מבוכה לדבר,להביע דעה בקבוצה מה עלי לעשות?

מבוכה לדבר,להביע דעה בקבוצה מה עלי לעשות?

שלום,שמי דנה ויש לי בעייה שנמצאת אצלי כבר שנים אינני יכולה לדבר ולהביע את עצמי ליד אנשים,למדתי אומנם משחק ויש לי אהבה חזקה לבמה-אין לי פחד במה,אבל לדבר בקבוצת אנשים אני נכנסת למבוכה גדולה. אני כיום נמצאת בקורס שמכין אותי לתפקיד במקום עבודה חדש והמדריך עשה למס' מצומצם מחברי הקורס משוב אישי וכנל גם לי, במהלך המשוב ציין שאינו מכיר אותי כי אינני משתתפת במהלך הסדנאות והשיעורים הנלמדים בקורס. כמו כן,ביקש ממני להישתתף בשיעורים שכן זה מדד בעבורו להכיר אותי לצורך התפקיד(למרות שיש מדדים נוספים כמבדקי מחשב), אינני יודעת מה לעשות אם תוכל לעזור לי אשמח מאוד,ואם תוכל לייעץ לי אולי לעשות משהו לבנתיים על-מנת שאוכל לעבור את הקורס.תודה מראש...
 

גרא.

New member
היחידpolaris,יתכן שאת סובלת מחרדה חברתית,

אבל כמובן,זה לא בהכרח נכון.לכן מצ"ב את שאלון ליבוביץ,להערכה עצמית של חרדה חברתית.מלאי את השאלון, ואם תגיעי בסכום למסקנה שזו הבעייה,כדאי שתמשיכי למטה לשורה,"חזרה לאתר החרדה החברתית"..באתר תמצאי כמה וכמה עצות מידייות מועילות.אם זו לא הבעייה,את מוזמנת לחזור לכאן לומר לנו.
 

trz25

New member
שלום דנה

לכולנו יש תכונות אופי שמייחדות אותנו, יש אנשים שאוהבים לדבר ולהביע דעתם ברבים, לעסוק בפעילות קבוצתיות וכו, ויש אנשים, שהם ביישנים שקטים ומופנמים באופיים, לא ממהרים לדבר עם אנשים, במיוחד אם הם לא מכירים אותם (אחרי שמכירים זה משהו אחר), לא אוהבים פעילויות קבוצתיות וכו (כל זה בהכללה גסה). לכל התנהגות שלנו יש סיבה, שום דבר הוא לא "ככה סתם". להיות ביישן/מופנם לא בהכרח מיתרגם לבעיית תקשורת, כי לפעמים פשוט לוקח זמן עד שמכירים ומרגישים נוח ואז התקשרות מתבצעת, לא באופן מיידי, אבל היא מתבצעת, וכאשר זה קורה, אין פה בעיה (אלא אם כן זה נורא מפריע לך וזה משהו שאת רוצה לשנות). הבעיה מתחילה כאשר הביישנות/מופנמות פוגעת באינטרקציה שלנו עם הסביבה, לדוגמא, בגלל שהבן אדם ביישן הוא לא יוצר קשרים, ולא משנה כמה זמן הוא מכיר מישהו, הוא לא יפתח שיחה או מערכת יחסים בשל חרדה למשל. כשזה מונע מאיתנו להתנהל עם הסביבה זה יכול ליצור תיסכול ובדידות ואז יש מקום לשינוי. להיות ביישן/שקו מופנם זה לא מחלה. בכל אופן, לפי המידע שנתת בהודעה שלך קשה לומר לאיזה קבוצה את משתייכת. אין מספיק פרטים. את מן הסתם יודעת מי את ולאיזו קבוצה מהשניים את שייכת (אם זה פוגע לך באינטרקציה שלך עם הסביבה או לא). זה שאת לא משתתפת פעילה בקורס אינו מדד להרבה דברים. ואם את ביישנית אז הסבירי את זה למדריך (שלא יחשוב שאת לא משתתפת כי את לא מעוניינת חלילה), ותשאלי אותו אם יש אפשרות לספר לו מעט עלייך בפורום מצומצם שבו תרגישי בנוח. אם התפקיד שעליו את רוצה להתמודד דורש הרבה השתתפות פעילה והתבטאות בפני קהל רב או קבוצה, אולי פשוט זה אינו מתאים לך לאופי ויש לשקול עמדה אחרת או משהו שיתאים יותר לאופייך המופנם. בכל אופן, יש דברים שניתן לעשות על מנת לשפר תקשורת בתוך קבוצה, ישנן סדנאות שניתן לעבור על מנת לרכוש כלים שיעזרו להתמודד בקבוצה (אם זה מעניין אותך). המבוכה שאת מדברת עליה היא נחלת המון אנשים, כאמור, יש אנשים שלא ששים להביע דעתם בקבוצה וזה לא בהכרח מעיד על משהו שלילי. ביישנות היא לא מחלה, זו תכונת אופי. ויש אנשים שחיים כך כל חייהם:))
 
למעלה