למען ההגינות -

0 אור 0

New member
צריך להבין שאם אדם עושה מעשים לא מקובלים

הוא צריך ליידע את קהל היעד שלו, אבי לך דוגמא מתחום אחר, עם רגישות מעט ושנה ועם זאת דומה. אני חושבת שאתה יודע שאני מתרגלת טנטרה, כמי שמצויה בתחום אני מכירה את מרבית המנחים הרציניים, חלק באופן אישי וחלק הכרות שטחית בראיה + מידע מוסמך מאנשים שהיו אצלם. מסתבר שאחד מהמנחים המוכרים, מגיע במפגשים אישיים עד ליחסי מין - זו חלק מהגישה שלו לנושא, והוא לא רואה בזה שום דבר רע. אני מניחה שיש הרבה מאד אנשים שמגיעים לטיפול אצלו ואצל שותפתו לטיפולים, כי זה מה שהם מחפשים. אבל כשאני חיפשתי למי להגיע המידע הזה שמפאשר לי לדעת מה הגבולות של כל מטפל ומה העקרונות האתיים שלו אפשרו לי לסנן מראש את הזוג הזה שמשום מה לא מתאים לי. אז אולי במקרה של הדולה, לא ימצאו כל כך הרבה נשים הרות שמחפשות עיסוי אינטימי שלא במקומו ולא יגיעו אליו. האם זה לא הוגן כלפי הנשים שהן יודעות את שיטת הטיפול שלו מראש?
 

massage4you

New member
את צודקת, לכן אי אפשר לקבוע חוקים ותקנות...

בעניין, אני עוסק בתחום העיסויים הטנטרים (כן, אין כזה דבר במקורות) מספר שנים ועדיין יושב ולומד אצל מורה ותיקה בתחום ועדיין אני מרגיש שחסר לי ידע. אני רואה את לקוחותי שבכלל אין להם יכולת לחיות אורח חיים מסוג זה, לכן, למרות שאני לא מחתים אותם על מסמך, אני מדגיש את סוג וצורת הטיפול וגם כאשר אומרים שמדובר בסוג של הפתעה בתחילת הטיפול אני מסביר מה הולך להיות כדי שיבינו את התהליך. אותו הדבר לגבי הדולה, לדעתי מדובר באדם אובססיבי שמאמין בעקשנות רבה בדרכו, אבל לא מדובר בפושע וחלאת המין האנושי כפי שעשו ממנו בגלל קולגה שחשבה שהיא "מומחית".
 

0 אור 0

New member
אני חושבת שזה לא דומה

אני מכירה לא מעט נשים שעשו עיסוי טנטרי ואפילו עיסוי אירוטי, נהנו מאד וקיבלו את מה שביקשו ושילמו (או לא שילמו) עליו - וזה בסדר גמור, כי אם אני פניתי אליך כדי לקבל עיסוי טנטרי, או שאחרי שנוצר בינינו יחס של אמון מטפל - מטופל ביקשתי ממך עיסוי כזה, וזה מה שקיבלתי, אז אין כאן שום אונס ושום בעיה. לעומת זאת, ולפי הסיפורים של הנשים בפורום המדובר (נכנסתי רק בתקופה של פריצת הסיפור ולא יודעת מה הן אומרות היום) זה נשמע משהו אחר לגמרי - ההצעה לעיסויים הללו באה ממנו, ובאמתלה שהן נחוצים ומועילים לאותה אשה. מגם שבדקתי עם דולה והעיסויים הללו אינם מומלצים בכלל בשלבים מוקדמים יותר של הריון (בלי לדבר על העובדה שהם נעשים על ידי האשה עצמה) - אלא רק בלידה עצמה או ממש לקראת הלידה.
 

פולספגן

New member
מה רע שהוא הציע טיפולים?

הרבה פעמים חושפים אותך לדברים שאת לא מכירה בכל תחום בחיים. לשאלתך, הן לא שינו מהומה וטוענות שהמדינה חלם, אך כאשר הרשיעו את קצב, אז מערכת הצדק עשתה את שלה. בקיצור הן עשו לו משפט שדה ובכלל לא מעניין אותן מה מערכת הצדק תחליט. ברור שהן רוצות שהיא תרשיע אותו, בגלל ייצר נקמנות שטני, כי הן כבר הרשיעו אותו ושפטו אותו. הרבה דברים בתורות הניו אייג' לא מומלצים מבחינה רפואית ואת בתור מנהלת פורום רפואה משלימה צריכה לדעת את זה, אז זה לא חוכמה שמצאת כאלו שיגידו שזה אסור ובאותו מידה גם תמצאי כאלו שיגידו שזה מומלץ, כמו אותם אנשי מקצוע שאמרו שהם נוהגים אותו דבר בטיפוליהם, כמו הדוג' של קוביות הקרח לטחורים.
 

