חייבים לבטל את השוברים והגבלת הצפיפות ברכבת
אני חושש שינסו להשתמש בשיטה גם בשגרה כדרך להתמודד עם עומסים.
מה שהוצג כשיטה חד פעמית לפתיחת הקו הסטנדרטי לירושלים והחוזר עבור הקורונה יכול לפתור את בעיות העומס ברכבת ע"י יצירת מגבלה של מקומות זמינים לציבור גם בשגרה.
במערכות בינעירוניות ארוכות טווח בחו"ל יש צורך בשמירת מקום בנוסף לתשלום על כרטיס. בבריטניה יש שיטה שהזמנת כרטיס מראש לרכבת מסויימת מאפשרת קניית כרטיסים במחיר מוזל כשיטה לניהול העומס (אינני ממליץ על כך, במקרה של איחור הכרטיס אינו תקף לרכבת הבאה וצריך לקנות כרטיס חדש כאילו הגעתם לתחנה ללא כרטיס).
מה שהשיטות האלו נותנות לחברות הרכבת היא יכולת לטפל בעומס ע"י הגבלת מספר הנוסעים בשעות השיא כשהביקוש רב על ההיצע.