מאמר מעניין של גל בן חורין

motyka

New member
מאמר מעניין של גל בן חורין

http://www.blacklabor.org/?p=6896 בעוד פחות משבוע יערכו בחירות כלליות בישראל והציבור אדיש. נושאים מהותיים שתהיה להם השפעה מכרעת על עיצוב החברה בישראל לא נדונים בכלל והשיח הציבורי רדוד ושופע בעיקר בסיסמאות שמאחוריהם עומד מעט מאוד. לכן, מתוך תחושה גדולה של אחריות ודאגה לעיצוב החברה והמדינה שלנו החלטתי לפנות אליכם בבקשה ..... ההמשך במאמר
 

userian22

New member
מה אמר המערכת?

מצטער, אין (כמעט) תעמולה. אתמול דיברתי עם אחי שאני מאוד אוהב (למרות שהוא מצביע ליכוד) וניסיתי לשכנע אותו להצביע קדימה (תוך כדי הראיון של נתניהו בערוץ 10). לזכותו של אחי יאמר שהוא (כמוני) לא מתלהם ולא מוכר שקרים לעצמו בדבר המפלגה שהוא מצביע אליה. אני מבין שחלק מהנבחרת לא מושלמת ומצביע בעיקר בגלל לבני והדרך והוא דיי הפוך- מצביע בגלל הנבחרת ולמרות ביבי. הוויכוח בינינו היה בעיקר עינייני על עובדות ודעות מלבד הויכוח הטיפשי בדבר "ההלוואות" של ביבי בתחום הפדחת, שאני חייב לציין שניצחתי בו בנוק אווט מושלם; קשה לסמוך על ראש מפלגת הימין המובילה שמלווה שיערות מצד שמאל כדי לכסות על הימין הריק. אני מספר את כל זה בעיקר בגלל שההבנה של שנינו היא מאוד פשוטה: ב"קרב" (כולנו אחים גם ביום הבחירות) היום בין ביבי לקדימה כל המדינה הולכת להפסיד. כל כנסת שלא תבחר תהייה פחות יציבה מהקיימת ובעלת פחות יכולת שילטונית. אני פונה לכל המצביעים המתלבטים ולכל מצביעי המחאה למינהם (פתק לבן, גלעד שליט כו'): צאו להצביע והצביעו ללבני (אם אחי רוצה לקדם את הליכוד שיכתוב בעצמו) או לכל מפלגה שתרצו רק הצביעו! אחוזי הצבעה נמוכים משמעם התחזקות נוספת של המפלגות הקטנות ויצירת מעגל יאוש שבו אנחנו מקבלים כנסת גרועה שלא מתפקדת ואז נוטים להצביע פחות למרכז ("כי הם לא עשו כלום בפעם אחרונה") ופחות בכלל ומקבלים כנסת יותר גרועה מהקודמת וחוזר חלילה. בהצלחה לכולנו.
 

roy benon

New member
../images/Emo13.gif../images/Emo13.gif../images/Emo13.gifגם אני שמתי לב- הוא באמת "מלווה"!!!

המירוץ מאוד צמוד היום. חייבים להצביע ללבני כי היא הסיכוי שלנו לעשיה, לשפיות, לשלום. כל קול משפיע זה לא סיסמא זאת מציאות!!!!!! תפסיקו לשוטט באינטרנט וצאו להצביע ! שכנעו חברים להצביע (קדימה כמובן)!!!! את/אתה שקוראים את זה ועדיין מתלבטים- אין יותר מדי מה!!! הצבעו ציפי אם אתם רוצים תקווה! אסור לתת לליכוד לנצח. אדישות משמעה בחירה של ביבי!!! ציפי לבני אצל ליאור שליין: "לכו להצביע" הנהגה לא צריכה לאיים על הציבור, אלא למצוא פתרונות
 

the new L

New member
אבל רשימת קדימה היא המושחתת ביותר

מבין כל הרשימות שהתמודדו אי פעם לכנסת. האם אתה מכיר תקדים של מפלגה של5 מתוך העשיריה הראשונה שלה היו תיקים במשטרה?
 

roy benon

New member
אהבתי את הלוזריות....

אם אתה באמת מוכן לעוד 4 שנים של כלום ושום דבר, תקציבי ענק לש"ס, ראש ממשלה לא אמין (רק אתמול הוא שיקר במצח נחושה בערץ 10) קואליציה קיצונית וסיכוי לשלום ששווה למספר הח"כים שתקבל מפלגת "הגברים המוכים" אז את יכול לא להצביע לקדימה!!!!!! בחירה שלך.
 

the new L

New member
יש עוד אפשרויות...

יש את העבודה בראשות אהוד ברק, ראש ממשלה אמין ודובר אמת.
 

roy benon

New member
הסיכוי שלו יותר נמוך משל מפלגת עלה ירוק

זה לא טוב לעבוד על עצמך!!!! ההסכם בין העבודה לליכוד כבר נחשף!!! האלטרנטיבה היחידה לביבי- ציפי לבני!!!
 

the new L

New member
אתה משקר

אין שום הסכם בין העבודה לבין הליכוד. ולגבי הסיכויים - לפי הסקרים - אין לציפי ליבני שום סיכוי להיות ראש ממשלה., משום שגוש הימין מונה כ70 חברי כנסת. אז אני מבין מדבריך שלא צריך להצביע לה?
 

roy benon

New member
כן כן....

