מה אתם אומרים? ביטול תחנות כפר סבא וטירה

Ccyclist

Well-known member
מוכחש בסוף הכתבה, כנראה עיכוב

מה אתם אומרים? ביטול תחנות כפר סבא וטירה
https://www.ynet.co.il/wheels/article/HyqoFJ5lU
הכתבה מ-YNET
מוכחש בסוף הכתבה, כנראה עיכוב
לשמועות בתחום הכלכלי יש שני מקורות אפשריים:
&nbsp
"הפרחת בלונים" - ישנו רעיון מסויים במסדרונות הממשלה ומשחררים אותו לתקשורת כדי לאמוד התנגדויות לפני שבאמת עוברים לפעולה מסודרת בכיוון.
&nbsp
דיווח מוטעה על עיכובים או דחיות כעל ביטול.
&nbsp
בכתבה המצורפת תגובת משרד התחבורה מכחישה שיהיה ביטול תחנות אז אפשר לחשוד שלגורם כלשהו יש אינטרס באחת מהאופצוית לעיל.
&nbsp
באשר לתחנות עצמן - אני מקווה שמספיק מהן יהיו בנות 4 מסילות כדי שרכבות מטען ואקספרס יוכלו לעקוף רכבות פרבריות.
 

עופר פ7

New member
לדעתי זה לא ביטול אלא דחיה

מה אתם אומרים? ביטול תחנות כפר סבא וטירה
https://www.ynet.co.il/wheels/article/HyqoFJ5lU
הכתבה מ-YNET
לדעתי זה לא ביטול אלא דחיה
בכלל, מענין להבין מה התכנון של הקישור של המסילה המזרחית לעורק הראשי, כלומר לתל אביב. האם הרעיון הוא שיחליפו רכבות בראש העין צפון, או שיהיה קו ישיר בין התחנות הצפוניות (כגון חדרה מזרח, אחיטוב, טיבה) לתל אביב
 

Bus Nerd

Active member
מתוכנן קו לולאה

לדעתי זה לא ביטול אלא דחיה
בכלל, מענין להבין מה התכנון של הקישור של המסילה המזרחית לעורק הראשי, כלומר לתל אביב. האם הרעיון הוא שיחליפו רכבות בראש העין צפון, או שיהיה קו ישיר בין התחנות הצפוניות (כגון חדרה מזרח, אחיטוב, טיבה) לתל אביב
מתוכנן קו לולאה
תל אביב - נתב"ג - תעופה - אלעד - ראש העין דרום - פתח תקווה - בני ברק - תל אביב
(או הפוך, תל אביב - בני ברק - פתח תקווה - ראש העין דרום - אלעד - תעופה - נתב"ג - תל אביב)

כך שיהיה ניתן להחליף בראש העין צפון (לרכבות שמגיעות מכיוון הוד השרון) בראש העין דרום (לרכבות בקו הלולאה) או בתעופה (לרכבות בקו הלולאה) או לוד.

איזו החלפה יהיה נוח לעשות יהיה תלוי מאוד בלוחות הזמנים כמובן.
 
צעד נכון (אם יקרה)

מה אתם אומרים? ביטול תחנות כפר סבא וטירה
https://www.ynet.co.il/wheels/article/HyqoFJ5lU
הכתבה מ-YNET
צעד נכון (אם יקרה)
אין שום הגיון ברכבת כבדה שעוצרת כל שתי דקות.
חבל שלא עשו את אותו דבר לפני שהקימו את תחנת אחיטוב אחת התחנות החלשות בארץ שמעכבת את כל הנוסעים מתחנת כרמיאל שיש בה לפחות פי שישה יותר נוסעים).
עוד דוגמה מיותרת היא תחנת כפר ברוך, שעצם קימה פוגע באיכות השירות של כל הנוסעים מעפולה ובית שאן (פי 5 יותר נוסעים).
גם ציר משה דיין-ההגנה כנראה היה יכול לפעול הרבה יותר טוב אם 2 תחנות לאורכו כלל לא היו מוקמות. (לדוגמה אם היינו מסירים את בת ים קוממיות וצומת חולון).

צומת חולון מעלה סוגייה מעניינת של תחנות רכבת שהוקמו בשל קירבה למוקדי תעסוקה עתידיים גדולים, (תוכנית מע"ר דרום של תל אביב), וחיבור לקו רק"ל עתידי. אבל כרגע במשך שנים ארוכות לא יותר פוגעות מאשר עוזרות.
כזו היא גם תחנת רעננה דרום שעכשיו מתחילים להקים לידה מגדלי משרדים, אבל בינתיים היא מיותרת, ובגדול זה גם הרציונל של תחנת אחיטוב (תעשיון בר-לב) אבל היא כל כך מרוחקת ממנו והוא לא יגדל מהר כמו במרכז שזה באמת היה חזון ורוד מדי לחשוב שאנשים ישתמשו בתחנה בכמויות בזמן הקרוב.
זה גם הרציונל של תחנת כפר יהושע (א.ת. יקנעם המתפתח) אבל גם כאן המרחק לא עושה לה טוב. היא חזקה ממש בקצת מתחנת כפר ברוך.

