לרצות צעצוע שיש אצל ילד אחר

mamac

New member
לרצות צעצוע שיש אצל ילד אחר

בתי בת 9 חודשים. היא בדיוק בגיל בו היא מתחילה לרצות חפצים שיש אצל אחרים. ילדים בגילה לוקחים לה צעצועים שנמצאים אצלה, רק כי הם נמצאים אצלה ולהיפך. אני רוצה לחנך אותה ל"ביחד", לשיתוף, אבל מצד שני- זה חלק משלבי ההתפתחות (נפרדות, אני למול הסביבה, התפתחות הרצון) ואני לא בטוחה כמה היא מבינה ממה שאני אומרת לה. הדילמה שלי היא למעשה- איך לא לפגוע בהתפתחות, ועדיין לחנך לערכים שסותרים במידה מסויימת את ההתפתחות (שהיא מכילה בתוכה גם חלקים אגואיסטיים)? תודה
 
את צודקת זה חלק משלבי ההתפתחות

אני חושבת שהילדה באמת עדיין קטנה והיא תלמד בהמשך מדוגמה אישית. אני מבינה שאת מחוברת למסרים של "ביחד" ושיתוף, לכן בטוח שהילדה תספוג את זה ממך ומהסביבה שלך. כרגע כדי למנוע ממנה כעסים מיותרים תנסי לתת לה תחליף שימשוך אותה יותר מהחפץ שנלקח(או זה שהיא רוצה לקחת מאחר) ולדעתי לא לשים דגש על המצב הזה עד שיחלוף מעצמו:))
 
אל תהיי בטוחה שהיא לא מבינה...

לדעתי היא בטוח מבינה מה שאת אומרת לה. אל תתיאשי. תמשיכי להגיד לה עוד ועוד ותמשיכי להסביר לה על שותפות, והכי חשוב שזה יהיה בחיוך והרבה אהבה
. בטוחה שתיראי בסוף תוצאות למאמצים שלך בהצלחה נורית
 
שלבי ההתפתחות בגילאי 0-3

בגילאים אלו הילד מבחין רק בסביבה הקרובה שלו, הוא נמצא מאד בתוך עצמו, כל חפץ חשוב לו איך הוא מרגיש את זה בשביל עצמו, זהו שלב של התפתחות אגואיסטית טהורה והוא לא יכול ליצור קשר של "תן וקח" אלא "רק קח", זה לא משנה לו החפץ או החתול או אוטובוס או כל אדם סביבו, הוא ממיין את הכל לטוב ורע רק באופן כזה. כאן תפקידנו ללמד מה נעים לך ומה לא נעים לך,בחושים, במוסיקה וכו'.עלינו לפתח את כל חמשת החושים באופן מתודי, כל אחד בנפרד ואחרי זה את כולם ביחד, אדום יחד עם זה צליל, כחול ירוק עם רעש של מים,בהרכבים שונים, כך גם בריח,בטעם, ותתפתח בילד מציאות הרמונית נכונה, כמובן צרה אבל בסיס לייצור חברתי שמתפתח מגיל 3
 
למעלה