מה אתם אומרים על זה?

bulllli

New member
אני גם חושב

זה לא מיוחד לנו כישראלים. אנחנו בני אדם, סוג של חיות, עם זיכרון קצר ושכל לא תמיד מפותח מידי. איך שגלגל מסתובב לו הוא לא רק שיר, אלא אמת היסטורית. רק בריאות וחיבוק לחברים בארץ.
 

ro99

New member
ואני חושבת

שרצח ילדים הוא דבר מזעזע במיוחד וגם עובר את כל גבולות הסלידה, חוסר קבלה או מה שלא יהיה. זאת תגובה שרק פסיכופטים בודדים היו בוחרים בה, ולכן הזעזוע המלוכד הזה. אבל אסור לטעות ולחשוב שהתגובות הנ"ל שוות לקבלה. כי בין השורות אני קוראת גם תגובות על "מה עושים שם ילדים בני 14?" ועוד. כאילו שאנחנו נולדים סטרייטים ורק אם מתפקשש משהו בגיל יותר מאוחר אז אנחנו מתקלקלים והופכים להומולסבים אומללים. כאילו שאין סיבה שלא נסתובב בארועים מקבילים וסטרייטים במתנ"סים למיניהם, בכדי להמעיט את הסיכויים שנדבק או נתקלקל חס ושלום. זעזוע מטבח אינו ממלא את המחסור בהסברה מצד הקהילה, את המחסור ב-visibility (מעבר לטווח המצומצם של רחובות מסויימים בתל אביב), גורם נחוץ שתורם לנורמליזציה והבנה אמיתית. בגלל זה הגלגל חוזר: כשנרגעים מהזעזוע (ותמיד נרגעים) הכל חוזר למצב הנורמלי, והמצב הנורמלי הוא חוסר קבלה אמיתית. ואת השיעור מהשואה נראה לי שאף פעם לא קלטנו, אפילו לא לרגע שאחרי. בשום מישור.
 

ro99

New member
והנה מאמר מ-NRG

שנכתב ע"י עורך אתר חברותא - הומואים דתיים. מצרפת קישור וגם מצטטת ממנו: רק היום אימא שלי סיפרה לי כי בעבודה שלה – שבה עובדים אנשים דתיים, מסורתיים וחילוניים – היא שמעה קולות רבים ולפיהם היה מגיע לאותם הומואים למות ולהיפצע כי בסך הכול מדובר באנשים נואפים שעושים מעשים מגעילים. אימא שלי שיודעת עליי ומכירה את הנושא קצת מקרוב יצאה נגדם, אבל אף על פי כן הם נשארו בשלהם.
 

ro99

New member
והנה עוד מאמר

גם מ-NRG, ואני מצטטת שוב, בכדי שהאשלייה שפתאום כולם אוהבים אותנו תתנפץ אחת ולתמיד: מבט חטוף בטוקבקים באתרי האינטרנט השונים מראה שיש יותר מדי אנשים שמביעים שמחה, שחושבים שהגיע לילדים הללו למות, כי הם להט"בים. "חבל שרק שניים הלכו", נכתב באחת התגובות. האווירה הציבורית היא עכורה, מסיתה ומהולה בגזענות. ומי שרוצה לעשות לעצמו רע מוזמן לקרוא את הטוקבקים למאמר עצמו. (ורק נותנת קרדיט: הגעתי למאמרים הנ"ל דרך קישורים בקבוצת הפייסבוק שמוזכרת פה למטה - תצטרפו!)
 

