מה אנחנו בעצם רוצים למכור? מוצר או שירות?

ZeroSum

New member
מה אנחנו בעצם רוצים למכור? מוצר או שירות?

הדילמה היא: 1. לפתח אפליקצייה, ולהרוויח ממכירתה - תשלום חד פעמי? 2. לפתח אפליקציית רשת (WebApp) שיכול להינות מכל מיני יכולות שונות של ה-iPhone באמצעות API ג'אווה-סקריפטי, ולגבות תשלום חודשי/שנתי עבור השירות? באופצייה 1 יש לרכוש מחשב, רשיון פיתוח 99 דולר לשנה, ללמוד Objective-C וכו', להתחלק בהכנסות עם Apple ועוד. באופצייה 2 אפשר לנצל יכולות HTML, Javascript, CSS קיימות, ללא עלות שנתית (פרט לעלות אכסון האפליקציה על שרת WEB), ואתה קובע את המחיר שבא לך, בלי להתחלק בהכנסות עם Apple אני לא מדבר על משחקים, תלת-מימד וכדומה, אלא על אפליקצייה Data-Driven "טהורה". אשמח לשמוע את דעתכם.
 

kanabis34

New member
לפי דעתי..

ההחלטה בידיים שלך, לאחרונה באמת שוק תוכנות ה- WebApp מאוד מתפתח וניתן לראות שהרבה מאוד אפליקציות יוצאות מהכיוון הזה, מבחינת עלויות זה נכון שאתה צריך להשקיע פחות כסף, אבל הדברים האלה אפסיים שאתה משקיע בפיתוח של מוצר. ובקיצור לכל החלטה יש את היתרונות והחסרונות שלה..
 

guyiphone

New member
לדעתי יש בלבול במונחים העסקיים ...

אני מבין את השאלה בין מוצר לשירות, אבל אני חייב לומר מילה על זה ... שרות הוא מוצר ! ואתה תחליט אם המוצר שלך יהיה שירות או מוצר חד שלבי מבחינה שיווקית. עכשיו לעניין הכספי של רשיון הפיתוח של אפל. עוד לא שמעתי באיזה מקום בעולם שבעלות של 99$ אתה מקבל ערכת פיתוח וגישה למדפים המבוקשים ביותר בחנות המבוקשת ביותר בעולם. בקיצור אתה מקבל בכמה דקות מהחדר שלך בבית חשיפה בינלאומית ... מבלי שלבשת חליפה והצגת את האפליקציה שלך מול יחידות השיווק בחברות השונות. במקרה השני, אז נגיד וחסכת את ה 99$ ופיתחת את האפליקציה שלך עבור דפדפן; עכשיו לך תדאג לשיווק בינלאומי כדי שכולם יכירו אותך מחוץ לקוקוס... אז אם אתה בעניין של שיווק בינלאומי... ויש לך עצבים לשכנע אנשים שיש לך ביד את הדבר הבא... אז יאללה ... לך על זה. לכל מקרה, בעניין המשכיות הרווחים מהאפליקציה שלכם אני ממליץ לקרא את את המדריך של ה - In App Purchase. מה אתם אומרים ?
 

BravoMan

Active member
מסכים ולא מסכים:

אני מסכים עם תחילת הפוסט שלך שההחלטה על מודל שיווק וכלי פיתוח צריכה להעשות על בסיס מוצר מסוים ולא כהעדפה גורפת. (וכמובן ששרות גם הוא סוג של מוצר) יש דברים שמתאים להם להיות יותר מוצר WEB ויש תוכנות שפשוט לא ניתנות ליישום WEB בגלל מגבלות טכנולוגיות. אבל, על שאר ההודעה אני חייב לחלוק: בעוד ש-99$ יהיה כנראה סכום זעום למי שמייצר ומשווק מוצר רציני שעתיד להכניס אלפי דולרים, במידה והאפליקציה אכן ניתנת למימוש כאפליקציית WEB יש לכך ייתרון הרבה יותר גדול מ-99$: ראשית, פיתוח האפליקציה בצורה זו הופך אותה ל-cross platform. לאומרות כל הפופלריות שלו, iPhone אינו המכשיר היחיד עם דפדפן מתקדם (בזמן האחרון יוצאים המון מכשירי Android וגם עבור WM ו-Blackberry יש דפדפנים טובים) ככה שפיתוח אפליקציית WEB פותח בפני יוצריה שוק רחב הרבה יותר בלי עלויות פיתוח נוספות הכרוכות ביצירה חוזרת של האפליקציה עבור כל פלטפורמה. היתרון השני הוא שהדבר פותר את המפתח מתלות בערוץ השיווק של Apple וגחמות שלה. כך למשל Google נעלצה בסופו של דבר לממש את Google voice בתור שרות WEB ל-iPhone היות ו-Apple החליטו שהוא "משנה את חויית השימוש במכשיר". זה אומנם יכול להיות נוח מאוד למפתח בודד ש-Apple תטפל בכל נושא החיובים ועבודה מול לקוחות דרך החנות שלה, אבל מבחינת פרסום החנות לא נותנת הרבה. עם הכמות העצומה של האפליקציות שקיימות בה, איך אתה בתור מפתח לא מוכר תגרום לאנשים לשים לב דווקא לאייקון שלך ולשלם כסף על התוכנה שלך? ידועה לי שהחנות מציבה תוכנות חדשות בראש הרשימה לתקופה מסוימת כדי לקדם אותן, אך הדבר אינו תחליף לפרסומת אמתית לטעמי.
 

guyiphone

New member
נוטה להסכים איתך אבל תיקון קטן ...

נושא של cross platform הוא בדמי. גם בעבודה שלי, שלא קשורה בכלל לעולם הסלולרי, אנחנו עושים כל מאמץ כדי להיות תואמי סביבות משתנות. אך כאן, ישנה טעות בסיסית, בנחה שאפליקציות Web עבור איפון תתאימנה לכל המכשירים האחרים בגדלים השונים. אין אפשרות לפתח אפליקציה Web-ית, שתתאים כמו כפפה לשאר הדפדפנים, לעיתים, אף יש צורך בכתיבה מחודשת של הדפים, כדי שאלו יתאימו לסביבות השונות. ולעניין השיווקי, תראה, העניין סבוך בגלל העובדה הפשוטה שאנחנו לא עוסקים במיתוג מוצרים אלא בניהול שיווקם כבר מהיום הראשון בו הם מופיעים על מדפי החנות. למעשה אין השיווק ללא המיתוג ע"מ להצליח ולאורך זמן ! לכן, יש לקיים סקר שוק רציני שייתן תמונה כוללת ויגלה את הצורך לפיתרון המוצע. ובכך למזער את ה"נזק" שעלול להיוצר מפיתוח אפליקציה שולית. הרי הפחד של כל מפתח אפליקציה עצמאי הוא לפתח אפליקציה שתתחיל ותישאר בשוליים ללא תשואה כל שהיא. ותודה על התגובה.
 
למעלה