לנדאו: לימוד בישיבה יכול להוות שירות לאומי

beatman

Member
טוב הם טוענים להרבה דברים

שיסתכלו דבר ראשון למציאות בעיניים. בשביל להחזיק את המדינה צריך דבר ראשון לשרת בצבא,אין שום מניעה מתפילות ואמונה משולבת בצבא,יש מספיק חיילים דתיים.
 

פנומן 72

New member
המציאות של מי בדיוק ?

המציאות שלהם זו לא המציאות שלך, ועד שלא תפסיק אתה ושאר הליצנים לנהוג בפטרונות מאוסה ומבחילה, אתה לא תוכל לדבר באופן רציונלי. גם לפני 200 שנה התייחסו בארה"ב לשחורים כאל עבדים ולא כאל בני אדם, גם שם התנסחו כלפיהם ב" ש..." - שיעשו, שיחשבו, שיסתכלו, ש ... ש... ומי אתה בדיוק ? יוצר המציאות ? רד, רד מהעץ.
 

ronen1981

New member
אכן.

בישראל של 2009 העבדים הם הציבור החילוני מסורתי ציוני דתי שנושא בעיקר העול של שירות צבאי ותשלום המיסים.
 

beatman

Member
המציאות היא אחת

והיא נמצאת לך מול העיניים. שיתגייסו ויעבדו.
 

גלבטרון

New member
יותר קל לנסות ההפך

אפ אתה טוען כי ניתן לבתע ניסוי שאז הנה ניסוי בר ביצוע: לבטל את הישיבות לשנה וחצי ולגייס באותם שני וחצי תלמידי ישיבות. ואז נראה.
 

dornat

New member
בעניין המכסה שהזכרת

ערכתי מחקר מימי הביניים ועד היום ושמתי לב שבכל המלחמות מאז, ככל שהיו פחות גברים שהתפללו כך נהרגו יותר אנשים מאותו צד. על כל כיסא ריק בישיבה נהרגו עוד 100 חילים. איזו מחשבה לא מטומטמת נכון? אה וכשאישה התפללה וגבר לא, אז במקום שחייל היה נהרג הוא היה רק נפצע. נכון זה משלים מצויין את המשפט היוצא מן הכלל שלך: "לחשוב שישראל ניצחה מעוצמה צבאית אבל זו גם מחשבה מטומטמת."
 

בדנתמ

New member
לפי דעתי יש להכניס במצב זה יותר תוכן לישיבה.

לא רק לימוד תורה, כפי שנהוג היום בקרב אותם בחורי ישיבות. אם רוצים להחשיב לימוד בישיבה כשרות לאומי, צריך למסד אותו, תחת פיקוח של מוסדות השלטון במדינה, ולהוסיף על לימוד התורה גם תכנים רבים של עזרה פיזית בקהילה בפעולות כאלה או אחרות, כגון צביעת בתים בשכונות עוני, סיוע במוסדות לימוד באזורי עוני, סיוע בבתי חולים וכד'. לימוד תורה היא פעולה שבין האדם לאלוהים, ויש היגידו בין האדם לעצמו. השרות הצבאי / לאומי, הינו בגדר פעולה שבין האדם לזולת, או בין האדם לחברה בה הוא חי. על הציר הזה, שבין האדם לחברה הסובבת אותו, יש להפעיל את משרתי השרות הלאומי או הצבאי. ניתן להרחיב את הרבנות הצבאית ע"ח אותן ישיבות שתלמידיהן פטורים משרות, למשל. ניתן להרחיב את כל נושא ישיבות ההסדר. וניתן בנוסף לזה, ליצור ישיבות הסדר אזרחיות, קרי, ישיבות שתלמידיהן עוסקים בפעילות קהילתית ענפה בפיקוחה ובהוראתה הישירה של המדינה. אבל לדעתי, קביעה לפיה לימוד תורה בלבד יש בו משום החלפת שרות צבאי, הינה קביעה המהווה זלזול הן בצבא והן בתורה עצמה. אין משום ציווי אמיתי בדת היהודית לא לעבוד, לא לשרת בצבא, ורק לשבת ולהתפלפל בענייני דת יומם וליל. להפך, מטרתה הראשית של הדת היהודית הינה להטוות לאדם דרך בה ראוי שילך... ללמד אותו לפי אילו קווים של מוסר ומידות עליו לנהוג. התורה מלמדת אותנו חוקים ומצוות, שאומרים לנו כיצד עלינו לנהל חיים תקינים כחברה וכאינדיבידואלים. היא לא אומרת לנו להתכחש לאותה חברה. לגבי הפירושים המודרניים לאותה תורה... ניתן להתווכח האם באמת הדת הממסדית מפרשת אותם כראוי או רק מעוותת אותם בשביל ההדיוטות, אבל דבר אחד מאוד ברור לי, וזאת על אף היכרותי המצומצמת יחסית עם התורה (אולי פחות מצומצמת מרוב החילוניים, אך איני אדם דתי) וזה שרוח דברי התורה דווקא מטיפה לנו להיות אנשים צדיקים גם באופן אקטיבי ולא רק פאסיבי. התורה קוראת לנו לפעול כפרטים שווי חובות בחברה, לפני שנוכל לבקש שוויון זכויות. התורה קוראת לנו להתגייס להגן על הארץ, לעבוד ולהפריש את חלקנו לחברה בדרך זו או אחרת, לכבד את הזולת ולא לחיות על חשבונו. דווקא בגולה, יהודים חרדים רבים לא עוסקים בלימוד תורה יומם וליל, אלא יוצאים לעבוד ומשלמים מסים כנדרש בחוק מדינתם. למה דווקא במדינת היהודים זה התעוות? לא ברור לי...
 

גלבטרון

New member
אם לימוד בישיבה יכול להיות שירות לאומי

אז גם לימוד באוניברסיטה חייב להיחשב כשירות לאומי! מספיק עם הצביעות המכוערת הזו! לא יתכן שיהיה הבדל בין אזרחים במדינה! או שכולם שווים או שאין שיוויון וכך גם אין מדינה! דברי לנדאו לא ראויים כלל!
 
למעלה