מאזן ג'נאים – חריש עמוק

מאזן ג'נאים – חריש עמוק http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=56001919




http://dugrinet.co.il/17805/blog/2015/august/04

על הרחבת שטח השיפוט: "אדם שבונה בעיר ללא היתר זה לא בא לו מהכיף שלו, זה בא ממצוקה גדולה." על בני סחנין: הקבוצה הזו מאד יקרה לי. אבל אסור לשכוח שהעירייה נמצאת בגרעון, ובתכנית הבראה ולכן אנו מוגבלים." על מה דנים בועדת המעקב, והאם הוא מתכוון לרוץ לכנסת? ראש עיריית סחנין בראיון אישי.

איציק גרשוני

הוא מזוהה יותר מכל, עם קבוצתו "איחוד בני סכנין". אך מאז היבחרו ב-2008 לראשות העיר סכנין, ליבו אמנם נשאר עם הקבוצה אך מעשיו בתחום המוניציפאלי ובחברה הערבית מלמדים שההצלחה עם "בני סכנין", יצרה אצלו מנוף לעשיה גדולה ומשמעותית.

מאזן ג'נאים נמצא בקדנציה השניה שלו, לאחר שבבחירות האחרונות לראשות העיר גבר על יריבו בגורפו 56% מהקולות, כ-2100 מצביעים יותר מאשר ליריבו. במגזר הערבי זהו הישג מאד מרשים.
שלושה כובעים נושא מאזן ג'נאים:
1 – ראש העיר סכנין
2 – יו"ר (זמני) של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל.
3 - יו"ר פורום הרשויות הערביות.

בלי ספק תיקים כבדים, קל וחומר כאשר הזמנים אינם קלים והלאומנות והלאומיות בקרב האוכלוסיה היהודית ומנהיגיה מגיעה לשיאים שלא היו בעבר.
פעם בשבוע, בד"כ בשבת, מתכנסת ועדת המעקב. בועדה חברים כל חברי הכנסת וכמה ראשי רשויות.

מה סדר היום בועדת המעקב?
ג'נאים: על הדברים החשובים לחברה הערבית במדינת ישראל, כמו עוני, אבטלה, שכר, אלימות, תקציבי מדינה לרשויות הערביות, והרבה בעיות יום-יומיות.

האם איחוד הסיעות הקטנות למפלגה אחת גדולה, עשה טוב לחברה הערבית?
ג'נאים: זה המהלך הכי טוב שנעשה אי-פעם בפוליטיקה הערבית הישראלית. האיחוד הזה יצר רגיעה פוליטית מאד חשובה.
בכל מערכת בחירות לכנסת עד עתה היו מריבות, היה מתח, מאבקים וליכלוכים. לא רק שהרווחנו שקט ואחדות, הבאנו 2 מנדטים יותר מאשר כל מפלגה הייתה הולכת בנפרד.

איימן עודה?
ג'נאים: הוא טוב. ללא ספק. הוא רציני, הוא צעיר וחובה על כל חברי הכנסת הוותיקים, בעלי הניסיון, לסייע לו ולעמוד לצידו ולחזק אותו.

דעאש??
ג'נאים: 99.9% מהחברה הערבית בישראל חושבת שזה סרטן ממאיר לאיסלם כולו. הם עושים נזק עצום לא רק לחברה המוסלמית אלא לאנושות ולאנושיות בכללה. אין להם שום אידיאולוגיה חוץ מאשר להרוג ולרצוח בצורות המזעזעות ביותר. הנושא עלה בוועדת המעקב כיוון שהתגלה שמספר צעירים ערבים מישראל התגייסו לתנועה הזו ולמרות שהתופעה היא מאד מאד שולית, כמה בודדים מתוך מליון ושלוש מאות אלף. אמרנו שלנו לאנשי הועדה, לראשי הרשויות, למורים, למחנכים, ולהורים יש תפקיד חשוב מאד בהסברה נכונה, מועילה ותקיפה על מנת שהילדים שלנו לא יפלו בשטיפת המוח המעוותת הזו.

ג'נאים, יליד 56' שהשכלתו הרישמית היא 12 שנות לימוד, מוכיח שתואר אקדמאי אינו ערבות לכישרון ניהול ויכולת עשייה רב תחומית. ואף על פי כן הוא סבור שלימוד והקניית ידע הוא מפתח להצלחה.
ג'נאים: אני גאה בזה שסיימתי 12 שנות לימוד ואין זה סותר את זה שאני מעריך ביותר את אלה שהולכים לאקדמיה. בזמנו, כשסיימתי את לימודי החובה הייתי במצב מיוחד, לא היה לי מחליף במשפחה וההתלבטות האם ללכת ללמוד או לעזור לאבא, שהיה כל עולמי, הייתה לא קלה. היינו משפחה ענייה ולכן העדפתי לשמור על הכבוד של אבא ולעזור בכלכלת המשפחה ולכן וויתרתי על לימודים.

האם לקחת איזה שהוא קורס לניהול מוניציפאלי כשנכנסת לתפקיד?
ג'נאים: שום כלום. עברתי את קורס החיים. הן בחברה שלי, הן בעיסוקי בכדורגל, בתרומתי לקהילה, לאנשים, לכבוד שאני רוכש לזולתי. את חכמת החיים רכשתי מהאנשים, מהרחוב, ומהבנה שאתה מקבל הרבה בחזרה כאשר אתה עוזר ותורם.

מה היה חשוב לך כשנכנסת לתפקיד של ראש העיר?
 
למעלה