מאחורי הקלעים... על סרטים ותוכניות הנוגעים לאימוץ

fatfat

New member
מאחורי הקלעים... על סרטים ותוכניות הנוגעים לאימוץ

אפרופו עיסוק באימוץ במסך, בחודשים האחרונים משודרת בהוט VOD הטלנובלה "מפונקים".. בדרך כלל איני חסידת הטלנובלות, אבל יצא לי לראות עם הבנות מספר פרקים והתמכרתי. שתיים מהגיבורות הראשיות הן אחיות ביולוגיות, האחת כבת שתים עשרה והשנייה כבת שמונה עשרה. הן הופרדו כשהגדולה היתה כבת שש וכל אחת אומצה על ידי משפחה אחרת. בטלנובלה מועלות המון תמות סביב נושא האימוץ כמו החיפוש של הגדולה שגדלה עם הידיעה שאומצה אחר הקטנה שעדיין לא יודעת שהיא מאומצת, החשש של האם המאמצת לספר לבת את האמת. ועוד. סביב פרק 120 מופיע פתאום האב הביולוגי שחשבו שמת וכאן עולות המון דילמות כמו החשש של ההורים המאמצים שהבנות תאהבנה אותו יותר או תרצנה ללכת אתו, האיום שחשים מכך שיצטרכו לחלוק עמו את אהבת הבנות או שתהיה עוד דמות משמעותית בחייהן. הצורך של הבנות להתחקות אחר שורשיהן וההיסטוריה שלהם.
כמו בכל טלנובלה יש פה המון תכנים שבקלות אפשר לוותר עליהם, אבל אם מתעלמים מהם אז בהחלט מומלץ. אצלינו זה נתן לא מעט הזדמנויות להעלות שאלות ולדבר על דברים, כמו למשל הערה של הגדולה שהיא מקווה שלא תגלה בעתיד שאני משקרת לה ומסתירה ממנה דברים שהביאה לשיחה מחודשת על הרקע למסירתן, הפעם מתוך נקודת מבט של מתבגרות. בקיצור שווה.

ג'ים ונהג הקטר - סרט שיעלה למסכים בארץ בחנוכה הקרוב וכבר ניתן לצפות בטריילר שלו ביו טיוב, סרט שעוסק באימוץ בין גזעי , מקסים ורגיש ומשובץ במשפטים, שאלות ואבחנות של הילד גיבור הסרט על האימוץ, באופן הכי נונשלנטי. מתאים גם לילדים צעירים יותר, (ילדים בגיל הגן והשים הראשונות של בי הספר היסודי צפו בו ומאוד נהנו).

עוד סרט שעוסק באימוץ בין גזעי, הפעם הפוך, ההורים שחורים והילד לבן. ניתן לצפייה בסינימטק ובנטפליקס https://www.jer-cin.org.il/he/movie...ctyTv7Vr7EAf8bpporVb3XR6LxUyki8n0IqrjWnQS3_MA
 

katanchikit

New member
ועל אומנה

"משפחת פוסטר" או "The Fosters" גם כן למתבגרים, נוגעת בהרבה סוגיות חשובות, ממש אהבתי.
יש בvod של סלקום, לא יודעת לגבי שאר החברות...
 
למעלה