבר יותר על היסטוריה
בזמן האחרון, כי רוב הדיונים הם על דברים הרבה פחות נעימים...
 

luckydude

Active member
קודם כל, "המסילה המזרחית" כפי שאנחנו מכנים
אותה היום, לעולם לא נקראה בשם "מסילת החוף". נכון, זה היה הקו הראשי של הרכבת בארץ ישראל וקו האורך היחיד בה, אבל איש לעולם לא קרא לו "מסילת החוף הישנה" או משהו בסגנון. שנית, "המסילה המזרחית" מאזור טול-כרם צפונה לאזור חדרה/פרדס חנה, ודרומה ללוד, באר שבע, ניצנה והלאה לתוך סיני, לא נבנתה על ידי הבריטים אלא על ידי הטורקים במהלך מלחמת העולם הראשונה. הבריטים רק הסבו את הקטע שבין חדרה ללוד לרוחב תקני, ובנו את ההמשך צפונה לחיפה (ומאוחר יותר, במהלך מלחמת העולם השנייה הלאה לנהריה, ראש הנקרה, ביירות וטריפולי). הבריטים גם בנו את המסילה מסיני דרך עזה לאשקלון, רחובות ולוד - וגם המסילה הזאת לא נקראה בשם "מסילת החוף" בימיהם. בקיצור, הבריטים בנו רק את הקטע הצפוני של מסילת החוף - מנהריה ועד צומת רמז של היום. הטענה שהועלתה בכתבה איננה מדוייקת, וזה בלשון המעטה.
הנה התגובה שרשמתי אתמול שצונזרה בידי :ynet
הטענה שהרכבת מכרה קרקעות בהיקף נרחב (או אפילו בהיקף קטן) בעשור האחרון היא פשוט שגוייה. נקודה. ברכבת דווקא עושים מאמצים להקים תחנות קרוב למרכזי הערים אבל בגלל המגבלות הארץ ישראליות הנפוצות, זה לא תמיד מתאפשר, בלי קשר למי מנהל אותה. במקרה של קו החוף, רק חלקו נבנה בידי הבריטים. מדרום לפרדס חנה הוא נבנה בידי המדינה בתחילת שנות החמישים, את התוואי שלו (שרחוק ממרכזי נתניה וחדרה למשל) אפשר להאשים בזקני מפא"י ולא במרכז הליכוד. באזורים שאין בהן רכבת בכלל, צריך לבנות כמה שקרוב למרכז וזה מה שמנסים לעשות כי לבנות ממש במרכז יצריך הפקעת קרקעות נרחבת שהיא כמעט בלתי אפשרית וקשה יותר בישראל מבחינה חוקית מאשר כמעט בכל מקום בעולם. כמו כן, בארץ, כל אחד מתנגד בגלל כל סיבה שטותית למעבר רכבת לידו וברכבת צריכים להלחם נגד זה וגם להלחם ברשויות מקומיות שיוצאות נגד הרכבת כמו עריית ירושלים שהתנגדה לשירות אל תחנת החאן או עריית חיפה שכיום מתנגדת לחשמול המסילה בתחומה. כל הדברים האלו אין להם קשר להשטלתות של מרכז מפלגה כזו או אחרת אלא על גורמים חיצוניים לרכבת או על משרד האוצר שלא מתקצב אותה כראוי. התחנות של רכבת העמק הן או במיקום ההיסטורי שלהן או שרשויות שונות (כמו משרד הביטחון או עריית עפולה) השתלטו על מקרקעין של הרכבת וקבעו עובדות בשטח שלא מאפשרות את הקמת התחנות במיקומן ההיסטורי. שוב, האשמה היא אינה של הרכבת. בקשר לציוד... כל ציוד רכבות הנוסעים שמתשמשים בו היום הוא בגיל של מקסימום 15 שנה בערך. אין בכלל קשר בין קו הרכבת למישור רותם לקמ"ג. אם היה אז היתה שלוחה מהקו ישר לתוך קומפלקס הכור (לא דבר קשה במיוחד לבנות אם היו רוצים כי המרחק הוא לא גדול במיוחד). בנוסף, המסילה למישור רותם נפתחה ב1971 - אחרי שהכור כבר היה קיים. האמת הפשוטה היא שבמישור רותם הרכבת משרתת את המפעלים שם ואת המסוע מים המלח וחוסכת נסיעת אלפי משאיות בשנה משם לנמל אשדוד. * * * תגובה זו לא פורסמה... "משיקולי מערכת" כנראה
כמות השטויות שהוזכרו במאמר היא עצומה... אפילו בממדים "הרגילים" של ynet
 

