מה דעתכם על נושא ברית המילה?

SupermanZW

Well-known member
אין ראיות שמי שקבור במערת המכפלה

הוא אברהם אבינו, אין שם אפילו כתובת מאותה תקופה שטוענת שמדובר בו, אפילו לא ברור אם המערה שאנו טוענים שהיא מערת המכפלה היא המערה עליה נכתב בתורה או לא. לקיומו של נפוליאון יש הוכחות כי הראיות לקיומו הם רבים ובלתי תלויים, לאומת זאת לסיפורי האבות מקור אחד בלבד (התורה) שאין לו אישושים חיצוניים (כלומר אין מקורות אחרים בלתי תלויים בו הטוענים טענות תואמות). כל התורות בעולם עברו מאב לבן, גם התורות של הפאגאנים, ברור ששושלת מסירה כזו לא יכולה להפוך סיפור לאמת. אין מיתולוגיה בעולם שלא עברה מאב לבן. ה' לא אמר לאברהם שום דבר, הוא לא מדבר עם אנשים, לו היה מדבר היינו שומעים אותו. העדר עורלה היא נכות בדיוק כמו שהעדר תנוך אוזן, היעדר ציפורן והעדר חלק מהזרת של רגל שמאל הן נכויות. כל חוסר באיבר הוא נכות. יהודי שאינו נימול הוא יהודי, לפיכך לא ניתן לטעון שהיהודים ככלל הם נכים.
 

rrina

New member
זו דעתך האישית.

- יש קברים קדומים במערת המכפלה. אבל מסיבות מובנות לא הולכים לבדוק אותם. - יש גם ספרים חיצוניים שנכתבו באותן תקופות. - ***לדעתך*** אלקים לא אומר דברים לבני האדם. דבר שהוא תמוה איך בורא של עולם שלם אינו משאיר, לדעתך, מיכניזם שיאפשר לו לתקשר עם העולם שאותו הוא ברא? וזו דעתך האישית ואתה חייב לעצמך דין וחשבון על הדברים התמוהים שיש בדעה הזו. - כל חוסר באיבר הוא נכות - ולבני האדם אין זנב. האם כל בני האדם הם נכים? - יהדות מוגדרת על פי דת. כל איש שבוחר להשתייך לדת היהודית, עובר ברית מילה. ז"א מדובר ***לדעתך*** בדת של נכים. פשוט תאמר לעצמך את הדברים. תשמיע לעצמך באוזניים ותשמע שהם נשמעים בדיוק כמו שדיברו אנשים מסוימים רק לפני 70 שנה.
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

הספרים החיצוניים נפסלו ע"י היהדות למרות שהם מבוססים על התורה, גם אם לא היו נפסלים לא ניתן היה להסתמך עליהם כי הם מקורות תלויים ולא מקורות בלתי תלויים. לו היה רוצה אלוהים לתקשר עם אנשים היה עושה זאת, העובדה שאינ מתקשר איתנו מראה שאינו מעוניין בכך. לבני אדם אין צרך בזנב ולכן התנוון זנבם במהלך האבולוציה עד שנשאר ממנו רק שריד קטן - עצם הזנב, לו היה הזנב חיוני לבני האדם לא היה מתנוון להם במהלך האבולוציה והם היו נשארים עם זנב עד היום ע"פ הברירה הטבעית, לפיכך היעדר הזנב אצל בני אדם אינו נכות. יש יהודים שאינם נימולים, במיוחד בת"א, ברוסיה ובארה"ב, לפיכך אין מקום להכליל ולטעון שכל היהודים נכים.
 

rrina

New member
תגובה

- הספרים החיצוניים אינם חלק מהתנ"ך אלא כשמם כן הם, ספרים חיצוניים. - אלקים באמת מתקשר עם אנשים. אתה בעצמך פעם כתבת שאתה מרגיש לפעמים לפי מה שקורה בעולם מה אלקים רוצה ממך, זאת אומרת שאתה בעצמך מאמין בתקשורת. (תסלח לי שאני לא מחפשת את הקישור הזה עכשיו יען כי יש לי עוד דברים על הראש). - אתה מאמין באבולוציה ובברירה הטבעית, ואנחנו מאמינים שה' ראה שהאדם לא צריך זנב ולכן ברא אותנו בלי זנב. ובאותו אופן ה' החליט שעדיף לנו היהודים להיות מהולים ולכן ציווה אותנו על כך. - יהודים שאינם מלים ונימולים בעצם מראים בכך שאין להם רצון להיות חלק מהעם היהודי. נכון שאי אפשר לברוח את זה - תמיד יהיה מי שיזכיר לך את זה... אבל זו פחות או יותר אותה קבוצה של אנשים שלא ירגישו בדרך כלל שום בעיה להתבולל וכו'. זאת אומרת שמי שנשאר יהודי ויהדותו חשובה לו וכללי יהדותו חשובים לו, הוא לטענתך נכה. אז ברוך הבא סופרמן הנאור לפורום הנכים הבינלאומי שמקיף את כל כדור הארץ חוץ מת"א, רוסיה וארה"ב...
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

