מה דעתכם על נושא ברית המילה?

msch

New member
אחי יש מצב לטיעונים קצת יותר הגיוני

נכון שצריך או לא צריך זה עניין של השקפה או הוכחה רפואית מדעית חותכת.לעניין הברית ,יש כאן גם צד אלוקי -הציווי וגם צד אנושי כלומר - יהודי כורת ברית עם אלוהיו בעצם עריכת הברית ואומר לעולם אני יהודי ( ועל זה מתו יהודים לאורך כל הדורות) . לעניין הבריאות הוא ממש שולי ולא חשוב, אבל אם היום רופאים ממליצים על ברית זה מחזק אצל כל מני אנשים את הטיעון האלוקי ,מה שמצחיק אותי כי אני מקיים את הציווי כי אלוהים אמר נקודה, גם אם זה לא היה בריא הייתי עושה את זה כי אני גאה להיות שייך לעם היהודי גם אם זה כואב... לענינינו כבר לפני 800 שנה כתב הרמב"ם סיבות לברית מילה ומעניין שכול הטיעונים נגד כבר כתב אותם הרמב"ם לפני 800 שנה כך שאף אחד לא ממציא את הגלגל... בדיון המלומד בפורום . ושיהיה במזל טוב .
 

SupermanZW

Well-known member
נראה לך שאלוהים ברא לך עורלה כדי

שתכרות אותה? לו אלוהים היה מעדיף שלא תהיה לך עורלה היה בורא אותך בלעדיה. את התורה כתבו אנשים ולא אלוהים, לראיה יש בה סתירות פנימיות וטעויות, ביניהן הניגודים הרבים בין סיפורי הבריאה בבראשית א' ובראשית ב', הטענה השקרית ששפנים וארנבות מעלים גרה, לבני בנימין 4 מנינים שונים מפקד מדוד : מסית שונה אלהים או שטן , תוצאות שונות במספר בני יהודה מיכל בת שאול : נשאה לפלטי בן ליש ומתה ללא ילדים, או שילדה לעדריאל המחולתי. יש גם טענות מוזרות בתלמוד: שבעה דברים בגלם ושבעה בחכם. חכם ...אומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע, אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחלופיהן בגולם:" "ואומר על ראשון ראשון - וכן מצינו בהקב"ה שאמר לו משה (שמות ג) מי אנכי כי אלך אל פרעה היא הראשונה. וכי אוציא את בני ישראל הרי שניה. והשיבו הקב"ה על הראשונה כי אהיה עמך. ועל השניה בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלהים:" (ברטנורא) נטען שאין מוקדם ומאוחר בתורה. תופעה זו מאוד שכיחה של כתיבת השמטות בסוף הספר. ולדברי חז"ל החלה עם מתן תורה. ובהכרח שזייפן מספר 2 הוזיף זיוף על זיופו של זייפן מספר 1. ומה פלא שאף לדברי פשוטו של מקרא רק אחר מלחמת העי "אז יבנה יהושע מזבח ליהוה אלהי ישראל בהר עיבל: כאשר צוה משה עבד יהוה את בני ישראל ככתוב בספר תורת משה מזבח אבנים שלמות אשר לא הניף עליהן ברזל ויעלו עליו עלות ליהוה ויזבחו שלמים: ויכתב שם על האבנים את משנה תורת משה אשר כתב לפני בני ישראל: וכל ישראל וזקניו ושטרים ושפטיו עמדים מזה ומזה לארון נגד הכהנים הלוים נשאי ארון ברית יהוה כגר כאזרח חציו אל מול הר גרזים והחציו אל מול הר עיבל כאשר צוה משה עבד יהוה לברך את העם ישראל בראשנה: ואחרי כן קרא את כל דברי התורה הברכה והקללה ככל הכתוב בספר התורה: לא היה דבר מכל אשר צוה משה אשר לא קרא יהושע נגד כל קהל ישראל והנשים והטף והגר ההלך בקרבם:" לדעת חז"ל לא בנה כלל יהושע את אותו מזבח בהר עיבל: "תניא אמר רבי מאיר מניין לתחיית המתים מן התורה שנאמר ...