מאמר השראה - מורה נבוכים לבחירת צבע וגוונים

מאמר השראה - מורה נבוכים לבחירת צבע וגוונים

שלום לכל חברי הפורום,

כחלק משיתוף המידע ומענה על שאלות בפורום, אנו חולקים איתכם כמידי שבוע טיפים ומאמרים בנושאי תהליכי צביעה, גוונים וכל מה שקשור לעולם הצבע.

השבוע אנו מציגים בפניכם מאמר השראה בנושא צבע וגוונים:

צריכים לקבל החלטות בנושא צבע, אבל חשים קצת אבודים? אל דאגה, אתם לא לבד. רבים נלחצים ממשימת בחירת הצבעים. בדיוק בשל כך בחרנו לצייד אתכם בנקודת מוצא להשראה.

לרובנו, בחירת צבעים היא משימה מלחיצה. אנחנו מחפשים הדרכה בכתבי עת בנושא עיצוב הבית, בסדרות טלוויזיה, במגזינים, מבקשים עצה מחברים ובני משפחה – וגם אחרי כל אלה עדיין חשים חוסר ביטחון.

החלטנו לספק לכם נקודת עוגן להתחיל את הסיפור הצבעוני שלכם.

ראשית, במקום לחשוב מה מקובל ומה מתאים, נסו לבחון איזה צבע אתם פשוט אוהבים, איזה צבע משרה עליכם אווירה נעימה, מעלה זיכרון נושן וטוב או מחבר אתכם למחוזות הדמיון. אם אתם אוהבים צבע מסוים – השתמשו בו כנקודת מוצא, גם אם אינו מצוי בביתכם.

חפשו תבנית המכילה את הצבע הזה. זו יכולה להיות חתיכת בד המשלבת צבעים, כרית, אבן או כל פריט אחר. היעזרו בדוגמה לצורך שאר בחירות הצבעים שלכם. אם הצבע שאתם אוהבים נועז מדי, שלבו אותו באופן מינורי אך אל תוותרו עליו.

שנית, אם אינכם מתחברים לצבע ספציפי, נסו לחשוב מה מעורר בכם השראה. זה יכול להיות תמונה, ציור, נוף ילדות וכיו"ב. כל פיסת השראה תצעיד אתכם לקראת בחירת הצבעים בבית שלכם. חלצו את הצבע המודגש שם, או את שילובם של שני

צבעים – ועכשיו חשבו איפה הכי מתאים להשתמש בו. נניח, צבע כתום זוהר לא יתאים לקירות הבית, אבל כורסה כזו לצד קיר לבן בגוֹן לימוני – יכול להתאים. אפשר להשתמש בצבע הספציפי בכמויות קטנות, בקיר אחד, דלת קדמית או אדן חלון.

שלישית, אינכם חייבים להשתמש בצבעים כמות שהם, אפשר לנטרל צבעים דומיננטיים על ידי הבהרתם או הפיכתם לאפורים/כהים יותר, וכך לעדן את הנוכחות שלהם כדי שייטיבו להשתלב עם שאר האלמנטים בבית.

מומלץ להשתמש בצבעים בשלוש פרופורציות: הרחב ביותר עבור הקירות, הבינוני עבור משטחים כשטיח או פינת ישיבה, והקטן עבור ההדגשים – כמוצרי טקסטיל.

לבסוף, לא נעזוב בלי דוגמה: הנה תמונה שהיוותה לנו מקור להשראה. יש בה את הצבעים החביבים עלינו, ונוכל להשתמש בהם כנקודת מוצא לעצב את סביבת המחיה שלנו.

אפשר לעדן צבעים דומיננטיים כך שישתלבו ברכות עם שאר האלמנטים בבית. Images via Randolph Atelier and thedesignfiles.net

צבע לבן שבור-חיוור ישמש לצביעת קירות הבית.
צבע כחול עמוק יכול להיות צבעו של שטיח או של ספת ישיבה גדולה.

הצבע הצהוב, שאמנם אהוב עלינו מכל, אך בשל הדומיננטיות שלו נשלב אותו בנגיעות עדינות, באביזרים משלימים כמו חפצי נוי, תמונות וצמחייה.

יש לכם טיפים לבחירה ושילובי גוונים? רוצים לשתף את חברי הפורום ברעיונות חדשים ומעוררי השראה?
זה המקום לשתף.

לכל שאלה אתם מוזמנים לפנות ליועץ הצביעה שלנו במספר – 1-700-500-004 .

בברכה,
ניר מנירלט.

 
למעלה