מבדיקה ארוכה שערכתי: ה. חשמל Vs ה. מחשבים !

אלנתן17

New member
מבדיקה ארוכה שערכתי: ה. חשמל Vs ה. מחשבים !

* השקעתי זמן רב בקריאה על כל התחומים ובהשוואה בינהם ואלו הממצאים שהגעתי אליהם, אודה לכם מאוד אם תוכלו להתייחס ברצינות. השוואה בין תחומים ע"פ תחומי עניין: הנדסת חשמל: - מחשבים. - התקנים אלקטרונים. - אלקטרו-אופטיקה. - עיבוד אותות. - בקרה. [שאר המסלולים לא מועילים/פרקטיים (אלק' מגנטיות וקרינה) או לא מעניינים (מסלול תקשורת, אנרגיה ואלק' הספק) או לא קשורים לתחום (ביו-אלק', חומרים)]. הנדסת מחשבים: - מסלול חומרה (שילוב של מחשבים + התקנים אלקטרוניים). - מסלול תוכנה (קורסים שקשורים למדמ"ח כמובן). [המסלול שכרגע ממש לא מושך אותי לפי מה שאני מבין והוא חובה במסלול: מסלול רשתות תקשורת מחשבים]. איך שאני רואה את זה ההבדל בין אם אני אלך ללמוד הנדסת חשמל לבין אם אלך ללמוד הנדסת מחשבים הוא כך: בשניהם אני אתמחה בתחום המחשבים וההתקנים האלקטרוניים. 1. האם בסופו של דבר אני אגיע לאותו מצב מבחינת כישורים וידע בשני התחומים (חומרה של מחשבים והתקנים אלק') הללו או שלמהנדס חשמל יש יתרון על מהנדס מחשבים? ההבדל הוא כרגע: הנדסת חשמל: - אלקטרו-אופטיקה. - עיבוד אותות. - בקרה. חסרון: אין התמחות בתחום התוכנה בכלל לכל אורך התואר! לעומת הנדסת מחשבים: - מסלול תוכנה ! חסרון: אני אצטרך לקחת קורסים במסלול "רשתות תקשורת ומחשבים" למרות שזה לא מעניין אותי, ואתמחה בפחות תחומים בהנדסת חשמל ואולי אפילו בתחום החומרה (מחשבים + התקנים אלק') יהיה לי פחות ידע מאשר אם הייתי הולך ללמוד הנדסת חשמל... 2.
לאחר כל הפירוט הנ"ל וההשוואה שערכתי בין התחומים בשילוב עם תחומי העניין שלי, מה אתם ממליצים לי ללמוד מנסיונכם? 3. הכי מעניין אותי כרגע זה חומרה של מחשבים, מה ההבדל בין מהנדס חשמל שהתמחה במחשבים לבין מהנדס מחשבים מבחינת התעסוקה בתחום? תודה רבה לעונים!!!
 

bismark1

New member
נראה לי שכבר יוצאים לך סינים מהצד השני...

אני לא מקנא במסכנים שיצטרכו לשבת איתך בהרצאות עם החפירות האלה. בכל מקרה, נתחיל מהסוף - 3. אין ממש הבדל בהצע העבודות. לגבי העבודה עצמה אני מניח שאתה מבין לבד שמה שקובע הוא התפקיד ולא מה שרשום בדיפלומה. 2. הנדסה אזרחית - לחפור אתה כבר יודע, נשאר רק למלא בבטון... וברצינות - אף אחד לא יוכל לענות על זה במקומך. 1. אם תקח את הקורסים המתאימים אז כן, אם לא אז לא. פוצץ.
 
למעלה