ל-shaulreznik. קראתי את מאמר של אנטון דולין.

  • פותח הנושא Helio
  • פורסם בתאריך

Helio

New member
ל-shaulreznik. קראתי את מאמר של אנטון דולין.

На мой взгляд написано неправильно (хотя есть и правильные акценты).
1) "Да, он принципиально отличается от других национальных фобий."

Любая национальная фобия имеет свои особенности. Ненависть к арабам в Израиле имеет определенные причины и свойства, ненавист к арабам в Германии имеет другие причины и свойства, боязнь китайцев - это одно, а боязнь черных в Штатах - это совсем другое. Автор , например, не указывает на религиозную подоплеку, которая намного "старше" национальной.
2) "Холокост такой был один"

Конечно один! И борьба с врагами в сталинской России тоже единственная в своем роде, и культурная революция в Китая тоже стоит особняком, и ПолПот в Камбодже тоже имеет свои неповторимые особенности. Автор статьи даже не представляет себе скольно националной ненависти существует в мире - похоже ему не ведомы ни национальные трения между африканскими племенами, не ограниченоия прав китайского меньшинства в Малайзии, ни трения между народами Средней Азии , ничего другого.
3) "Обычная национальная ксенофобия строится на превосходстве над "другим" - "черным" или "узкоглазым". Он "обезьяна", "зверек". Априори дикий. А антисемитизм строится на том, что евреи почему-то "выше" других - умнее, образованней, успешней (разумеется, такой же вымысел и штамп)"

Т.е. фашисты резали евреев за то что они б&#
 

Helio

New member
המשך:

3) "Обычная национальная ксенофобия строится на превосходстве над "другим" - "черным" или "узкоглазым"...Априори дикий. А антисемитизм строится на том, что евреи почему-то "выше" других - умнее, образованней, успешней..."
Т.е. фашисты резали евреев за то что они были умнее и образованней? А турки резали армян потому что считали выше них или же все таки была другая причина? В Малайзии, например, ограничены права китайского меньшинства, тоже потому что малайцы считают себя выше китайцев?
4) "Другими словами, для еврея не существует приемлемых способов ассимиляции, как бы он ни менял фамилию, профессию или место проживания. "

Ну, это уже вообще ни в какие ворота...Как это не существует ,если евреи ассимилируются? Об этом говорят на всех мало-мальских серьезных форумах, он этом пишут статьи и проводят исследования, на предотвращение ассимиляции направляются немалые средства и усилия. Я не понимаю автора.
 

lEchoesl

New member
טלמון תמשיך להתכחש. באמת שנמאס לי להסביר לך למה התכוון

המחבר! ולמה אתה והחברים האחרים שלך פה טועים כשאתם אומרים שאין חדש תחת השמש. יש חדש. וזה בדיוק מה שהמחבר מסביר. כול הרדיפות אותו הדבר אבל כשזה מגיע ליהודים זה עוצמתי יותר והסיבה היא ייחודית רק לנו! תביא בבקשה דוגמא לעוצמתיות של הרעיון [תורת גזע כלפי האדם הלבן. לא נכנס לשחורים עכשיו כי כאן זה משהו יותר מובחן לעין] של היטלר בכול העולם? גם כשרדפו עמים אחרים, זה היה על הדרך. זה לא היה שיטתי כזה והכי חשוב [וכאן זה חשוב להבין] רק נגד יהודים קמה אידיאולוגיה כול כך גזענית שלא הופיע לפני כלפי אף אדם לבן אחר לפני! זה עובדות?
 
חידה
חידה


ציטוט (מ"הארץ". ההדגשות שלי. החידה - אחרי הציטוט):
שוטרי מג"ב שעיכבו ילדה פלסטינית והשליכו את אופניה: אקט של הגנה על הילדה
היום נחקרו השוטרים באזהרה במח"ש. לפי עורכי דינם, הם ניסו למנוע ממנה לחצות לעבר הרובע היהודי. אתמול הושעה אחד השוטרים מתפקידו לאחר שתועד משליך את אופניה של הילדה
03.08.2016 23:10
שני שוטרי משמר הגבול שתועדו לוקחים את אופניה של ילדה פלסטינית בת שמונה בחברון נחקרו היום (רביעי) באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). אתמול השעה מג"ב את אחד מהם, לאחר שארגון "בצלם" פרסם את תיעוד התקרית. עורכי דינם של השניים טענו הערב כי הם כלל לא ניסו לפגוע בילדה, אלא להגן עליה. עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס אמרו כי "מה שנדמה בסרטון כהתעמרות בילדה חסרת הגנה היה למעשה אקט של הגנה על הילדה אשר בקשה לחצות את דרכה אל עבר הרובע היהודי בעיר. השוטרים אשר הבינו כי בכך היא מסתכנת ולא הצליחו לתקשר עמה בשפתה, נטלו ממנה את אופניה ובכך מנעו את הסיכון". לפי עורכי הדין, "משהתבהר להם כי הילדה...