easylivin

New member
הנה התגובה שרשמתי אתמול שצונזרה בידי :ynet
הטענה שהרכבת מכרה קרקעות בהיקף נרחב (או אפילו בהיקף קטן) בעשור האחרון היא פשוט שגוייה. נקודה. ברכבת דווקא עושים מאמצים להקים תחנות קרוב למרכזי הערים אבל בגלל המגבלות הארץ ישראליות הנפוצות, זה לא תמיד מתאפשר, בלי קשר למי מנהל אותה. במקרה של קו החוף, רק חלקו נבנה בידי הבריטים. מדרום לפרדס חנה הוא נבנה בידי המדינה בתחילת שנות החמישים, את התוואי שלו (שרחוק ממרכזי נתניה וחדרה למשל) אפשר להאשים בזקני מפא"י ולא במרכז הליכוד. באזורים שאין בהן רכבת בכלל, צריך לבנות כמה שקרוב למרכז וזה מה שמנסים לעשות כי לבנות ממש במרכז יצריך הפקעת קרקעות נרחבת שהיא כמעט בלתי אפשרית וקשה יותר בישראל מבחינה חוקית מאשר כמעט בכל מקום בעולם. כמו כן, בארץ, כל אחד מתנגד בגלל כל סיבה שטותית למעבר רכבת לידו וברכבת צריכים להלחם נגד זה וגם להלחם ברשויות מקומיות שיוצאות נגד הרכבת כמו עריית ירושלים שהתנגדה לשירות אל תחנת החאן או עריית חיפה שכיום מתנגדת לחשמול המסילה בתחומה. כל הדברים האלו אין להם קשר להשטלתות של מרכז מפלגה כזו או אחרת אלא על גורמים חיצוניים לרכבת או על משרד האוצר שלא מתקצב אותה כראוי. התחנות של רכבת העמק הן או במיקום ההיסטורי שלהן או שרשויות שונות (כמו משרד הביטחון או עריית עפולה) השתלטו על מקרקעין של הרכבת וקבעו עובדות בשטח שלא מאפשרות את הקמת התחנות במיקומן ההיסטורי. שוב, האשמה היא אינה של הרכבת. בקשר לציוד... כל ציוד רכבות הנוסעים שמתשמשים בו היום הוא בגיל של מקסימום 15 שנה בערך. אין בכלל קשר בין קו הרכבת למישור רותם לקמ"ג. אם היה אז היתה שלוחה מהקו ישר לתוך קומפלקס הכור (לא דבר קשה במיוחד לבנות אם היו רוצים כי המרחק הוא לא גדול במיוחד). בנוסף, המסילה למישור רותם נפתחה ב1971 - אחרי שהכור כבר היה קיים. האמת הפשוטה היא שבמישור רותם הרכבת משרתת את המפעלים שם ואת המסוע מים המלח וחוסכת נסיעת אלפי משאיות בשנה משם לנמל אשדוד. * * * תגובה זו לא פורסמה... "משיקולי מערכת" כנראה
כמות השטויות שהוזכרו במאמר היא עצומה... אפילו בממדים "הרגילים" של ynet
כל מילה בסלע. מישהו עוד יעיז להגיד,
שתגובתך "לא ראויה לפירסום"?! את תגובותיהם של המתלהמים שקוראים "לפטר את הנהלת הרעקבת" ושאר טרולים, ביניהם כאלה שנוהגים להתחזות לעובדי רכבת הם מפרסמים בלי בעיה ובכמויות עצומות. לעומת זאת, תגובה אחת שכוללת מידע רב, נכון ורלוונטי לנושא דווקא לא עוברת (אני יודע היטב על מה מדובר כי גם תגובות שלי הם צינזרו יותר מפעם, כאלו שציינתי בהן בנימוס עובדות שלא ענו בקנה אחד עם תוכן הכתבה). בקיצור: בוז עמוק ל-ynet, הצהובון המגמתי. מזמן החלטתי להחרים אותם - לא אפרסם אף קישור לשום ידיעה שלהם באף אתר. ממליץ לכולכם לעשות כמוני - ואם כבר ממש מתחשק לכם, אז תעשו קישור בלתי-לחיץ (כזה שאפשר רק להעתיק ולהדביק אותו לשורת הכתובת בדפדפן), כי ככה הם לפחות לא יידעו מאיזה אתר הגיעו אליהם. כל הכבוד לך, באמת. כמעט כל משפט שם מכיל טענות מופרכות - לא הייתה לי סבלנות להתחיל לפרט את כולן...
 

