מגיעים לכאן עדיין הוותיקים הקבועים?

אז יש גם אותך, וגם את יורה. אנסה לשאול, ואולי חוץ משניכם יגיעו ויענו נוספים.
הילדה בכיתה ט', התחילה בקיץ ללמוד באוניברסיטה הפתוחה במסגרת אקדמיה בתיכון.
נראית בטוחה שהכיוון שלה הוא מתמטיקה. חישבנו שאם תדחה את הגיוס בשנה, ולא תשנה את דעתה, כנראה תספיק לסיים את התואר.
כרגע, בעקבות המלצה חמה מצד ביה"ס, לוקחת קורסים שיחליפו 5 יחידות מדעי המחשב בתעודת הבגרות.
ההתלבטות היא למקרה שהיא תחליט להפסיק ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, ותצטרך להתקבל בהמשך לתואר ראשון באוניברסיטה אחרת.
היא צריכה לבחור הגברה נוספת, ומתלבטת בין ביולוגיה ופיזיקה. מנסים לחשוב מה יגזול ממנה פחות זמן, ויאפשר לה ללמוד יותר קורסים באוניברסיטה במקביל ללימודים בתיכון. ביולוגיה נחשב הרבה יותר קל, ודורש הרבה פחות השקעה, אבל צריך להשקיע זמן בביוטופ.
עד כמה שראינו, שני המקצועות נחשבים מדעיים, ומקבלים עליהם בונוסים זהים בחישוב הקבלה לאוניברסיטאות.
בטכניון כל מי שלא הגביר פיזיקה, צריך לקחת קורס בסיסי בפיזיקה בשנה הראשונה. קורס שנחשב פשוט, אבל אנחנו לא יודעים אם היא תלך לטכניון. אנחנו לא יודעים מה קורה באוניברסיטאות אחרות.
מקווה שהייתי מספיק ברורה. מנסים למצוא מסלול שיאפשר לה לעשות תואר במקביל לתיכון, אבל גם לא יחסום אותה מלהתקבל לאוניברסיטה אחרת, אם תחליט לעזוב את המסלול בהמשך.
אשמח לדעות, רעיונות, וכיווני מחשבה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אז יש גם אותך, וגם את יורה. אנסה לשאול, ואולי חוץ משניכם יגיעו ויענו נוספים.
הילדה בכיתה ט', התחילה בקיץ ללמוד באוניברסיטה הפתוחה במסגרת אקדמיה בתיכון.
נראית בטוחה שהכיוון שלה הוא מתמטיקה. חישבנו שאם תדחה את הגיוס בשנה, ולא תשנה את דעתה, כנראה תספיק לסיים את התואר.
כרגע, בעקבות המלצה חמה מצד ביה"ס, לוקחת קורסים שיחליפו 5 יחידות מדעי המחשב בתעודת הבגרות.
ההתלבטות היא למקרה שהיא תחליט להפסיק ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, ותצטרך להתקבל בהמשך לתואר ראשון באוניברסיטה אחרת.
היא צריכה לבחור הגברה נוספת, ומתלבטת בין ביולוגיה ופיזיקה. מנסים לחשוב מה יגזול ממנה פחות זמן, ויאפשר לה ללמוד יותר קורסים באוניברסיטה במקביל ללימודים בתיכון. ביולוגיה נחשב הרבה יותר קל, ודורש הרבה פחות השקעה, אבל צריך להשקיע זמן בביוטופ.
עד כמה שראינו, שני המקצועות נחשבים מדעיים, ומקבלים עליהם בונוסים זהים בחישוב הקבלה לאוניברסיטאות.
בטכניון כל מי שלא הגביר פיזיקה, צריך לקחת קורס בסיסי בפיזיקה בשנה הראשונה. קורס שנחשב פשוט, אבל אנחנו לא יודעים אם היא תלך לטכניון. אנחנו לא יודעים מה קורה באוניברסיטאות אחרות.
מקווה שהייתי מספיק ברורה. מנסים למצוא מסלול שיאפשר לה לעשות תואר במקביל לתיכון, אבל גם לא יחסום אותה מלהתקבל לאוניברסיטה אחרת, אם תחליט לעזוב את המסלול בהמשך.
אשמח לדעות, רעיונות, וכיווני מחשבה.
1) זאת לא חובה לבחור הגברה נוספת, אלא המלצת בי"ס בשביל לקבל בונוסים לקבלה לאוניברסיטה.
2) במקרה שלה, הקורסים שהיא תספיק ללמוד, במידה ולפחות יהיו במשקל של שנה אקדמית יפתחו בפניה להתקבל לאיזו אוניברסיטה שהיא תרצה, כמובן בהנחה שציוניה יהיו טובים.
3) בהקשר לפיזיקה, בטכניון ובכל אוניברסיטה אחרת בארץ, עושים הבדלה בין תואר תלת שנתי לבין תואר ארבע שנתי כאשר בתואר ארבע שנתי מחויב פיזיקה, לפחות ברמה של 4 יח"ל ומי שאין לו, צריך לעשות קורס קדם, החומר בו הוא רק ברמת 5 יח"ל אך רק לחלק של המכניקה וסטודנטים עושים אותו בסמסטר הראשון של התואר כאשר בסמסטר השני כבר לומדים פיזיקה את החלק של המכניקה ביחד עם כולם, סמסטר שלישי את הפיסיקה של החשמל.
4) את גם צריכה לדעת, שלא הכל ורוד, כי מי שפורש מלימודים אוניברסיטאיים, לא תמיד, הקורסים שהוא עשה מוכרים לו ע"י אוניברסיטה אחרת באותו תחום או ע"י פקולטה או מחלקה אחרת, אפילו באותו אוניברסיטה גם כאשר הקורס ממש זהה ואפילו כאשר הוא ילמד ברמה יותר נמוכה מהקורס שעשית, כי לכ"א יש את האגו של המקום ולעתים, נדרש ציון של מעל 90 בכדי שהקורס יוכר.
5) בהקשר להתלבטות בין פיזיקה לביולוגיה, לדעתי שניהם יגזלו את אותו זמן, כי הזמן שייגזל הוא בעיקר שעות הלימוד בכיתה ולא העבודה מהבית שהיא מינורית.

מקווה שעזרתי ...
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
כמה דברים ובמיוחד ביחס היכן ללמוד. לדעתי, האוניברסיטה הפתוחה, להבדיל מהאוניברסיטאות המקובלות, מפתחת בסטודנט כלים נוספים הקשורים ליכולות למידה מתפתחות והגברת המשמעת העצמית וזאת בגלל מבנה הלמידה ובעקרון, אלו כלים מאוד מאוד משמעותיים בכל למידה לתוארים מתקדמים יותר. לכן, דווקא הלמידה בפתוחה, לפחות לתואר ראשון, יכולה מאוד להועיל בהמשך הדרך. אם כבר מדברים על המוסדות האקדמים בישראל (מחוץ לפתוחה) ומהו המקום העדיף ביותר ובמיוחד בתארים מתקדמים, הייתי ממליץ לבחון את המעמד האקדמי של כל מוסד בעולם. זה בהחלט מצביע על הרמה הכללית של המוסד ובתוך כדי כך, על רמת הלמידה והאפשרויות הקיימות בו.
 
למעלה