מה ההבדלים בין STD ל STP ?

smoosh

New member
מה ההבדלים בין STD ל STP ?

אם אפשר לפרט בבקשה...
ודוגמאות יתקבלו בברכה...
 

עפר פרת

New member
הסבר קצר

על קצה המזלג... STP = SOFTWARE TEST PLAN STD = SOFTWARE TEST DESIGN ב-STP, מנהל הבדיקות אמור לרכז את האיסטרטגיה של הבדיקות - מה צריך לבדוק. ב-STD (אצלנו מדובר בSTD רבים עבור STP יחיד), מוגדרת הטקטיקה - איך בודקים.
 

אבי ע

New member
נכון. ועוד קצת... ../images/Emo39.gif

STD מפרט כל בדיקה צעד-צעד. פירוט הצעדים משתנה בהתאם לדרישות הלקוח (בין שיהא פנימי או חיצוני), ולתפישה שלנו. הקרובים שלהם הינם ATP ו-ATD, המיועדים לבחינות קבלה (אצל לקוח חיצוני): Acceptance Test Plan/ Design. לגבי אלו יש הרבה מה לאמר מבחינת הטקטיקה הנכונה מול הלקוח, וההבדל ביחס ל-STP/D המקבילים, אבל איני יודע אם זה רלוונטי לשואל.
 

Scott

New member
כמו שאני רואה את זה

STP מגדיר את ה-"מה", מה בודקים, איזה מודולים, תתי מודולים וכו'. עיקרו של מסמך זה (בייחוד מול מסמכי Spec למיניהם) הוא לוודא כיסוי של כל הנושאים. STD מגדיר את ה-"איך". איך בודקים כל מודול ומודול, Step by Step ואכן בד"כ נמצא מספר מסמכי STD על כל מסמך STP.
 

ScrollLock

New member
טוב, אני "קצת" שונה מכולם?

רק קצת. לא הרבה. מבחינתי, ה-STP זה המסגרת הראשונית, הבסיס, לכל תהליכי הבדיקה המבוצעים בפרוייקט. ב-STP אני מגדיר ומסביר הכל - החל בתיאור בסיסי ועקרוני של נהלי הבדיקה, שיטות הבדיקה, דרך האחראים להקצאות המשאבים וכלה בחלוקת התפקידים. הכל - חוץ מתיאורי הבדיקות. ה-STD הוא מסמך הבדיקות. ב-STD מתואר הת'כלס - הבדיקות עצמן! החל ממה הולך להיבדק (הצלבת סעיפים מפורטת מול ה-SRS אם אפשר) מה להכין לבדיקה, מה ה-INPUT, מה אמור להיות ה-OUTPUT, תיאור מפורט (מאוד) של הבדיקה ותוצאות צפויות של כל שלב, ובסוף כל בדיקה - חריגות מתנאי הבדיקה (אם היו כאלו).
 

אבי ע

New member
למה שונה? מקובל לגמרי... ../images/Emo39.gif

הגדרה נכונה מאד. אגב, הצלבת סעיפים היא לדעתי הכרחית, לא אם אפשר. ה"אם אפשר" הוא לרמת הפירוט של ההצלבה (ממש סעיף לסעיף, או רק סעיף לפרק).
 

ScrollLock

New member
לא תמיד יש הצלבה

לעיתים ישנן בדיקות שעולות או מתבקשות כתוצאה מה-DESIGN או כתוצאה מאימפלמנטציה מסויימת ואז לא תוכל למצוא הצלבה ל-SRS. במקרים כאלה אני מציין שהדרישה לבדיקה היא "פנימית".
 

אבי ע

New member
הבנתי

עדיין, אתה רושם הצלבה (לדרישה הפנימית), ואולי גם מציין לאן באיפיון הדרישה הזו מתקשרת.
 
למעלה