בועז ל

New member
הנה התגובה שרשמתי אתמול שצונזרה בידי :ynet
הטענה שהרכבת מכרה קרקעות בהיקף נרחב (או אפילו בהיקף קטן) בעשור האחרון היא פשוט שגוייה. נקודה. ברכבת דווקא עושים מאמצים להקים תחנות קרוב למרכזי הערים אבל בגלל המגבלות הארץ ישראליות הנפוצות, זה לא תמיד מתאפשר, בלי קשר למי מנהל אותה. במקרה של קו החוף, רק חלקו נבנה בידי הבריטים. מדרום לפרדס חנה הוא נבנה בידי המדינה בתחילת שנות החמישים, את התוואי שלו (שרחוק ממרכזי נתניה וחדרה למשל) אפשר להאשים בזקני מפא"י ולא במרכז הליכוד. באזורים שאין בהן רכבת בכלל, צריך לבנות כמה שקרוב למרכז וזה מה שמנסים לעשות כי לבנות ממש במרכז יצריך הפקעת קרקעות נרחבת שהיא כמעט בלתי אפשרית וקשה יותר בישראל מבחינה חוקית מאשר כמעט בכל מקום בעולם. כמו כן, בארץ, כל אחד מתנגד בגלל כל סיבה שטותית למעבר רכבת לידו וברכבת צריכים להלחם נגד זה וגם להלחם ברשויות מקומיות שיוצאות נגד הרכבת כמו עריית ירושלים שהתנגדה לשירות אל תחנת החאן או עריית חיפה שכיום מתנגדת לחשמול המסילה בתחומה. כל הדברים האלו אין להם קשר להשטלתות של מרכז מפלגה כזו או אחרת אלא על גורמים חיצוניים לרכבת או על משרד האוצר שלא מתקצב אותה כראוי. התחנות של רכבת העמק הן או במיקום ההיסטורי שלהן או שרשויות שונות (כמו משרד הביטחון או עריית עפולה) השתלטו על מקרקעין של הרכבת וקבעו עובדות בשטח שלא מאפשרות את הקמת התחנות במיקומן ההיסטורי. שוב, האשמה היא אינה של הרכבת. בקשר לציוד... כל ציוד רכבות הנוסעים שמתשמשים בו היום הוא בגיל של מקסימום 15 שנה בערך. אין בכלל קשר בין קו הרכבת למישור רותם לקמ"ג. אם היה אז היתה שלוחה מהקו ישר לתוך קומפלקס הכור (לא דבר קשה במיוחד לבנות אם היו רוצים כי המרחק הוא לא גדול במיוחד). בנוסף, המסילה למישור רותם נפתחה ב1971 - אחרי שהכור כבר היה קיים. האמת הפשוטה היא שבמישור רותם הרכבת משרתת את המפעלים שם ואת המסוע מים המלח וחוסכת נסיעת אלפי משאיות בשנה משם לנמל אשדוד. * * * תגובה זו לא פורסמה... "משיקולי מערכת" כנראה
כמות השטויות שהוזכרו במאמר היא עצומה... אפילו בממדים "הרגילים" של ynet
ל"שיקולי המערכת" של וויינט קוראים צנזורה
כיום, לא ניתן לפרסם בוויינט שום תגובה רציונאלית, כדוגמת התגובה שלך, הנוגדת את הקו של הצהובון האינטרנטי של המדינה.
 

euronitzan

New member
ל"שיקולי המערכת" של וויינט קוראים צנזורה
כיום, לא ניתן לפרסם בוויינט שום תגובה רציונאלית, כדוגמת התגובה שלך, הנוגדת את הקו של הצהובון האינטרנטי של המדינה.
לא ברור לי למה אתם מתאמצים
ומנסים לפרסם שם תגובות רציונליות ומעמיקות... די ברור שזה לא יעבור את הצנזורה המקפידה על תגובות ההולמות את האתר הנ"ל.
 

