מאבקי הנצחי לקיצור מאמרים

corrigenda

New member
הם נפלו בפח

במקרה הנוכחי, לפי הפרסום בגרדיאן, היה נוכל שממש זייף נתונים ואז הלך לשתף פעולה עם חוקרים מכובדים. אני מניח שבשגרה הם היו לא היו נופלים ברשת, אבל באמצע פנדמיה עולמית הפכו לפרק של חיים אתגר
 

22ק ו ס ם

New member
זו בדיוק הבעייה כרגע

מחקרים שנעשים עכשיו נעשים במהירות שאין לה תקדים כדי למצוא חיסון או תרופה לוירוס. כתבי עת והמוסדות האחראיים נותנים אישורים לתהליכים מהירים וזה עלול להוביל למסקנות שגויות. המהירות שבה מפתחים חיסון היא חסרת תקדים והחשש שלי הוא שיאשרו חיסון המוני מהר מדי ויתברר שהוא לא יעיל או שיש לו תופעות לוואי לא צפויות.
 
הדרישה לקיצור היא לא רק מטעמי מקום על הדף

ראשית, לקורא הסביר יש סף ריכוז ומגבלת זמן, מאמרים ארוכים מדי פשוט לא ייקלטו טוב (במקרה הטוב) או לא ייקראו ביסודיות או בכלל (במקרה הסביר). שנית, כעורכת לשעבר אני מזכירה לעצמי תמיד שטיעון טוב הוא בדרך כלל ממוקד ואלגנטי. אם נדרשות כל כך הרבה מלים כדי להגיד משהו, כנראה הטיעון עוד לא מחודד מספיק, ומגבלת המלים למעשה משפרת את הכתיבה בהרבה מקרים. עכשיו אני צריכה להגיד לעצמי את זה עשר פעמים ביום, לקראת הגשת מאמר ארוך מאוד לכתב עת שדווקא אין לו מגבלת מלים. ולצערי דווקא העובדה שלא מגבילים אותי במספר המלים מעמידה אותי באתגר לא פשוט: איך אפשר לדעת שהמאמר באמת טוב, באופן אובייקטיבי, אם אין לי איזו נקודת ייחוס טכנית כמו מספר מלים?
 

אור302

New member
זה נכון בעיקרון, ובכל זאת, זהו עיקרון כללי.

מאמר יכול להיות מתחת למגבלת המילים ועדיין להיות מסורבל וקשה לקריאה ומאמר אחר יכול להיות מעבר לה ועדיין רץ וקולח. זהו מצב נפוץ מאוד. לכן שיקול הדעת צריך להיות בידי העורך, ומתן מגבלות מילים רק יוצר סינון נוח לכתב העת אבל אינו באמת שיקול של איכות כתיבה. &nbsp וכמענה לסיפא של דברייך אומר להפך: מגבלת המילים מעודדת את האשליה שהמאמר כתוב היטב כי הוא עומד במגבלת הכתיבה הנתונה. אבל זה ממש לא כך. בל נניח בהכרח כי הקצר קולע והארוך צולע. ורואים את זה יפה בהערות העורך שדורשות הרחבה פה ושם מה שיביא את המאמר מעבר למגבלת המילים. לא פעם דורשים ממני להרחיב במקום שבו קיצצתי כדי לעמוד במגבלה. כלומר הדברים חסרים, כלומר הקצר יוצר בעיות והארוך פותר אותן. בסופו של דבר, מגבלת האורך גם נוחה וגם יוצרת אשליות.
 

the new L

New member
אני חושב שאין לי כמעט שום שליטה על אורך המאמרים שאני כותב

אם אני רוצה להראות שמשהו מסויים נכון, הרבה פעמים אין שום דרך לעשות זאת בדרך קצרה. רוב המאמרים שלי בסביבות 30+ עמודים.
 
למעלה