אז יבנה יהושע מזבח לה' בנה לא נאמר אלא יבנה מכאן לתחיית המתים מן התורה" ואם מצאו מזבח אי שם בהר עיבל, בהכרח שהתרחשה זה מכבר תחיית המתים שהחיה חכם חצקאל בבקעת דורא, שאמרו על זה חז"ל "משל היה" ואנו נמצאים בעיצומו של משל ונמשל כמו בתוך חלום. שהרי במציאות לא בנה מזבח בהר עיבל. החלום בה ברוב עניין למרות ש: "אמר רבי אלעזר ויתפלל לא נאמר אלא ויפלל מלמד שעשה פלילות עם קונו... אמר לפניו רבונו של עולם על אלו יפלו עשרים וארבעה אלף מישראל דכתיב ויהיו המתים במגפה ארבעה ועשרים אלף ואלא מהכא למה העברת העביר את העם הזה את הירדן ...ולו הואלנו ונשב בעבר הירדן ויאמר ה' אל יהושע קום לך! דריש רבי שילא אמר ליה הקדוש ברוך הוא שלך קשה משלהם אני אמרתי והיה בעברכם את הירדן תקימו... ואתם ריחקתם ששים מיל" דעת רבי שילא נוטה בהכרח על פי פשוטו של מקרא, שאת אותו מזבח הקימו אחר מלחמת העי. אף על פי כן אחרי שסיים רב שילה את דרשתו "בתר דנפק [אחר שיצא רב שילא] אוקים רב אמורא עליה [העמיד רב תורגמן לדברי רב שילא לאותם בורים ועמי ארצות שמימיילא לא הבינו עברית] ודרש: כאשר צוה ה' את משה עבדו כן צוה משה את יהושע וכן עשה יהושע לא הסיר דבר מכל אשר צוה ה' את משה.[- מקרא כתוב כן, ולא יפה דרש ר' שילא שיהושע שינה:רש"י] אם כן מה תלמוד לומר קום לך? אמר ליה אתה גרמת להם. [ - שלא היה לך לאסור עליהם ביזת יריחו:רש"י] והיינו דקאמר להו בעי והיינו דקאמר ליה בעי [וזהו מה שאמר לו יהוה במלחמת העי] ועשית לעי ולמלכה כאשר עשית ליריחו ולמלכה וגו' [- , שלא תחרימם עוד:רש"י]" ולפלא על אותם חבורת בורים ! שאם במלחמת יריחו עבר יהושע על דברי משה. שמשה אמר "רק שללה ובהמתה תבוזו" ואעפ"כ "והיתה העיר חרם היא וכל אשר בה ליהוה רק רחב הזונה תחיה היא וכל אשר אתה בבית כי החבאתה את המלאכים אשר שלחנו: ורק אתם שמרו מן החרם פן תחרימו ולקחתם מן החרם ושמתם את מחנה ישראל לחרם ועכרתם אותו: וכל כסף וזהב וכלי נחשת וברזל קדש הוא ליהוה אוצר יהוה יבוא:" ואיך אמר על המחדל הלז בהכרח שאפילו אותו סופרמן שזייף את ספר יהושע אינו אלא זייפן בור ועם הארץ. שאף על פי שיהושע עבר על דיני מלחמה מכפי שצווהו משה, 1. שהחרים את שלל יריחו. 2. שהחיה את רחב הקחבה ואת הגבעונים. ועבר על מצוות לא תחייה כל נשמה. ואעפ"כ לדעת אותו זייפן עם הארץ "כאשר צוה ה' את משה עבדו כן צוה משה את יהושע וכן עשה יהושע לא הסיר דבר מכל אשר צוה ה' את משה" והמסקנה שספר דברים נכתב אחר ספר יהושע, לכן לא עבר יהשוע על דברי משה. התורה אינה אמינה כי היא סותרת את עצמה וגם כוללת בתוכה טעויות רבות, אין שום סיכוי שבאה מאלוהים.
 

msch

New member
מה עניין שמיטה אצל הר סיני?

יפה שיחקתה אותה יפה עם העתק הדבק מכל מני אתרי - אין אלוהים .אין לי זמן לענות לך באמצע יום עבודה אבל אם תרצה נענה לך על שאלותיך המחכימות ( חלקם פחות ) ... אלוהים ברא אותנו לא שלמים ולא מושלמים .אנו כורתים ברית עם אלוהים דרך כריתת ברית המילה זו אמירה כפולה אחד- אני האיש שלך אלוהים -אבא - בעולם והברית ביני לאלוהים היא דרך הברית .שנית אני יהודי וכול העולם ידע על כך דרך הבירת הדמים . אבל בינ ינו הדיון הוא לא על הברית כי אם על העיקרון .אשמח שתגדיר אותו כול טוב מאיר
 