ניתן לראות במתרחש בעולם תקשורת עקיפה של אלוהים, אך אלוהים בפירוש אינו מדבר איתנו. משום שכבר הוכח שהכורלה אינה מיותרת ויש בה צורך אין זה עדיף למול. לו היו כל בני האדם בעולם מתבוללים אלה עם אלה ניתן היה להעלים את הגזענות מהעולם.
 

rrina

New member
שוב פעם סופרמן

אנא הדגש שמדובר בדעתך! כי על פי היהדות, אלקים כן מדבר עם בני אדם - פשוט קיים מיכניזם שמאפשר לאלקים לגרום לאדם לקבל מסרים מהבורא. אתה לא מכיר את זה - אתה סובר אחרת - זו דעתך האישית וזו לא דעת היהדות. כעת לדעתך כל מי שמהול הוא נכה, כלומר היהודים הם נכים, ולדעתך האישית היהדות צריכה היתה חס ושלום להעלם מהעולם, אז אני לא רואה מקום להמשך הדיון אלא אם כן אתה מוכן לשמוע גם מה יש ליהדות לומר, ואז יש כתובות לשמוע את זה. בהצלחה ושבת שלום.
 

SupermanZW

Well-known member
תקליטי לי את אלוהים ושלחי לי את

הקלטת, אל תשכחי לומר לו להוכיח בקלטת שהוא אלוהים באופן שיוכיח מעבר לכל ספק שלא מדובר בזיוף. כל הדתות צריכות להיעלם מהעולם, אז יפסיקו בני אדם לשנוא אלה את אלה על רקע דתי וגם רוב הגזענות (המובנית גם בדתות) תיעלם מהעולם, הדתות הן הגורם לרוב המלחמות בעולם, היהדות לא טובה יותר ולא גרועה יותר מהדתות האחרות היא גרועה (ולמסתכלים על חצי הכוס המלאה - טובה) כמו כל דת אחרת. בינתיים את כנציגת היהדות לא הצלחת להוכיח את טענותייך ואני לעומת זאת הצלחתי להוכיח את טענותיי מהמקורות עליהם מתבססת היהדות.
 

rrina

New member
אז מה אתה עושה בפורום שעוסק ביהדות?

ואיזו טענה בדיוק הוכחת? מה? שהיהדות מבחינה בין בני עמים שונים? כן, בהחלט. היהדות מבחינה בין עמים שונים פשוט מכיון שבאמת יש הבדל בין עמים שונים והיהדות פשוט מבטאת את האמת. וזו ממש חוכמה גדולה לקחת מקורות בלי להבין אותם, שבעצם כל הדיון הזה מתחיל להראות לי מגוחך (בפרט ביום חמישי בערב שצריך להתכונן לשבת) וזה בערך כמו חירש שיראה תווים ויגיד שהנה הוא מוכיח שהדפים של התווים הם בלי סדר כי יש שורות יותר קצרות ושורות יותר ארוכות או משהו כזה. בקיצור אל תפגע סופרמן אבל אתה ממש מקשקש, וחבל. כי איך שאני זוכרת פעם היית הרבה יותר פתוח אבל כנראה איכשהו ננעלת על צורת חשיבה נורא פרימיטיבית, ותסלח לי אבל גם אנטישמית. אני לא יודעת מה יעזור לך להבין שננעלת בדרך לא טובה, ימים יגידו. ומה שבטוח מהדיונים פה לא מכאן תצמח לך הישועה. אולי עם השנים והנסיון תבין את הטעות שלך. ואולי לא. אבל כרגע הכיוון שלך הוא לא כיוון טוב. ואני לא רואה טעם להמשיך את הדיון מהסיבות שכבר ציינתי.
 

SupermanZW

Well-known member
היהדות לא סתם מבחינה אלא מפלה, יש

הבדל גדול בין הדברים. התורה כתובה בעברית וארמית ואני מבין עברית וארמית, אז עשי לי טובה, הדוגמה של החירש והתווים ממש לא מתאימה.
 
