לקראת הקיץ: הנה כמה ספרים שהילדים שלכם יאהבו

יעלקר

Well-known member
מנהל

לקראת הקיץ: הנה כמה ספרים שהילדים שלכם יאהבו​

חנויות הספרים והקניונים פתוחים, והוצאות הספרים ממשיכות להוציא לאור ספרים רבים וטובים שהמתינו בסבלנות במשך שלושה סגרים. קבלו המלצה רותחת לשישה ספרים חדשים ומעולים שראו אור לאחרונה​


מאירה ברנע גולדברג



אח מפח (צילום: הוצאת כנרת)
צילום: הוצאת כנרת


אח מפח | יניב שמעוני, הוצאת כנרת

את המאייר ואומן הקומיקס -יניב שמעוני, כולנו מכירים היטב מספרים מוכרים רבים שאייר, ביניהם סדרת הרפתקאות דוד אריה, הסיפור המושלם וילדי בית העץ, כעת יוצא ספר ראשון מתוך סדרת קומיקס חדשה שכתב ואייר.

גידי הוא ילד נמוך ורזה שלומד בכתה ה' 3 בבית ספר אילנות. גידי סובל מהצקות רבות של חבריו לכתה, משפחתו ממתינה לאחות חדשה ובנוסף לכך, בארוחת הערב אבא שלו מכין לו פעם אחר פעם סלט ירקות אף על פי שהוא שונא לאכול עגבניות. יום אחד, כאשר גידי נמלט מחבריו לכתה הוא מגיע לחצר הגרוטאות של אדלר הזקן. בין השניים נרקמת מערכת יחסים מיוחדת במינה. גידי בונה מהגרוטאות בחצר רובוט אדיר וענק: אח מפח. הרובוט האימתני והרגיש עובר אימונים מסיביים כדי להפוך לאח הגדול של גידי. ואפילו עוד לא כתבתי לכם מילה על הילדה שגידי אוהב... הסוף המותח משאיר אותנו קצרי רוח לקראת ההמשך. ספר הרפתקאות קלאסי שכל ילדה וילד ישמחו לקרוא.



לילה בגינה (איור: אביאל בסיל, הוצאת עם עובד)
איור: אביאל בסיל, הוצאת עם עובד
לילה בגינה | יונתן יבין, איורים: אביאל בסיל, הוצאת עם עובד

קרה לכם פעם שהילדה או הילד שלכם ביקשו ללכת לגן השעשועים בערב כשחשוך ורגע לפני שצריך ללכת לישון? אני בטוחה שכן. גם להורים של אמנון בן תמים זה קרה, אבל הם כבר רגילים לבקשות המשונות של הבן שלהם שתמיד רוצה דברים בזמן הכי לא מתאים. בהתחלה הם מסרבים, אבל בסוף משתכנעים. כשהגיעו לגן השעשועים לאמנון הבדידות והחושך נראו מוזרים, לפתע הוא הרגיש עייף ורצה ללכת לישון אבל ההורים שלו היו מאושרים. לאמנון לקח זמן רב לשכנע את הוריו להפסיק לשחק ולחזור הביתה, וכך גם הוא למד שיש זמן לכל דבר. יונתן כהרגלו כותב בצורה מצחיקה ומעוררת הזדהות, אביאל בסיל מאייר נהדר והחיבור ביניהם יוצר ספר נפלא. לגילים 3 עד 7.



תעלומת הממלכת הסודית (איור: נדב נחמני, הוצאת קוראים)
תעלומת הממלכה הסודית | איור: נדב נחמני, הוצאת קוראים


תעלומת הממלכה הסודית | שלום ברכה, איורים נדב נחמני, הוצאת קוראים

את מאיה ואריאל, שני האחים המתוקים, פגשנו בשני הספרים הקודמים של ברכה "תעלומת הסופים האבודים" ו"תעלומת המפה המסתורית", וכעת הגיע הזמן להרפתקה שלישית.

הפעם האחים מגיעים לממלכת "הכול פה אפשרי". חדת הקרן, קרן אור, מבקשת את עזרתם במציאת הקמע של המלכה האהובה שלהם. אבירים רבים ולוחמות אמיצות נכשלו בתפקיד אך מאיה ואריאל מגיעים מלאי מרץ ורצון טוב, הם יעשו הכול כדי להחזיר את הקמע מידי הנסיך היריב ולשכנע את הדרקון הכחול שמגן על הטירה שלו, לעזור להם להשלים בין הנסיכה לאחיה ולהביא שלום לשתי הממלכות.