SupermanZW

Well-known member
העניין הוא סלפנותך

לו היית קורא את שאר הודעותיי בפורום היית מבין שאני דווקא מאמין באלוהים, את מה שכתבתי לא העתקתי משום אתרי "אין אלוהים" והבאתי מקורות לרוב דבריי. הראיתי שיש בתורה טעויות וסתירות פנימיות המוכיחות שנכתבה ע"י אנשים שעשו טעויות ולא שמו לב לטעויותיהם ולא ע"י אלוהים, לכן אין לקבל שום נימוק לציווי כלשהו מהתורה כי היא בלתי אמינה ואין שום בסיס ליחסה לאלוהים או לרצונו. גם מוסלמים עושים ברית מילה ויש גם שבטים פאגאנים באפריקה שעושים ברית מילה, ממציאי ברית המילה היו הפרעונים ולא היהודים. אין שום היגיון בטענה שאלוהים ציווה עליך להטיל מום בעצמך, יחוס ברית המילה לאלוהים הוא מגוחך.
 

drkatz

New member
בנוסף להיותך מגלומן

ממליץ אתה לאנשים מה יכולים הם לגרום לאלהים "להאמין בהם"? איה גבול החוצפה (או הטפשות) שלך?
 

SupermanZW

Well-known member
לא הבנת כלל את אמרתי

לו היית שואל הייתי מסביר לך (והיית מבין שמדובר בהיפך הגמור ממגלומניה) אך מאחר ובחרת לתקוף אני מוצא אותך חוצפן ואיני מעוניין להסביר לך. אומר לך רק שאמרתי היא אחד מן העקרונות המנחים שבאמונתי, הדאיזם, אם תרצה קרא על כך בעצמך.
 

אנילה1

New member
סופרמןז יש לך הרבה ידע תורני

אני מניחה שאתה מגיע מעולם הישיבה. ואולי החלטת לצאת בשאלה.
 

SupermanZW

Well-known member
בישיבה לא הייתי אבל יש משהו בדברייך

חוץ מזה ידע זה כוח.
 
אם זאת הסיבה היחידה

תרגישי חופשי לוותר. הסיבות הבריאותיות קלושות, ואת זה שמעתי מיותר מרופא אחד. (ולא מאלה שמתפרנסים מניתוחים כאלה ומרוויחים עליהם הון).
 
ברית מילה-ברית רוחנית../images/Emo62.gif

בין הקב"ה והאדם. לא מדובר רק על הצד הרפואי אלא על הצד הרוחני המקודש שמהווה את הברית והקשר בין הבורא לאדם. אני בעד ובגדול עזר כנגדו
 

SupermanZW

Well-known member
לו רצה אלוהים שתהיה ללא עורלה היה

בורא אותך ללא עורלה, אל רחמן ורחום לא היה מצווה עליך להטיל מום בעצמך או בבניך. מצוות המילה היא אחת ההוכחות לכך שהתורה אינה דבר אלוהים.
 

rrina

New member
אתה מנסה לחשוב

על אלקים לפי קו המחשבה שלך ונקודת המחשבה שלך. אבל ברית המילה היא אחת ההוכחות לכך שאלקים אינו מוגבל למחשבותיהם של בני האדם. אלא אלקים הוא באופן אינסופי מעל כל זה ולכן הוא יכול לצוות גם על דברים שבמחשבה שטחית הם לא תמיד מובנים לכולם. ודרך אגב על פי הלוגיקה הזו, אלקים ברא חיטה כחיטה - מי מרשה לנו לטחון אותה ולהפוך אותה ללחם? (וזה חלק מויכוח באותו נושא בדיוק, של אחד מגדולי ישראל עם רומאי, לפני כאלפיים שנה, רק שצר לי ואני לא מצליחה למצוא את זה עכשיו. אולי יותר מאוחר או שמישהו אחר ימצא). אלקים ברא תינוקות עם מומים מולדים - מי מרשה לנו לתקן את המומים האלו? אלקים ברא עולם ונתן לנו כלים לתקן את העולם הזה כי זו מטרת ברייתנו לא רק לשבת ולהנות מהחיים אלא לתקן את מה שטעון תיקון, ואחד הדברים הראשונים שקיבלנו לתקן זו מצוות המילה, שזו מצווה שכבר אברהם אבינו קיבל, ומאז ועד היום אנחנו שומרים עליה, באהבה ובשמחה ומכל הלב.
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

