מה אתם אומרים חברים?

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
שמעתי נתון די מדהים
שהשימוש בתחבורה ציבורית ברמה"ג עלה ב - 100% לאחר ששיתפו את הציבור בתכנון. אשמח אם מישהו יוכל לאשר/להפריך את הנתון הזה.
וברצינות
מכ-6,000 נוסעים משלמים בחודש לכ-12,000 נוסעים משלמים בחודש. מכ-7,000 חיילים בחודש לכ-16,000 חיילים בחודש. כדי להשיג זאת היה צריך לשלש את מספר הנסיעות והקילומטרים שהיו בגולן. ועל זה המועצה הייתה צריכה להוסיף שאטלים חינם מחלק מהיישובים למוקדים המרכזיים על חשבונה. התכנון נעשה בשיתוף עם המועצה, והמפעילה הרשמית היא המועצה האזורית גולן. ועוד פרט מעניין, התכנון מבוסס מעברים, כלומר יצרו קווים חזקים ממוקדים כמו קצרין ומרום גולן לטבריה, חצור הגלילית וקרית שמונה, וכל היישובים המרוחקים יותר צריכים להגיע למרכזים אלה (או לצירים בדרך) כדי לעלות על האוטובוסים באמצעות קווים מאספים. לכאורה לא שונה בהרבה מהרפורמה בגוש דן
 

אורי404

New member
וברצינות
מכ-6,000 נוסעים משלמים בחודש לכ-12,000 נוסעים משלמים בחודש. מכ-7,000 חיילים בחודש לכ-16,000 חיילים בחודש. כדי להשיג זאת היה צריך לשלש את מספר הנסיעות והקילומטרים שהיו בגולן. ועל זה המועצה הייתה צריכה להוסיף שאטלים חינם מחלק מהיישובים למוקדים המרכזיים על חשבונה. התכנון נעשה בשיתוף עם המועצה, והמפעילה הרשמית היא המועצה האזורית גולן. ועוד פרט מעניין, התכנון מבוסס מעברים, כלומר יצרו קווים חזקים ממוקדים כמו קצרין ומרום גולן לטבריה, חצור הגלילית וקרית שמונה, וכל היישובים המרוחקים יותר צריכים להגיע למרכזים אלה (או לצירים בדרך) כדי לעלות על האוטובוסים באמצעות קווים מאספים. לכאורה לא שונה בהרבה מהרפורמה בגוש דן
יש הבדל ברפורמה בגוש דן
יש הבדל בין המקרה הספציפי הזה של אזור רמת הגולן לאזור גוש דן. ברמת הגולן נוסעים באזורים מרוחקים יותר. כך, שיש מן ההיגיון במעבר לקווים שונים להמשך הנסיעה ליישובים השונים. זה די דומה גם במה, שנעשה בחיפה, שגם אליה מגיעים קווי אוטובוס רבים לאחד מהמסופים הראשיים בעיר - לב המפרץ וחוף הכרמל. גם בחיפה, לא בטוח שזה מתאים לכל האזורים. למשל לטירת הכרמל או הקריות. ההבדל בגוש דן הוא, שבתוך העיר עצמה או במרחקי נסיעה קצרים יותר, יש צורך להחליף אוטובוס. לא בכל מרחק זה מתאים. מה גם, שאם כבר יש מעבר, מן הראוי, שזה יהיה בקווים בתדירות גבוהה. לא תמיד התדירות גבוהה, בהשוואה למשך זמן הנסיעה.
 

846

Active member
וברצינות
מכ-6,000 נוסעים משלמים בחודש לכ-12,000 נוסעים משלמים בחודש. מכ-7,000 חיילים בחודש לכ-16,000 חיילים בחודש. כדי להשיג זאת היה צריך לשלש את מספר הנסיעות והקילומטרים שהיו בגולן. ועל זה המועצה הייתה צריכה להוסיף שאטלים חינם מחלק מהיישובים למוקדים המרכזיים על חשבונה. התכנון נעשה בשיתוף עם המועצה, והמפעילה הרשמית היא המועצה האזורית גולן. ועוד פרט מעניין, התכנון מבוסס מעברים, כלומר יצרו קווים חזקים ממוקדים כמו קצרין ומרום גולן לטבריה, חצור הגלילית וקרית שמונה, וכל היישובים המרוחקים יותר צריכים להגיע למרכזים אלה (או לצירים בדרך) כדי לעלות על האוטובוסים באמצעות קווים מאספים. לכאורה לא שונה בהרבה מהרפורמה בגוש דן
רק שאני לא מבין איך יש ל"רמה" מספיק אוטובוסים
כדי שחלקם יתגבר את מטרופולין בקווי ב"ש וחלקם יתגבר את סופרבוס בבני ברק......
 