סוף הציטוט, ועכשיו החידה: במה בדיוק הסתכנה הילדה? איזה בדיוק סיכון מנעו ממנה? ממי או ממה הגנו עליה?
 
האם שנאה הדדית היא "גזירה משמיים"?

ציטוט:
רק לאחרונה אמר יו"ר המועצה המקומית גליל תחתון, מוטי דותן, כי הוא לא רוצה שערבים יגיעו לבריכות בישובים במועצה בראשותו. לפי דותן "אני לא שונא ערבים, אבל אני לא רוצה אותם אצלי בבריכות. גם אני לא הולך לבריכות שלהם". התבטאויות גזעניות כאלה מוכרות וידועות בגליל ולא רק בו. לעיתים קרובות פוליטיקאים יהודים מתייחסים לנוכחות של אזרחים ערבים החיים במולדתם כמטרד שיש להיפטר ממנו – או לפחות להרחיק אותו מהעין.
גם נצרת עילית, העיר שהוקמה כדי לחנוק את התפתחות העיר הערבית הגדולה נצרת, סבלה מהנהגה פוליטית שניהלה מדיניות גזענית כלפי תושביה הערבים. שמעון גפסו, ראש העיר עד לאחרונה ואסיר מורשע כיום, רץ בבחירות 2013 עם הסיסמה: "נצרת עילית יהודית לנצח". גפסו יצא נגד הגידול המתמיד בשיעור האוכלוסייה הערבית בעיר – 23% מהתושבים כיום.
ביוני השנה נבחר רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת עד לאחרונה, לראשות העיר, ופתח דף חדש של יחסים בין ערבים ויהודים בעיר. לאחר שכל המפלגות ברשימה המשותפת קראו לתמוך במועמדות פלוט והתושבים ערבים הצביעו עבורו באופן גורף, נחתם בשבוע שעבר (25.7) הסכם קואליציוני פורץ דרך בין פלוט לבין "הרשימה המשותפת לדו קיום" במועצת העיר בראשותו של הרופא ד"ר שוכרי עואודה, חבר הלשכה הפוליטית של מק"י.
 
המשך הכתבה

לפי ההסכם החדש, העירייה בראשות פלוט תוביל מדיניות שוויונית לכלל המגזרים בעיר – ובראש וראשונה שוויון ודו קיום בין הערבים ליהודים בכל התחומים. ההסכם מדגיש את נושא החינוך ומוסדות החינוך הערביים, שהיה סלע מחלוקת בתקופתו של גפסו. לפי ההסכם, העירייה תתמוך בכל החלטה שיקבל משרד החינוך בדבר הקמת בתי ספר, גני ילדים ומתנ"סים לחברה הערבית בעיר. כן סוכם שייפתו מרכז תרבות לנשים ערביות ומרכז יום לגיל הזהב.
בעירייה יוקם מינהל לשכנות טובה בין נצרת עילית לשכנותיה הערביות. לפי ההסכם, הרשימה המשותפת קיבלה תפקיד של סגן ראש עיר ללא שכר. יו"ר הסיעה, ד"ר עואודה ישמש בתפקיד ויקבל לשכה ושירותי מזכירות וקבלת קהל, כמו גם את סמכויות תיק ההנדסה בעירייה.
בנוסף לתפקידו של עואודה, ימונו נציגי הרשימה המשותפת למגוון תפקידי מפתח ברשויות העירוניות השונות וימלאו תפקיד פעיל ומרכזי בניהול העיר. ככן סוכם בדבר מהלך מוצהר להשוואה הדרגתית של שיעור המועסקים הערביים בידי העירייה עד אוקטובר 2018.
"הרשימה שלנו תמכה בפלוט" אמר עואודה ל'זו הדרך'. "הוא קיבל כמעט 80 אחוז מקולות הערבים בעיר. מיד אחרי הבחירות נכנסנו למשא ומתן אינטנסיבי, שבסופו חתמנו על ההסכם. אנחנו ביחסים מצוינים איתו ויש הבנות עמוקות ברמת הפוליטיקה המקומית. אנחנו מנסים לשים את המחלוקות הארציות בצד ופועלים למען אינטגרציה של הציבור הערבי בעיר. פלוט הוא מועמד שיקדם את כל העיר ויפעל גם ליישום הפליה מתקנת. לכן תמכנו בו גם בבחירות הקודמות בהן הוא היה מועמד".
"בעיד אל פיטר האחרון הזמנו את כלל תושבי העיר לאירוע שערכנו" מוסיף עואודה. "מאות תושבים, ערבים ויהודים, הגיעו, וראש העיר ואני שנינו נשאנו נאומים מפויסים על דו קיום. היו מופעים מוזיקליים וריקודי דבקה. אנחנו רוצים לעשות עוד אירועים כאלה וגם לערוך בעיר פסטיבל של 'חג החגים' כמו בחיפה, כדי לחבר בין האוכלוסיות ולהפסיק את גל ההסתה נגד האוכלוסייה הערבית. אנחנו למעשה 'עיר לכולנו' של האזור".
 
