תחנת רעננה דרום
איך אפשר לצרף את תחנת צומת רעננה לרשימה?
ההחמצות ב"רעננה דרום" הן היעד מעברים מקשרים ומסועים למספר מוקדים סביבה כמו מסוף צומת רעננה (ואיחוד התחנות) ומספר יציאות נוספות, אחת בקצה הדרום מזרחי של רעננה והשניה פחות מ100 מטר מהתחנה בהוד השרון.
 
התחנה קרובה מאד לאמדוקס ובנייני משרדים אחרים, והנגשה עתידית למסוף החשוב של צומת רעננה יכולה להפוך אותה לנקודת מפתח במעבר בין הרשת האוטובוסית לרשת הרכבתית.
 
המיקום שלה חזק יותר מהמיקום של תחנת הוד השרון עם הקישור הזוועתי שלה לציר וויצמן.
תחנת רעננה דרום
את התחנה הזו קשה כרגע לשפוט, גם בגלל כל מה שאמרת וגם בגלל היעדר הקישור לציר החוף (בין אם בסגירת הלולאה ובין אם עד הרצליה, למיטב ידיעתי עוד לא נפלה החלטה סופית).
המיקום שלה בלב האוטוסטראדה לא מאפשר את איחוד התחנות שאתה מציע. מדובר באחת התחנות היקרות ביותר שרכבת ישראל בנתה, (14 מטר מתחת לאוטוסטראדה), עם כל המשמעויות של תחנה תת קרקעית) ולכן חשוב לראות אותה גם בהקשר של העלות שלה, בניגוד נניח לתחנת רעננה מערב שעלותה פחותה בהרבה.
לכן לא ניתן לייצר את איחוד התחנות שהצעת, המיקום שלה טוב רק באופן יחסי אבל בראיית מיקרו של כל האילוצים של מיקומה הוא רחוק מלהיות אופטימלי והיא לנצח תישאר תחנה שנמצאת במרחק הליכה גדולה מבניינים רבים שלכאורה יכולים להסתמך עליה ובקישוריות אוטובוסים לא טובה בגלל כביש הגישה הצר שמוביל אל יחידת שטח מאד קטנה שהוקצתה לצורך הזנת אוטובוסים. זה פועל יוצא מכל מדיניות ה"מסילה באמצע אוטוסטראדה". שבא לידי ביטוי יחסית קיצוני במקום הזה.
לדוגמה, עכשיו בונים מגדל משרדים של כעשרים קומות סמוך למרכז שרונה. ומרחק ההליכה מהתחנה אליו הוא 630 מ'. זה כשלעצמו לא נורא אבל מדובר בהליכה מאד לא נעימה ומרתיעה.
מגדל גבוה יותר שייבנה ממש מעל מרכז שרונה יהיה אפילו רחוק יותר. (מרכז שרונה עצמו הוא דוגמה ומופת לתכנון מגעיל).
אבל, קרן ריט1 הודיעה שתבנה מגדל של 40 קומות ממש על היציאה מהתחנה ולכן יש לה עתיד לטפס קצת למעלה.
התחנה תישאר כנראה לנצח עם צד אחד חזק (אזור אמדוקס) שימשיך להתחזק ובתקווה גם יהפוך לנעים יותר להליכה, וצד שני דליל מאד כי אני לא רואה את כפר מלל מרימה מגדלים (בלי קשר צריך שתהיה להם גישה ישירה לתחנה).
המורכבות של התחנה בקומפלקס של האוטוסראדות שסביבה לא מאפשרת לייצר יציאות, לא לרעננה שממערב לכביש 4 (אזור צמודי קרקע מוחלט) ולא ישירות למרז שרונה במזרח התחנה.
הסיבות לבנייתה היא שהיא ממלאת תפקיד כפול, גם עבור נוסעים מכרפ סבא לתל אביב אבל גם עבור נוסעים מכל הארץ למרכז התעסוקה המתפתח. זה יתרון גדול שכמו שאתה אומר לא ממוצה מספיק.
בתחנת הוד השרון - סוקולוב משתמשים פי 4 יותר אנשים, והיא ממוקמת במקום ה-38. (כפר סבא נורדאו במקום ה-32).
המיקום שלה נורא ביחס לוייצמן, אבל המיקום של רעננה דרום לא הרבה יותר טוב. מצד שני היא על ציר ראשי שמקשר בין הוד השרון לכפר סבא (רחוב סוקולוב) ולכן יחסית מאד קל להגיע אליה בקווים שפשוט עוברים ועוצרים בכניסה לתחנה. גם הבינוי בצד של כפר סבא ממש קרוב אליה ומאפשר הליכה בקלות מהרבה בניינים ובצד של הוד השרון הבינוי הולך ומתקרב. התחנות המוצלחות ביותר הן אלה שרבים יכולים להגיע אליהם או להמשיך מיעדם ברגל. אבל, היא לנצח תישאר תחנה של יוממים לתל אביב כי אין שום תעסוקה משמעותית שמקושרת אליה ובזה חסרונה.