מה בפינה
הלואין

מה בפינה
הלואין

האם חוגגים את הלואין במדינה בה אתם נמצאים? האם אתם חוגגים? איך?

האם מציינים את החג בבית הספר?

למה הילדים מתחפשים? האם רק לדמויות מפחידות לפי מסורת החג, או שכל תחפושת מתקבלת בברכה?

כרגיל, תרגישו חופשי לעלות פה כל נושא בהקשר הזה, ותמונות כמובן יתקבלו בברכה
 

La Milagrosa

New member
זו "מסורת" שנכנסה לספרד רק בעשר-עשרים השנים האחרונות.

כל הקדושים ע"פ המסורת הספרדית הוא יום שבו הולכים לבתי הקברות להניח פרחים על קברי בני המשפחה והחברים המתים, וחנויות הפרחים דופקות בוחטות ביום הזה.
עכשיו המבוגרים הולכים עם פרחים לבתי הקברות, והילדים מתחפשים למפלצות ושאר דברים מפחידים, ורוב בתי העסק מקשטים את המשקופים בקורי עכביש מלאכותיים וכאלה.
 

La Milagrosa

New member
כן. זה נכנס בגלל הסרטים האמריקאים.

זו לא מסורת קתולית וזה לא היה כאן.
 
לפי בעלי גם בסקוטלנד זה השתנה קצת בעקבות

הסרטים האמריקאים. הילדים כן הלכו מבית לבית מחופשים, אבל לא אמרו Trick or treat , אלא ברכו בחג שמח ושרו, סיפרו בדיחה או משהוא כזה בשביל לקבל את הממתקים או מה שזה לא היה בזמנו (מניחה שלא ממתקים, למי היה אז?)
 
חוגגים אצלנו הלואין

זה בעיקר חג של ילדים וסיבה למסיבה ולעיצוב אחר

בביה"ס יסודי הילדים יכלו להגיע לביה"ס מחופשים אם רצו והיו מציינים את החג באומנות וכד', לא יותר מידי. בביה"ס תיכון לא נאמר שהם יכולים להתחפש, וזה היום הראשון ללמודים אחרי חופשת הסתיו, אז כנראה שלא. מה שאהבתי שתמיד נתנו לילדים הנחיות לפני החג, דברים כמו לדפוק רק על דלתות של בתים מקושטים, לשמור על עצמם ולוודא שרואים אותם בחושך ולהתנהג בצורה יפה ומתאימה

התחפושות שמוכרים בחנויות הן לרוב למכשפות, רוחות רפאים ומפחידים אחרים, אבל יש גם אחרים והכל מתקבל בברכה. בוני השנה החליטה שהיא רוצה להיות שועל, והיא הכינה לעצמה את התחפושת
 

alphadelta

New member
בגנים לא ציינו

כי היו משפחות שהתנגדו. אבל בבתי הספר היסודיים היה מצעד והכל. עכשיו הם אוהבים לחלק לילדי השכנים שבאים לשנורר ממתקים.
נחמד לראות שאנשים מקשטים. יש כאלה שמקשטים בסימני סתיו (דלועים וכולי) ויש בשלדים.
בבית הספר מדברים גם על יום המתים
 

KallaGLP

New member
הילדים שלי כבר בגיל שזה קצת פחות רלוונטי עבורם.

בעבר התחפשו, לרוב למשהו מפחיד, על פי בחירתם. אחת הבנות שלי היא אומנית, ובפרט אומנית של איפור, ויצרה איפורים יצירתיים ביותר לעצמה ולאחרים. היא ממשיכה עם זה בלי קשר לחג.
כיום נשאר בעיקר החלק של להפחיד את הילדים שבאים לבקש ממתקים על ידי כל מיני טריקים שסידרנו (וכמובן בסוף מסלול המכשולים הממתקים מחכים להם).
 

KallaGLP

New member
פשוט מאוד. בעזרת אוטומציה ביתית וחיישני תנועה.

כשילדים המתקרבים לחצר הכניסה לבית, האור הדולק באזור הכניסה לפתע כבה ומתוך החושך מוארות לפתע כל מיני בובות של שלדים/מכשפות/רוחות שזזות ועושות כל מיני צלילים מאיימים או מדברות בקול מפחיד (להצלחה מיוחדת זכה אופנוען מהגיהנום בעל צחוק מטורף במיוחד). ליד דלת הכניסה יש ספסל שעליו ניצבת סלסלת ממתקים, ששומר עליה שלד נחמד, ושכדי להגיע אליה על הילדים לעבור את האזור החשוך עם הדמויות המפחידות.
בארה"ב המהות של החג היא להכין קישוטים וטריקים כמה שיותר מפחידים והזויים (בחנויות מתחילים למכור כאלה חודשים מראש), ובשנה שעברה זכינו להצלחה גדולה בקרב הילדים, ועל כך יעידו הצווחות הרבות ששמענו דרך החלון והממתקים שנעלמו במהירות.
 

נחמנית

New member
זה נשמע כל כך מגניב, הלוואי שמישהו בשכונה שלנו היה עושה כזה

הבכור שלי עשה טריק אור טריט בשכונה עם בתים ישנים בטורונטו שכל בית ובית היה משקיע. הוא היה בן שלוש, אני חושבת, נגש לקחת ממתק, ומקערת הממתקים קפצה יד ירוקה מדממת שפועלת על חיישן תנועה (שמרגיש שילד מנסה לקחת משהו מהקערה). הוא צרח וברח לרחוב וסיים את איסוף הממתקים לאותה שנה. לקח הרבה זמן לשכנע אותו להמשיך הלאה. היום הוא היה חוגג מכזה דבר. רץ להפעיל את היד ולא לוקח ממתק רק בשביל לראות אותה קופצת שוב ושוב
 

אספרסו2

New member
מרתק


לא נראה לי שבגרמניה עושים דברים כאלו.
הגרמני מגן על הטריטוריה שלו כמו רוטווילר,סביר יותר שמוקש קופץ היה פוגש את מפירי הגבול.
 
גם בסקוטלנד זה לא מקובל כמה שידוע לי. לא ראיתי שמוכרים

דברים כאלה. יש חנויות שיש להם דברים כאלה אבל לא אנשים פרטיים
 
למעלה