מדוע הגן הפגום של ויטמין C הופץ באוכלוסיה ?

מדוע הגן הפגום של ויטמין C הופץ באוכלוסיה ?

שלום,

הרבה פעמים נוהגים לתת את הדוגמה של הגן שאמור ליצור ויטמין C בגופנו כהוכחה לאבולוציה, ומסבירים שיש בו מוטציה שגרמה לו להפסיק לעבוד אבל הוא עבד אצל אבותינו הקדומים.

אבל כשאני חושב על זה, נראה שזה בעצם סותר את האבולוציה... כי אם בעבר הייתה אוכלוסיה של יונקים שאצל כולם הגן הזה היה תקין ויצר ויטמין C, ואז אצל פרט אחד באוכלוסיה נוצרה מוטציה שגרמה לגן הזה להפסיק לעבוד, מדוע שהמוטציה הזו תתפשט באוכלוסיה? הרי זו מוטציה רעה שפוגמת ביכולת שלו לשרוד, מדוע שהגן הפגום הזה יתפשט הלאה?
 
כי כנראה באותו הזמן היה מספיק ויטמין C לכל הפרטים

לכן המוטציה בגן הייתה ניטרלית, בסחיפה אקראית נוצרו מינים ללא היכולת לייצר ויטמין C,
 

outrigger

New member
יש כאן בעיה נוספת

מסתבר שהגן הפגום "חזר לתחיה" במס' מינים של ציפורים ועטלפים לאחר שכבר התנוון. כלומר לא רק שאותה מוטציה מנוונת התפשטה באוכלוסיה אלא שלאחר מכן התרחש תהליך הפוך בו הגן חזר לתפקודו המקורי והמוטציה שהחזירה אותו לחיים שוב התפשטה באוכלוסיה, ולא רק פעם אחת אלא מס' פעמים. הזיגזג הזה אמור להדיר שינה מתומכי האבולוציה.
 

tomasth

New member
איך זיגזג סותר את האבולוציה ?

האבולוציה באה מאילוצים , אם יש זיגזג בהם , זה מה יש.
 

outrigger

New member
הבעיה שלפי ההגיון הזה האדם יכול לחזור להיות חיידק

ואז לחזור בחזרה לאדם ואז שוב לחיידק וכן הלאה. האבולוציה מופרכת משקולים אחרים כמו מורכבות בלתי פריקה או העובדה שיש ראיות לתכנון בטבע כשוטון הבקטריאלי, שלמעשה הוא מנוע אורגני מסתובב בעל מנגנון שכפול. מנוע כידוע מהווה הוכחה לתכנון. גם אם הוא משתכפל או עשוי מחומרים אורגניים.
 
האבולוציה לא מתקדמת לכיוון מסוים

וסביר להניח שהגן החדש הוא שונה במקצת מהגן הקודם.
&nbsp
&nbsp
חוץ מזה ההתנוונות קרתה בקופים אחרי שלב הפיצול הציפורים והעטלפים כך שכל הסיפור נשמע מופרך משהו.
 

outrigger

New member
איך מנוע מהווה ראיה לתכנון?

בדיוק באותה הצורה בה שעון מהווה הוכחה לתכנון. לגבי הניוון אני מדבר על העופות לבין עצמם. לפי האבולוציה הגן חסר לתפקד בעופות מסויימים לאחר שכבר התנוון בעופות.
 
אתה בטוח שמדובר על אותו גן? הפיצול בין יונקים לעופות קרה

קודם לפיצול בין קופים שלא יכולים לסנתז ויטמין C בגופם לשאר היונקים.
 

אלישבע777

Well-known member
אבולוציה היא תהליך ללא מטרה!

הזיגזגים קורים כל הזמן. אם גן מסויים שהשתנה על ידי מוטציה, מתקבע באוכלוסיה ותדירותו עולה ( לעומת הגן התקין, המקורי), הרי שחל כאן שינוי אבולוציוני. אבלוציה נמדדת בתדירות גנים. יש להניח, שגנים פגומים מאוד, יזיקו לפרטים הנושאים אותם ותדירותם תרד והם יעלמו או כמעט יעלמו, ולא יווצר שינוי גנטי. אצל האדם, גן פגום לאי ייצור ויטמין סי, אינו פוגע, משום שהאדם אוכל כל וניזון מפירות ומירקות המכילים ויטמין זה. למה נפגע הגן ה"טוב"? אי אפשר לדעת ואין על כך תשובה. גנים נפגעים כל הזמן ומתוקנים כל הזמן . חלק מהגנים הפגומים מתקבעים באוכלוסיה, אם הם ניטרליים, או שהם מביאים גם תועלת ( כמו הגן לאנמיה חרמשית באזורים מוכי מלריה)
 

outrigger

New member
אבל לא כל שינוי הוא שינוי אבולוציוני

למשל: הואריאציות שאנו רואים בגזעי הכלבים השונים הן פשוט ואריאציות של אותו יצור- כלב במקרה זה, ולכן אין כאן התפתחות של יצור חדש. מעולם לא הודגם כי יתכן שינוי של מעבר לרמת המשפחה.
 
וזה עדיין שינוי אבולוציוני בו האדם תרם לאבולוציה בגזעי הכלב.

רמת המשפחה, זו קטגוריה שרירותית בשבילנו שנוכל לסווג את המינים.
 

deathcaster

New member
נא להשתדל לא להגיב ל-OUTRIGGER

מדובר בטרול בריאתן ומשועמם.
תודה
 

uzi2

Active member
חשוב שמי שמבין יגיב לו

אתה מבין בביולוגיה, ולכן קל לך לראות שהוא לא מבין.
אני מבין בפיסיקה ובמחקר באופן כללי, ולכן קל לי לראות שבכל פעם שהוא מדבר על פיסיקה או על סטטיסטיקה הוא לא מבין על מה הוא מדבר. אני גם מספיק מכיר אנשים שמבינים בביולוגיה שמסבירים לי את היכן הוא טועה בכל פעם שהוא מדבר על דברים שאינני מבין בהם ויוצא לי לשאול אותם. אבל הוא לא פונה לאנשים כמוני או כמוך. הוא פונה לאלו שאינם מבינים בתחומים האלו, ושם השילוב של הפניות למאמרים (שלפעמים בכלל לא טוענים את מה שהוא מייחס להם אבל שכדי להבין זאת, עליך להבין בתחום), שימוש במונחים מהמדע, ובטחון עצמי של בר-סמכא נותנים לקורא תחושה שהוא מבין על מה הוא מדבר. לכן חשוב שמי שמבין כן יענה לו, על אף שזה נראה בזבוז זמן בגלל הנטייה שלו להסתובב במעגלים.

לא לענות כדי לשכנע אותו, לענות כדי שאנשים שאינם מבינים לא יוטעו.
 

deathcaster

New member


 
למעלה