מדע המדינה ויחבל באונ' העברית לתואר 1

givatronist

New member
מדע המדינה ויחבל באונ' העברית לתואר 1

מה דעתכם - שילוב טוב? או שחופף מדיי ואותם קורסים.. נ.ב מה ההבדל העיקרי בין יחבל ללימודי מזרח תיכון
 

Schellingrocks

New member
שילוב טוב

ואגב, גם נפוץ למדי. במדעי המדינה המיקוד הוא בפוליטיקה השוואתית, מחשבה מדינית, משטר מדינת ישראל וכדומה בעוד שביחב"ל מתמקדים כמובן ביחסים שבין מדינות כולל הסטוריה של היחסים הבינ"ל, תאוריות בתחום היחב"ל כמו גם מיקוד באזורים שונים. לימודי מזה"ת לעומת זאת מתמקדים מטבעם רק באזור המדובר, מחייבים בד"כ לימוד השפה הערבית וכו'.
 

givatronist

New member
אחלה.תודה רבה!!!! נ.ב. -----

2 דברים: 1. תנאי קבלה: לפי מה שראיתי באונ' העברית מי שיש לו ממוצע בגרויות מעל 10 מתקבל "קבלה ישירה". האמנם?כך הדבר? כלומר לא צריך פסיכו'? או צריך אבל פשוט לא מתחשבים בו? 2.אונ' ת"א/עברית: מה ההבדל העיקרי בתואר במדע המדינה בין 2 האונ'? ומדוע האונ' העברית מגדירה לימודי מזרח תיכון עם אפריקה והאונ' העברית מגדירה עם איסלם?
 

Schellingrocks

New member
תשובות

לגבי תנאי הקבלה, קבלה ישירה למיטב ידיעתי ללא מבחן פסיכומטרי. ההבדלים הין האוניברסיטאות: העברית, באופן כללי מדורגת בעולם כאוניברסיטת המחקר הטובה בארץ וזוהי נקודה חשובה אם יש ענין בקריירה אקדמאית. בת"א החוג במדע המדינה כולל בתוכו גם את תחום היחב"ל לעומת העברית בה היחב"ל הוא חוג נפרד לגמרי. אם תחום ההתעננינות העיקרי שלך הוא יחב"ל, אזי לעברית יש יתרון. לגבי נוא לימודי אפריקה מול אסלאם, זה נובע לדעתי מכך שבת"א מפאת אילוצי תקציב סגרו את החוג ללימודי אפריקה, אבל זו השערה בלבד ויש לבודקה מול החוגים עצמם.
 
למעלה