מדוע ירידה במשקל של כוכבים מפריעה לנו?

מדוע ירידה במשקל של כוכבים מפריעה לנו?

אני מתנצלת על זה שהכתבה הבאה היא באנגלית, אבל היא מדברת על זה שמליסה מקרתי, אחת השחקניות השמנות הבודדות בהוליווד, ירדה לאחרונה במשקל. הכותבת מסבירה שלא ממש מפריע לה שמליסה ירדה במשקל אם היא בחרה בכך, במיוחד כשהיא בחרה בדרך בריאה לרזות. אבל הבעיה פה היא כפולה:
  1. מבחינת הציבור רק עצם הירידה במשקל הופכת אותה ל"יפה מתמיד", כאילו היא לא יכולה להיות יפה באמת ככל עוד היא שמנה.
  2. לציבור לא ממש אכפת איך הכוכבות הופכות להיות רזות (או נשארות רזות). אנשים יכולים להפוך עודף שומן אפילו יחסית קל לכזה שגורר בהכרח מחלות כמו סכרת או מחלות לב, אבל לא מהססים לרגע לשבח הרזיה גם אם מדובר על דיאטת הרעבה או הפרעת אכילה, שהן גם תופעות לא בריאות.ככל עוד הן מרזות (או נשארות רזות) - זה מיד נחשב לבריא יותר ויפה יותר.
 

anati43

New member
שוב ההתנגדות של שמנים לכך שאנשים ירזו. מליסה מקארתי שמנה

בצורה חולנית שלא נעים לראות, גם אחרי ירידה קטנה של 20 ק"ג. איזו חוצפה, להגיד שהיא אמרה פעם שהיא לא תנסה לרזות אז מה פתאום היא מרזה.
 

anati43

New member
האישה שוקלת כ-140 ק"ג. זו השמנה חולנית על-פי הגדרה רפואית.

את לוקחת את העניין של "שמנות ויפות" רחוק מדי, עד כדי טמינת ראש בחול.
 
לענתי43, את קול השפיות

 

Blue Rose

New member
נכה (זהירות חפירה....)

אני מכירה אנשים שמוגדרים נכים אבל תכלס..."הולכים ביננו" ואם הם לא היו אומרים לך שהם מוגדרים כך לא היית יודעת.
הגדרה רפואית כשמה כן היא...ההשמנה היא חולנית - לא האדם.

שמעתי לפני כמה זמן על זה ש- obese כבר הגדרה לא מספיק טובה ועל כל עשר BMI מעלה הופכים לסופר אוביס ואח"כ סופר סופר אוביס וכו'.

אז שלום,
שמי רוזי...אני סופר אוביס ... אני בריאה, למען האמת - עכשיו במשקל השיא שלי אפילו פחות חולה מבעבר. עושה בדיקות דם כל חצי שנה, עובדת, פעילה, אמא...אני בטוחה שלא יהיה לך נעים לראות אותי. לשמחתי- ממש לא אכפת לי מה נעים לך ומה לא.

אין לי בעיה עם מליסה או איציק או דביר ואשתו או כל מי שיורד במשקל....זה כמו שנניח טום קרוז מישהו כמותו שמייצג את הסיינטולוגיה יגיד שהוא עוזב את ה"דרך" הזו ומתגייר. יש בין הסיינטולוגים שיהיה להם קשה עם הצהרה כזו ויש בין היהודים שישמחו- עד שהוא יודיע שהוא חוזר לסיינטלוגיה וזו ה"דרך האמיתית"...וכן הלאה...
כשיש נציג לאוכלוסיה כלשהי (בין אם במינוי עצמי או שהאוכלוסיה בחרה לראות אותו כך) - זאת הרגשה טובה....שיש מישהו במיינסטרים שמייצג גם אותך איכשהו. כשהייצוג הזה משתנה...זה לא כייף.
לשמחתי- אני חושבת שיש כל כך הרבה שמנים עכשיו במיינסטרים תחת הריאלטים השונים שסוחפים קהל גדול- שאני רואה אותם כאנשים שמסתכלים הרבה יותר עליהם באישיות/יכולת/מה שלא ועוברים איתם הרפתקאות ...כך שהמשקל הוא משהו צדדי והם לא נציגים של האוכלוסיה...הם פשוט שמנים בין כל שאר הדברים שהם. זה מה שאני רוצה לראות....
נניח באלו של היסטוריה למכירה....הם יודעים כ"כ הרבה... זה מדהים. הם משפחה של שמנים, אבל זה בכלל לא אישיו...כן, הם מתמודדים עם השמנה וחלקם יורדים ו/או עולים...ואפילו מדברים על זה....אבל זה ממש לא העיקר.
ברקדניות קטנות - המורה היא ביצ' מהגהנום שהאגו שלה הרבה יותר גדול ממנה....כן, היא שמנה- ואפילו מקללים אותה על זה...אבל היא מורה בכירה ומבוקשת לריקוד שהקבוצה שלה מנצחת, שהריקודים שלה מכובדים, שהויכוחים שלה עם האימהות גוררים הרבה ביקורות....וכו'....המשקל שלה הוא לא האישיו.

