מבקשים המלצה על מערכת מיזוג VRF

אס001

New member
היי,
ֿנבקש המלצות / חוות דעת / הערות או הארות על איזה חברה עדיפה במערכת מיזוג VRF , פוג’יטסו , דייקין , מיצובישי ?
 

יוסי זיו1

Active member
כל אלו טובות אבל מאד יקרות ,המיצובישי בכלל במחירים מוגזמים,יש חברות טובות לא פחות במחירים שפויים יותר, שילחו לי הודעה פרטית או התקשרו לנייד 0505321738
 

בינא

Member
אין שום הצדקה כלכלית למערכות האלה.
מהניסיון מאז שנכנסו לשוק בבתים שונים (גדולים ועשירים), התקלות מרובות ולא מרוצים מהמערכות.
לעומתן, מערכות מיני-מרכזיות עם תריסים חשמליים מתכווננים עושים את העבודה במשך 20 שנה ועולים פחות מחצי.
ההמלצה שלי היא לרכוש מערכות מיני מרכזיות של חברת "אלקטרה" כי מהניסיון, אלא עם הכי פחות תקלות, התיקונים, אם בכלל יש פשוטים וזולים ויש הרבה טכנאים שמתחזקים.
 

יוסי זיו1

Active member
בינא, הרשה לי לתקן אותך מתוך התקנות של הרבה הרבה יחידות ומתוך 52 שנים של עבודה במיזוג אויר שכבר בשנת 1969 עבדתי על מערכות מופעלות אינוורטר צבאיות ועקב כך אמינות של 200% ,מערכות הVRF החדשות אמינות מאד כל !! עוד נשמרות ההוראות הבסיסיות של עומס עד 130% מההספק הנומינלי וכל חברה מגדירה גבולות לעצמה מתוך רצון להיות זולים יותר במחיר והתוצאה?? תקלות מכאן ועד הודעה חדשה,כרטיסים נשרפים ,מדחסים נתקעים ,אני לא עובד עם החברות הללו כלל וזה מתחיל בתדיראן ואלקטרה שמציעים מערכות מולטי ו VRF BOX שכבר בדפים הטכניים אתה רואה שהם עובדים על 150% ועוד כמה חברות של מותגי יבוא שאפילו מתירות 180%והדוגמה שאני מציין ומובנת לכל זה נהיגה ברכב בהילוך נמוך ומד סל"ד על הטווח האדום, כמה ק"מ תוכל לנסוע כך לפני שהמנוע ישפך???? .
נקודה נוספת,חברות מסויימות מחייבות את המתקין לספק את הגז למילוי המערכת ולידיעתך יש הרבה מאד גז מזוייף בשוק וכמובן הוא זול יותר והחברות האמינות הן מביאות את הגז שלהן למען האמינות.
התקנת מערכת לא פחות חשוב חלק מהחברות לא מקפידות על החוקים רק תתקין .
וקצת לגבי המיני מרכזי עם הדמפרים, החיסכון הוא עד כ 30% אבל זה בתנאי שכל חדר וחדר יצוייד בתריס אויר חוזר ,חיסרון ענק,כשהחדר מגיע לטמפרטורה אין כניסת אויר ויש מעין מחנק עד לתחילת עבודה אז לך תתקין גם מאורר תקרה עם כל מזגן .
החיסכון בחשמל במערכות VRF הוא עצום ההבדל ב C.O.P ענק ,כל חדר יכול לתפעל עצמאית את המזגן כולל דגמים שחדר אחד קירור וחדר שני חימום שמירת קו טמפרטורה אחיד בחדר לעומת המיני מרכזי עם הדמפרים שלדוגמה הדמפר נסגר ב 23 מעלות וידלק ב 25 מעלות ואפילו ביותר וזה משגע אנשים ובמיוחד נשים.
ושלא נדבר על הנמכות תקרה מגושמות לעומת גמישות בסוגי יחידות פנים ב VRF כולל יחידות ניסתרות להתקנה מעל ארונות ,יחידות עיליות בסוגים שונים ,יחידות לתעול ארוך או קצר כשיש אפשרות לכוון לחצי אויר ועוד ועוד אבל קיבעון קשה לשינוי ואם תרצה ללמוד משהו צור איתי קשר
 