בכפר סבא צפון מתוכנן אזור תעסוקה, אבל במתווה עיקרי של מרכז לוגיסטי (כלומר מבנים ענקיים עם מעט עובדים יחסית), ומאחר והוא מרוחק מהעיר מאד, אין סיבה שיהיו בו הרבה נוסעים.
תחנת טירה פשוט קרובה מדי לתחנת טייבה.

אגב, גם תחנת אחיטוב תהיה כנראה חלשה, אבל לפחות מבחינת פריסה גיאוגרפית של תחנות היא רחוקה מספיק מהתחנה שלפניה ומהתחנה שאחריה, והאי גם רחוקה מספיק מהיעד העיקרי (גוש דן) כדי שהנסיעה ברכבת תשתלם מאד למי שיבחר בה. (קצת כמו תחנת כפר מנחם שתופתעו לשמוע, אבל היא חזקה יותר בקצת מתחנת עתלית...).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כפר מנחם? אולי התכוונת למגדל העמק-כפר ברוך?

צעד נכון (אם יקרה)
אין שום הגיון ברכבת כבדה שעוצרת כל שתי דקות.
חבל שלא עשו את אותו דבר לפני שהקימו את תחנת אחיטוב אחת התחנות החלשות בארץ שמעכבת את כל הנוסעים מתחנת כרמיאל שיש בה לפחות פי שישה יותר נוסעים).
עוד דוגמה מיותרת היא תחנת כפר ברוך, שעצם קימה פוגע באיכות השירות של כל הנוסעים מעפולה ובית שאן (פי 5 יותר נוסעים).
גם ציר משה דיין-ההגנה כנראה היה יכול לפעול הרבה יותר טוב אם 2 תחנות לאורכו כלל לא היו מוקמות. (לדוגמה אם היינו מסירים את בת ים קוממיות וצומת חולון).

צומת חולון מעלה סוגייה מעניינת של תחנות רכבת שהוקמו בשל קירבה למוקדי תעסוקה עתידיים גדולים, (תוכנית מע"ר דרום של תל אביב), וחיבור לקו רק"ל עתידי. אבל כרגע במשך שנים ארוכות לא יותר פוגעות מאשר עוזרות.
כזו היא גם תחנת רעננה דרום שעכשיו מתחילים להקים לידה מגדלי משרדים, אבל בינתיים היא מיותרת, ובגדול זה גם הרציונל של תחנת אחיטוב (תעשיון בר-לב) אבל היא כל כך מרוחקת ממנו והוא לא יגדל מהר כמו במרכז שזה באמת היה חזון ורוד מדי לחשוב שאנשים ישתמשו בתחנה בכמויות בזמן הקרוב.
זה גם הרציונל של תחנת כפר יהושע (א.ת. יקנעם המתפתח) אבל גם כאן המרחק לא עושה לה טוב. היא חזקה ממש בקצת מתחנת כפר ברוך.

בכפר סבא צפון מתוכנן אזור תעסוקה, אבל במתווה עיקרי של מרכז לוגיסטי (כלומר מבנים ענקיים עם מעט עובדים יחסית), ומאחר והוא מרוחק מהעיר מאד, אין סיבה שיהיו בו הרבה נוסעים.
תחנת טירה פשוט קרובה מדי לתחנת טייבה.

אגב, גם תחנת אחיטוב תהיה כנראה חלשה, אבל לפחות מבחינת פריסה גיאוגרפית של תחנות היא רחוקה מספיק מהתחנה שלפניה ומהתחנה שאחריה, והאי גם רחוקה מספיק מהיעד העיקרי (גוש דן) כדי שהנסיעה ברכבת תשתלם מאד למי שיבחר בה. (קצת כמו תחנת כפר מנחם שתופתעו לשמוע, אבל היא חזקה יותר בקצת מתחנת עתלית...).
כפר מנחם? אולי התכוונת למגדל העמק-כפר ברוך?
וכן אחיהוד, לא אחיטוב
 
התכוונתי לאחיהוד - צודק

כפר מנחם? אולי התכוונת למגדל העמק-כפר ברוך?
וכן אחיהוד, לא אחיטוב
התכוונתי לאחיהוד - צודק
ולגבי כפר מנחם. ראיתי את הנתונים של הרכבת לנובמבר 2019. (אבל אין לי איך להעביר אותם). תחנת קרית מלאכי-יואב (להלן כפר מנחם) היו 800 שימושים (כניסות+יציאות) יותר מאשר תחנת עתלית, (כפר מנחם 32,155 ועתלית 31,351).
לכן כפר מנחם במקום ה-60 ועתלית במקום ה-61 מתוך 70 תחנות.
מגדל העמק-כפר ברוך במקום ה-67 עם 19,770. אחריה רק מלחה, דימונה וגן החיות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
68 תחנות, לא כולל הנסיעות המיוחדות של ר.נוסעים לחיפה מזרח

