מדריך להכנת נרות בבית!

קטקטXD

New member
מדריך להכנת נרות בבית!

**המדריך לא שלי** העתקתי אותה ממזמן פעם לקובץ של וורד, אני לא זוכרת מאיפה כנת נרות דקורטיביים *הערה חשובה: הפעילות מיועדת להורים ולילדים. אין לאפשר לילדים להתיך את הפרפין ללא השגחת מבוגר. החומרים: 1 חבילת פתיתי פרפין או חבילה גדולה של נרות לבנים (ניתן להשתמש גם בנרות שבורים וישנים) פתילים מכותנה או הפתילים של הנרות המותכים תבניות שונות אליהן ניצוק את השעווה המותכת מעט שמן מעט סבון כלים תוספות לבחירה: צבעי פנדה על בסיס שמן, מקלות קינמון, פולי קפה, פרוסות תפוז מיובשות, פרחים מיובשים, עלים, חרוזים, תמציות ריח, צבעי מאכל. אופן הכנה בסיסי: מתיכים את הפרפין או הנרות בתוך סיר קטן, השקוע בתוך סיר נוסף מלא מים, ע"ג האש. השעווה מוכנה כשהיא נוזלית. יש להיזהר שלא לשרוף אותה. שופכים תערובת של מעט סבון כלים ושמן לתוך התבנית, על מנת שיהיה קל לחלץ את הנר ממנה, לאחר שיתקרר. יוצקים בזהירות את השעווה לתוך התבנית. קושרים את הפתיל למקל קטן או שיפוד ומניחים את המקל במאוזן מעל למרכזה של התבנית. הפתיל ישקע בדיוק במרכז הנר. ממתינים עד להתמצקות מוחלטת. מחלצים בזהירות את הנר מהתבנית. באם זו תבנית לשימוש חד-פעמי, נתן לגזור או לשבור אותה בתהליך החילוץ. הנרות היותר מתוחכמים, מתקבלים מהוספת קישוטים שונים ומגוונים. להלן השידרוגים. מלוי הנר בתוספות דקורטיביות: לפני יציקת השעווה לתבנית, ממלאים אותה במיני עלים, מקלות קינמון, פולי קפה, טבעות תפוז מיובשות וכד' ואח"כ יוצקים את השעווה. ציפוי הנר בתוספות דקורטיביות. מתיכים מעט שעווה ומדביקים בעזרתה את הקישוטים. עלים מיובשים, פרחים, פולי קפה. מגלגלים את הנר עם הקישוטים המודבקים בעדינות בשעווה המותכת בתוך הסיר (זהירות מכוויה!) ומניחים להצטנן. התוספות מציצות מעט החוצה מהנר, מה שיוצר אפקט מיוחד ומעניין. ציפוי הנר במפיות מצפים את הנר המוכן בדבק מפיות ומצמידים את המפית הרצויה. מצפים בלכה ומניחים להתייבש. ציפוי הנר בטפטופי דונג ממיסים צבעי שעווה רגילים ומטפטפים ע"ג הנר המוכן, עד לציפויו. נר פני ירח ממלאים את תבנית היציקה בשברי קוביות קרח ויוצקים את השעווה המומסת מעל. כשהנר מתמצק והקרח מפשיר, מרוקנים את המים. נותרים שקעים ומכתשים דקורטיביים. נר בשכבות יוצקים מעט שעווה לתבנית ושוברים לתוכה צבע פנדה. ממתינים שהשכבה תצטנן. שוב שופכים שעווה על גבי השכבה הקודמת ושוברים לתוך פנדה בגוון אחר. מתקבל נר בשכבות צבעוניות.
 
הפתיל ישקע בדיוק באמצע?

פתיל העשוי מחוט כותנה (לא מצופה שעווה) ממש לא ישקע דווקא באמצע, ובכלל לא בטוח שיעשה את דרכו עד תחתית הנר... לגבי צבעי מאכל - נסיון שהיה לי איתם לא עבד טוב, בכלל לא, עדיף פנדה בהחלט. ריחות - שמנים אתריים עושים את העבודה מצויין.
 

קטקטXD

New member
מהנסיונות שלי דווקא שקע,

(הכנתי מנרות לבנים רגילים) לא מצויין במדריך שיש לשים בתיתית דברציק כזה לפתיל... ממתכת ובכלל, עדיף לשים קודם את הפתיל ואז לשפוך שעווה. וגם שחוט כותנה רגיל דק מידי, אני קונה חוטים מיוחדים... אפשר גם להשתמש בחוט כותנה למרות שהוא דק, ואפשר לקנות פשוט חוט כותנה עבה XD איזה בלבולי שכל XD סליחה.
 
אי הבנה

* לא אמרתי שצריך להוסיף משהו מתחת לפתיל - אבל יש פתילים מוכנים שבאים ככה אפשרות טובה היא אכן חוט כותנה עבה *או* למשוח את חוט הכותנה בפראפין לפני זה ככה הוא כן ירד למטה ועדיין אם לא רוצים בעיות בקטע של פתיל שלא מגיע עד הסוף או כן מגיע ומתחיל להתפתל סביב עצמו (כשלא מכוונים בדיוק את האורך) אז הכי עדיף תבניות שמיועדות לכך עם חור בתחתית ועושים שם קשר... אלא אם יש לך פתרון לאורך של הפתיל - מנסיוני האישי תבניות מיוחדות חד פעמיות הכי נוחות לעבודה וגם אם חוטי כותנה דקים ולא מצופים
 
חוט עם תחתית אלומניום ניתן

לקנות אצל ארטא, או חנויות לעבודות יד למיניהם. בדומה לחנויות כמו ארטא.
 
סוף סוף...

בהצלחה עם האתר ... סוף סוף ועכשיו אני יודעת כיצד להוציא את הנרות מתוך הכלים... הם תמיד נשארו בתבניות... אני אנסה זאת כבר מחר המון המון תודה...
 
למעלה