מה דעתכם על
חלב פרה

גלי ר

New member
מה דעתכם על ../images/Emo80.gifחלב פרה

איזה יופי של פורום קיבלתי אתמול במייל מאמר על נושא הנזקים של חלב פרה אני מצרפת כאן את המאמר. מה דעתכם?
 

אמארונה

New member
לא קראתי את המאמר

אבל אנחנו משתדלים לצרוך מעט מאוד מוצרי חלב ומעדיפים יוגורט וגם לבנה שאנחנו מכינים בעצמנו בבית מיוגורט. קשה לנו גם עם היחס הקשה והניצול לו זוכות חיות המשק בתעשיית החלב, וקשה לנו להיות חלק מזה. אולי יום בהיר אחד נהפוך מצמחונים לטבעונים. מעבר לזה, מהבחינה התזונתית והבריאותית אין לי ספק שהחלב הוא בעייתי. שום מין אחר של בעלי חיים אינו שותה חלב כשהוא בוגר. חוץ מחיות הבית, כמובן, שהדחפים הטבעיים שלהם עוותו על ידי האדם. חלב הפרה מיועד לעגלים כדי שיוכלו לבנות את עצמותיהם הגדולות. החלב אינו מותאם או מיועד לבני אדם, וזה מה שהופך אותו לקשה לעיכול עבורנו. יש הרבה מומחים שאומרים שלמוצרי חלב יש חלק חשוב בתזונה בריאה, ויש מומחים אחרים שטוענים את ההיפך הגמור בדיוק. אני בעד צריכה מתונה של מוצרי חלב, בעיקר של יוגורט, ולצרוך במקביל אגוזים, גרעינים פירות וירקות שבהם מצוי סידן עדין יותר מזה שבחלב הפרה.
 

e l i z e

New member
אפרופו סידן,

נראה לי שהסידן בחלב פרה לא נספג במלואו בגופנו או אם בכלל. לכן, רצוי וכדאי לא לסמוך על מוצרי החלב כמקור לסידן אלא לגוון בעוד מזונות שמכילים סידן.
 

גל 400

New member
נכון מאד, אומנם יש סידן במוצרי חלב

אך מה שחשוב זה מה שנספג ואכן הסידן ממוצרי החלב לא נספג היטב בגופינו (ואני משתדלת לומר זאת בעדינות...), במוצרי חלב יש הרבה זרחן בנוסף לסידן והם מתחרים בניהם וכך הזרחן מעכב את ספיגת הסידן בגופינו. יש לי המון מה לומר על מוצרי חלב,אני מלמדת על כך לפחות שיעור של שלוש שעות. אנזה בהזדמנות לסכם לכם את הנושא ולהעבירו אם תרצו... בינתיים ישנם מוצרים של חלב עיזים שיותר טובים, מוצרי סויה ועוד.
 
אני אשמח לשמוע - וגם מה כן

כדאי לאכול בשביל סידן במקום מוצרי חלב. אגב, סתם לספר לכם אני גרה בארה"ב ובדיוק בימים אלו (כבר חודשים למעשה) יש כל הזמן פירסומות בטלויזיה לעידוד צריכת מוצרי חלב (שלוש מנות ביום).
 

נורקס

New member
מקורות צמחיים לסידן:

מאד עשירים בסידן: תאנים מיובשות(דבלים) טחינה גולמית גרעיני חמניות לא קלויים שקדים לא קלויים (רצוי קלופים או ממרח שקדיה) ובנוסף: כרוב וברוקולי מבושלים, ירקות ירוקים, טופו, שעועית ירוקה,במיה.
 

נורקס

New member
תכולת סידן באגוזים ובדברים נוספים:

האגוזים העשירים ביותר בסידן הם: אגוזי לוז (אילסרים) ופיסטוק חלבי. כל שאר הסוגים מכילים סידן אך בכמות קטנה יותר. במשמשים מיובשים יש סידן אם כי לא בכמות מאד גדולה (86 מ"ג ל-100 גרם לעומת 225 מ"ג ל-100 גרם בדבלים). דרך אגב מולסה מסלק סוכר עשירה מאד מסידן (250 מ"ג) וגם עשירה בברזל. בפול מצרי יש יחסית הרבה סידן (115 מ"ג) וקמח חרובים הוא ממש עתיר סידן (השאלה מה עושים איתו...צריך לחשוב על מתכונים
)
 

tookmy

New member
את מתכוונת לאבקת חרובים?

כי אפשר להחליף איתה כל מקום במתכון שמשתמשים בקקאו.
 

נורקס

New member
אז זהו שבספר היה כתוב "קמח חרובים"

אז אני לא יודעת אם הכוונה לאבקת חרובים (זו שדומה לקקאו) או למשהו אחר. בכל מקרה חרובים ככל הנראה עשירים בסידן, אז גם אבקת החרובים נראה לי ש"תספק את הסחורה"
 

גל 400

New member
הי נורקס

אני מלמדת במכללות בארץ תזונה נכונה, רפלקסולוגיה ועוד תחומים הקשורים לרפואה טבעית. אני אשמח מאד לידע אתכם ולהעביר חומר אך עתה אני בתקופה קצת לחוצה של הכנת מבחנים והרבה עבודה. בהזדמנות הראשונה כשאתפנה אז בכיף.
 

נורקס

New member
מחקר חדש-"הפרדוקס ההולנדי"

במחקר חדש שפורסם לאחרונה מצאו שאחוז התחלואה באוסטופרוזיס (בריחת סידן והדלדלות העצם) הוא מהגבוהים בעולם והתחלואה מתחילה שם בגיל צעיר יחסית. ההולנדים הם צרכנים "כבדים" של מוצרי חלב: חלב ניגר, גבינות, חמאה וכו'. מסקנת המחקר היתה שבניגוד למה שטענו עד עכשיו, מוצרי חלב לא רק שלא מעלים את רמת הסידן בגוף אלא אף מדללים אותה ומקשים על ספיגת הסידן. המלצת המחקר היתה לבסס את צריכת הסידן על מוצרים מהצומח (כגון טחינה). אישית, אני ציצמתי כמאט לאפש את שתיית חלב הפרה והפחתתי משמעותית את צריכת מוצרי חלב פרה מכיוון שהם עושים לי ליחה ועכשיו כשאני בהריון-תופעת הליחה החריפה. שותה חלב סויה, אוכלת מעט יוגורט ומעט גבינות עיזים והרבה מאד טחינה.
 
למעלה