0 אור 0

New member
תפריד בין שני דברים

הראשון הוא שמטעמים אתיים רוב מוחלט (למעט כמה יוצאי דופן ) של הדולות אינן נוהגות לבצע את עיסוי השדים ועיסוי הפיריניאום עבור הלקוחות שלהן , אלא להנחות אותן איך לבצע בעצמן או לכל היותר בסיוע בין הזוג. אם החריגה היתה רק בזה, אז אתה צודק - ויש פה מקום לשאול האם התנהגותו היתה אתית דיה, האם הנשים ידעו מה הוא מציע וכד'. מה שלי הפריע, ולזה כיוונתי בתגובתי זו היא עצם העיתוי של ביצוע העיסוי הזה. מדובר בעיסוי שעלול לגרום לצירים מוקדמים ולסכן את ההריון כאשר הוא נעשה מוקדם מדי. ל"דולה שלי" לקח די הרבה זמן עד שהיא הבינה מה אני רוצה ממנה בשאלה האתית (פשוט רציתי לשאול אותה אם כשהיא למדה או כמיילדת שעבדה מול דולות היא נתקלה בזה) - בגלל שכאשר היא קראה את הדברים היא שמה לב לנקודת העיתוי בהריון בה נעשתה "חליבת הכולוסטרום" ועיסוי היריניאום והיא כולה נרעשה מבחינת הסיכון להריון שכרוך בזה. כמי שעוסקת ברפואה משלימה, אני אמונה היטב על החשיבות של הכלל "לא תזיק" - לא פעם אנו מוותרים על פעולה מסוימת לטובת פעולה אחרת, על מנת להיות בטוחים שאין שום חשש לגרימת נזק. ולי - זה מה שהפריע במיוחד בארועים הללו. נושא נוסף הוא כבוד המטופל ושמירה על גבולותיו - כמטפלת עלי האחריות לוודא ולשמור על כך שהפעולות שאני עושה בטיפול, לא יחרגו מאיזור הנוחות המוסרי שלו. שוב דוגמא מהחיים הרגילים שלי: אני מטפלת באופן קבוע בפסטיבל פשוט , שהוא פסטיבל עירום. למרות שמדובר בארוע נטוריסטי ובעירום, אנחנו תמיד מקפידים לכסות את המטופלים בדיוק כמו שנעשה בכל מקום אחר. רק והיה והמטופל מבקש בצורה מפורשת שלא נכסה אותו, אז הוא יטופל בעירום המלא. דוגמא נוספת היא הבטן שלטעמי היא איזור מאד אינטימי - למטופלים חדשים (בפרט מטופלות, ובפרט שבפרט אשה בהריון) , אני תמיד אבקש רשות לפני שאניח את היד על איזור זה.
 
אור - נראה לי שדווקא את לא מפרידה בין 2 דברים

אני מתכוון ל-2 דברים אחרים. האחד הוא אינטגריטי מקצועי והשני הוא פליליות. אני מסכים איתך שמר בחור לא נהג בצורה חכמה ונכונה מבחינה מקצועית. לכל היותר יש להטיל דופי במקצועיות שלו בעניין זה. אבל להפוך אותו לעבריין פלילי, להכניסו למעצר לחודש וחצי ולעמידו למשפט שדה כפי שנעשה לו? זה כבר עוול נוראי גם אם האינטגריטי המקצועי שלו מוטל בספק. כפי שאני רואה את זה - כל הסיפור הזה הוא תעודת עניות לחברה שלנו ולשגעון הגדלות של התקשורת בימינו. בשורה התחתונה לי אישית בא להקיא על המון אנשים המעורבים בפרשה הזאת הרבה יותר מאשר על אותו דולה. זה מתחיל בכתבים שסיקרו את הפרשה, עובר דרך הבנות שטופלו אצלו והתלוננו במשטרה ובפורומים ומסתיים בטוקבקיסטים צמאי דם שהרשו לעצמם להביע דעה בנושא בלי שהם בכלל מודעים לעובדות. על אותו דולה אני בספק אם יש לי בכלל ביקורת...
 

0 אור 0

New member
OK

יש אמת בדבריך בקשר לנושא הפלילי ולמעצר, הנכון הוא שבגלל שהגבתי לטיעונים פה שהתייחסו לשם ולקריירה שנפגעה, "נשמטה" הסוגיה החשובה הזו. אז אני אחדד ואציין שכל מה שאמרתי מתייחס להיבט של דברים שנאמרו עליו במקומות כמו פורום נשים בהריון, בו התדיינו על התחושות שלהן בהקשר לטיפולים שלו, ועל הפגיעה באמון, ולחלוטין אינו קולע באשר לפגיעה הקשה והחמורה עקב המעצר, השיפוט הפומבי ומן הסתם מה שכתבו הטוקבקיסטים , שאותם אני משתדלת לא לקרוא, לאור רמת הנאורות הידועה שלהם.
 

פולספגן

New member
../images/Emo45.gif ורק שתראה כמה אתה צודק -

לגבי ההטעיה בתקשורת - דולהלהמה אגב, כותבת התגובה היא זאת שהלהיטה את כל הסיפור (התרנגולת הראשית
), למרות שבכלל לא פגשה אותו מעולם. ממשיכה ולא נחה לרגע ...
 
