מה דעתכם על זה

מה דעתכם על זה

נניח ויש אדם שהוא שקט, עדין נפש, משתדל להיות טוב עם הבריות, נעים הליכות ולעולם לא "החזיר" למי שפגע בו גם כשבמדובר בפגיעות קשות מאוד שהשפיעו על חייו. למרות זאת הוא בסבל תמידי, במיוחד מהנקודות הבאות: מאשימים אותו בדברים שהוא לא עשה, דבר שחוזר על עצמו שוב ושוב ללא הפסק. נקלע תדיר למצבים שבהם הוא משלם על טעויות של אחרים, באופן מאוד לא סביר. מזלזלים בו, מתעמרים בו, תמיד יוצא "פראייר" בכל מיני מצבים. צרות נופלות עליו בימים הכי קשים. כשהוא זקוק למשהו או מגיע לאיזה מקום זה תמיד בזמן הכי לא נכון, או בדיוק כשקורה משהו שמשבש את התנהלות העניינים. בקיצור נותן טוב ומקבל רע, לא זוכה להכרת תודה מאנשים להם עזר מעל ומעבר, ואין לו ברכה במעשיו. מה אתם אומרים על זה, מדוע זה קורה.
 
נותן טוב

נותן טוב הוא בראש ובראשונה נותן טוב לעצמו, הבחירה לעמוד במקום של קורבן היא בחירה- טוב לאותו אחד אם יתבונן פנימה לרגע ויעמוד על דעתו ויחשוב מה מוביל אותו בחייו לעמוד במצבים שהוזכרו ומה נכון לפעול באותם מקומות. אותם דברים לא קורים אלה מוזמנים.
 
בפילוסופיה, זה קורה כי האדם נותן לזה לקרות.

זה שלבן-אדם יש "לב טוב" לא נותן לו חסינות אוטומטית מצרות. זה התפקיד שלנו, ללמוד איך להגן לעצמנו ואיך לשפר את חיינו. זו חובתינו המוסרית כלפי עצמנו, ואף אחד לא יעשה את זה במקומנו. ובקשר למקרה שלך: בזה שפנית אלינו עם השאלה שלך, כבר לקחת אחריות על חייך. כבר עשית את הצעד הראשון. והנה, כבר זכית לגמול: אני (ומין הסתם יש עוד כמה כמוני כאן) מאוד נשמח להושיט לך יד ולעזור לך. הפעם, כך נראה, בהחלט הגעת "למקום הנכון בזמן הנכון".
 
למעלה