eig

New member
לא על האלוהים לבדו

אני חושב שהקורלציה הנעשית בישראל בין העולם הדתי להומופוביה הינו שגוי ופוגע במטרות הקהילה הגאה באופן ארוך טווח. אני מבין שהקהילה הדתית מניפה את דגל ההומופוביה בגלוי, ומבין שהקהילה הגאה מחפשת להאשים משהו מוגדר במצב. האומנם צריך לבחון את התמונה הגדולה על מנת למצוא פתרונות ארוכי טווח. באופן יחסי, בישראל חיים 20% דתיים. כולנו יודעים שישנם הרבה יותר הומופובים מהמספר הזה. במדינות אחרות, אומנם הדתיות של אדם אינה נראית לעין כמו אצל היהודים האורטודוכסים, אבל הם דתיים לא פחות באמונתם. ועף עך פי כן, מדינה קתולית כמו ספרד, ומדינה כמו קנדה הגיעו למצב של שיא במתן זכויות לקהילה הגאה עד נישואים והכרה מלאה בכל נושאי המשפחה. ארגונים דתיים אפילו מעורבים ומכירים בזוגיות חד-מינית אפילו היהודים שבניהם. ואם נמשיך, מדינות רבות אחרות שהן דתיות לא פחות, מראות התקדמות משמעותית בנושא קבלת הקהילה הגאה פי כמה וכמה מישראל. ההומופוביה הישראלית, השנאה והאלימות מקורה לא בדת. אולי נוח להצביע על איש דתי כי נראותו מאפשרת זאת, אבל זה לא יעזור לתקן את המצב. ונהפוכו, תקיפת העולם הדתי רק תבעיר את האש עוד ועוד. הבעיה בחברה הישראלית מתחילה במאבקים שבין מזרחיים לאשכנזיים, חוסר קבלת השונה, מהגרים, פליטים, מעוטי יכולת, הומוסקסואלים, עשרות שנו חוסר אונים במלחמות חסרות יעד עם העולם הערבי וכיו"ב. כל אלה יוצרות חברה בעייתית שהינה חממה להומופוביה, שנאה ואלימות. הפיכת המצב לעימות חזיתי בין דתיים להומואים הינו עוד תוצר של החברה הישראלית מטרתו ללבות עוד שנאה ואלימות (דו-צדדית. גם ההומואים הם חלק מהחברה הישראלית וצריכים אויב מוגדר על מנת לרכך את תחושת חוסר האונים). מלחמה ללא יעד. תסביך ישראלי ידוע.
 

eig

New member
השגיאות הן תוצר של מקלדת ללא עברית -

 

TrigATUSA

New member
האש יוצאת נגד המגזר הדתי בגלל ההסתה האלימה

יש הבדל משמעותי בין הומופוביה נסתרת ובין הסתה גלוייה יש קשר הדוק בין הסתה פומבית לבין אלימות וכמובן לא חסרות דוגמאות הטענה היא כנגד המגזר הדתי לא בגלל שהם לא אוהבים הומואים - זכותם אלא בגלל ההסתה האלימה והמרושעת שלהם הסתה שמעודדת ומובילה אנשים לנהוג באלימות בכך הם נבדלים מקבוצות הומופוביות אחרות בחברה הישראלית
 

vinney

Well-known member
ביקרת בקליפורניה לאחרונה?

תשאל כל הומו ברחוב מי אשם בהעברת PROP 8, תקבל תשובה מוחצת. אין חדש תחת השמש, הכמרים התערבו בחיי אנשים מאז ומעולם, עובדי אלילים בישראלים לא שונים מעובדי אלילים ביוטה מההיבט הזה, רק שעובדי אלילים מיוטה עוסקים בלמרר את החיים בהיבט החוקי, ואילו עובדי אלילים בישראל - בהסתה אלימה ונפשעת.
 

ro99

New member
מסכימה איתך, אבל...

...הדתיים מסיתים ומפיצים דברי נאצה מחרידים, אז הם בעצם הביאו את זה על עצמם. וכמובן שיש דתיים שפויים, ודתיים להט"ב (אני בקשר ייעוץ עם ארגונים דומים מדתות שונות), אבל הם מוקצים ויוצאי דופן בים של שנאה. ובהחלט בישראל יש הומופוביה עמוקה לא קשורה לדת שאוהבים להתעלם ממנה - בזמני היא היתה גלוייה וגאה (...) אבל כיום זה לא קול לצעוק בקול רם עד כדי כך. בסופו של דבר (כמו תמיד) בישראל שנאת האחר תמיד קיימת.
 

ro99

New member
כשאני מדברת על דתיים להט"ב

אני לא רק מדברת על ישראל.
 

ro99

New member
הנה מה שהאוכלוסיה בישראל אומרת...

לצערי, מנפץ את האשלייה לא רק של סובלנות אלא גם של שינוי אמיתי בעקבות הרצח. לצערי, מה שאמרתי נכון: מהסקר עולה שחל שיפור מסוים לעומת משאלים שנערכו בעבר לגבי היחס להומוסקסואלים; פרופ' קמיל פוקס: יכול להיות שיש כאן תגובה לטראומה.
 
למעלה