התכוונתי לאחיהוד - צודק
ולגבי כפר מנחם. ראיתי את הנתונים של הרכבת לנובמבר 2019. (אבל אין לי איך להעביר אותם). תחנת קרית מלאכי-יואב (להלן כפר מנחם) היו 800 שימושים (כניסות+יציאות) יותר מאשר תחנת עתלית, (כפר מנחם 32,155 ועתלית 31,351).
לכן כפר מנחם במקום ה-60 ועתלית במקום ה-61 מתוך 70 תחנות.
מגדל העמק-כפר ברוך במקום ה-67 עם 19,770. אחריה רק מלחה, דימונה וגן החיות.
68 תחנות, לא כולל הנסיעות המיוחדות של ר.נוסעים לחיפה מזרח
 
ולמי שתהה תחנת האומה במקום 16

צודק, שלפתי מהר מדי
(ספרתי בטעות עם כותרות).
ולמי שתהה תחנת האומה במקום 16
שזה מרשים מאד לתחנה חדשה עם הצורך בהחלפה בנתב"ג (נתוני נובמבר 19).
מעליה אשקלון ומתחתיה חדרה מערב.
היא עלתה ב-4 מקומות מאז הפעם האחרונה שבדקתי (אם אני לא טועה זה היה נתוני רבעון ראשון ינואר-מרץ 2019).

יהיה מעניין לראות כמה ההארכה להגנה תחזק אותה, אבל כבר עכשיו ברור שאין סיבה שההשקעה העצומה במסילה ובתחנה לא תצדיק את עצמה. כאמור כאן להערכתי היא תמשיך להתחזק מהר יותר מתחנות אחרות ברשת ותגיע די בקלות לחמישייה הפותחת תוך כמה שנים. (האם היא תכבוש את המקום הראשון? זה כבר הרבה יותר קשה אבל יש סבירות גם לכך, בכל מקרה זה ייקח הרבה יותר זמן).

תחנת נתב"ג עלתה מהמקום ה-14 בליגת התחנות למקום ה-8, וזה עוד בחודש נובמבר החלש יחסית. לדעתי אפשר לרשום חלק גדול מהעליה לזכות הקשר בין ירושלים לנתב"ג.

אני מקווה שרכבת ישראל תפרסם את רשימת הנוסעים בתחנות לכל 2019 ואז אוכל לעדכן את פוסט ליגת תחנות הרכבת. זו רק טעימה קטנה.
 

GLSRA

Active member
תחנת האומה לא יכולה בשנים הקרובות לכבוש את הפסגה.

ולמי שתהה תחנת האומה במקום 16
שזה מרשים מאד לתחנה חדשה עם הצורך בהחלפה בנתב"ג (נתוני נובמבר 19).
מעליה אשקלון ומתחתיה חדרה מערב.
היא עלתה ב-4 מקומות מאז הפעם האחרונה שבדקתי (אם אני לא טועה זה היה נתוני רבעון ראשון ינואר-מרץ 2019).

יהיה מעניין לראות כמה ההארכה להגנה תחזק אותה, אבל כבר עכשיו ברור שאין סיבה שההשקעה העצומה במסילה ובתחנה לא תצדיק את עצמה. כאמור כאן להערכתי היא תמשיך להתחזק מהר יותר מתחנות אחרות ברשת ותגיע די בקלות לחמישייה הפותחת תוך כמה שנים. (האם היא תכבוש את המקום הראשון? זה כבר הרבה יותר קשה אבל יש סבירות גם לכך, בכל מקרה זה ייקח הרבה יותר זמן).

תחנת נתב"ג עלתה מהמקום ה-14 בליגת התחנות למקום ה-8, וזה עוד בחודש נובמבר החלש יחסית. לדעתי אפשר לרשום חלק גדול מהעליה לזכות הקשר בין ירושלים לנתב"ג.

אני מקווה שרכבת ישראל תפרסם את רשימת הנוסעים בתחנות לכל 2019 ואז אוכל לעדכן את פוסט ליגת תחנות הרכבת. זו רק טעימה קטנה.
תחנת האומה לא יכולה בשנים הקרובות לכבוש את הפסגה.
היא תחנת קצה, איך ניתן "לנצח" את סבידור ואת השלום .
שהן רכבות מעבר שכמעט כל הרכבות ברשת הארצית עוברות דרכן.
יחד עם זאת אני כמובן מסכים לגמרי שהיא תמשיך להתחזק עוד ועוד ועוד.
בטח עוד יותר אחרי הפתיחה עד סבידור ובהמשך עד לאוניברסיטה והרצליה.
 

Ccyclist

Well-known member
לאומה יתרון של ריכוזיות מול האיילון.

