מבחינה טכנולוגית
הSCHOOL BUSים בנויים בטכנולוגיה של משאית והם לא נוחים בעליל (קפיצי עלים בלבד במקום כריות אויר לדוג') אבל מבחינת הוראות הבטיחות של הסעת תלמידים הם מתקדמים ביותר כל נהג צריך לעבור פעם בשנה מבחן כשירות רפואי ופסיכולוגי להסעת ילדים (אצלנו לעומת החתימו לא מזמן את הנהגים בהצהרה שהם מעולם לא הורשעו בעבירות מין גם אני חתמתי על הצהרה כזאת) כל האוטובוסים מצוידים בחגורות בטיחות ופתחי חירום מאחור ובצדדים וכמו במטוס על הנהג לודא ששום דבר לא חוסם את פתחי החירום (אסור לשים תיקים על הספסלים שליד פתחי החירום) לתמרור העצור שיוצא מגוף האוטובוס יש תוקף של תמרור עצור לכל דבר בחזית האוטובוס מותקן מוט מתקפל שנפתח לצד ימין ורק כאשר הנהג וידא שכל המכוניות מסביבו עצרו הוא פותח את המוט ומאפשר לילדים לחצות את הכביש באוטובוס חיבות להיות מותקנות מראות שונות ומשונות שמכסות את כל השטחים המתים (מרוב מראות רואים הכל לאחור ולצדדים ולא רואים כלום קדימה
) אסור לעקוף את האוטובוס בכביש דו נתיבי (נתיב אחד בכל כיוון) אלא רק בכביש רב מסלולי ולסיום הכי חשוב המשטרה שם מתיחסת בחומרה רבה לעבירות תנועה שנעברו על הSCHOOL BUS אם מצד נהג האוטובוס ואם מצד הנהגים האחרים על הכביש וזה מה שהופך את האוטובוסים האלה לבטוחים. כאחד שמתעסק בהסעות תלמידים אני מיחל ליום שנגיע לרמת בטיחות גבוהה מצד תקנות התעבורה (שלפעמים מפילים הכל על הנהג ללא כל הגיון רק כדי שיהיה את מי להאשים במקרה אסון ח"ו) מצד התיחסות מנהלי החברות להסעות ילדים (שלא תמיד גם להם אכפת ממה שקורה באוטובוס ולעיתים הנהג צריך להתמודד עם מצבים מעבר לכל דמיון) מצד בתי הספר וההורים שישימו יותר דגש על בטיחות בדרכים (לדוגמא ילדים שקופצים על האוטובוס כאילו אין מחר ולא מאפשרים לנהג לעצור בצד הכביש ובכךך מסכנים את עצמם ואת הנהגים האחרים בכביש ויוצרים עומסים מיותרים)