מאיפה אתם יודעים , אם זה טוב או רע?

jasmine38

New member
מאיפה אתם יודעים , אם זה טוב או רע?

בכפר קטן בסין,חי פעם זקן,ולו בן צעיר וסוס. יום אחד הסוס ברח מהאורווה. באו אליו אנשי הכפר, ואמרו לסיני הזקן; "כמה שזה רע." שאל אותם הזקן; "מאיפה אתם יודעים, אם זה טוב או רע?" למחרת... חזר הסוס, ויחד עימו הגיעו סוסי-בר רבים. הזקן ובנו, פתחו את שער האורווה, וכל הסוסים נכנסו פנימה. באו אנשי הכפר לזקן, ואמרו: "כמה שזה טוב." השיב להם הזקן; "מאיפה אתם יודעים, אם זה טוב או רע?" יום אחד נפל בנו בצעיר, שעה שניסה לאלף את אחד מסוסי הבר, ושבר רגלו. באו אנשי הכפר לזקן, ואמרו; "כמה שזה רע." השיב להם הזקן; "מאיפה אתם יודעים, אם זה טוב או רע?" לאחר מכן, באו אנשי צבא, ולקחו את צעירי בכפר למלחמה, שבה נהרגו חלקם. את בנו הצעיר של הסיני לא לקחו, כיוון שרגלו היתה שבורה. אז.......... מאיפה אנו יודעים, אם משהו שקורה, הוא טוב או רע? קורה אירוע. אירוע אינו טוב או רע. הוא אירוע וזהו. ההתייחסות שלנו לאירוע, הופכת אותו לטוב או רע בעיננו. ההתייחסות (הניתוח) שלנו לאירוע, מושפעת מניסיונינו, חינוכינו, תרבותינו, אמונותינו, התיזמון, והנסיבות בראיה מהזווית והמרחק שעמדנו, למול האירוע. ההיתיחסות שלנו לאירוע, לא יכולה לחזות את כל צרוף ותזמון האירועים האחרים, בנתיבי הזמן והמרחק, וההשלכות ההדדיות בינהם. *** מפורום אחר שהביאו מלכה וגיל, שהביאו מתוך זוהר צפוני, זוהר דרומי, מיכל ביאלקובץ עמ´36.
 
ליסמין

שלום לך בתחילה חשבתי שאתה שומר שבת, היום אני מבינה שלא. בנוסף גיליתי שאתה רועה בשדות זרים (מטייל בפורומים השונים) בפורום האקטואליה האנשים תוקעים לעצמם שמות, כל שני שם אריסטו, סוקרטס וכו.. האם אני מבינה נכון שאתה מובטל או מחפש עבודה??? איך ציירת את הפרצוף בתעודת זהות? גם לא הצלחתי לרשום פרטים אישיים
 

jasmine38

New member
היו שאמרו ש......

יותר משבני ישראל, שמרו על השבת, השבת שמרה עליהם !!! בעיקרון אני זקוק לשבת מטעמים נפשיים וסוציילים, ולא מטעמי דת. אני תמיד פתוח להצעות מענינות. לא סוגר דלתות. ה"פרצוף" : הסתכלתי הראי, וזה מה שיצא! סתם.... (איור מהרשת). הכי חשוב: מה, לא היה לך מה לומר על סיני? שבת שלום! יסמין.
 

עצמונה

New member
משל סיני ונמשלו?

היום אני בתודות - אז באמת תודה לך על המשל. בטוח שרצית לעודד אותנו, ובאופן תיאורטי אני מאוד מסכימה. רק איך עושים את זה בחיים? אני עכשיו נורא מדוכאת, ובכלל לא יכולה לחשוב על משהו טוב, כשמה שמצפה לי זה רק לחכות להשתלה. איך אתה או אחרים עושים זאת? ובהזמדנות זאת, בתקווה שהמושתלים קוראים הכל - האם אתם יכולים לבקש מאנשים שאתם מכירים לכתוב גם כן על נסיונם. אני לא מעיזה להפגש אתכם, אבל אני כבר מרגישה שהפורום בשבילי הוא כאילו תחליף לקבוצת תמיכה.
 
למעלה