תחנת האומה לא יכולה בשנים הקרובות לכבוש את הפסגה.
היא תחנת קצה, איך ניתן "לנצח" את סבידור ואת השלום .
שהן רכבות מעבר שכמעט כל הרכבות ברשת הארצית עוברות דרכן.
יחד עם זאת אני כמובן מסכים לגמרי שהיא תמשיך להתחזק עוד ועוד ועוד.
בטח עוד יותר אחרי הפתיחה עד סבידור ובהמשך עד לאוניברסיטה והרצליה.
לאומה יתרון של ריכוזיות מול האיילון.
וכן יתרון של צמידות לתחנה המרכזית הירושלמית ולרק"ל.
&nbsp
גורם הריכוזיות יתן פייט טוב לכל אחת מארבעת תחנות האיילון.
&nbsp
יש להדגיש שמיקומה הגבוה של האומה (ותודה שהשתמשת בשם שתמיד יהיה שמה בעיניי) בטבלה הוא בזמן שיש לה תדירות חצי שעתית ושירות "שומר לילה" שרק לחרונה הגיע להגנה. כשתהיה לה תדירות של 20-15 דקות לכל תחנות תל אביב הנסועה בה רק תגדל.
 
בדיוק

לאומה יתרון של ריכוזיות מול האיילון.
וכן יתרון של צמידות לתחנה המרכזית הירושלמית ולרק"ל.
&nbsp
גורם הריכוזיות יתן פייט טוב לכל אחת מארבעת תחנות האיילון.
&nbsp
יש להדגיש שמיקומה הגבוה של האומה (ותודה שהשתמשת בשם שתמיד יהיה שמה בעיניי) בטבלה הוא בזמן שיש לה תדירות חצי שעתית ושירות "שומר לילה" שרק לחרונה הגיע להגנה. כשתהיה לה תדירות של 20-15 דקות לכל תחנות תל אביב הנסועה בה רק תגדל.
בדיוק
מטרופולין תל אביב לנצח יהיה חזק יותר מ"מטרופולין ירושלים" מבחינה רכבתית, אבל השירות הרכבתי מתפצל בין כמה תחנות רכבת בעוד בירושלים יש רק תחנה נורמלית אחת...
אני מכיר תכנון להגיע לשלוש נסיעות בשעה ולא יותר מכך לתל אביב, ואני מקווה שזה ישים עוד לפני ריבוע המיסלות באיילון (לא בטוח), אבל בשילוב עם רכבת פעמיים בשעה למודיעין, פעמיים בשעה לדרום גוש דן ואולי גם פעם בשעה לבאר שבע (דרך קשת שתיבנה באזור 431) ופעם בשעה ישיר לחיפה דרך המסילה המזרחית, במקביל לחיזוק המע"ר של ירושלים במגדלי משרדים שלא יביישו את ציר האיילון בתל אביב, וחיזוק רשת הרק"ל הירושלמית היא תכול תוך עשור או שניים לכבוש את הפסגה.
 

Ccyclist

Well-known member
איך אפשר לצרף את תחנת צומת רעננה לרשימה?

צעד נכון (אם יקרה)
אין שום הגיון ברכבת כבדה שעוצרת כל שתי דקות.
חבל שלא עשו את אותו דבר לפני שהקימו את תחנת אחיטוב אחת התחנות החלשות בארץ שמעכבת את כל הנוסעים מתחנת כרמיאל שיש בה לפחות פי שישה יותר נוסעים).
עוד דוגמה מיותרת היא תחנת כפר ברוך, שעצם קימה פוגע באיכות השירות של כל הנוסעים מעפולה ובית שאן (פי 5 יותר נוסעים).
גם ציר משה דיין-ההגנה כנראה היה יכול לפעול הרבה יותר טוב אם 2 תחנות לאורכו כלל לא היו מוקמות. (לדוגמה אם היינו מסירים את בת ים קוממיות וצומת חולון).

צומת חולון מעלה סוגייה מעניינת של תחנות רכבת שהוקמו בשל קירבה למוקדי תעסוקה עתידיים גדולים, (תוכנית מע"ר דרום של תל אביב), וחיבור לקו רק"ל עתידי. אבל כרגע במשך שנים ארוכות לא יותר פוגעות מאשר עוזרות.
כזו היא גם תחנת רעננה דרום שעכשיו מתחילים להקים לידה מגדלי משרדים, אבל בינתיים היא מיותרת, ובגדול זה גם הרציונל של תחנת אחיטוב (תעשיון בר-לב) אבל היא כל כך מרוחקת ממנו והוא לא יגדל מהר כמו במרכז שזה באמת היה חזון ורוד מדי לחשוב שאנשים ישתמשו בתחנה בכמויות בזמן הקרוב.
זה גם הרציונל של תחנת כפר יהושע (א.ת. יקנעם המתפתח) אבל גם כאן המרחק לא עושה לה טוב. היא חזקה ממש בקצת מתחנת כפר ברוך.

בכפר סבא צפון מתוכנן אזור תעסוקה, אבל במתווה עיקרי של מרכז לוגיסטי (כלומר מבנים ענקיים עם מעט עובדים יחסית), ומאחר והוא מרוחק מהעיר מאד, אין סיבה שיהיו בו הרבה נוסעים.
תחנת טירה פשוט קרובה מדי לתחנת טייבה.

