מהם החסרונות של ברית המילה?

galgal761

New member
מהם החסרונות של ברית המילה?

באתר שלכם מצאתי 2 דברים:
1. זה יכול להיות מסוכן אם זה מסתבך (כמו כל ניתוח).
2. מציצת הדם ע"י המוהל יכולה לגרום לכך שהתינוק ידבק במחלות (דבר זה לא קיים אם המילה נעשאת בבית-חולים).
יש עוד חסרונות?
לפי מה שקראתי אצלכם זה שאגודות רופאים בבריטניה, ארצות-הברית, אוסטרליה וקנדה לא ממליצות על ברית מילה. אבל ארצות אלו ביצעו הרבה בריתות מילה בעבר למרות שאין חובה לעשות זאת שם על פי דתם. מה הסיבה לכך שהם עשו זאת? אני משער שבגלל שפעם הרפואה ראתה זאת כדבר חיובי ומועיל. יתכן שהיום הרפואה איננה חושבת כך. אבל דעות הרופאים משתנות מפעם לפעם והם יכולות בעתיד שוב להשתנות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ה-חיסרון במילה (בהגדרה) הוא כמובן הסרת העורלה

שהיא חלק בלתי נפרד מהפין ומתפקודו הטבעי. היא שומרת על הפין איבר פנימי, היא שומרת אותו הרבה יותר לח, היא משנה את המכניקה בקיום יחסי מין (לטובה, זה התפקוד הטבעי, כן?) והיא עשירה בעצבים ייעודיים שונים מאלה שקיימים בפין עצמו.
&nbsp
אם תהית למה בארה"ב המילה נעשתה נפוצה בקרב נוצרים בסוף המאה ה-19, הסיבה לכך היא ד"ר קלוג, ההוא מהקונפלקס. הוא סבר (שלא בצדק, כידוע) שהסרתה תמנע אוננות (כי היא מעלה את ההנאה ואת המשחק) ושאוננות היא (כמובן) דבר רע... וכך החלה מסורת שנמשכת עד ימינו, אם כי היא כבר די בדעיכה. האחוזים בארה"ב בירידה תמידית.
&nbsp
הסיבה לכך, בין היתר, היא זכויות אדם. גם תינוק הוא אדם, והוריו אומנם נדרשים לקבל עבורו אין ספור החלטות בינקותו ובילדותו, אבל לא כל דבר נחשב לגיטימי (ויש לא מעט דברים שאסורים מפורשות בחוק). הרי לו הורים היו רוצים להוריד לתינוק חתיכה מתנוך האוזן, תהליך הרבה פחות כואב, שלא ישפיע על תפקוד האוזן כלל, היו כולם מזדעקים, גם במועצה לשלום הילד, גם רשויות הרווחה...
&nbsp
אבל להוריד לו חתיכה מאיבר המין? עם אדם שאינו רופא, במקום שאינו חדר ניתוח? כן, בבקשה, למה לא, לכו על זה... כי זו מסורת, כי זו נורמה, כי זה משהו שנחשב להגיוני תרבותית ולכן רבים לא עוצרים לחשוב מה ההשלכות ולמה בעצם לעשות.
&nbsp
אפוטרופסים מחויבים לדאוג לתינוק, לשמור על זכויותיו, להגן על גופו... ברית מילה היא בדיוק ההפך מכל אלה. היא לא שומרת על גופו או על זכויותיו ליהנות מאיבר מין טבעי לכל ימי חייו, היא מסירה ממנו חלק בריא ותקין בלי צורך רפואי. וכן, אין צורך רפואי לקחת תינוק שאך נולד ולהסיר ממנו חלקים בריאים (אם הוא חולה דוחים, כידוע, וגם אם יש בעיה אורולוגית).
&nbsp
מילה התפתחה באזור הזה של המזרח התיכון, טקס שנעשה בגברים בוגרים להגנה מסכנות, לפני מלחמה, מכל מיני אמונות של מזל והצלחה. היהדות אימצה אותה, בהתחלה כנראה לא בתינוקות (ע"ע ציפורה ומילת בני משה) וככל הנראה המילה המקורית כללה הסרה חלקית בלבד של העורלה (בלי פריעה, ע"ע). אבל כדי למנוע תופעה של "מתייוונים" או יכולת למשוך את העורלה, החלו בתקופת בית שני/חז"ל להסיר את כולה.
&nbsp
בהמשך אימצו אותה גם המוסלמים, כידוע, ולימים גם עמים אחרים, אבל לא מסיבות בריאותיות אלא מסיבות של דת, אמונה, מסורת וכו'. גם כיום חילונים רבים שהם כופרים גמורים ולא מקיימים אף מצווה (ולא כורתים ברית עם אל שהם לא בהכרח מאמינים בו) עושים זאת מסיבות של מסורת, שייכות חברתית, לחץ חברתי (מהמשפחה, מהסביבה, מחשש שהילד יהיה "חריג") וכו', לא מסיבות רפואיות.
&nbsp
האם יש להסרת העורלה יתרונות רפואיים? מעטים, ולא מצדיקים מילה שגרתית, כפי שכתבו אפילו רופאי הילדים בארה"ב (שמתפרנסים ממנה). כמובן, כשמסירים חלק מהגוף, הוא כבר לא יוכל להזדהם יותר, לפתח דלקת, סרטן או כל בעיה אחרת. אבל האם זו סיבה הגיונית להתחיל להוריד חתיכות מגוף בריא? ודאי שלא, ולכן לא עושים זאת באף איבר. אפילו פרקטיקות כמו הסרה אוטומטית של איברים שנוטים להיות מודלקים באחוזים גבוהים יחסית כמו כריתת שקדים בילדים (הייתה מקובלת בברה"מ, להבנתי) או כריתת תוספתן בכל ניתוח בטן כבר הופסקו.
&nbsp
אז מה יכולים להיות יתרונות המילה, לכאורה?
&nbsp