J u n k y

New member
וברצינות
מכ-6,000 נוסעים משלמים בחודש לכ-12,000 נוסעים משלמים בחודש. מכ-7,000 חיילים בחודש לכ-16,000 חיילים בחודש. כדי להשיג זאת היה צריך לשלש את מספר הנסיעות והקילומטרים שהיו בגולן. ועל זה המועצה הייתה צריכה להוסיף שאטלים חינם מחלק מהיישובים למוקדים המרכזיים על חשבונה. התכנון נעשה בשיתוף עם המועצה, והמפעילה הרשמית היא המועצה האזורית גולן. ועוד פרט מעניין, התכנון מבוסס מעברים, כלומר יצרו קווים חזקים ממוקדים כמו קצרין ומרום גולן לטבריה, חצור הגלילית וקרית שמונה, וכל היישובים המרוחקים יותר צריכים להגיע למרכזים אלה (או לצירים בדרך) כדי לעלות על האוטובוסים באמצעות קווים מאספים. לכאורה לא שונה בהרבה מהרפורמה בגוש דן
מעולה, תודה רבה!
 

cwen

New member
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
עד כה אני מאוד מרוצה
 

shefshef

New member
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
אני מרוצה מ-90 הדקות בהן אפשר לנסוע
באופן חופשי. חוץ מזה, בתור תושב ראשון הרפורמה לא כל כך משפיעה עלי.
 

euronitzan

New member
מה אתם אומרים חברים?
הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה לדרכה לפני קצת יותר משנה, עם הפעימה הראשונה שכללה שינויים קטנים, אבל ב-1.7 התחבורה הציבורית בגוש דן עברה מתיחת פנים רצינית ביותר, שכללה הרבה קווים חדשים, קווים שבוטלו, שינו מסלולם או סתם שינו את מספרם. עכשיו, קרוב לחודשיים לאחר יישום הרפורמה, מה אתם חושבים עליה בהשוואה למצב הקודם? 1) הרפורמה מעולה 2) לבטל את הרפורמה ולחזור למצב הקודם 3) לבטל את הרפורמה אבל לא לחזור למצב הקודם אלא ליצור רפורמה חדשה תוך הסקת מסקנות מהבעיות שהועלו(שיתוף ציבור, הסברה וכו')
מאוד לא מרוצה
אני נוסע מאבא הלל לאלנבי רוב הזמן. רק כאשר זמן ההמתנה בהחלפה הינו פחות מדקה מגיעים לזמן שהיה לוקח לי להגיע מדלת לדלת (כ40-45 דקות). קורה יותר ויותר פעמים שזמן ההמתנה עולה גם על 20 דקות, בייחוד כאשר מחכים לקו 42/142 מכיוון מאלנבי לאבא הלל. בזמן הערב, בגלל התדירויות הנפלאות של מרבית הקווים, אין ברירה אלא להסתמך על הקווים שלא השתנו, אז הדרך מתארכת לזמן המקורי לפחות, כשלרוב היא לוקחת יותר זמן, כי לא רק אני בוחר שלא לסמוך על הקווים החדשים ואלו ששונו. בקיצור, האידיאל היה לעשות רפורמה שעובדת, שכוללת אך ורק שיפור תדירויות והוספת קווים שהיו חסרים, כמו 33. כל הקווים שהורידו, למעט אולי 32, לא קיבלו תחליף הולם.
 