אגב, גם תחנת אחיטוב תהיה כנראה חלשה, אבל לפחות מבחינת פריסה גיאוגרפית של תחנות היא רחוקה מספיק מהתחנה שלפניה ומהתחנה שאחריה, והאי גם רחוקה מספיק מהיעד העיקרי (גוש דן) כדי שהנסיעה ברכבת תשתלם מאד למי שיבחר בה. (קצת כמו תחנת כפר מנחם שתופתעו לשמוע, אבל היא חזקה יותר בקצת מתחנת עתלית...).
איך אפשר לצרף את תחנת צומת רעננה לרשימה?
ההחמצות ב"רעננה דרום" הן היעד מעברים מקשרים ומסועים למספר מוקדים סביבה כמו מסוף צומת רעננה (ואיחוד התחנות) ומספר יציאות נוספות, אחת בקצה הדרום מזרחי של רעננה והשניה פחות מ100 מטר מהתחנה בהוד השרון.
&nbsp
התחנה קרובה מאד לאמדוקס ובנייני משרדים אחרים, והנגשה עתידית למסוף החשוב של צומת רעננה יכולה להפוך אותה לנקודת מפתח במעבר בין הרשת האוטובוסית לרשת הרכבתית.
&nbsp
המיקום שלה חזק יותר מהמיקום של תחנת הוד השרון עם הקישור הזוועתי שלה לציר וויצמן.
 
תחנת רעננה דרום

איך אפשר לצרף את תחנת צומת רעננה לרשימה?
ההחמצות ב"רעננה דרום" הן היעד מעברים מקשרים ומסועים למספר מוקדים סביבה כמו מסוף צומת רעננה (ואיחוד התחנות) ומספר יציאות נוספות, אחת בקצה הדרום מזרחי של רעננה והשניה פחות מ100 מטר מהתחנה בהוד השרון.
&nbsp
התחנה קרובה מאד לאמדוקס ובנייני משרדים אחרים, והנגשה עתידית למסוף החשוב של צומת רעננה יכולה להפוך אותה לנקודת מפתח במעבר בין הרשת האוטובוסית לרשת הרכבתית.
&nbsp
המיקום שלה חזק יותר מהמיקום של תחנת הוד השרון עם הקישור הזוועתי שלה לציר וויצמן.
תחנת רעננה דרום
את התחנה הזו קשה כרגע לשפוט, גם בגלל כל מה שאמרת וגם בגלל היעדר הקישור לציר החוף (בין אם בסגירת הלולאה ובין אם עד הרצליה, למיטב ידיעתי עוד לא נפלה החלטה סופית).
המיקום שלה בלב האוטוסטראדה לא מאפשר את איחוד התחנות שאתה מציע. מדובר באחת התחנות היקרות ביותר שרכבת ישראל בנתה, (14 מטר מתחת לאוטוסטראדה), עם כל המשמעויות של תחנה תת קרקעית) ולכן חשוב לראות אותה גם בהקשר של העלות שלה, בניגוד נניח לתחנת רעננה מערב שעלותה פחותה בהרבה.
לכן לא ניתן לייצר את איחוד התחנות שהצעת, המיקום שלה טוב רק באופן יחסי אבל בראיית מיקרו של כל האילוצים של מיקומה הוא רחוק מלהיות אופטימלי והיא לנצח תישאר תחנה שנמצאת במרחק הליכה גדולה מבניינים רבים שלכאורה יכולים להסתמך עליה ובקישוריות אוטובוסים לא טובה בגלל כביש הגישה הצר שמוביל אל יחידת שטח מאד קטנה שהוקצתה לצורך הזנת אוטובוסים. זה פועל יוצא מכל מדיניות ה"מסילה באמצע אוטוסטראדה". שבא לידי ביטוי יחסית קיצוני במקום הזה.

לדוגמה, עכשיו בונים מגדל משרדים של כעשרים קומות סמוך למרכז שרונה. ומרחק ההליכה מהתחנה אליו הוא 630 מ'. זה כשלעצמו לא נורא אבל מדובר בהליכה מאד לא נעימה ומרתיעה.
מגדל גבוה יותר שייבנה ממש מעל מרכז שרונה יהיה אפילו רחוק יותר. (מרכז שרונה עצמו הוא דוגמה ומופת לתכנון מגעיל).
אבל, קרן ריט1 הודיעה שתבנה מגדל של 40 קומות ממש על היציאה מהתחנה ולכן יש לה עתיד לטפס קצת למעלה.
התחנה תישאר כנראה לנצח עם צד אחד חזק (אזור אמדוקס) שימשיך להתחזק ובתקווה גם יהפוך לנעים יותר להליכה, וצד שני דליל מאד כי אני לא רואה את כפר מלל מרימה מגדלים (בלי קשר צריך שתהיה להם גישה ישירה לתחנה).
המורכבות של התחנה בקומפלקס של האוטוסראדות שסביבה לא מאפשרת לייצר יציאות, לא לרעננה שממערב לכביש 4 (אזור צמודי קרקע מוחלט) ולא ישירות למרז שרונה במזרח התחנה.
הסיבות לבנייתה היא שהיא ממלאת תפקיד כפול, גם עבור נוסעים מכרפ סבא לתל אביב אבל גם עבור נוסעים מכל הארץ למרכז התעסוקה המתפתח. זה יתרון גדול שכמו שאתה אומר לא ממוצה מספיק.