חפרתי די...
3-4 ולעבודה!!!

רוזי! חפירות בע"מ.
 

anati43

New member
מרוב התגוננות אתן מפספסות את הנקודה: בלי קשר לזה שצריך לקבל

אנשים בכל משקל, כאשר שמן מרזה זה דבר חיובי, תפרגנו.
 

Blue Rose

New member
אם למטבע היה רק צד אחד...זה היה סבבה....

אבל יש צד שני למטבע הזה - שלהשמין זה דבר שלילי.
אז שומן הוא שלילי ואדם שמן בעל מטען שלילי.
תעלה או תרד במשקל- מבחינתי התגובה זהה- כל עוד טוב לך- סבבה- ולא ממש מעניין.
לא מפרגנת לשמנים שירדו ולא לרזים שהשמינו. לא לרזים שרזו עוד ולא לשמנים שהשמינו עוד...וגם לא מבקרת אותם.
הקשר שבין אדם לגופו הוא פרטי ואין לי ולדעתי מקום בו...לחיוב ולשלילה. אני לא צריכה או רוצה את אישור הסביבה לגופי. מי שרוצה וצריך- ישלם או ירוויח את כל מה שבא עם החדירה הזו לפרטיות (ויש כמובן הרבה שרוצים- ברמה כזו שזה הפך ללגיטימי להעיר לאדם על משקלו).
 

anati43

New member
לדעתי את מתעלמת מהמציאות. לשקול 120 ק"ג זה חיובי? טוב.

 

Blue Rose

New member
אני לא אומרת לכולם תשמינו.

אני גם לא אומרת ששומן זה טוב או רע.
אני גם לא אומרת שרזון זה טוב או רע.
אני אומרת שהגוף שלי הוא רק שלי- ורק אני אחליט מה טוב או רע לי ומה לעשות בנידון, אם ארצה, ולאף אחד אחר אין זכות לשפוט אותי על בסיס מבט חטוף.....או להחליט מה טוב בשבילי.
 
ברור שנחשב, זה פורום שעוסק בנושא של קבלת השמנים

וזכותם לכתוב בנושא. מצד שני גם מותר לאחרים להביע את דעתם. ולמה כל כך חשוב לאנשים מה חושבים עליהם? מה זה נותן? אם אדם מרגיש טוב עם עצמו בכל מצב, אז לא אמורה להיות לו בעיה.
 

PantherettePitz

New member
לי מפריע

שלוקחים שחקנית מוכשרת, אולי אחת הבודדות שלא פרצה לתודעה על רקע המשקל שלה למרות שהיא שמנה (אני לא זוכרת שבבנות גילמור הייתה התייחסות יוצאת דופן למשקל שלה), ומרדדים את השיח לגביה לשאלה מה הכוח שהיא מפעילה על המשקל כשהיא עולה עליו.
 

משתתפת2

New member
מדוע באמת.

כי הם קיבלו מאיתנו אמפתיה מלכתחילה על סמך השתייכותם ל"טייפקאסט" מסוים. אחרי שכבר קיבלו את האהדה הם משנים את מה שהפך אותם למיוחד מההתחלה.
עצם ההרזייה בעולם הוליוודי משמעה - כניעה לכללים. כניעה לעדר. זה בערך כאילו שחקנית שידועה בזכות שיערה השחור פתאום תצבע לבלונד. כך אני תופסת את זה.
זה שיפה יותר= בריא יותר זה שקר שאנשים רזים מספרים לעצמם.

מליסה מקארתי - שתי הערות באופן כללי לגביה:
1. לא הבחנתי בהבדל בין התמונות בכתבה.
2. בקטעים שנחשפתי אליה היא גרמה לי לתחושת חוסר נוחות עצומה. כל ההומור שלה הוא וולגרי, כאילו היא אומרת - אני שמנה, אני גם ככה מגעילה. :/ היה קטע אחד שצרם לי במיוחד, היא התארחה בסאטרדיי נייט לייב, ובכניסה שלה בה היא צריכה לרדת במדרגות עשתה קטע שלם איך היא כמעט נופלת מהן בגלל כובד המשקל והעקבים... זה בכלל לא הצחיק אותי, זה היה מביך ועצוב בעיקר.
נראה לי שהיא משרתת את המוסר המעוות של הוליווד - את שמנה = את שונה = את מגוחכת. הייתי רוצה לראות נשים שמנות מצחיקות בזכות עצמן ולא בגלל עצם השומן. דומני שרבל וילסון מצליחה במידת מה בעניין הזה.
 
למעלה