מדבריו של ד"ר באך -

Balancedflow

New member
מדבריו של ד"ר באך -

בהמשך לדיונים שמתנהלים על גבי הפורום בשבוע האחרון... "אין החלמה מלאה ללא שינוי בהשקפה ובגישה, רגיעה מלאה של הנפש והאושר הפנימי. בל תמנע פשטותה של שיטת הריפוי את שימושכם בה, מאחר שככל שתתקדמו יותר, תיווכחו במלא פשטותה של הבריאה עצמה". שבוע נפלא ופורה לכולכם
 

aviavid

New member
גם פלצבו ..

גם פלצבו יעשה את אותה פעולה .... כל מה שהאדם צריך זה לשנות את הגישה והתפיסה הלא נכונה איתה הוא חי אם מרצונו ואם מכורך המציאות ! פרחי באך ומטפל טוב עוזרים לאדם אם ירצה בכך לשנות עמדות , להחלים ממחלות , ולחיות חיים טובים יותר מכירה את הסיפור על הפרפר הכחול ?
 

Balancedflow

New member
לא, אני לא מכירה את הסיפור על הפרפר הכחול,

אבל אשמח מאוד להכיר.
 

aviavid

New member
הפרפר - יש עוד ורסיות

הפרפר: בכפר סיני לפני הרבה שנים היה אדם זקן חכם מאוד. אדם זה היה מסתכל לתוך ידיהם הסגורות של אנשים וידע לומר מה יש להם בתוך היד ולייעץ להם ולכוון אותם. באותו כפר היה איש שהתנגד לדרכו רוצה להכשיל אותו.אמר האדם בליבו אני אתפוס פרפר ואחזיק אותו בידיי ואשאל את האיש החכם מה יש לי ביד? האיש החכם ללא ספק יענה לי כי יש לי ביד פרפר ואז אקשה עליו ואשאל אותו האם הפרפר מת או חי, במידה ויענה כי הפרפר חי אמית אותו במעיכה במהירות אפתח את ידי ואמר לו ראה הפרפר מת. במידה ויאמר כי הפרפר מת ,אפתח את ידי ואראה לו כי הפרפר חי ואפריח אותו. הגיע האיש אל החכם ופרפר בידיו המתין בתור וכשהגיע תורו פנה אל האיש החכם ושאל אותו מה יש לי ביד .אחז האיש החכם את ידיו ואמר לו כי ביד יש לו פרפר ,צחק האדם בליבו ואז שאל האם הפרפר חי או מת. הביט האיש החכם בעיניו של האיש ואמר לו החלטה זו האם יחיה או ימות הפרפר נתונה בידיך ואתה תחליט. שיחרר האיש את הפרפר לחופשי והתנצל בפני האיש החכם. משל זה מסביר לנו כי החלטות רבות נתונות בידנו וכי עלינו תמיד לבחור בדרך הטובה ולא העקלקלה ולחיות דברים ולא להרוס אותם במו ידינו אנו. חשיבה חיובית עוזרת לנו לקדם את המחשבות שלנו ואת העשייה שלנו תמיד בכיוונים חיוביים.
 

Balancedflow

New member
סיפור נפלא,

אני בהחלט מכירה אותו אבל לא בשם הזה, לא ידעתי שה
היה כחול...
 
לא, פלסבו כלל לא יעשה אותה הפעולה.

הפעולה מתבצעת על ידי האדם, שינוי גישה ושינוי השקפה, פרחי באך יכולים לעזור לו אולי בזה, גם שמנים אתריים וגם טיול בטבע או קניות בשוק הכרמל ביום שישי בצהריים... פרחי באך תומכים באדם בשינוי הגישה שהוא עושה בעצמו... פרחי באך לא משנים את גישתו של איש לחייו. אגב, הסיפור של הפרפר ידוע ומופיע באחד מהשירים של מוניקה סקס, יש לי רק שאלה: למה כחול?
 

aviavid

New member
כחול ? אין לי מושג למה

המייל שקיבלתי על הפרפר היהבורסיה אחרת מזו שהעתקתי לכאן , ושם היה כתוב כחול , לא אני המצאתי אותו אתה יכול להסביר לי למה פלצבו לא יעשה את אותה פעולה ? הרי חקרו ומצאו קבוצות שהגיבו יפה לפלצבו אז איפה הבעיה ?
אני מקווה שאני לא ממש מרגיזה אותך
 