בתחנת הוד השרון - סוקולוב משתמשים פי 4 יותר אנשים, והיא ממוקמת במקום ה-38. (כפר סבא נורדאו במקום ה-32).
המיקום שלה נורא ביחס לוייצמן, אבל המיקום של רעננה דרום לא הרבה יותר טוב. מצד שני היא על ציר ראשי שמקשר בין הוד השרון לכפר סבא (רחוב סוקולוב) ולכן יחסית מאד קל להגיע אליה בקווים שפשוט עוברים ועוצרים בכניסה לתחנה. גם הבינוי בצד של כפר סבא ממש קרוב אליה ומאפשר הליכה בקלות מהרבה בניינים ובצד של הוד השרון הבינוי הולך ומתקרב. התחנות המוצלחות ביותר הן אלה שרבים יכולים להגיע אליהם או להמשיך מיעדם ברגל. אבל, היא לנצח תישאר תחנה של יוממים לתל אביב כי אין שום תעסוקה משמעותית שמקושרת אליה ובזה חסרונה.
 

Ccyclist

Well-known member
אל תגיד ללונדוני שאי אפשר לבנות ממתחת לקרקע

תחנת רעננה דרום
את התחנה הזו קשה כרגע לשפוט, גם בגלל כל מה שאמרת וגם בגלל היעדר הקישור לציר החוף (בין אם בסגירת הלולאה ובין אם עד הרצליה, למיטב ידיעתי עוד לא נפלה החלטה סופית).
המיקום שלה בלב האוטוסטראדה לא מאפשר את איחוד התחנות שאתה מציע. מדובר באחת התחנות היקרות ביותר שרכבת ישראל בנתה, (14 מטר מתחת לאוטוסטראדה), עם כל המשמעויות של תחנה תת קרקעית) ולכן חשוב לראות אותה גם בהקשר של העלות שלה, בניגוד נניח לתחנת רעננה מערב שעלותה פחותה בהרבה.
לכן לא ניתן לייצר את איחוד התחנות שהצעת, המיקום שלה טוב רק באופן יחסי אבל בראיית מיקרו של כל האילוצים של מיקומה הוא רחוק מלהיות אופטימלי והיא לנצח תישאר תחנה שנמצאת במרחק הליכה גדולה מבניינים רבים שלכאורה יכולים להסתמך עליה ובקישוריות אוטובוסים לא טובה בגלל כביש הגישה הצר שמוביל אל יחידת שטח מאד קטנה שהוקצתה לצורך הזנת אוטובוסים. זה פועל יוצא מכל מדיניות ה"מסילה באמצע אוטוסטראדה". שבא לידי ביטוי יחסית קיצוני במקום הזה.

לדוגמה, עכשיו בונים מגדל משרדים של כעשרים קומות סמוך למרכז שרונה. ומרחק ההליכה מהתחנה אליו הוא 630 מ'. זה כשלעצמו לא נורא אבל מדובר בהליכה מאד לא נעימה ומרתיעה.
מגדל גבוה יותר שייבנה ממש מעל מרכז שרונה יהיה אפילו רחוק יותר. (מרכז שרונה עצמו הוא דוגמה ומופת לתכנון מגעיל).
אבל, קרן ריט1 הודיעה שתבנה מגדל של 40 קומות ממש על היציאה מהתחנה ולכן יש לה עתיד לטפס קצת למעלה.
התחנה תישאר כנראה לנצח עם צד אחד חזק (אזור אמדוקס) שימשיך להתחזק ובתקווה גם יהפוך לנעים יותר להליכה, וצד שני דליל מאד כי אני לא רואה את כפר מלל מרימה מגדלים (בלי קשר צריך שתהיה להם גישה ישירה לתחנה).
המורכבות של התחנה בקומפלקס של האוטוסראדות שסביבה לא מאפשרת לייצר יציאות, לא לרעננה שממערב לכביש 4 (אזור צמודי קרקע מוחלט) ולא ישירות למרז שרונה במזרח התחנה.
הסיבות לבנייתה היא שהיא ממלאת תפקיד כפול, גם עבור נוסעים מכרפ סבא לתל אביב אבל גם עבור נוסעים מכל הארץ למרכז התעסוקה המתפתח. זה יתרון גדול שכמו שאתה אומר לא ממוצה מספיק.

