מאמר מעניין בוושינגטון פוסט על הסיוע האמריקאי לאוקראינה

The Real Big Joe

Well-known member
מה שעשוי לשנות את יחסי הכוחות בסכסוך הם טילי ה-ATACM-300 לטווח בינוני החדשים שנכללים בסיוע. כלי נשק מדויקים אלה יאפשרו לאוקראינה לפגוע עמוק לתוך שטח הכיבוש הרוסי בחצי האי קרים, דונבאס ואזורי החוף - לפגוע בשדות תעופה רוסיים, מחסני אספקה, אזורי היערכות ומרכזי פיקוד ושליטה בתוך אוקראינה. ה-ATACMS "תדרדר את הלוגיסטיקה הרוסית בתוך אוקראינה בטווח הקרוב", אמר גורם בכיר בממשל ביום שלישי. "בטווח הארוך יותר, רוסיה תצטרך לשקול מחדש את האסטרטגיה שלה". זה עשוי בסופו של דבר לפתוח את הדרך לשלום צודק.

אנליסטים רוסים מודים שהם איבדו מומנטום. עם הסיוע האמריקאי החדש, "יתכן גידול מסוים בפוטנציאל ההגנתי של אוקראינה, וגם התקפי", לדברי דמיטרי סטפנוביץ', חוקר של צוות חשיבה הקשור לאקדמיה הרוסית למדעים. הוא הוסיף כי ברמה "סמלית", הסיוע האמריקני "יעלה בבירור את המורל של הכוחות המזוינים האוקראינים".

ואסילי קאשין, אנליסט נוסף במוסקבה, הזהיר מפני לחץ צבאי חדש על רוסיה. "לאוקראינה יהיו כלי נשק נוספים בעלי דיוק גבוה שבהם היא תשתמש נגד החיילים שלנו והשטח שלנו". הוא הוסיף כי כלי נשק חדשים להגנה אווירית לאוקראינה יגבילו שוב את השימוש בכוח האויר הרוסי, שבשבועות האחרונים פגע בתחנות כוח ומטרות אחרות באוקראינה כמעט ללא מפריע.

המהירות בה יגיע הנשק חיעדו היא קריטית. וויליאם בי טיילור, שגריר ארה"ב לשעבר בקייב, מאמין שבגלל שהפנטגון הציב מראש תחמושת ואספקה אחרת בדרום פולין, האספקה החדשה יכולה להגיע "תוך ימים". פקידי הממשל מסכימים שתחמושת ארטילרית קריטית יכולה אפילו להימסר בתוך שעות, תלוי כמה משאיות יכולה אוקראינה יכולה להעמיד למבצע.
 
למעלה