הפחתת דלקת בדרכי השתן – טענה שנסמכת על מחקר אחד, כנראה היה בעייתי, וגם הוא מצא יתרון רק בשנה הראשונה (מהשנה השנייה לחיים הסטטסטיקה דווקא לטובת הלא-נימולים). ובלאו הכי דלקות בדרכי השתן נדירות יחסית בבנים ונפוצות הרבה יותר בבנות, ואף אחד לא חושב לחתוך לנו שום דבר בשל כך (תודה לאל). יש אנטיביוטיקה ומטפלים כמו בכל זיהום אחר בגוף. לא מתחילים לקצור איברים, ועוד מראש... האם יתרון זניח כ"כ הוא סיבה לוותר על חלק מאיבר לכל החיים? אין כאן שום היגיון אנושי או רפואי.
&nbsp
הפחתת הסיכון לסרטן הפין – סרטן נדיר שקורה (אם קורה) בגיל מבוגר, לרוב 50+. שוב, האם זו סיבה לחתוך לתינוק את העורלה מראש לכל ימי חייו? סרטן השד נפוץ בהרבה (1 מ-9, כידוע) ואיש לא מציע לכל הנשים (גם אלה שסיימו ללדת ולהניק) כריתה של השדיים. אפילו נשים שנושאות את הגן עם המוטציה לסרטן לא בהכרח עושות זאת. ובכל מקרה, זו צריכה להיות החלטה של כל אדם לגופו. אין שום היגיון בכך שההורים יקבלו החלטה עבור תינוק שתשפיע עליו בגיל 50+. יהיו לו עשרות שנים בבגרותו להחליט אם זה מתאים לו או לא.
&nbsp
הפחתת הסיכון לסרטן צַוואר הרחם – לא משמעותית, ולראיה, יש גם בישראל ורוב הגברים כאן נימולים... ובכל מקרה כיום יש חיסון נגד פפילומה, אז אין סיבה לעבור ניתוח מיותר לחינם.
&nbsp
הפחתת הסיכון לאיידס – נסמך על נתונים מאפריקה מוכת האיידס, וגם המחקרים האלה שנויים במחלקות ולא חסרה עליהם ביקורת. כך או כך, שם ערכו מילה לגברים בוגרים (בהסכמתם) ולכן אם גבר בוגר מעוניין להסיר לעצמו את העורלה מהסיבה הזאת, זו בחירה שלו. כידוע, יש לא מעט דרכים בימינו להתמודד עם מניעת איידס (הראשונה בהן – קונדום), עובדים על חיסון, יש תרופות למניעה (לבני/בנות זוג של נשאים) ויש תרופות לטיפול לנשאים. גם כאן, זו החלטה של אדם בוגר כיצד לנהל את חיי המין שלו ולא החלטה שהוריו צריכים לקבל עבורו מייד לאחר לידתו.
&nbsp
מהם הסיכונים והבעיות במילת תינוקות?
הנפוץ ביותר הוא דימום. אומנם מצב מסכן חיים בתינוק, אבל הולכים למיון וזה נפתר, ומאחר שמדובר בניתוח, זה גם לא מפתיע. לו באמת היה מדובר בניתוח הכרחי, זה בהחלט סיכון סביר (לפחות בעיניי).
&nbsp
הידבקות בהרפס היא בעיה חמורה (שיכולה גם להוביל למוות, וקרו מקרים), אבל קל למנוע אותה אם מוותרים על מציצה (למשל אם לא נותנים למוהל לבצע את הפעולה אלא הולכים לרופא) או מתעקשים שהוא ישתמש בצינורית, כפי שגם מדריכים אותם לעשות.
&nbsp
בעיות אחרות, נדירות יותר אך קיימות, הן כמובן חיתוך יתר (משמעותי) ופגיעה באיבר המין. כשזה נופל עליך זה ב-100% וזה חמור ולכל החיים, אז פחות מנחם אותך שרוב המילות מצליחות...
&nbsp
רשימה של קישורים לכתבות על סיבוכי מילה שהגיעו לתקשורת:
http://www.gonnen.org/?p=36
&nbsp
עקמת הפין:
https://www.szmc.org.il/heb/departments/peds-urology/procedures/penile-surgery/peyronies-disease/
&nbsp
&nbsp
הבעיה היא שלפעמים נעשה חיתוך יתר (או חיתוך לא סימטרי) פחות משמעותי, כזה שלא רואים בינקות כשאיבר קטן ולכאורה הכול נראה תקין; עד שהגבר הצעיר/נער מתחיל לחוות זקפה וצובר ניסיון מיני וחש עור מתוח מדי, נטייה א-סימטרית, בסיס פין שעיר (כי העור נמשך מכיוון האשכים אל הפין) ועוד תופעות לא נעימות של חוסר עור שנובע ממילה לא מוצלחת, אבל לא סביר שהוא מודע לכך או יודע לקשר, הוא בד"כ חושב שככה איבר המין שלו כי זה מה שהוא מכיר כל חייו, ולא מבין שזה לא המצב הטבעי אלא עבודה של המוהל למעשה. זו כבר בעיה שאיש לא סופר בסטטיסטיקות של סיכוני מילה, כי היא לא מתגלית בינקות מייד אח"כ אלא רק אחרי שנים רבות, כאמור.
&nbsp
דווקא במילת בוגרים זו אינה בעיה, אגב, כי לא צריך לבצע פריעה (העורלה כבר נפרדה מהעטרה באופן טבעי, לא צריך לקרוע), כי עובדים על איבר בגודל מלא, אחרי שהסתיימה הגדילה (זה מה שעושים בכל ניתוח פלסטי, ולא בכדי) וקל יותר לראות מה עושים.
&nbsp
אחרון חביב, תופעה נפוצה יחסית (כ-10%) שלא נחשבת לסיבוך של מילה אלא לתופעה "טבעית" היא היצרות השופכה. חושבים שזה כנראה נובע מהצטלקות לא טובה של המילה כי העור נצרב בשתן בתוך החיתול (איזה כיף, אה?) וזה מצב לא נעים לתינוק (ולהוריו...) שלא פעם מצריך ניתוח (נוסף) לתיקון. גם על זה לא מדברים הרבה, אבל זו תופעה ידועה ומוכרת לרופאים.
https://www.clalit.co.il/he/your_health/family/urology/Pages/narrow_urethra.aspx