בתחנת הוד השרון - סוקולוב משתמשים פי 4 יותר אנשים, והיא ממוקמת במקום ה-38. (כפר סבא נורדאו במקום ה-32).
המיקום שלה נורא ביחס לוייצמן, אבל המיקום של רעננה דרום לא הרבה יותר טוב. מצד שני היא על ציר ראשי שמקשר בין הוד השרון לכפר סבא (רחוב סוקולוב) ולכן יחסית מאד קל להגיע אליה בקווים שפשוט עוברים ועוצרים בכניסה לתחנה. גם הבינוי בצד של כפר סבא ממש קרוב אליה ומאפשר הליכה בקלות מהרבה בניינים ובצד של הוד השרון הבינוי הולך ומתקרב. התחנות המוצלחות ביותר הן אלה שרבים יכולים להגיע אליהם או להמשיך מיעדם ברגל. אבל, היא לנצח תישאר תחנה של יוממים לתל אביב כי אין שום תעסוקה משמעותית שמקושרת אליה ובזה חסרונה.
אל תגיד ללונדוני שאי אפשר לבנות ממתחת לקרקע
רק אתמול הייתי בתחנות ווטרלו ו-ווסטמינסטר, תחנות שבשנות ה 90 בנו בהן קו מטרו ומעברים תת קרקעיים בדיעבד. הראשונה היתה תחנת תת שטח פשוטה של שני רציפים לפני השידרוג, השניה תחנת רכבת ארצית עם 24 רציפים עיליים ו 3 קווי מטרו פעילים. בווטרלו הוסיפו בין השאר מסוע של 140 מטר במנהרה תת קרקעית בין אזור הגישה הוותיק של פירי הדרגנועים ממרכז התחנה לקווים הצפוני והבייקרלו ואזור הגישה החדש של הדרגנועים לקו היובל. יש עוד כמה גישות בתחנה- פיר מקומת הביניים של הבייקרלו לבניין חברת של ואזור הגלגל הענק (היה סגור לשידרוגים בפעם האחרונה שעברתי שם) וכן מנהרות גישה לקו ווטרלו והסיטי.
&nbsp
אם כבר ווטרלו אז אזכיר גם את מנהרת הולכי הרגל בין תחנת התחתית Southwark ותחנת הרכבת העילית Waterloo East כדי לאפשר הליכה מהירה ובטוחה יותר.
&nbsp
ברעננה דרום חלק מהפתרון פשוט יחסית וכולל מנהרה מאולם הכרטיסים אל מתחת לרחוב הפנינה. כדי להגיע לרחוב שבהוד השרון אני חושב שצריך מעבר תחתי בין הרציפים ומנהרת הולכי רגל שכנראה תגיע מאזור בית העלמין בהוד השרון עד לאזור גן נילי ברעננה. מנהרות הולכי רגל קטנות יחסית למנהרות רכב או רכבת ואפשר להוסיף אותן בדיעבד בלי נזקים משמעותיים למה שמעליהן.
&nbsp
יש לזכור שמתוכננת לאזור תחנת מטרו, והיא יכולה לקחת על עצמה חלק מהעלויות או חלק מהאבטחה של התחנה המשולבת (רכבת, מטרו, אוטובוסים), ואף חלק מהמנהור אם באמצעות שימוש ברציפים כמעבר או באמצעות מנהרה במפלס גבוה יותר כמו בתחנת ירושלים נבון.
&nbsp
 

iritilan

New member
תחנת הוד השרון היא בלב אזור מגורים

איך אפשר לצרף את תחנת צומת רעננה לרשימה?
ההחמצות ב"רעננה דרום" הן היעד מעברים מקשרים ומסועים למספר מוקדים סביבה כמו מסוף צומת רעננה (ואיחוד התחנות) ומספר יציאות נוספות, אחת בקצה הדרום מזרחי של רעננה והשניה פחות מ100 מטר מהתחנה בהוד השרון.
&nbsp
התחנה קרובה מאד לאמדוקס ובנייני משרדים אחרים, והנגשה עתידית למסוף החשוב של צומת רעננה יכולה להפוך אותה לנקודת מפתח במעבר בין הרשת האוטובוסית לרשת הרכבתית.
&nbsp
המיקום שלה חזק יותר מהמיקום של תחנת הוד השרון עם הקישור הזוועתי שלה לציר וויצמן.
תחנת הוד השרון היא בלב אזור מגורים
שלא מעט ממנו בנייה רוויה, כך שבמרחק הליכה ברגל יש תושבים רבים גם בהוד השרון וגם בכפר סבא.
גילוי נאות - גם אני קרובה אליה.
רח' סוקולוב שליד התחנה למרבה הצער הפך מרחוב עירוני לכביש מהיר ולכן פחות ידידותי להולכי רגל, אבל עדיין זו סביבה עדיפה על זו של רעננה דרום.
והיא גם במרחק הליכה סביר למרכז העיר (התחנה היחידה שאפשר להגיע עליה את זה ליד כפר סבא).
מצער שאין פיתוח של משרדים ומסחר בצמוד/מעל לתחנה במקום פיתוח של אזורים מונתקים לחלוטין מהעיר (כמו עתיר ידע).
 

Ccyclist

Well-known member
הקישוריות לוויצמן כפ"ס גרועה.