אלוהים ברא את החיטה כחיטה כי לו היה בורא אותה כלחם תוך יום אחד היתה מתעבשת ולא ניתן היה לאוכלה, לעומת זאת את החיטה ניתן לעבד ולהפוך למיני מזון רבים, כשהחיטה היא חיטה היא משרתת את צרכינו טוב יותר מאשר לו היתה לחם ובכך שאנו צריכים לעבוד כדי להפכה ללחם או עוגות או כל מיני מאפה שמצריכים אותה אנו מעריכים יותר את המוצר כי בדרך כלל אנו מעריכים יותר דבר שעבדנו עבורו מאשר דבר שקיבלנו ללא מאמץ והנה שני יתרונות בכך שהחיטה היא חיטה. טחינת החיטה לא באה בכוונה לגרום נזק אלא בכוונה ליצור מזון ואנו נזקקים למזון לצורך מחייתנו, לעומת זאת הסרת העורלה אינה מועילה לנו והיא אף גורמת לנו נזק, היא אינה יכולה להחשב תיקון. במומים המולדים אשמים על פי רוב בני האדם בהרגלי החיים הקלוקלים שלהם או בנישואי קרובים אשר אנו יודעים כמה מסוכנים הם לילדים או בנטילת תרופות שאנו יודעים את סיכונן לעובר. לו היינו חיים באורח חיים בריא ונמנעים מדברים שאנו יודעים שמזיקים לנו היו הרבה פחות מומים מולדים אבל בכל מקרה גם את אלו שהיו היה מותר לנו לתקן כי מטרת התיקון היא שיפור איכות החיים של התינוק, כלומר מטרה חיובית. תמיד מותר ורצוי לעשות טוב.
 

rrina

New member
תשובה יפה

אבל אלקים יכול היה לברוא את הלחם כשהוא כולל חומר משמר טבעי כך שהוא כן היה נשמר הרבה זמן... וכן לברוא עצים שמוציאים עוגות, ובגדים, ונעליים, וכו' וכו'. למה לא בעצם? והתשובה השניה שציינת זה שאנחנו מעריכים יותר דבר שעבדנו עבורו, וזו תשובה גדולה. והתשובה הגדולה הזו תקפה לא רק לגבי זה אלא לגבי כל תחומי החיים. דבר שאנחנו עובדים עבורו אנחנו מעריכים אותו יותר. וכפי שזה נכון לגבי חיטה ולחם, כך זה נכון לגבי מקום עבודה, וגם יחסים בין-אישיים, וגם בכל תחום אחר - וגם בתחום הזה, של עבודת הבורא: ככל שאתה יותר מתאמץ בקיום המצוות שהבורא נתן לנו, כך אתה קשור אליו יותר. אז הנה הבאת הסבר לנושא שבבסיס שרשור זה: שהרי לכאורה באמת אדם יכול היה להיוולד מהול! אבל עצם זה שאנחנו ההורים הולכים ודואגים להכניס את הבן שלנו בבריתו של אברהם אבינו, כלומר אנחנו משקיעים ביצירת הקשר שלו עם בורא העולם, כאדם ששייך לעם שנועד להיות ממלכת כהנים, שגרירים, להפיץ את האור האלקי בעולם, אז הנה בצענו פה פעולה מהצד שלנו - ובכך יצרנו קשר שהוא יותר חזק מאשר קשר שהוא רק חד כיווני, ממנו אלינו.
 

SupermanZW

Well-known member
לו היה הכל נברא מוכן היה לנו עולם

מנוון. טוב שאלוהים ברא את העולם כך שכדי לחיות בו אנו נדרשים ליצירתיות ועבודה, לולא היה כך היינו עצלנים ומנוונים ולא היינו מסוגלים להעריך שום דבר. המילה היא הטלת מום, כבר הוכח שלעורלה יש תפקידים, בהשקעה אין הכוונה להטלת מום וגרימת סבל אלא במאמץ המביא תועלת לעושהו.
 