את מבינה ששיעור האזרחים הערבים ביחס ליהודים במדינה

עולה בצורה מתמדת, וכשהוא יגיע ל-40%, הפירוש הוא קץ החלום הציוני וסוף המדינה היהודית. את מאחלת התמוטטות במוקדם או במאוחר למדינה היהודית ישראל? אני לעומת זאת רוצה שגם ניני ניניי יחיו בישראל היהודית.
 
השלך אותם ליאור

זה כמו בנוגע ל"רעיון העצמאות" של אוקראינה: לחיות ביחד בשלום זה רע, להיות אויבים זה טוב.

מה עם החידה שהצעתי למעלה? נכנעים?

[בינתיים, לצערי, תפוז לא מאפשרים לי להכנס עם הכינוי הרגיל שלי - טלמון סילבר

לא שהם מתנגדים, הם פשוט לא מצליחים.
ליתר דיוק: יש לי אפשרות כזאת, אבל היא מאוד מסובכת ולא נוחה]
 
אז זה אתה, טלמון!


אני בכלל משום מה חשבתי ש"בחשכת הלילה" זה בחורה

עכשיו מובנת לי גם התגובה שלך בנושא העצמאות האוקראינית...

להשליך אותם לאנשהו לא אפשרי כרגע, יש את כל העולם הנאור והלא כל-כך נאור, שהתחייב לא לאפשר לנו לפתור את בעיותינו הלאומיות... אבל הבעיה אכן קיימת ודורשת צעדים כלשהם בעניין, בתקווה שתהייה מתישהו הזדמנות לפתור את הבעיה הזאת... כי התסריט האחר שפשוט לאט-לאט נידחק החוצה ושום נתפזר לשבעים ויותר גלויות...
 
ובינתיים אתה מפריך את התזה של דולין-רזניק

אודות ה"יחודיות" של האנטישמיות בקרב כלל הפוביות הלאומיות.
בדיוק כשם שפרעה חשש מבעייה דמוגרפית שכביכול יצרו היהודים, ורצה להשליכם היאורה, בדיוק כך אתה מתייחס לערבים - סתם מתוך פוביה.

בנוגע ל"עצמאות האוקראינית", האם אתה חולק על עובדה כלשהי מאלו שהצגתי?

אני יכול להוסיף, שזוהי בעצם זכותם של אנשים גם להיות עבדים, המסרבים לצאת לחופשי: "אהבתי את אדוני!"
כך גם זכותם של האוקראינים לפרש את "רעיון העצמאות" כעבדים של אמריקה, אם זו הבחירה החופשית שלהם. למה לא? לא הם הראשונים, ולא הם האחרונים השמחים להיות עבדים של אמריקה.

יש כאן רק בעייה אחת קטנה: איך אפשר לדעת, "מה רוצים האוקראינים"?
לפי מי שצועק הכי חזק במיידן?
לפי מי שאמריקה תומכת בו?

המערב כאילו מציע שיטה, קריטריון: בחירות חופשיות! לא כך?
ב-2014 היו אמורות להתקיים באוקראינה בחירות חדשות.
אז אדרבא! אלה שמפרשים את "רעיון העצמאות" כשעבוד עליז ושמח לאמריקה, מוזמנים לנצח בבחירות!
אבל החבר'ה האלה דחו הפעם את הקריטריון המערבי - בחירות דמוקרטיות - והעדיפו קריטריון אנטי-דמוקרטי: הפיכה אלימה נגד הנשיא הנבחר, כפיית הבחירה שלהם על כלל האוכלוסיה, הצגת הבחירה שלהם כאילו היא "הבחירה של האוקראינים"

מסובך?
 