ומה את עושה בפורום שקשור בחילונים?

ךבוא להתנגח ולהתלהם קל מאוד. אפילו אני הצלחתי. לבוא ליהדגים, להראות ולהוכיח את אותו מכניזם (שאגב, כנראה שלא קיים גם אצלי. ואצל עוד כמה ומחבריי הטובים. איך יכול להיות, שכולנו, יהודים כשים, נולדנו בלעדיו?) שאת מדברת עליו ושדרכו מעביר האל מסרים לאומה, זה קצת יותר קשה. אבלזה לא שאת לא מסבירה טוב, זה אנחנו שלא רואים. 'סתבר.
 

rrina

New member
../images/Emo6.gif

אף אחד לא רוצה להתנגח ולהתלהם. אף אחד לא בא לתקוף. ומי שבא לתקוף נראה לי שזה נקרא טרול. ובכל מקרה יש מיכניזם שקיים אצל כולנו של חוש שישי - הרגשה - רגש - אמונה. כולנו לא רק מכונות! כולנו חושבים בצורה שהיא מעל הצורה הביולוגית. וזה יש לכולנו, יהודים כלא יהודים. ואותו דבר כמו שאנחנו יכולים לחוש רגשות, אהבה, כך יש גם משמעות של אהבה לאלקים, וזה דרך אגב נושא אוניברסלי - גם לא-יהודים יכולים לחוש קשר עם הבורא, ומכוח אהבתם לבורא הם גם אוהבים את הבריאה שלו! וכעת לנושא המסרים תראה, פעם מישהי שהיתה מרצה שלי (פרופ' תמר רוס) כתבה שזה כמו להסביר רומנטיקה. מי שמאמין שזה קיים בסוף יכול להגיע לזה. וכך מי שמאמין שיש סוג כזה של תקשורת, באמצעות סוג של חוש שישי, באמצעות הרגשה, באמצעות הבנה של מה שקורה מסביבך, בסוף באמת הוא יכול להצליח להגיע לסוג כזה של קשר. אבל צריך להיות בסיס אמוני שיאפשר להגיע לשם. אני יכולה לצטט חלקים מהמאמר שלה אם זה מעניין אתכם (יש לי אותו על השלחן).
 
רינה, תסלחי לי מאד

אבל יהודי הוא יהודי בתנאי ואמו יהודיה. בלי קשר לאם מלו אותו או לא. אין שום דרך לדעת אם האדם נימול, כל עוד אין הוא מוריד את מכנסיו.
 

rrina

New member
זה בהחלט נכון

אבל מה הסיכויים של ילד לא מהול להתחתן עם אישה יהודיה? (ואם אישתו לא יהודיה אז ילדיו כבר לא שייכים לעם היהודי). (אלא אם כן הילד בגיל הבגרות מחליט לחזור בתשובה ואז לעבור ברית מילה,, שאז זה בעצם סוג של ניתוח, כמו אברהם אבינו שכשהוא מל את עצמו הוא היה אחר כך צריך לנוח כמה ימים).
 

דחפור

New member
בזיעת אפך תאכל לחם

או משהו כזה.. זה אחרי שאדם וחווה אכלו מעץ הדעת
 

SupermanZW

Well-known member
כשאתה אוכל לחם אתה מזיע מהאף?

מה קשור טבעו של אדם לסיפור גן העדן? זה סיפור מיתולוגי ולא סיפור אמיתי.
 
מקווה שזה עונה לשאלת הברית..

בס"ד 1.כל המצוות מוכיחות את קיום הא-ל. 2.אלוקים כן מאמין בנו,זה אנחנו שלא מאמינים בעצמנו. 3.אלוקים לא ברא את האדם מהול משום שזהו עולם של עשייה:"אשר ברא אלוקים לעשות.."הכל פה הוא כמעט מושלם כדי שהאדם יעשה.ישתתף בבריאה.אלוקים לא ברא לחם.הוא ברא חיטה(ויש עוד אינספור דוגמאות).לכן הוא ברא אדם עם ערלה כדי שיבוא האדם וישלים את מעשה ה'.כך לך קופסאת מיונז,עד שאתה לא מסיר את חתיכת הפלסטיק שתופסת את המכסה,הקופסא חסרת שימוש.כך גם הערלה. וה' הוא א-ל רחמן.צריך רק להתבונן במעשיו בחכמה כדי להבין שהכל טוב.ואם יש קלקול-זה מאיתנו...
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

1) המצוות רק מוכיחות את טמטום המאמינים, יש מצוות רבות שאינן מוסריות כמו למשל המצווה לרצוח את כל העמלקים, לשחוט בעלי חיים ולשרוף אותם (קורבנות), לכפות על נאנסת להנשא לאנס וכך הלאה. 2) היית פעם דאיסטית?
3) "עולם של עשיה" אינו אומר שעלינו להטיל מום בעצמנו, העורלה אינה איבר מיותר ויש לה תפקידים, כריתת העורלה היא הטלת מום ממש כפי שכריתת קצה הזרת היא הטלת מום.
 
