לקראת מרתון טבריה, האם להפסיק לגמרי עם

commreport

New member
לקראת מרתון טבריה, האם להפסיק לגמרי עם

הסבירו לי שלקראת מרתון טבריה, מרתון ראשון עבורי. כדאי להפסיק לרכב על האופניים, משהו עם שרירים שמתאמצים בצורה שונה. האם זה נכון? כדאי להפסיק את רכיבות השבת? באופן עקרוני אני מעדיף להמשיך לרכב, יש עוד 3 טריאתלונים עד סוף העונה.
 

foggy1

New member
כמה סיבות להפסיק לרכב

הסיבה הרשמית היא כי אלה שרירים אחרים, הרכיבה מעלה מסה של ה-4 ראשי וכד' לטעמי הסיבה החשובה יותר להפסיק לרכב היא נושא המנוחה וההתאוששות. קשה לקום מוקדם גם בשישי וגם בשבת, לא מספיקים להתאושש מהריצה הארוכה בשישי בצורה מספקת על מנת לרכב בשבת. הרכיבה עצמה גם אם היא לא קשה במיוחד גורמת לאובדן, נוזלים, מלחים ועומס על הגוף. בקיצור אם המרתון חשוב לך, כדאי להפסיק לרכב אחרי טריאתלון קיסריה. אפשר לבצע רכיבה של שעה אבל גם אז לדעתי עדיף להשלים שעות שינה.
 

ניר60

New member
ומה יאמרו המתאמנים ל"איש ברזל"?

הרי הם חייבים גם לבנות ולשפר יכולות רכיבה בנוסף למרתון ולשחיה? נדמה לי שיש לקבל החלטה הנוגעת לשאיפה. במידה ואתה רץ ומעוניין לקבוע תוצאה מדהימה בהקשר ליכולתך האישית, רצוי להתרכז בריצה בלבד. במידה והמרתון עבורך הוא חוית יכולת בלבד, המשך עם כל מה שמעניין אותך - במידה ומבלי לפגוע בגוף.
 

Gan Yavne

New member
הפתרון שלי

ריצה ארוכה בחמישי בלילה. מביא בגדי ספורט לעבודה. בסיום היום בערך 19:30, יוצא לריצה ארוכה עד הבית. זה גם פותר את הבעיה של להגיע הביתה ואז קשה לקום מהכורסא. שישי נח, רק שחייה קצרה. שבת רכיבה ארוכה ואם יש כח, אז גם 2-3 ק"מ ריצה.
 

רץ בשטח

New member
הכל עיניין של תירגול ומטרות

אם אתה מחפש שיא אישי (או שיא בכלל) במרתון, ברור שפיתוח שרירים מיותרים לריצה רק יעמוד בדרכך. לעומת זאת, אם אתה טריאטלט שריצה, כולל המרתון, היא אחד הענפים בהם אתה מתאמן לא הייתי מוותר עליה. אישית, אימוני סוף השבוע שלי בתקופה זו (בסיס) כוללים רכיבה ארוכה ולאחריה ריצה של כשעה בשישי, וריצה ארוכה ולאחריה רכיבה של כשעה בשבת. עם הזמן המעברים נעשו קלים יותר ויותר וכיום למעט 5-10 הדקות הראשונות אני לא חש כל בעייה במעברים. מאחר והריצה מטילה עומס גבוה על המיפרקים, הרכיבה מהווה דרך להוספת בסיס אירובי מבלי השחיקה המלווה את הריצה.
 

liorsion

New member
מסכים ביותר - ענין של מטרה

אם אתה כמו רוב האנשים, חובבן שרוצה לנסות, אל תשכח לרכוב בגלל שזה.. נו, איך קוראים לדבר הזה שבגללו רובנו עושים את מה שאנחנו עושים.. נו.. כייף. זה לא פחות חשוב להגיע לתחרות שלך נקי ורענן נפשית..
 
למעלה