תחנת הוד השרון היא בלב אזור מגורים
שלא מעט ממנו בנייה רוויה, כך שבמרחק הליכה ברגל יש תושבים רבים גם בהוד השרון וגם בכפר סבא.
גילוי נאות - גם אני קרובה אליה.
רח' סוקולוב שליד התחנה למרבה הצער הפך מרחוב עירוני לכביש מהיר ולכן פחות ידידותי להולכי רגל, אבל עדיין זו סביבה עדיפה על זו של רעננה דרום.
והיא גם במרחק הליכה סביר למרכז העיר (התחנה היחידה שאפשר להגיע עליה את זה ליד כפר סבא).
מצער שאין פיתוח של משרדים ומסחר בצמוד/מעל לתחנה במקום פיתוח של אזורים מונתקים לחלוטין מהעיר (כמו עתיר ידע).
הקישוריות לוויצמן כפ"ס גרועה.
הייתי צריך בית עסק מסויים באזור מגדיאל. היו שני אוטובוסים שונים מוויצמן, אחד ממזרח לסוקולוב והדני ממערב, שניהם חצי שעתיים. הייתי צריך ללכת איזה חצי קילומטר מהתחנה שירדתי בה בוויצמן מאחוזה כדי להגיע לתחנה על סוקולוב ששניהם עוצרים בה (4 אוטובוסים בשעה, לא בהכרח תדירות רבע שעתית).
&nbsp
נסיעה שגוגל מעריך כרבע שעה באופניים (כלי רכב ללא מנוע, גוגל מחשב לפי מה שנהוג בחו"ל) הוא מעריך כלמעלה מחצי שעה בתח"צ.
&nbsp
בחזור בכלל היה סיפור. האוטובוס ממגדיאל הסתיים בתחנת הרכבת הוד השרון והייתי צריך להמתין לאוטובוס שיגיע עד וויצמן.
&nbsp
מבחינתי העובדה שקווים שיכלו לקשר לוויצמן וקניון כפר סבא מסתיימים בתחנת הרכבת היא כשל של המערכת, ערי השרון אינן ערים נפרדות אלא גוש עירוני אחד.
 

עופר פ7

New member
לא בטוח שאתה צודק לגבי תחנת טירה

צעד נכון (אם יקרה)
אין שום הגיון ברכבת כבדה שעוצרת כל שתי דקות.
חבל שלא עשו את אותו דבר לפני שהקימו את תחנת אחיטוב אחת התחנות החלשות בארץ שמעכבת את כל הנוסעים מתחנת כרמיאל שיש בה לפחות פי שישה יותר נוסעים).
עוד דוגמה מיותרת היא תחנת כפר ברוך, שעצם קימה פוגע באיכות השירות של כל הנוסעים מעפולה ובית שאן (פי 5 יותר נוסעים).
גם ציר משה דיין-ההגנה כנראה היה יכול לפעול הרבה יותר טוב אם 2 תחנות לאורכו כלל לא היו מוקמות. (לדוגמה אם היינו מסירים את בת ים קוממיות וצומת חולון).

צומת חולון מעלה סוגייה מעניינת של תחנות רכבת שהוקמו בשל קירבה למוקדי תעסוקה עתידיים גדולים, (תוכנית מע"ר דרום של תל אביב), וחיבור לקו רק"ל עתידי. אבל כרגע במשך שנים ארוכות לא יותר פוגעות מאשר עוזרות.
כזו היא גם תחנת רעננה דרום שעכשיו מתחילים להקים לידה מגדלי משרדים, אבל בינתיים היא מיותרת, ובגדול זה גם הרציונל של תחנת אחיטוב (תעשיון בר-לב) אבל היא כל כך מרוחקת ממנו והוא לא יגדל מהר כמו במרכז שזה באמת היה חזון ורוד מדי לחשוב שאנשים ישתמשו בתחנה בכמויות בזמן הקרוב.
זה גם הרציונל של תחנת כפר יהושע (א.ת. יקנעם המתפתח) אבל גם כאן המרחק לא עושה לה טוב. היא חזקה ממש בקצת מתחנת כפר ברוך.

בכפר סבא צפון מתוכנן אזור תעסוקה, אבל במתווה עיקרי של מרכז לוגיסטי (כלומר מבנים ענקיים עם מעט עובדים יחסית), ומאחר והוא מרוחק מהעיר מאד, אין סיבה שיהיו בו הרבה נוסעים.
תחנת טירה פשוט קרובה מדי לתחנת טייבה.

אגב, גם תחנת אחיטוב תהיה כנראה חלשה, אבל לפחות מבחינת פריסה גיאוגרפית של תחנות היא רחוקה מספיק מהתחנה שלפניה ומהתחנה שאחריה, והאי גם רחוקה מספיק מהיעד העיקרי (גוש דן) כדי שהנסיעה ברכבת תשתלם מאד למי שיבחר בה. (קצת כמו תחנת כפר מנחם שתופתעו לשמוע, אבל היא חזקה יותר בקצת מתחנת עתלית...).
לא בטוח שאתה צודק לגבי תחנת טירה
תחנת טירה תהיה במרחק כ-6 ק"מ מתחנת קלנסוואה/טיבה. זה בערך המרחק בין תחנת נתניה לכפר יהושע. עבור רכבת פרברית זה מרחק הגיוני במיוחד בעידן של רכבות חשמליות בו זמן העצירה וההאצה מתקצר משמעותית.
בנוסף , יש לכך משמעות פוליטית אדירה בהקמת שתי תחנות שנושאות שם של ערים ערביות ואמורות לשרת את המגזר הערבי ולכן ביטול תחנת טייבה יש לו משמעות מעבר להנדסת תחבורה והנדסת רכבות אלא גם משמעות לאומית.
 
למעלה