מבולבלת מזה שמצאתי את עצמי

ESenJi

New member
מבולבלת מזה שמצאתי את עצמי

היה אפשר לצפות שמסע הגילוי העצמי שלי בנושא המיני יגיע לפורקן וקטרזיס, הבנה והשלמה, ברגע שאצליח לפענח אותו. כ-6 שנים שהלבטים שלי שינו פרצופים וזוויות, כשכל הזמן הגעתי לאותה התשובה - את הנטייה המינית שלי קל לי לבסס פחות או יותר, אבל את הזהות המינית שלי אני לא מצליחה לבסס בשום מצב. כעת, לפני כחודש בערך, גיליתי ממש במקרה שאשכרה יש שם למצב שלי ושאני לא לבד. קוראים לזה ג'נדרקוויר וזה מדבר בדיוק על המצב שאני נמצאת בו מזה שנים רבות. אז על מה הבלבול? כי זה קשה. קשה לי לקבל את זה שאני פשוט לא מצליחה להסגר על הזהות המינית שלי, פעם נוח לי בתור בחורה ופעם נוח לי בתור בחור. מחשבות על ניתוח לשינוי מין צצות מידי פעם בפעם, אך ללא מענה, כיוון שנדמה לי כי לא ארגיש שלמה לחלוטין כזהות מינית אחת... וזה כל כך מתסכל... אני מניחה שאני מפרסמת את זה כאן במטרה למצוא שותפים/ות למצב הזה, כדי לדעת שאני לא לבד... כי זה ממש קשה לחיות ככה... כל החברים שלי הם סטרייטים, אבל מנסים להבין ולקבל אותי כמו שאני. הם אפילו קוראים לי בשם הזכרי שבחרתי לעצמי כשמתחשק לי להיות בן ופונים אלי בלשון זכר. אבל זה מבלבל ומתסכל. אני ל-א רוצה שתנסו להפנות אותי לגופים פסיכולוגים או פסיכיאטרים - זה בולשיט מבחינתי. אני פשוט מחפשת את אותם האנשים שחווים מה שאני חווה כדי... לא יודעת, כדי להתמודד קצת יותר טוב עם זה אני מניחה... סליחה על התוקפנות והאגרסיות בהודעה הזו, זו פעם ראשונה שאני מראה את פרצופי בפורום כזה או אחר של הקהילה הגאה. בדרך כלל החברים שלי עוזרים לי לעבור את הכל ותומכים בי לאורך כל הדרך... פשוט משהו קטן השתנה ואני מרגישה די לבד כרגע במערכה... המממ תודה מראש למגיבים אני מניחה?
 

Dardamavet

New member
אז כמו שגילית - את לא לבד

מצטער אם לא נח לך שאני פונה אליך במין נקבה, אני מנסח זאת כך כי נראה לי שכך התייחסת לעצמך בטקסט. אני לא יודע ולא אדע מה עובר עליך. אבל אני בהחלט יודע שיש עוד אנשים כמוך. אנשים מקסימים ולא מעט. אני יודע שיש פעילויות שבהם תוכלי להכיר עוד ג'נדרקווירס גם בירושלים, למשל דרך הבית הפתוח וגם בת"א, אני משער שדרך האגודה (על מקומות אחרים אני פחות יודע) בינתיים הייתי ממליץ לך לפנות בפורום טרנסג'נדרס וחברים. אני שמח מאוד שנח לך עם עצמך, אבל לא נעים לי שאת קוראת לפסיכולוגיה בולשיט. זה לגיטימי אם זה לא מתאים לך, באופן אישי. אבל יש הרבה אנשים אחרים שנעזרים בשירותי הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, ועבורם הטיפול מועיל ומשמעותי. אני לא אוהב שהחברה רואה טיפול נפשי ע"י איש מקצוע כדבר שלילי. למה אם כואבת לי היד לגיטימי שאני אלך לרופא, אבל אם כואב לי הלב אז לא? מקווה שהמסלול שאת צועדת בו יניב לך רק אושר!
 