olli3

New member
מנהל
מאוד לא מרוצה
אני נוסע מאבא הלל לאלנבי רוב הזמן. רק כאשר זמן ההמתנה בהחלפה הינו פחות מדקה מגיעים לזמן שהיה לוקח לי להגיע מדלת לדלת (כ40-45 דקות). קורה יותר ויותר פעמים שזמן ההמתנה עולה גם על 20 דקות, בייחוד כאשר מחכים לקו 42/142 מכיוון מאלנבי לאבא הלל. בזמן הערב, בגלל התדירויות הנפלאות של מרבית הקווים, אין ברירה אלא להסתמך על הקווים שלא השתנו, אז הדרך מתארכת לזמן המקורי לפחות, כשלרוב היא לוקחת יותר זמן, כי לא רק אני בוחר שלא לסמוך על הקווים החדשים ואלו ששונו. בקיצור, האידיאל היה לעשות רפורמה שעובדת, שכוללת אך ורק שיפור תדירויות והוספת קווים שהיו חסרים, כמו 33. כל הקווים שהורידו, למעט אולי 32, לא קיבלו תחליף הולם.
למה לחכות לקווים ספציפיים?
מאבא הילל לרכבת מרכז לא חסרים קווים, מרכבת מרכז לאלנבי גם לא חסרים.... אז במקו להחליף שני קווים - תחליף שלושה. אני במשך שנים פועל רק כך, לא מחכה לקו ספציפי, פשוט נוסע הלאה למקום מרכזי אחר שבו יש מספר רב של קווים אל היעד שלי. זו תח"צ יעילה לטעמי.
 

alantan

New member
למה לחכות לקווים ספציפיים?
מאבא הילל לרכבת מרכז לא חסרים קווים, מרכבת מרכז לאלנבי גם לא חסרים.... אז במקו להחליף שני קווים - תחליף שלושה. אני במשך שנים פועל רק כך, לא מחכה לקו ספציפי, פשוט נוסע הלאה למקום מרכזי אחר שבו יש מספר רב של קווים אל היעד שלי. זו תח"צ יעילה לטעמי.
בכל מקרה רק 42/142 מגיע לאבא הלל
שאר הקווים לא כל כך רלוונטיים שלא לדבר פחות תדירים - 58, 65, 67... מה אתה מציע שיעשה ניצן?
 

olli3

New member
מנהל
בכל מקרה רק 42/142 מגיע לאבא הלל
שאר הקווים לא כל כך רלוונטיים שלא לדבר פחות תדירים - 58, 65, 67... מה אתה מציע שיעשה ניצן?
אני מבין שדן היא החברה היחידה, נכון?
מאלנבי לרכבת מרכז חסרים קווים? מאלנבי לעזריאלי אין קווים? מעזריאלי ורכבת מרכז, חסרים קווים לאבא הילל? מצומת עלית חסרים קווים לאבא הילל? רק נוסיף את 75/76/525/531 של אגד וכבר התדירות עולה, במיוחד בשעות הבוקר בכיוון הנסיעה לעתידים ובשעות הערב בכיוון ההפוך. אז להתקבע רק על 42/142, מצטער אבל זה מטומטם.
 

cwen

New member
אני מבין שדן היא החברה היחידה, נכון?
מאלנבי לרכבת מרכז חסרים קווים? מאלנבי לעזריאלי אין קווים? מעזריאלי ורכבת מרכז, חסרים קווים לאבא הילל? מצומת עלית חסרים קווים לאבא הילל? רק נוסיף את 75/76/525/531 של אגד וכבר התדירות עולה, במיוחד בשעות הבוקר בכיוון הנסיעה לעתידים ובשעות הערב בכיוון ההפוך. אז להתקבע רק על 42/142, מצטער אבל זה מטומטם.
אבל אנחנו מדברים ספציפית על שעות הערב
זו תשובה גם להודעה שלך מלמטה - בשעות הערב המאוחרות הקווים היחידים שנוסעים באבא הלל הם 142, 42 ו 67. גם אם אתה מגיע לרכבת מרכז עם קו אקראי כלשהו, עדיין תצטרך להמתין ל 142/42. אתה יכול להמשיך עם אחד הקווים לצומת עלית (ושים לב שרובם עוברים דווקא בבגין, זאת אומרת, אתה צריך להחליט איפה להמתין, ואם תלך לבגין אתה עלול לפספס את 42). ובוא נגיד שהגיע 240 ונסעת איתו לצומת עלית, אתה עדיין עלול לראות את 42 ו 142 חולפים יחדיו ברמזור בזמן שאתה צועד את ההליכה הלא קצרה מהתחנות בז'בוטינסקי לתחנה באבא הלל. ואין הרבה דברים מתסכלים יותר מזה, בייחוד בשעות הערב כשהם נוסעים (ביחד) בתדירות של חצי שעה. וזה לא שהתדירות של 67 מזהירה במיוחד בשעות האלה. מה שהבחור אומר - קודם כשהיה קו 20 הוא היה יכול לפחות לדעת בדיוק מתי הוא מגיע לתחנה שלו אז הוא לא היה צריך להתייבש דקות ארוכות בתחנה. אבל עם 142/42 זה ניחוש פרוע כי הם באים מבת ים. (למרות שלוח הזמנים באתר משרד התחבורה מפתיע בקירבה שלו למציאות, אני ממליצה להתחיל להשתמש בו בשעות הלילה). אבל גרוע מזה, כשהוא צריך לשלב קווים בשעות האלה, אם הוא מפספס את הקו המחליף הוא בבעיה. כי אין לו אלטרנטיבות טובות בשעות האלה. אני באמת מישהי שיודעת לנסוע עם החלפות קווים ולנצל אותן כמו שצריך. וגם אני מרגישה שפחות נוח לי לנסוע בלילות בגלל התדירות הגרועה וזה שקווי המזלג מגיעים ביחד לתחנה.
 