rrina

New member
אלקים ציווה עלינו לעשות ברית מילה

ולכן זה מה שאנחנו עושים. האם מדובר במום? בסבל? האם אדם מהול הוא אדם בעל מום? האם הוא יוכר בביטוח לאומי למתן אחוזי נכות? נו, באמת. לפחות תצמד לעובדות. ואולי גם חורים לעגילים הם מום? ואז כל ילדה שיש לה חור באוזן תגדיר אתה כבעלת מום? למה לא בעצם? בקיצור, די לקשקש. יש הגדרה מאוד ברורה מה זה מום ומה זה סבל, וכאן מדובר בפעולה של הטבעת הקשר שלנו עם ה' בגופנו ע"י ברית המילה וזה פרס ולא עונש. אם ה' ציווה עלינו לעשות ברית מילה, זה אומר שזה מה שהכי טוב בשבילנו. וכבר הוכח שגם לברית המילה יש תפקידים. ובודאי שלברית יש תועלת רוחנית רבה מאוד מאוד לאדם - בכך שהוא נכנס בבריתו של אברהם אבינו והוא מצטרף לקבוצת האנשים שמטרתם אינם רק הפקת מקסימום הנאות מהמקום הנקרא "עולם הזה", אלא מטרתם להפיץ את האור האלקי כאן.
 

SupermanZW

Well-known member
חור בתנוך האוזן אינו גורם לתנוך

האוזן להפסיק לתפקד, לכן אינו מום, לעומת זאת כריתת העורלה גורמת לכך שהעטרה תתייבש ושהסמגמה החיונית לה תחדל מלהתקיים לכן המילה היא הטלת מום. במילה אין שום דבר טוב. בביטוח הלאומי מקבלים אחוזי נכות לא על כל נכות אלא אך ורק על נכות שפוגעת בכושר העבודה של אדם. אברהם אבינו אינו אלא דמות מיתית.
 

rrina

New member
תתרגל סופרמן כל משפט שאתה אומר

תתרגל סופרמן כל משפט שאתה אומר ואינו אמת מוחלטת, לומר שזו דעתך האישית, ואז דברים יהיו יותר ברורים. לדוגמא: * לדעתך אין שום דבר טוב בברית המילה. אבל על פי היהדות זו הדרך שבה אנו מכניסים את הילד שלנו בבריתו של אברהם אבינו ומצרפים אותו לעם היהודי. האם להיות יהודי משמעותו סוג של נכות? אני חושבת שיש עוד רבים שסוברים כמוך (מה שקרוי אנטישמיות) ויש גם רבים שסוברים אחרת. אבל שוב: כאן מדובר בדעתך האישית. * לדעתך אברהם אבינו אינו אלא דמות מיתית. אבל על פי היהדות הוא אבי האומה שלנו, גם מבחינה פיזית - אנחנו צאצאים שלו מאב לבן - וגם מבחינה רוחנית - הוא זה שחידש את הקשר עם בורא העולם, בתקופה שבה כולם סביבו היו עובדי אלילים.
 

SupermanZW

Well-known member
העדר עורלה היא סוג של נכות, היהדות

עצמה אינה סוג של נכות. לא קיימות ראיות לקיומו של אברהם אבינו, לפיכך סביר להניח כי הוא דמות מיתית ולא דמות היסטורית. אברהם אבינו ע"פ הסיפור הסכים להקריב את בנו יצחק לעולה למרות שע"פ אמונתו היה הדבר אסור, אברהם אבינו, אם היה קיים אי פעם, היה חולה רוח.
 

rrina

New member
נו באמת

סופרמן.... אין הוכחות לקיומו של אברהם אבינו בדיוק כמו שאין הוכחות לקיומו של נפוליאון (תוכיח לי שהוא באמת קבור בקבר שלו!) ואז אין הוכחות גם לקיום של סופרמן (תוכיח לי שאתה באמת קיים) ואין הוכחות לקיומו של המחשב שאני יושבת מולו (תוכיח לי שבתוך הקופסא אומנם יושב מחשב!). בקיצור, חלאס. יש הסטוריה, יש מסורת, יש תורה שעברה מאב לבן, יש מערת המכפלה, יש הוכחות. נקודה. וה' אמר לאברהם לעקוד את יצחק וזה מה שהוא עשה. ואם אתה חושב שאנחנו צאצאים של איש - אדיר - שהיה על פי דעתך חולה, ושהעדר עורלה זה על פי דעתך סוג של נכות, אז בעצם אתה חושב שקבוצת האנשים שהם חסרי עורלה הם נכים, זאת אומרת שלטענתך אנחנו היהודים מהווים בעצם עם של נכים, חולים ומוגבלים. ורק שכחת את הקרניים.
 
למעלה