 
ואוו איזו מלכה


רק תיקון קטן, הצרות השופכה לא קשורה עד כמה שהבנתי להצטלקות פצע המילה שנמצא תחת העטרה, אלא להצטלקות השופכה עצמה, שכלל לא עוברת (או לא אמורה לעבור במילה תקינה) פציעה בעת המילה.
&nbsp
השופכה נמצאת על העטרה ובגיל צעיר אמורה להיות מכוסה, לחה ומוגנת בעורלה.
החשיפה של העטרה עקב המילה גוטרמת לחיכוך מתמיד של העטרה כולה (כולל השופכה) בחיתול, שתן וכו'. והגירוי המתמיד גורם לגדילת עור בפתח השופכה ומצר אותו.
&nbsp
עוד סיבוך זה התקרנות העטרה שמתרחשת אצל כל הנימולים ברמה גדולה או קטנה בדיוק מאותה סיבה עצמה (עיבוי עור העטרה עקב חשיפתו המתמדת, החיכוך והיובש שאינם מנת חלקו אילולא היה עובר מילה ומאבדת את הגנת העורלה במצב מנוחה), ניתן לקרוא עליה במילון שלנו באות ה'.
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums2008/terms/default.aspx?forumid=202&d=196&l=ה
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ותודה על התיקון, לא זכרתי את הפרטים האנטומיים...

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה, וואוו... לו ידעתי הייתי משקיעה יותר... (באמת)

 
למעלה