ESenJi

New member
תודה על התגובה

בקשר לפסיכלוגיה, כתבתי במפורש בהודעה שזה בולשיט מבחינתי. הכוונה הייתה שאני אישית לא מוצאת "נחמה" או פתרון בפסיכולוגיה, ולכן מבחינתי זה בולשיט. אין באמור כדי לזלזל ביכולותיה של הפסיכולוגיה לעזור לאחרים, ואני מתנצלת אם זה מה שהבנת מהכיתוב שלי. הפניה בלשון נקבה הייתה בהחלט במקום כיוון שכך התייחסתי לעצמי. אם הייתי מתייחסת לזהות הזכרית שלי היה קל מאוד לזהות את זה :) בינתיים החלטתי לפתוח קומונה לקההלה הגאה, בתקווה שיהיה בה קצת יותר מהודעות כגון "חרמן לזיין" וכד'. אני מקווה למצוא אנשים כמוני אבל במסגרת האנונימית. אני לעולם לא אלך לכנסים או פאבים ספציפיים של הקהילה, אני מוצאת את זה מאוד מקטלג ולא מועיל לי אישית. ארג... איכשהו זה תמיד יוצא לי נורא אגרסיבי... לא יודעת... אני לא מתכוונת לתקוף בהודעות שלי אבל... אני מניחה שזה בגלל שיש בי הרבה כעס (מוצדק ולא מוצדק) על העולם... בכל מקרה, תודה על העזרה :)
 

Dardamavet

New member
יש עוד דברים

חוץ מכנסים או פאבים, למשל סדנאות :) ומסיבות, ומשחקים, והקרנות, ופיקניקים. ויש הרבה אנשים טובים ששווה להכיר. והרבה אנשים עם כעסים, שאפשר לחלוק איתם חוויות. ואני לא מרגיש שזה מקטלג, להפך, באירועים כאלו אני מרגיש הכי עצמי בעולם, אני מרגיש שאף אחד לא שופט אותי או מנתח אותי, ואני יודע שמה שאני אהיה הסביבה שלי תקבל את זה. והקהל באירועים כאלו (או לפחות חלק מהם, תלוי בסוג האירוע) הוא מאוד מגוון, כשהדבר המשותף העיקרי הוא קבלת האחר. אז גם אם לא זה מתאים לך כרגע, שווה לזכור שהאופציות קיימות.
 
שלום לך

שמחה שאת משתפת כאן בפורום. אני חושבת שזה צעד נכון , בעיקר כאשר חשים את הלבטים אותם את חשה. והלבטים האלו כבדים מידי מכדי לשאתם לבד. יונה וולך הגדירה את העברית כ"שפה סקס מניאקית". להיות טרנסג'נדר בעברית זה קצת קשה יותר משפות בהן יש you והפעלים חסרי מגדר. ואני מתחברת מאד להרגשה המבולבלת שלך גם כאשר פונים אליך במגדר בו את מבקשת שיפנו אליך. אנו מותני (מלשון התניה) מגדר מלידתינו (ובעידן האולטרסאונד, גם לפניה) והרבה פעמים הדיסונס בין מה שהגוף מראה ללשון שפונים אלינו ולהרגשה הפנימית, מבלבל. וזה בסדר. את לא חייבת להחליט, וגם אם את מחליטה את יכולה לשנות. את ורק את תחליטי איך ובאיזו צורה תציגי את עצמך ותבקשי מאחרים לפנות אליך. ואני שמחה לקרוא שיש לך חברים שמשתפים איתך פעולה בזה. זו נקודת משען משמעותית. אני יכולה להבין את רתיעתך מ"הכיוון הפסיכולוגי". הרבה א/נשים הבאים לדון בסוגיות זהות מגדרית ולספר את אשר על ליבם נתקלים באי ידיעת הנושא במקרה הטוב ובבורות ושיפוטיות במקרה הרע . אך לא כל המטפלימות הןםכאלו. באתר בשם "גוטרנס" תוכלי למצוא פרט למידע רב על הקהילה בארץ גם רשימות מטפלים טרנספרנדלי ואמצעי תמיכה. אני חושבת שמה שיקל עליך רבות הוא לדבר עם אחרימות במצבך. לשם קך קיימות קבוצות חברתיות וקבוצות תמיכה שם תוכלי לפגוש ולדבר עם אחרותים העוברים חוויות דומות לשלך. אני ממליצה גם להרשם לרשימת תפוצה בשם trans.il שאפשר להרשם אליה בכתובת [email protected] .הרשימה מתעדכנת בכל מה שקורה בקהילה הטרנסית בארץ.וכמו שכתבו לפני, קיים גם הפורום "טרנסג'נדרס וחברים" בתפוז. תוכלי כמובן גם להתקשר אלינו בקש"ת בימים א'-ה' בין השעות 19:00-22:00 בטלפון 077-5141321. מתנדבינו ישמחו לשוחח איתך. להשתמע ובהצלחה עדן קש"ת - קו הקשב והתמיכה לקהילה הגאה
 
למעלה