olli3

New member
מנהל
אבל אנחנו מדברים ספציפית על שעות הערב
זו תשובה גם להודעה שלך מלמטה - בשעות הערב המאוחרות הקווים היחידים שנוסעים באבא הלל הם 142, 42 ו 67. גם אם אתה מגיע לרכבת מרכז עם קו אקראי כלשהו, עדיין תצטרך להמתין ל 142/42. אתה יכול להמשיך עם אחד הקווים לצומת עלית (ושים לב שרובם עוברים דווקא בבגין, זאת אומרת, אתה צריך להחליט איפה להמתין, ואם תלך לבגין אתה עלול לפספס את 42). ובוא נגיד שהגיע 240 ונסעת איתו לצומת עלית, אתה עדיין עלול לראות את 42 ו 142 חולפים יחדיו ברמזור בזמן שאתה צועד את ההליכה הלא קצרה מהתחנות בז'בוטינסקי לתחנה באבא הלל. ואין הרבה דברים מתסכלים יותר מזה, בייחוד בשעות הערב כשהם נוסעים (ביחד) בתדירות של חצי שעה. וזה לא שהתדירות של 67 מזהירה במיוחד בשעות האלה. מה שהבחור אומר - קודם כשהיה קו 20 הוא היה יכול לפחות לדעת בדיוק מתי הוא מגיע לתחנה שלו אז הוא לא היה צריך להתייבש דקות ארוכות בתחנה. אבל עם 142/42 זה ניחוש פרוע כי הם באים מבת ים. (למרות שלוח הזמנים באתר משרד התחבורה מפתיע בקירבה שלו למציאות, אני ממליצה להתחיל להשתמש בו בשעות הלילה). אבל גרוע מזה, כשהוא צריך לשלב קווים בשעות האלה, אם הוא מפספס את הקו המחליף הוא בבעיה. כי אין לו אלטרנטיבות טובות בשעות האלה. אני באמת מישהי שיודעת לנסוע עם החלפות קווים ולנצל אותן כמו שצריך. וגם אני מרגישה שפחות נוח לי לנסוע בלילות בגלל התדירות הגרועה וזה שקווי המזלג מגיעים ביחד לתחנה.
ועובדה שהתעלמת מעוד קווים שנוסעים באבא הילל
בשעות האלו. מבחינת גזרת דן, יש את 66 (בביאליק/אבא הילל) והוא מגיע לאלנבי - זה אחד. מבחינת אגד יש את 524/525/531. כאשר 525 פועל עד מאוחר משאר הקווים. עכשיו מצומת עלית יש את 61/161 ועד שעה מסויימת גם את 82 המהיר יותר. נכון שכעת עקב השיפוצים במונטיפיורי הם לוקחים ימינה לאלנבי מקינג ג'רוג', אבל היי גם שם ניתן להחליף לממש לא מעט קווים כדי להגיע לאלנבי. עכשיו תמיד אפשר לנסוע למרכזית ולהחליף שם לקו 4 ולא רק לקו 4... ותמיד אפשר לנסוע לדיזינגוף פינת ארלוזורוב עם 61/161 ולהחליף שם לקו 5. יש פתרונות, רק שהם מסובכים יותר ולא עולים לראש של כל אחד ובטח לא לאנשים שלא מעניין אותם ממש מסלולים של אוטובוסים. קווים 61/161 מספיק תדירים בשעות הערב וגם המאוחרות, קו 5 גם ככה תדיר וקו 4 ושאר הנלווים אליו גם ככה תדירים. מאבא הילל לצומת עלית יש תדירות דיי גבוהה ואם 42/142 הגיעו, אז מה טוב. אם לא, עולים על מה שבא ומתקדמים הלאה, לנקודה המרכזית הבאה שבה יש תדירות גבוהה יותר, ובמקרה הזה מדובר על רכבת מרכז, או שאם קו 66 מתאים, משתמשים בו.
 