בועז ל

New member
לא ברור לי למה אתם מתאמצים
ומנסים לפרסם שם תגובות רציונליות ומעמיקות... די ברור שזה לא יעבור את הצנזורה המקפידה על תגובות ההולמות את האתר הנ"ל.
סתם מזוכיזם טבעי...
מדי פעם טוב גם להרגיש קצת דחויים.
 

easylivin

New member
אני חושב שאתם מייחסים ל-YNET תחכום מעבר למידה
שיש להם. מן הסתם יש להם מספיק תגובות כך שאפשר לזרוק אקראית 38.7% מהן לפני הסינון - ואף אחד לא ישים לב.
נסה להעלות את אותה התגובה שוב בשמך
ותראה מה קורה... אקראי זה לא.
 

amit1270

New member
הנה התגובה שרשמתי אתמול שצונזרה בידי :ynet
הטענה שהרכבת מכרה קרקעות בהיקף נרחב (או אפילו בהיקף קטן) בעשור האחרון היא פשוט שגוייה. נקודה. ברכבת דווקא עושים מאמצים להקים תחנות קרוב למרכזי הערים אבל בגלל המגבלות הארץ ישראליות הנפוצות, זה לא תמיד מתאפשר, בלי קשר למי מנהל אותה. במקרה של קו החוף, רק חלקו נבנה בידי הבריטים. מדרום לפרדס חנה הוא נבנה בידי המדינה בתחילת שנות החמישים, את התוואי שלו (שרחוק ממרכזי נתניה וחדרה למשל) אפשר להאשים בזקני מפא"י ולא במרכז הליכוד. באזורים שאין בהן רכבת בכלל, צריך לבנות כמה שקרוב למרכז וזה מה שמנסים לעשות כי לבנות ממש במרכז יצריך הפקעת קרקעות נרחבת שהיא כמעט בלתי אפשרית וקשה יותר בישראל מבחינה חוקית מאשר כמעט בכל מקום בעולם. כמו כן, בארץ, כל אחד מתנגד בגלל כל סיבה שטותית למעבר רכבת לידו וברכבת צריכים להלחם נגד זה וגם להלחם ברשויות מקומיות שיוצאות נגד הרכבת כמו עריית ירושלים שהתנגדה לשירות אל תחנת החאן או עריית חיפה שכיום מתנגדת לחשמול המסילה בתחומה. כל הדברים האלו אין להם קשר להשטלתות של מרכז מפלגה כזו או אחרת אלא על גורמים חיצוניים לרכבת או על משרד האוצר שלא מתקצב אותה כראוי. התחנות של רכבת העמק הן או במיקום ההיסטורי שלהן או שרשויות שונות (כמו משרד הביטחון או עריית עפולה) השתלטו על מקרקעין של הרכבת וקבעו עובדות בשטח שלא מאפשרות את הקמת התחנות במיקומן ההיסטורי. שוב, האשמה היא אינה של הרכבת. בקשר לציוד... כל ציוד רכבות הנוסעים שמתשמשים בו היום הוא בגיל של מקסימום 15 שנה בערך. אין בכלל קשר בין קו הרכבת למישור רותם לקמ"ג. אם היה אז היתה שלוחה מהקו ישר לתוך קומפלקס הכור (לא דבר קשה במיוחד לבנות אם היו רוצים כי המרחק הוא לא גדול במיוחד). בנוסף, המסילה למישור רותם נפתחה ב1971 - אחרי שהכור כבר היה קיים. האמת הפשוטה היא שבמישור רותם הרכבת משרתת את המפעלים שם ואת המסוע מים המלח וחוסכת נסיעת אלפי משאיות בשנה משם לנמל אשדוד. * * * תגובה זו לא פורסמה... "משיקולי מערכת" כנראה
כמות השטויות שהוזכרו במאמר היא עצומה... אפילו בממדים "הרגילים" של ynet
זה פשוט חומר קריאה קשה מדי בשבילם
נסה לכתוב עם הרבה סימני קריאה ושגיאות כתיב...
 

