מהו הסימן לכך, שהאדם זקוק ליחס של חסד?

סמדר 620

New member
מהו הסימן לכך, שהאדם זקוק ליחס של חסד?

נראה, שככל שהאדם נעשה קשוח יותר, ציני, חשדן, גס ואדיש זקוק הוא יותר
לחסד, אהבה וחום.
האם יש לזה איזה ביסוס בכתובים?
טוענים שילד ילד בעייתי, כועס, חצוף הוא ילד שזקוק יותר מכל לאהבה האמנם?
תודה
 
יש להבדיל בין ילד לאדם בוגר

התנהגותו של הילד היא תוצאה של חוסר אונים מול הרגשת הכאב הפנימית.
התנהגותו של האדם הבוגר היא תוצאה של האגו המורה לו להתנהג כך בכדי לאותת לאחרים "תתרחקו ממני". זה מהות האגו.

אם ישנו הבדל מהותי בין האגו לקדושה , אפשר לתאר אותו כך:
האגו שאיפתו להפריד ,הקדושה שאיפתה להתחבר.

הבעיה היא שהקדושה מדברת אמת , ולאמת אין סיבות נראות לעין,
ואילו האגו תמיד יותר חכם ומביא מיליון סיבות למה לא להתחבר.

התסכול שלנו בתור אנשים בוגרים הוא בהרגשת הקיטוב בין השאיפה לפתוח את עצמנו ולהתחבר, לבין המנעות מפתיחה ומניעת הכאב שכרוך בכך.
לא מדובר במצב שכולנו נתחיל לחייך ולחבק אחד את השני , אלא בהתעלות ממה שהאגו שלנו מנסה להראות לנו ,קרי חיצוניות, לבין מה שהבורא מעוניין שנראה , קרי פנימיות.
בקצרה , לראות את המניעים ולא את התוצאות.
 

סמדר 620

New member
מתי מתחיל האגו להתפתח ?

האם ילד (לא תינוק) בגיל בו הוא משתלב בחברה אינו מפתח את האגו?
בעצם מאיזה גיל הוא יכול לפתח כישורים חברתיים?
 

Rinat 789

New member
הי סמדר, אני חושבת שאגו זה דבר טבעי

אנו נולדים עם זה....כי אגו זה הרצון לקבל

אם לא היה לנו את זה...איך היינו מתפתחים?
 
הכל תלוי בסביבה

ילד שיגדל בסביבה של חיות , למרות גרעין האגו , לא יצמח להיות אדם מכיוון שהסביבה לא נתנה לו דוגמאות של פעולה אגואיסטית.
ילד שיגדל בחברת אנשים עם אגו מפותח, מהר מאוד יגיע למצב שבו האגו פועל במלוא המרץ.
 

Rinat 789

New member
לדעתי אין הבדל בין מבוגר לילד...

אני רואה זאת טוב טוב על בתי
יש לה רצונות...מפה עד הודעה חדשה
וכל הפתעה / מתנה תספק אותה לרגע קט בלבד...
 
המילה "כישורים חברתיים" היא בעייתית מאוד

מכיוון שפעם כישורים חברתיים אינם דומים למה שהיום נקרא כך , ובוודאי לא מה שהעתיד דורש מאיתנו .
ההתפתחות של האנושות מציבה בפנינו כל פעם מחדש מטרה אחרת של התנהגות חברתית, והעתיד כבר זועק לנו :
כישורים חברתיים=פעולה מעל הרצון לקבל שלי !
כשילד נולד הוא פועל בתוך הרצון לקבל בדיוק כמו כלל הטבע , כלומר פעולה מותאמת לרצון לקבל , ללא אגו.
מה זה אומר ? עושה מה שממלא אותי.
לאחר מכן , אותו זרע של אגו שקיים בו , מתחיל לאט לאט לצמוח ולגדול עד אשר הוא מגיע לפעולה אגואיסטית מלאה.
מה זה אומר? אני מתמלא מחסרונם של אחרים ! זהו אומנם מילוי כפול (גם של הפעולה וגם של הכוונה) אבל זה מוביל אותו לרעב תמידי ובהתאם לכך לחיפוש מילוי מתמיד.

הגיל שבו האגו מגיע לבגרות , תלוי במצב האנושות והמרחק מהתיקון,ולכן כיום הוא בשל בגיל צעיר מאוד...........

מה אנחנו צריכים לעשות?
1. דוגמה אישית .
2. חינוך אינטגרלי.

דוגמה אישית משמעותה נסיון אמיתי לשינוי באופן שאני פועל ,כלומר הפסקת הפעולה לפי "מה שמגיע לי\מה שאני יכול להרשות לעצמי" , והתחלת פעולה לפי "מה אני באמת צריך".
שיתוף הילדים בנסיון , יביא להבנה מואצת שלהם כיצד נדרש מהם לפעול, ועזרה ברעיונות .שני דברים שמהותיים ללימוד שלהם ב"חינוך האינטגרלי".


*חינוך אינטגרלי=כולנו קשורים ולכן כל פעולה שלי משפיעה (אפילו אם אני לא רואה).
 

זמרה

New member
כל אדם שמשתולל מחפש תשומת לב והקשבה

מי שלא משתולל אין לו חסרונות פנימיים כל כך למשהו... הוא לא ממש זקוק לדברים מבחוץ.
יש לו שלווה מבפנים.
 
למעלה