בינא

Member
מניסיוני המקצועי לאורך השנים מרגע שהתחילו ביצור מזגנים מיני מרכזיים במדינת ישראל, כולל אלפי התקנות בדירות, בתים עם 2 ו-3 קומות, כולל קומת גג בתוך גג דו שיפועי, המיני מרכזי החזיק 20-22שנים והוחלף למנוע חדש כדי להוריד צריכת אנרגיה ולשקט עבור השכנים ולא בגלל הפסקות בעבודה.
לא משתלם ללקוח פרטי להתקין מזגני אינוורטר, אלא אם יש לו פרארי בחצר...
לא מצאתי עד היום שום יתרון ובטח שלא כלכלי לאורך השנים למזגן אינוורטר על מיני מרכזי.
להפך! המיני מרכזי התגלה כחסכוני יותר אפילו מ-7 מזגנים מפוזרים בדירה בכל חדר, נושא יציאות האוויר איננו מהווה סיבה לתכנון לקוי ולא מתואם והנמכת תקרה במעברים או בשירותים איננה בעיה למי שגובהו כזה שיכול לעבור בדלת פנים בגובה רגיל.
המלצה שלי היא לא להתעסק עם אינוורטר כי ממש לא משתלם לקונה לרכוש אותו. הוא מאוד משתלם לטכנאי המזגנים ולחברות היצרנייות מאותה סיבה שמשתלם להם ליצר מכוניות יוקרה... לעשירים בלבד.
הנושא שאני מדבר עליו קשור בכלכלת הבניה והאחרזקה לאורך שנים ולא אישי או נגד יצרן זה או אחר. |אקדמאי|
 

יוסי זיו1

Active member
אז תתפוס קצת בינה ותלמד יותר על הנושא ותיכנס לנושא האנרגטי והאנרגיה בכלל ולא תתקבע לטכנולוגיה עתיקה, לידיעתך באירופה בכלל 95% מהמזגנים שנמכרים שם הם אינוורטר מכל הסוגים והגדלים.
ואם תבין ותשקלל את כל הפרמטרים אז תראה לאן הכוון , צא מהקופסה הישנה ותראה שכלכלת הבניה והאחזקה שונה לגמרי ממה שאתה מקובע עליו.
לטכנאי המזגנים ממש לא משתלם האינוורטר.
הרגע הזה חזרתי מקריאת שרות למיני VRF בן 5 שנים ,הלקוח הזמין 3 טכנאים קודם ,2 שאלו איזה מזגן ,ענה להם אמרו לא תודה, שלישי הגיע פתח תקרה להסתכל ופלט כמה שטויות שהלקוח הבין שהוא בכלל לא בעינין ואמר לו תודה רבה.
ולתקלה עצמה ? דליפת גז ממיכל פנימי שנפגע מקורוזיה, תקלה ראשונה מיום ההתקנה וזה לא מהמזגנים ברמה הגבוהה.
 

אס001

New member
לאחר עוד פגישה היום , אנחנו נוטים לכיוון VRF של פוג’יטסו + משאבות חום של פוג’יטסו לחימום התת ריצפתי .( מערכת בנפרד לא קשורה למיזוג ) .. ( הסיבות העיקריות לבחירה : א. נאמר לנו שפוג’יטסו עדיפה על דייקין , מערכת טובה ומתקדמת יותר, הפוג’יטסו גם יקרה יותר ,
ב. פוג’יטסו באותה הרמה והאיכות של מיצובישי ( יש אומרים שהמערכת של פוג’יטסו אפילו מתקדמת טכנולוגית ושקטה יותר מהמיצובישי, ההפרש במחיר זניח ,
נשמח לקבל הארות / הערות / חיזוקים על הבחירה לפני שאנחנו סוגרים בשבוע הבא …
 

יוסי זיו1

Active member
יש הרבה בינהם אבל המון לכתוב אני זמין בנייד 0505321738 ואוכל לפרט ,גם מערכי השרות שלהם חשובים.
 
מ

ממלק

Guest
מה שלומכם?

אני צריך חוות דעת על מזגן vrf מיני של תדיראן ואלקטרה, מבחינת מחיר, שירות, תקלות עתידים ועלותם. תודה לכל העונים
 
למעלה