easylivin

New member
למי שהתגעגע... ובמיוחד לפארק דה פראנס -
שליחנו המיוחד ב- Ynet. כתבה נוספת מבית המדרש לעיתונות חוקרת. פנינה אמיתית: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3998060,00.html
שתי הכתבות מדהימות, אין מילה אחרת. שיאים
חדשים של טמטום נשברים בהן. שני הכותבים מפגינים חוסר ידע בסיסי בנושא וחוסר יכולת חשיבה לוגית. האם יש צורך שאפרט?.. ובכלל, נראה שמשהו מדהים קורה בזמן האחרון...
 
שתי הכתבות מדהימות, אין מילה אחרת. שיאים
חדשים של טמטום נשברים בהן. שני הכותבים מפגינים חוסר ידע בסיסי בנושא וחוסר יכולת חשיבה לוגית. האם יש צורך שאפרט?.. ובכלל, נראה שמשהו מדהים קורה בזמן האחרון...
זה בכלל לא מדהים אריק
זו התקשורת הישראלית האופיינית, אני טוען זאת מהיום שבו התחלתי לכתוב כאן. אל תשכח מאיפה באה ח"כ שלי סמרטוטוביץ'.
 
זה בכלל לא מדהים אריק
זו התקשורת הישראלית האופיינית, אני טוען זאת מהיום שבו התחלתי לכתוב כאן. אל תשכח מאיפה באה ח"כ שלי סמרטוטוביץ'.
זה מה שקורה כאשר אני טוען בתוקף כבר 10 שנים ש
שאין בישראל אף לא עיתונאי רכבתי אחד ! פשוט אין ואין רמה עיתונאית בנושא. בצער רב אומר כי גם ברכבת יש הרבה עובדים שלא ממש מבינים מה הם עושים שם........
 

easylivin

New member
זה מה שקורה כאשר אני טוען בתוקף כבר 10 שנים ש
שאין בישראל אף לא עיתונאי רכבתי אחד ! פשוט אין ואין רמה עיתונאית בנושא. בצער רב אומר כי גם ברכבת יש הרבה עובדים שלא ממש מבינים מה הם עושים שם........
וגם אם נעזוב לרגע את הנושא הרכבתי:
מדובר על חוסר כישורים בסיסיים שנדרשים מכל עיתונאי באשר הוא. האנשים האלה אשכרה לא יודעים, שאת המסקנות צריכים להסיק על סמך עובדות - רצוי כמה שיותר עובדות, ולא לפי השיטה האהובה על ynet, לבחור רק את העובדות שמתאימות למסקנות מוכנות מראש, ובמקרים רבים גם לזייף ואף לגבות את הזיופים בעזרת "עדויות" מפוברקות. לפעמים אין ברירה אלא לעשות הכללה, כדי לקבל תמונת מצב כלשהי. ואם נרשה לעצמנו להכליל, אז אלה הם פני התקשורת בימינו. למרבה הצער, זה משליך גם על פוליטיקה ועל תחומים חשובים נוספים.
 
זה מה שקורה כאשר אני טוען בתוקף כבר 10 שנים ש
שאין בישראל אף לא עיתונאי רכבתי אחד ! פשוט אין ואין רמה עיתונאית בנושא. בצער רב אומר כי גם ברכבת יש הרבה עובדים שלא ממש מבינים מה הם עושים שם........
אין רמה עתונאית בשום נושא
לא רק בנושא רכבות או תשתיות. התקשורת הישראלית הממוסדת היא ביב שופכין.
 

Ccyclist

Well-known member
"אצבעוני", "פילפילון", "נדי", "פינוקיו" ועוד.
אההה.... הכי חשוב: "הכבשה שושנה, כמובן !!!
ב86 או 87 היתה פשלה חדשותית איומה באצבעוני:
מישהו מיחזר שם עמוד חדשות שהכותרת הראשית בו היתה שישראל עומדת לקבל לראשונה ראש ממשלה אישה, ששמה גולדה מאיר - כלומר הביאו חדשות בנות 15.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה