מה אני אמורה להבין מזה ? ? ?

ברוריהה

New member
מה אני אמורה להבין מזה ? ? ?

אתמול לוטן פספסה את ההסעה והאתי אותה בעצמי לביה"ס. נכנסתי איתה לכיתה וכרגיל עברנו על כל היצירות שתלויות על הקיר. קיר מיוחד הוקדש למה שהם קראו "החופשה הארוכה". רוב הילדים ציירו חוויות מהנסיעות שלהם במהלך הלחימה. חלקם ציירו טילים וממ"דים. לוטן ציירה שני בניינים מעליהם קסאמים וכתבה "נפל קסאם על הבית שלי". לא נפל קסאם על הבית שלנו. נפל קרוב אבל אפילו סדק בזכוכית לא היה. מנסה לחשוב איך אני אמורה להתיחס לזה ? בסה"כ היא משדרת שלוות נפש מוחלטת לגבי הלחימה. לא מראה שום סימני טראומה. אבל הציור הזה הקפיץ אצלי משהו. מצד אחד לא רוצה לעורר אריות ישנים. מצד שני אולי הם ערים אבל מסתתרים טוב ?
 

Shampile

New member
ממליצה לך לפנות למרכז חוסן אשכול

תתקשרי לרווחה 08-9961916. אני בטוחה ששם יכלו לעזור לך. אני מכירה מספר הורים שפנו ומאוד מרוצים מדרך הטיפול בילדים. עד כמה שידוע לי מדובר במספר מועט של פגישות שמאוד עזרו לילדים. תתקשרי לי אם את צריכה עוד עזרה.
 
אצלנו, בצפון, עבדו עם ילדים בתקופות שאחרי

אני מתארת לעצמי שמרכזי החוסן בדרום עובדים לפי אותו מודל שפיתחו בצפון - אצלנו אלו מרכזים להתמודדות בשעת חירום (יש להם כל מיני שמות) של ד"ר מולי להד. מנסיון מאד מוצלח - יש שיטות טיפול מהירות, של כמה מפגשים, שעוזרות לילדים (ולא רק לילדים) להוציא את החרדות ולחזור לחיות בצורה "רגילה".
 
יש יותר מזה, ברמה האישית

מפגשים של 1:1, אצלנו היו במחיר מאד מסובסד כדי שכל משפחה תוכל להרשות לעצמה. מהנסיון המצטבר (
) פיתחו שיטות של פגישות טיפוליות ספורות וממוקדותף ומאד יעילות.
 

ברוריהה

New member
כעיקרון אצלינו העבירו סדנאות להורים בנושא

עברנו שתיים כאלה ב3 שנים האחרונות. אחת אחרי חטיפתו של גלעד שליט והשניה קצת לפני עופרת יצוקה (הכינו אותנו מראש ?) בעיקר כדי לתת לנו את הכלים לעזור לילדים להתמודד וגם לנו להתמודד.
 

ברוריהה

New member
אז ניהלנו שיחה הערב

והיא הסבירה שזה לא קרה באמת זה רק משהו שהיא חושבת שיכול לקרות. דיברנו על ההגנה שהבית מספק. הזכרתי לה מקרי םגיעה בקיבוץ וכמה הבית היה חזק ומגן. היא גם הסבירה שמה שהיא ציירה זה בכלל לא בתים אצלינו אלא עזה. ושהטילים זה לא קסאמים אלא טילים שירו על עזה. הבניינים באמת גבוהים (מה שלא הסתדר לי עם בתי הקרקע בקיבוץ). מה שמתחבר לי עם העיסוק העיקרי שלה בזמן הלחימה - מה קורה בעזה ולמה אין להם חדרי ביטחון ולמה יש כאלה שאין להם בתים כמו שלנו ... בקיצור הרבה שאלות שקשה לי לענו עליהן לעצמי לפעמים.
 
למעלה