מדעי המדינה + קרימינולוגיה?

מדעי המדינה + קרימינולוגיה?

היי, אני שוקלת להתחיל ללמוד מדעי המדינה בבר אילן האם יש אפשרות לשלב את מדעי המדינה עם קרימינולוגיה?
 
להערכתי אפשר.

אם זכרוני אינו מטעני למדה איתי בעבר בחורה שעשתה תואר בשני התחומים. אבל... חשוב מאוד לציין שמומלץ לך ללמוד במתכונת של "דו-ראשי" ולא של "דו-חוגי" זאת משום שתואר ראשון בקרימינולוגיה אינו מאפשר קבלה לשום מסלול תואר שני עצמאי. אם תרצי ללמוד פסיכולוגיה לתואר שני יהיו לך המוני השלמות. אם תרצי ללמוד סוציולוגיה לתואר שני יהיו לך המוני השלמות אחרות וכך תצאי קירחת מכאן ומכאן. אולם, אם תעשי דו-ראשי (שזה בעצם כמו לעשות תואר ושלושת רבעי תואר נוסף) תוכלי לגשת לתואר שני בכל מסלול של מדעי החברה עם כמות ההשלמות המינימלית שמחוייבים בה מי שלא למדו את המקצוע בתואר הראשון. במידה ותרצי תואר שני במדעי המדינה, יש להניח שתהיי פטורה לגמרי מהשלמות לקראת תואר שני. החסרונות העיקריים של "דו-ראשי": א. עולה יותר כסף. ב. דורש יותר קורסים ונקודות זכות. ג. יותר תובעני ולוחץ מבחינת הדרישות האקדמיות. ובנימה אישית: תואר ראשון בקרימינולוגיה הוא המצאה ישראלית שאין לה אח ורע בעולם וגם אין לה כמעט יישומים מעשיים בשוק העבודה. המעטים במדינת ישראל שאכן עוסקים בקרימינולוגיה עושים זאת בתוך מוסדות ממשלתיים המבוססים על מפתחי תקנים. מוסדות אלו סובלים מקיצוצים מתמשכים הן בתקציב והן בהיקף התקנים ונמצא שסיכויי ההשתלבות במקצוע נמוכים מאוד (בהשוואה למקצועות "מעשיים" במדעי החברה והרוח כמו חינוך, עו"ש,לשון, מידענות וכד'). לתשומת לבך.
 
מה?

אם חשבת למצוא עבודה על סמך תואר במדעי המדינה - אז נכונות לך כמה בעיות... מדעי המדינה אינו תואר "מקצועי" כמו אדריכלות, משפטים או אופטומטריה. זהו תואר כללי ו"רך" שבסיומו ניתן להשתלב במגוון אדיר של מקומות, תחומי עיסוק ותפקידים. אם יש תחום עתידי שקורץ לך בבירור זה יכול לעזור לבחור מסלול מתאים. אם מדעי המדינה קורצים כנקודת פתיחה לעבודה בתחומי המנהל הציבורי או הפוליטיקה, אזי עדיף ללמוד מנהל ציבורי כתחום מורחב ולא לחפש תחום משני על מדעי המדינה. אם זו פשוט ברירת מחדל במקום לקחת דברים אחרים, אז עדיף לעצור לחשוב רגע טוב טוב מה רוצים הלאה ורק אז לקבוע. מהכירותי עם מספר אנשים שהתלבטו לגבי לימודים גבוהים - עדיף לדחות את הלימודים בשנה מאשר להתחיל לימודים בתחום לא וודאי ולעבור ממנו בתום שנת לימודים אחת. עלות שכר הלימוד, הזמן וכמובן עוגמת הנפש שעלולה להגרם - לא שווים את זה. כמו כן, עצה נוספת, לפני בחירת תחום לימודים - כדאי להגיע לאוניב' ולהכנס לשורות האחרונות של קורסי מבוא מרכזיים בתארים שלגביהם קיימת התלבטות. על פי רוב אלו מתקיימים באולמות ענקיים, המרצים ממילא לא מכירים את הסטודנטים כך שעוד אדם אחד יכול "לטבוע" בקהל בקלות. אחרי ניסיון כזה קל יותר להחליט האם תחום העניין מושך, האם הוא רלוונטי ומתאים למטרות שהוצבו ללימודים מלכתחילה. וד"א, זה שלא התלהבתי מקרימינולוגיה לא אומר שחייבים לפסול את האופציה. נהפוכו, נתתי זוית מחשבה מסויימת ועכשיו עליך לברר עד כמה היא רלוונטית במקרה הספציפי שלך. יכול להיות שלאחר חשבון נפש יתברר שתארי המשך ממילא אינם אופציה. יכול להיות שיתברר ששום תחום אחר לא קורץ - ואז עדיף מקצוע מעניין על פני מקצוע פרקטי בעתיד. בהצלחה, ע.
 

zeevsch

New member
מדעי המדינה הוא תחום מאוד רחב

ודווקא בגלל שהוא תחום כללי מאוד, ניתן לשלב איתו המון תחומים שונים. אפשר לשלב איתו משפטים (כמובן שמשפטים ראשי), היסטוריה, מורחב, תקשורת, סוציולוגיה, מידענות וכו"... למרות שאני שומע הרבה שטוענים שזהו תואר ללא תכלית, כיוון שאין מה לעשות איתו אח"כ, אני מתנגד לאמירה הזו- הכל תלוי בתכניות העתידיות שלך. יש סטודנטים משנים ב' וג' שמוצאים עצמם עוזרים פרלמנטרים, עובדים במשרדי פרסום וכדו'. אני אישית מוצא את עצמי הרבה פעמים מוערך דווקא מעצם העובדה שיש לי ידע כללי רחב ולא בתחום אחד ספציפי. זה גם עזר לי להשיג לא מעט דברים עד היום. אני ממליץ לך כמו שכתבו לפני- לכי עם מה שהלב אומר לך, בד"כ זו התשובה. אם את טובה במה שאת עושה, תצליחי בכל תחום שתבחרי. שיהיה לך המון בהצלחה עם כל החלטה שתחליטי. נ.ב. גם אם אחרי שנה את מחליטה לשנות את תחום הלימודים, לרוב ניתן להשתמש בקורסים שלמדת כקורסים כלליים, או קורסים משיקים לתחום החדש.
 

ת מ י מ ה

New member
היי לך

תקראי לי תמימה (זה הכינוי שלי רק בתפוז ) אבל אני מאמינה שלימודים צריכים להיות שמעניינים אותך ותאהבי תבררי מה לומדים בתואר (את תגלי שלומדים דברים נורא מעניינים (אותי אישית) שוב זה דבר אינדיבדואלי ואת צריכה להיות שלמה במה שאת עושה כי בניגוד לתיכון את בוחרת לעצמך את הלימודים בנוגע לעבודה בתואר של מדעי המדינה צריכים להיות מאוד מאוד יצרתיים בגלל שהתואר הזה נוגע בהמון דברים ואת יכולהלמצוא לעצמך את הנישה שמתאימה לך ממשרד החוץ ועד רשות מקומית ובכלל המשך לימודים בקיצור לא חסר דברים אם את מאמינה בזה מכל הלב המון המון הצלחה :+)
 
למעלה