אתה באמת חושב שהחשש שלי

מהשטלתות ערבית שקטה על ישראל, כאשר הם ישנו את צביונה בצורה דמוקרטית למהדרין מתוקף היותם הרוב, הוא רק חשש סרק ופוביה סתמית? הרי זאת עובדה שבכל שנה עוברת כמות הערבים ביחס ליהודים עולה במקצת. לא ירחק יום ובבחירות חופשיות מדינת ישראל תהפוך למדינה יהודית ללא יותר ממדינה עם כמות יהודים משמעותית, אך לא מכרעת... באמת לא אכפת לך מזה, הרי גם ערבים הם נים אדם ותרבותם מאומה לא טובה יותר משלנו, אז מה זה משנה, ישראל או פלסטין? הרי כבר היום האזור היחיד במדינה בו יש רוב יהודי מכריע ויציב הוא אזור מטרופולין תל-אביב! עד שהמטרופולין יתחיל להשטפך לגליל והנגב כבר לא יהיה לו לאן להתפשט, ולז לא שנוכל להתקיים בחבית הנפץ הזו המפוצצת בקנאות דתית הנקראית המזרח התיכון בתור סינגפון מקומי עם עשרה מיליון יהודים המצטופפים כולם בשפלת החוף המרכזית, כי ברגע שישראל לא תהיה מסוגלת להגן על עצמה בכוחות עצמה צבחינה צבאית, הלך עליה! אם הערבים יניחו את נשקם, והם לעולם לא יעשו זאת, לא תהיינה עוד מלחמות, ואם ישראל תניח את נשקה, או פשוט תאבד את חוסנה הצבאי ואת כושר ההרתאה שלה, לא תהייה עוד ישראל!
 

Astroo

New member
מאז 1995 שיעור הערבים עלה ב-2%

אם המגמות הדמוגרפיות ישארו כפי שהן, שיעור הערבים לא יעבור את ה-%30 ב-50 השנים הקרובות
 

lEchoesl

New member
תראו מי פה
הבנת את מה שכתבת בסעיף 3? תקרא

שוב את הציטוט שציטטת: קסנופוביה לאומנית מבוססת על נחיתות של אחרים: שחורים נחותים אפשר להפלות אותם! צוענים מסריחים אפשר להפלות אותם. ארמנים גם נחותים וגם מפריעים לנו לכבוש את השטח שלהם בואו נשמיד אותם. כשזה מגיע ליהודים יש פה משהו אחר...... יהודים שנאו כי הם הצליחו למרות הכול. הם היו משכילים יותר בממוצע ולרוב עבדו בעבודות נוחות יותר. מה הגוי הממוצע חשב? שלקחת לו את העבודה. הוא שנא אותך כי הצלחת. מה שלא הבנת הוא שהמחבר לא שלל רדיפות בעולם, הוא רק ציין שהאנטישמיות שונה מכול הרדיפות האלה כי אותך רדפו גם בתנאי שהשתלבת בחברה, דיברת בלי מבטא, התלבשת כמו כולם וגם כי היית מוצלח וחכם. היית יותר עשיר בממוצע מהמקומיים.
 
תשובות

אתחיל מהסוף.
&nbsp
טענה: הרי יהודים מתבוללים בסופו של דבר.
תשובה: הכוונה היא לא לדור שני או שלישי של אותם היהודים המתבוללים. ברור שאיזה נכד לסבא יהודי שעולה ארצה מתוקף הפרצה בחוק השבות לא רואה את עצמו יהודי כלל ועיקר. אבל אם תיקח מקרה קלאסי של יהודי בעל שם יהודי שהמיר את שמו, למד את שפת המדינה על בורייה וכו' וכו', תגלה שזה לא ממש עזר לו. את הדוגמה של הקמפיין נגד "קוסמופוליטים חסרי מולדת" שניהל סטאלין בסוף שנות ה-40 כבר הזכרתי. כנ"ל אוצר הפתגמים הרוסיים שדן בסוגיית היהודים שהתנצרו: жид крещеный - что вор прощеный וכיו"ב.
&nbsp
"האם הנאצים טבחו ביהודים משום שחשבו אותם לחכמים יותר?"
כותב הפוסט מתכוון למצב נפוץ כאשר אומה א' טובחת באומה ב' כי בני האומה השנייה נחשבים לפרימיטיביים, ברבריים, чурки וכיוצא באלה. האנטישמים לעומת זאת מתמודדים עם סוגיית ה"שליטה" של היהודים בכל ענף נתון, כולל מדע, תרבות, בנקאות וכו'.
&nbsp
"השואה היא אירוע ייחודי"
כן, משום שבניגוד לרצח עם "רגיל" ליהודים כמעט ולא הייתה אפשרות לברוח, וחוץ מזה, איפה עוד ראינו רצח עם ממוקד כל כך, כאשר שליט של מדינה א' כובש עוד עשרות מדינות ובכל אחת מהן מקפיד להפוך אותן ל-judenfrei?
&nbsp
"כל הפוביות שונות"
לא. בד"כ מייחסים לקבוצה שסובלת מהפוביה, אוצר מוגבל של תכונות שליליות: הצוענים גונבים סוסים ורכוש (אבל אף אחד לא הולך לשנוא את הזמר הצועני ניקולאי סליצ'נקו שלא עסק בגניבה, אלא זימר רומנסות), האוקראינים הם פאשיסטים ועוד כהנה וכהנה. אבל את היהודים שונאים בכל מצב, בין דתיים, בין מתבוללים, בין עניים, בין עשירים, בין בורים, בין משכילים.
&nbsp
 
למעלה