תגובה לתגובה

בס"ד התשובה שלך רק מוכיחה שאתה לא מכיר את היהדות.שלא הסתכלת ולא התבוננת בעומק הדברים.אני בטוחה שאם תלך לאדם הנכון ותבקש ממנו שיסביר לך(ותבוא כמובן עם ראש פתוח לקבל)אתה תמצא תשובה שמניחה את הדעת ואף יותר.המון נשים שחשבו שהיהדות מקפחת אותן והן גילו את טעום לאחר בירור מעמיק.היהדות היא לא שיטחית,אי אפשר לפתור שאלות עמוקות כמו אלה כלאחר יד.זה דורש חקירה(למי שבאמת מחפש תשובות ולא סתם מחפש לתקוף). ואני מסכימה איתך,עולם של עשייה לא אומר שאנו צריכים להטיל מום בגופינו(כאותם אלה שמחוררים את גופם ומקעקעים אותו...)הערלה כשמה כן היא,מיותרת,חוצצת.מחקרים רבים הראו שתוספת הבשר הזו גורמת להצטברות זיהומים והסרתה מונעת זאת. הסרת הערלה לא רק שאין בה הטלת מום אלא יש בה גם תוספת בריאות.אם ישנם שרלטנים שמתיימרים להעיד על עצמם שהם מוהלים מוסמכים ובשל כך נגרם נזק,אין זה אומר שהמצווה היא כדי להתעלל באדם,שהרי היהדות יוצאת נגד חבלה כלשהי בגוף("ונשמרתם לנפשותכם במאוד מאוד...")ואין בתורה סתירות פנימיות.היא מושלמת.ולאחר בדיקה מעמיקה אני בטוחה שגם אתה תחשוב כך.
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

האם את גזענית? אם לא אז מה את מחפשת ביהדות? הרי היהדות גזענית! האם נאה בעינייך שההלכה היהודית מתייחסת אלייך כאל רכוש? אם לא אז מה את מחפשת ביהדות? הרי ע"פ היהדות האישה היא רכוש בעלה! לעורלה תפקידים חשובים, היא שומרת על לחות העטרה, הסמגמה שמתחתיה נלחמת בחיידקים ומונעת זיהומים, העורלה מקלה על החדירה בעת קיום יחסי מין ובכך מפחיתה את הכאב של האישה בתחילת יחסי המין, בכך שהיא שומרת על לחות העטרה היא שומרת על תאי העצב שבעטרה ותורמת להנאתו של הגבר מיחסי המין, וכמו כן היא מגנה על העטרה מפני פגיעות ופציעות. העורלה אינה מיותרת. נראה לי שמעולם לא קראת את התורה ואת ניזונה רק מסיפורי מחב"תים כי סתירות פנימיות זה הדבר הכי נפוץ בתורה.
 

RNaon

New member
אדוני, אתה גזעני!

אתה סולד מכל מה שיהודי, מכל מה שמזכיר יהדות ושדומה ליהדות. הוכח שהסרת הערלה מונעת סרטן וזיהומים, ואתה טוען שהערלה עצמה מונעת זאת. יכול להיות שאתה צודק ואני טועה, יכול להיות שאני טועה ואתה צודק, יכול להיות ששנינו צודקים או ששנינו טועים אבל זה לא משנה, אתה מאמין במה שנוח לך וגם אם מחר יביאו לך מחקר רב עולמי של פרופסורים מפורסמים שיגיעו לך שכן!, הסרת הערלה טובה לגוף האדם. אבל אתה עדיין תאמין בשלך, כי אתה שללת את המחקר עוד לפני שקראת אותו. אתה גזעני. אתה לא יכול או לא רוצה להבין את התרבות היהודית. התרבות הזו אולי מעוותת, אולי מפלה. אבל זו תרבות. וזו התרבות שלנו (או של חלק ניכר מהעם הזה לפחות). וחוזר יכולתך לקבל אותה זו גזענות.
 
למעלה