הסדרה מנוקדת ומתאימה לתלמידים בתחילת בית ספר יסודי. האיורים של נחמני מלאי קסם ודמיון ומוסיפים לאווירה.

יונתן - הספר (איור: נדב וייסמן, הוצאת עם עובד)
איור: נדב וייסמן, הוצאת עם עובד
יונתן | כתבה: חנה גולדברג, איר: נדב וייסמן, הוצאת ע"ע

"בבית חשוך בקצה הכפר, בין קירות אפלים גר הילד המוזר. כולם אומרים שיש לו עיניים משונות, שיש לו שיניים חדות ושבמקום לדבר הוא משמיע קולות. אומרים שבלילה הוא מתחיל לעוף, שהוא יודע להטיל כישוף, שלעולם הוא לא נרדם, ולאף אחד אין אומץ ללכת לשם". הכירו זה יונתן, ואם אתם לא תיגשו אליו, לעולם לא תדעו אם כל מה שמספרים נכון... מה קורה ברגע שטורחים להכיר את הלא מוכר? מה קורה כשמנסים לשחק יחד? ניחשתם נכון, הפחד נעלם.

סיפור עוצמתי על דעות קדומות וקבלת האחר, סיפור על חברות ועל היכולת להפסיק לשנוא ברגע שמחליטים.
לגילים 3 עד 7.

העץ של פלצ'ר (איור: טיפני ביק, הוצאת דב)
איור: טיפני ביק, הוצאת דב
העץ של פלצ'ר | ג'וליה רולינסון, איור: טיפני ביק, הוצאת דב

פלצ'ר הוא שועל חמוד ומתוק להפליא, שמודאג מאד מהשפעת חילופי עונות השנה על העץ האהוב עליו. "אני חושב שהעץ שלי חולה", הוא מכריז, "העלים שלו נהיים חומים". אמא שלו מסבירה לו שזה בסדר, שככה זה בסתיו, אבל את פלצ'ר זה לא מרגיע. הוא מנסה לאסוף את העלים הנושרים ולהשיבם לעץ ואפילו רב עם קיפוד שאוסף את העלים כדי להתחמם. אחרי שהעלה האחרון נשר הוא היה עצוב כל כך, הוא שמר אותו במקום מיוחד במאורה שלו. לאט לאט פלצ'ר יגלה שאת הטבע אי אפשר לעצור ושלכל עונה יש קסם מיוחד שרק היא יודעת להביא עמה. האיורים מרהיבים ומהפנטים! מתאים לגילים 3 עד 7.

אור קטן (איור: דריה סינה, הוצאת טפר)
איור: דריה סינה, הוצאת טפר
אור קטן | לי יאנג, הוצאת טפר, איורים, דריה סינה

נעם מפחד מהחושך. אמא מחבקת אותו, מנסה להרגיע ולנחם, אולם נועם כמדי ערב מסרב לכבות את האור. הוא מספר לה על הפעם שבה נבלע בתוך שמיכת צמר גדולה בחושך, לא היו לה סוף או התחלה. הוא נזכר שבשבוע שעבר דובי נעלם בערמת הצעצועים אי שם בצללים.

את החלומות המתוקים - קשה לראות באפלה. איך הוא ידע אם כבר נרדם, או שהוא עדיין ער ומדמיין דברים? בקיצור קובע נועם "אני והחושך לא מסתדרים". נעם ואמא יוצאים למסע דרך החלון שבחדר השינה. במסע הם מגלים שלכולם יש אור קטן שמאיר להם בלילות. האם אמא של נועם תצליח לעזור לו להתגבר על הפחד? מסתבר שרק כשחשוך מספיק, ניתן להבחין בקסמו של הלילה.

ספר נפלא בעריכת מאיה גז ועפרה שפר, על השילוב בין מציאות לפנטזיה והיכולת לראות דברים בצורה שונה אם רק מתבוננים על הדברים קצת אחרת. לגילים 3 עד
 
למעלה