באמת אין הסכם... בגלל זה ביבי הזמין את רבין הבן למסיבת עיתונאים, בגלל זה ברק מתחנן לקולות כדי שיוכל להיות שר הביטחון וביבי מצהיר שיקח את ה"מנוסים ביותר והטובים ביותר" לתפקיד שר הביטחון... (אתמול בערוץ 10) זה כבר כל כך שקוף שרואים להם את כל ה.... לגבי קונספרציית ה"גוש ימין"- כבר דיינו מספיק בנושא - זה פשוט שקר עלוב. המפלגה הגדולה מנצחת, נקודה!!!!
 

the new L

New member
אתה לא יודע את החוק

בדיוק אתמול במעריב פרופסורית למשפט חוקתי הסבירה עד כמה המשפט האחרון שלך שגוי. אתה טוען שהיא שקרנית עלובה? ומה בדיוק הקשר לרבין הבן? רבין הבן בכלל לא חבר במפלגת העבודה.
 

roy benon

New member
דווקא כן!

סעיף 7 בחוק יסוד הממשלה: "כאשר יש להרכיב ממשלה חדשה, יתייעץ נשיא המדינה עם נציגי סיעות הכנסת ויטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת". אם תמצא כאן איזהשהו רמז לאחד הביטויים "גוש חוסם" גוש מוביל"גוש גדול" וכו אני אוכל את הכובע. גם לאורך ההיסטוריה זה לא שימש קריטריון. הפעם היחידה שבה לא המפלגה המובילה קיבלה את הרכבת הממשלה היתה ב96 בעת שיטת ההצבעה ב2 פתקים. גם ל"פרופסורית למשפט חוקתי" עלומת שם מותר לעשות תעמולה לליכוד. זה בסדר.
 
שקר.

גם ב84 לעבודה היה רוב, אבל היות ולא יכולה הייתה להרכיב קואליציה, הייתה ממשלת רוטציה. הגוש הוא של הממליצים, אם יש מעל ל60 שימליצו על מועמד שאיננו ליבני, ליבני לא תרכיב את הקואליציה גם אם לקדימה יהיו 50 מנדטים.
 

roy benon

New member
חבל שאת לא קוראת את הדברים שאת כותבת...

המפלגה המובילה קיבלה את האפשרות להרכיב ממשלה. העובדה שהעבודה היא מפלגה כישלון שלא הצליחה, לא מעידה על ההווה
 
אז ליבני ה"לא כישלון" תצליח עם ליברמן?

מה תתן לו בשביל להצליח? את תיק הבטחון?
 

roy benon

New member
אם ליברמן מדאיג אותך אל תצביעי עבודה או ליכוד

הרי קולות של הליכוד הולכים לליברמן בגלל הסכם העודפים ביניהם ולעבודה אין סיכוי לנצח אז היא רק גונבת קולות ומסייעת לביבי להיבחר.
 
שקר. כל קול לעבודה מקשה על ביבי.

וכל קול שילך לקדימה במקום לעבודה יגרום לכך שהסיכוי היחיד של ציפי להיות רה"מ הוא אם תלך עם ליברמן.
 

the new L

New member
האם אתה יכול

לתת דוגמה היסטורית למצב שבו המפלגה הגדולה ביותר לא השתייכה לגוש הגדול ביותר? ואם כבר, אשמח אם תסביר את המצב ב1984. מדוע הקימו ממשלת רוטציה למרות שהעבודה הייתה גדולה יותר מהליכוד? ואם כבר - גם ב2001 שרון עלה לשלטון שלא כראש המפלגה הגדולה ביותר.
 

roy benon

New member
האם אתה יכול?

מתי בדיוק הנשיא הטיל על ה"גוש" הגדול את הרכבת הקואליציה למרות שהמפלגה המובילה היתה מה"גוש" השני?
 

the new L

New member
מקרה שבו

לגוש אחד היה רוב מוחלט בעוד שבגוש השני הייתה המפלגה הגדולה ביותר (אם נתעלם מהבחירה הישירה) - פשוט מעולם לא קרה קודם לכן. כן היה מקרה שבו למפלגה הגדולה ביותר לא הייתה אפשרות להקים קואליציה כי הגוש שלה לא היה מספיק גדול, ולכן, למרות שהיא הייתה הגדולה ביותר - הקימו ממשלת רוטציה. במקרה שבו מפלגה תהיה גדולה ביותר, אך הגוש שלה לא יהיה הגדול ביותר - לא יקימו עליה את הרכבת הקואליציה. והפרופ' למשפט חוקתי אינה אנונימית. זוהי פרופ' סוזי נבות.
 

bvb6

New member
אז מה אם מושחתים, אולי זה מה שמגיע למדינה הזו

 
למעלה