aviavid

New member
הנה הכחול

בעיר שדה קטנה חיו להם בצניעות איש אלמן ושתי בנותיו, אשר היו חכמות וסקרניות עד מאוד. הבנות כל הזמן שאלו המון שאלות, היו כאלה שהאיש ידע לענות עליהן, והיו כאלה שלא.... האיש רצה כל-כך שהבנות שלו תהינה מחונכות ובעלות ידע, שהוא החליט לשלוח אותן אל אומן הזן הזקן שחי לבדו בהרים, אשר היה ידוע בחכמתו הרבה בכל המחוז. ואכן, הזקן החכם ידע לענות על כל שאלותיהן בלי לחשוב רגע. הבנות שהחלו להרגיש חסרות סבלנות עקב תשובותיו החכמות והמהירות, החליטו לחפש שאלה שהחכם הזקן לא יוכל לענות עליה. אחת הבנות הביאה פרפר כחול יפיפה בכדי להשתמש בו לבחינת אומן הזן הזקן. "מה את רוצה לעשות עם הפרפר היפה הזה?", שאלה האחות הצעירה. "אני אחביא את הפרפר בידי, ואשאל את הזקן החכם האם הפרפר חי או מת?. אם יאמר שהפרפר מת, אפתח את ידי ואתן לו לעוף ואם יאמר שהפרפר חי, אמחץ אותו בידי. כך שכל תשובה שיענה, תהה תשובה לא נכונה". בטוחות בהצלחתן, מיהרו הבנות אל אמן הזן. האחות הבכורה פנתה אל הזקן החכם ושאלה "יש לי ביד פרפר כחול יפיפה, תאמר לי זקן חכם האם הפרפר שבידי חי או מת?" אומן הזן חייך אליה ואמר: "זה תלוי בך... הוא בידיים שלך", (סיפור עם עתיק)
 
כי...

שינוי השקפה מתבצע על ידי האדם. פלסבו לא יעשה את הפעולה שעושות פרחי באך מהסיבה הפשוטה שאין בפלסבו אנרגיה של צמח... זה כל כך פשוט שנאי לא מצליח להבין מה יש כאן לא להבין.
 
<?????>

אם הבנת, כפי שאת אומרת אז... מה ההתעסקות שלך עם פלסבו ופרחי באך?... למה העלית את זה לדיון?
 

Balancedflow

New member
הפתעת אותי ../images/Emo2.gif

לא ידעתי שהסיפור מופיע באחד השירים של מוניקה סקס. (אולי כי לא שמעתי יותר מידי את המוזיקה שלהם) באיזה שיר? (וכמובן שאני מסכימה איתך באשר לשאר תוכן ההודעה
)
 
שם המשיר מאוד "מפתיע": פרפר

מהדיסק הראשון שלהם. אני מאוד מאוד מחבב את המילים של רוב השירים שלהם, והמוסיקה לא רעה בכלל (בעיניי)
 

Balancedflow

New member
תודה על הקישור,

מפאת קוצר זמן אצטרך להתעמק בו ולהגיב בשלב מאוחר יותר...
 

aviavid

New member
לתקן את העולם

מדען אחד, חי כל הזמן מודאג מבעיות העולם, והיה נחוש בדעתו למצוא להן פתרון. הוא העביר ימים ולילות במעבדה שלו כדי למצוא תשובות לספקות שלו יום אחד, בנו בן ה-7 פלש למקום ההתבודדות שלו, נחוש לעזור לו בעבודתו. המדען, עצבני בגלל ההפרעה, ניסה לגרום לכך שהילד ילך למקום אחר. כשראה שזה בלתי אפשרי להוציא אותו משם, חיפש משהו שיוכל לספק לילד תעסוקה, ויסיח את דעתו. הוא הוציא מתוך חוברת דף עם מפת העולם, גזר אותה להמון חתיכות, ונתן לילד את הדף הגזור יחד עם גליל נייר דבק. אז אמר לו: "אתה אוהב פאזלים, נכון? אז אני אתן לך לתקן את העולם, הנה העולם כולו מפורק, נראה אם אתה יכול לתקן. תעשה את זה לבד לבד ". הוא חשב שלילד יקחו ימים עד שיצליח להרכיב את המפה, אבל כמה שעות לאחר מכן, כבר שמע את קולו של בנו קורא לו ברוגע "אבא, סיימתי, הצלחתי להרכיב הכל ". בהתחלה, האב לא האמין: זה לא ייתכן, שבגיל שבע יוכל הילד להרכיב מחדש מפה שמימיו לא ראה!!!. הוא הניח את רשימותיו, וניגש לבנו, כשהוא בטוח שהוא הולך לראות עבודה מבולגנת... להפתעתו, המפה הייתה מושלמת, כל החתיכות היו במקומן. איך זה ייתכן? איך עשית את זה? "אתה לא ידעת איך נראה העולם ", אמר המדען לבנו, "איך הצלחת? " "אבא ", אמר לו הילד, "אני אמנם לא ידעתי איך נראה העולם, אבל כאשר תלשת את הדף מן החוברת, ראיתי שבצדו השני יש תמונה של אדם. בתחילה כשנתת לי לתקן את העולם , אני ניסיתי, אבל לא הצלחתי. זה היה הרגע שבו נזכרתי בתמונה של האדם מצדו השני של הדף, הפכתי את כל החתיכות, והתחלתי לתקן את האדם, שאני יודע איך הוא אמור להיות. כשהצלחתי לתקן את האדם, הפכתי אותו, וראיתי שהצלחתי לתקן את העולם... (סיפור עם אירי)
 
למעלה