olli3

New member
מנהל
ועובדה שהתעלמת מעוד קווים שנוסעים באבא הילל
בשעות האלו. מבחינת גזרת דן, יש את 66 (בביאליק/אבא הילל) והוא מגיע לאלנבי - זה אחד. מבחינת אגד יש את 524/525/531. כאשר 525 פועל עד מאוחר משאר הקווים. עכשיו מצומת עלית יש את 61/161 ועד שעה מסויימת גם את 82 המהיר יותר. נכון שכעת עקב השיפוצים במונטיפיורי הם לוקחים ימינה לאלנבי מקינג ג'רוג', אבל היי גם שם ניתן להחליף לממש לא מעט קווים כדי להגיע לאלנבי. עכשיו תמיד אפשר לנסוע למרכזית ולהחליף שם לקו 4 ולא רק לקו 4... ותמיד אפשר לנסוע לדיזינגוף פינת ארלוזורוב עם 61/161 ולהחליף שם לקו 5. יש פתרונות, רק שהם מסובכים יותר ולא עולים לראש של כל אחד ובטח לא לאנשים שלא מעניין אותם ממש מסלולים של אוטובוסים. קווים 61/161 מספיק תדירים בשעות הערב וגם המאוחרות, קו 5 גם ככה תדיר וקו 4 ושאר הנלווים אליו גם ככה תדירים. מאבא הילל לצומת עלית יש תדירות דיי גבוהה ואם 42/142 הגיעו, אז מה טוב. אם לא, עולים על מה שבא ומתקדמים הלאה, לנקודה המרכזית הבאה שבה יש תדירות גבוהה יותר, ובמקרה הזה מדובר על רכבת מרכז, או שאם קו 66 מתאים, משתמשים בו.
שכחתי להתייחס למיקום התחנות
בזה את צודקת, אבל כשאתה מגיע לתחנה ריקה באבא הילל, סביר להניח ש42/142 עברו להם. אז רמת הסיכון יורדת כאן. כך שבמצבים כאלו אני הייתי עולה על מה שבא, במידה ויש בתחנה אנשים שממתינים זה זמן ל42/142, הייתי ממתין בתחנה ל42/142. ושכחתי שכמובן ניתן לרדת גם במרכזית הישנה למי שאין בעיה עם זה ושם להחליף ל4/5 במידה ונוסעים עם 68 מצומת עלית למשל... בקיצור, הכל תלוי על מה עלית, כי ברגע שהגעת למיקום מרכזי אחד, תמיד יש משם חלופות טובת ליעד שלך, גם אם זה יצריך מעבר במיקום מרכזי נוסף שגם שם לא תהיה בעיה להחליף. בשעות הערב אני מוצא את עצמי מחליף לפעמים 4 אוטובוסים בגוש דן, כי אני צריך להספיק את האוטובוס האחרון לבאר שבע לא פעם ועד עכשיו במשך חודשיים זה עובד לי יופי.
 