ועכשיו בא לי להקיא עוד יותר

סיפורים כמו זה וכמו הסיפור עם ניצב בר-לב ורבים אחרים שפקדו את החברה הישראלית לאחרונה עושים בראש ובראשונה עוול עצום עם נשים שבאמת מוטרדות מינית, מנוצלות מינית ונאנסות. תרנגולות כמו זאת הראשית וכמו אורלי אינס ודומותיהן אמורות להיות האויב מספר אחת של נשים ברות דעת בישראל ולצערי מעט מאוד נשים מתנהגות כברות דעת בסוגיות הללו עד כדי שמדגדג על על קצה הלשון להגיד "מגיע להן"... אבל לא. לא מגיע להן. זה סתם עצוב ומעורר רחמים וגורם לי לחשוב שאולי חופש הדיבור הוא בסופו של דבר קוץ בתחת של החברה הישראלית.
 

0 אור 0

New member
התגובות שלכם מבישות

הכינוי "תרנגולת" ההנחה שנשים סתם החליטו להתנפל על אותו אדם , נכון אמרת נחום, שיש הבדל בין אתיקה לבין מעשה פלילי, אבל גם אם יש לכאורה הסכמה שבלחץ פסיכולוגי של המטופלות לקבל את המגע, ולא ניתן להאשימו במעשה פלילי, עדיין לא ניתן להפוך את היוצרות ולקרוא למי שפגע בהן הקורבן שלא באשמתו, ואת הנפגעות להפוך לפוגעות. כל מי שמכיר את הנושא של פגיעה מינית, יודע שהתגובה של קפיאה וחוסר יכולת להביע התנגדות נפוצה מאד . כמטפלים עלינו להיות אמפתיים גם לנשים, שעברו טראומה לא קטנה, ולא לזלזל בהן ולהקטן אותן בכינויים מעליבים.
 
בדיוק על זה אני מדבר

כשאני אומר שהקורבנות הכי גדולים של סיפורים כאלה הם נשים שעוברות טראומות אמיתיות. בגלל נשים שמנצלות את חופש הדיבור (וכפי שכתבתי הוא אכן הופך כבר לקוץ בתחת) אף אחד בסוף לא יאמין להן...
 

0 אור 0

New member
זו ההתחלה - לא הסוף

מלכתחילה אשה שמתלוננת על אונס במשך שנים נתקלה בתגובות לא מאמינות של הסביבה: היא משכה את זה על עצמה היא הזמינה את זה הוא אדם כל כך אמין ומכובד, היא בטח משמיצה אותו -- על כל אשה שמתלוננת על אונס או הטרדה יש הרבה מאד שמחמת הבושה מסתירות את הפגיעה. גם אם נדמה לך אחרת.
 
אני בטוח שזה היה קיים תמיד

נשים שמתלוננות ולא מאמינים להן. אבל היום זה קיים יותר. מי שאחראי לזה שזה קיים יותר הם ארגונים פמיניסטיים ונשים כמו אורלי אינס ושות'...
 

0 אור 0

New member
אתה צעיר מדי כדי לזכור

אבל בעבר זה היה קיים באופן גורף, אשה או אפילו ילד/ה היתה אחראית אוטומטית להטרדה או לאונס, מקרים של פדופיליה הושתקו בלי רחם גם בקיבוצים הנאורים, גם בשכונות "טובות", ובמשפחות מיוחסות. בצה"ל ובמקומות עבודה רבים היו נורמות מבזות ומשפילות, שאפשרו למפקדים/מנהלים בכירים לעסוק במשך שנים בניצול מיני תוך הפעלת הכח של המשרה. אותם ארגוני נשים ועותות לטובת נפגעות אונס עשו מלאכה אדירה של שינוי נורמות, של מתן כח להתלונן, של הבנה שאם מישהי אמרה "לא" אז היא כנראה התכוונה ל"לא", ושלפעמים כשיש למישהו כח על מישהו אחר (בין אם זה מבוגר כלפי ילד, בין אם מטפל למטופל ובין אם בכיר כלפי הכפופים לו) אז מדובר בניצול מיני גם אם אותה אשה או אותו ילד לא הצליחו להגיד את הלא. אם אתה צודק ויש היום נסיגה באמון לגבי נשים מתלוננות - זה חבל מאד. אני אומרת לך כעובדה שעל כל אשה שמתלוננת, יש רבות שנפגעו ולא מעיזות לפתוח את הפה.
 

פולספגן

New member
תגובה היחידה שלך שאני מסכימה איתך, אך את

צריכה לעשות את ההפרדה בין המקרים.
 

פולספגן

New member
צודק - צריך להוסיף "המינימלית"

הגינות תהיה כאשר הוא ייתבע את זאת שהלהיטה את הרוחות והיא אפילו לא טופלה אצלו, אלא אחת שאוהבת תשומת לב. אם הוא ייקבל ממנה ומדומיה משכורת חודשית בגודל השכר שלו הן כדולה והן כעו"ד + פיצוי כספי ענק על החודש וחצי שישב על לא עוול בכפו במעצר, אז נוכל לקרוא לזה הגינות.
 
למעלה