cwen

New member
ועובדה שהתעלמת מעוד קווים שנוסעים באבא הילל
בשעות האלו. מבחינת גזרת דן, יש את 66 (בביאליק/אבא הילל) והוא מגיע לאלנבי - זה אחד. מבחינת אגד יש את 524/525/531. כאשר 525 פועל עד מאוחר משאר הקווים. עכשיו מצומת עלית יש את 61/161 ועד שעה מסויימת גם את 82 המהיר יותר. נכון שכעת עקב השיפוצים במונטיפיורי הם לוקחים ימינה לאלנבי מקינג ג'רוג', אבל היי גם שם ניתן להחליף לממש לא מעט קווים כדי להגיע לאלנבי. עכשיו תמיד אפשר לנסוע למרכזית ולהחליף שם לקו 4 ולא רק לקו 4... ותמיד אפשר לנסוע לדיזינגוף פינת ארלוזורוב עם 61/161 ולהחליף שם לקו 5. יש פתרונות, רק שהם מסובכים יותר ולא עולים לראש של כל אחד ובטח לא לאנשים שלא מעניין אותם ממש מסלולים של אוטובוסים. קווים 61/161 מספיק תדירים בשעות הערב וגם המאוחרות, קו 5 גם ככה תדיר וקו 4 ושאר הנלווים אליו גם ככה תדירים. מאבא הילל לצומת עלית יש תדירות דיי גבוהה ואם 42/142 הגיעו, אז מה טוב. אם לא, עולים על מה שבא ומתקדמים הלאה, לנקודה המרכזית הבאה שבה יש תדירות גבוהה יותר, ובמקרה הזה מדובר על רכבת מרכז, או שאם קו 66 מתאים, משתמשים בו.
525 יש ב 21:45 ו אז ב 23:10. קשה להסתמך עליו.
אני לא יודעת בדיוק מאיפה הוא יוצא, אבל יש מצב שהקווים לא נמצאים באותה תחנה, וגם המרחקים בין תחנות ההחלפה לא קטנים. כבר יצא לי יותר מפעם אחת שהחמצתי את הקו המקורי שרציתי רק מכיוון שניסיתי להתקדם עם קו אחר לתחנת החלפה שאינה צמודה. זה לא נורא בשעות הלחוצות כי התדירות גבוהה, כך שבסופו של דבר משתלם להתקדם - בסך הכל. בשעות הערב זה נורא ואיום.
 

olli3

New member
מנהל
525 יש ב 21:45 ו אז ב 23:10. קשה להסתמך עליו.
אני לא יודעת בדיוק מאיפה הוא יוצא, אבל יש מצב שהקווים לא נמצאים באותה תחנה, וגם המרחקים בין תחנות ההחלפה לא קטנים. כבר יצא לי יותר מפעם אחת שהחמצתי את הקו המקורי שרציתי רק מכיוון שניסיתי להתקדם עם קו אחר לתחנת החלפה שאינה צמודה. זה לא נורא בשעות הלחוצות כי התדירות גבוהה, כך שבסופו של דבר משתלם להתקדם - בסך הכל. בשעות הערב זה נורא ואיום.
כל הקווים באבא הילל נמצאים באותה תחנה
525/531 יוצאים מהרצליה ונוסעים דרך רמת השרון. להפתעתי הם דיי מדייקים בזמנים שמופיעים באתר אגד ויצא לי לנסוע איתם ממש לא מעט. כשהם מגיעים, אין מניעה מלעלות עליהם. ואני רושם כבר כמה פעמים שגם בשעות הערב וגם המאחורות שבהן, אני מתקדם הלאה, למה? כי אני מכיר כל קו וקו בגוש דן וגם את התדירות. כך שאני יודע לאן כדאי לי להגיע ואיפה להחליף. אם עליי להגיע למרכזית, אני אשאוף להחליף בעזריאלי, כי משם יש ריבוי קווים למרכזית כולם עוצרים באותה התחנה. אם עליי להגיע למרכז ת"א, אשאוף להגיע לרכבת מרכז ומשם חלופות רבות יש לי בכל כיוון שיש ויש קווים שיוצאים ממש משם כמו קו 10 שיביא אותי למרכז ת"א ומשם אוכל להחליף שוב על היעד שלי. ואם לא, אז עד דיזנגוף/ארלוזורוב זה מספיק טוב לי. כשמכירים את כל הקווים ויודעים מתי הם עוברים, זה נהיה פשוט יותר. ואני לא מצפה מאף אחד שידע את כל רשימת הקווים, אני מתעניין בכך מגיל שנתיים. תמיד אהבתי דרכים, כלי רכב ואף פעם לא היה לנו רכב, אז הכרתי המון קווים בעיקר בבאר שבע, אשדוד, תל אביב וירושלים בגיל צעיר. וכמובן את הקווים שמקשרים בין כל הערים האלו. עם השנים נחשפתי לעוד ועוד קווים וכיום אין כמעט קו שלא נסעתי בו. אז לי זה מאד קל להגיע מנקודה X לנקודה Y גם אם זה יצריך ממני החלפה של 5 קווים (שזה נדיר ולרוב לא קורה).
 

euronitzan

New member
ועובדה שהתעלמת מעוד קווים שנוסעים באבא הילל
בשעות האלו. מבחינת גזרת דן, יש את 66 (בביאליק/אבא הילל) והוא מגיע לאלנבי - זה אחד. מבחינת אגד יש את 524/525/531. כאשר 525 פועל עד מאוחר משאר הקווים. עכשיו מצומת עלית יש את 61/161 ועד שעה מסויימת גם את 82 המהיר יותר. נכון שכעת עקב השיפוצים במונטיפיורי הם לוקחים ימינה לאלנבי מקינג ג'רוג', אבל היי גם שם ניתן להחליף לממש לא מעט קווים כדי להגיע לאלנבי. עכשיו תמיד אפשר לנסוע למרכזית ולהחליף שם לקו 4 ולא רק לקו 4... ותמיד אפשר לנסוע לדיזינגוף פינת ארלוזורוב עם 61/161 ולהחליף שם לקו 5. יש פתרונות, רק שהם מסובכים יותר ולא עולים לראש של כל אחד ובטח לא לאנשים שלא מעניין אותם ממש מסלולים של אוטובוסים. קווים 61/161 מספיק תדירים בשעות הערב וגם המאוחרות, קו 5 גם ככה תדיר וקו 4 ושאר הנלווים אליו גם ככה תדירים. מאבא הילל לצומת עלית יש תדירות דיי גבוהה ואם 42/142 הגיעו, אז מה טוב. אם לא, עולים על מה שבא ומתקדמים הלאה, לנקודה המרכזית הבאה שבה יש תדירות גבוהה יותר, ובמקרה הזה מדובר על רכבת מרכז, או שאם קו 66 מתאים, משתמשים בו.
רק תראה לי איפה יש תחנה של 66 ברכבת מרכז
כל התיאוריות של 3-5 החלפות כדי להגיע מאבא הלל לאלנבי הן נורא נחמדות, אבל לא ישימות. כמעט אף אחד (וגם אנשים שמכירים היטב את כל מסלולי הקווים כמוני וכמו רבים אחרים) לא יעשה יותר מ2 החלפות לדרך אחת. אם עולה צורך ביותר מהחלפה אחת, זה אומר רק דבר אחד - שהדרך מסורבלת והרפורמה הנוגעת לאותו קטע דרך נכשלה.
 

cwen

New member
רק תראה לי איפה יש תחנה של 66 ברכבת מרכז
כל התיאוריות של 3-5 החלפות כדי להגיע מאבא הלל לאלנבי הן נורא נחמדות, אבל לא ישימות. כמעט אף אחד (וגם אנשים שמכירים היטב את כל מסלולי הקווים כמוני וכמו רבים אחרים) לא יעשה יותר מ2 החלפות לדרך אחת. אם עולה צורך ביותר מהחלפה אחת, זה אומר רק דבר אחד - שהדרך מסורבלת והרפורמה הנוגעת לאותו קטע דרך נכשלה.
עם 66 אפשר לרדת בביאליק פינת אבא הלל
ולעבור שם ל 142/42/67 (אם עדיין יש צורך). הבעיה שגם כאן יש מרחק הליכה לא קטן כולל שני כבישים לחצות ובמהלך הדרך אפשר לראות את כל השלושה חולפים ביחד.
 

euronitzan

New member
עם 66 אפשר לרדת בביאליק פינת אבא הלל
ולעבור שם ל 142/42/67 (אם עדיין יש צורך). הבעיה שגם כאן יש מרחק הליכה לא קטן כולל שני כבישים לחצות ובמהלך הדרך אפשר לראות את כל השלושה חולפים ביחד.
ההליכה כ"כ ארוכה
שלי כבר עדיף ללכת רבע שעה בכיוון השני ולהגיע לאבא הלל/רוקח, היכן שאני צריך
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה