מה ההבדל בין אוניברסיטה למכללה??

BlackUnicorn

New member
שאלה מאוד כללית - מאיזו בחינה?

ממש בגדול - מכללה היא מוסד לימודים פרטי ולכן הלומדים בו משלמים שכר גבוה, האוניברסיטה היא מוסד לימודי מחקרי שמבוסבסד ע"י המדינה, ולכן הלומדים בו משלמים שכר מסובסד נמוך יותר.
 
אוקיי

נגיד בעתיד אני רוצה ללמוד משהו במחשבים.ושמעתי שלאוניברסיטה אי אפשר להתקבל עם 3 יחידות במתמטיקה.כרגע אני ב4 יחידות אבל לא ממש מצליח לי,אז אני שוקלת לרדת אבל זה ישפיע לי בעתיד נכון? למכללה אני יכולה ללכת עם 3 יחידות..אבל זה יהיה לי יותר יקר. אני מבולבלת כי אני כן רוצה ללכת לאוניברסיטה וללמוד מחשבים אבל הקטע של המתמטיקה פשוט הורג אותי.
 

lollapalooza

New member
אוקיי...

אם הבנתי נכון, את עוד לומדת בתיכון עכשיו. אם את חושבת שתרצי ללמוד משהו שתצטרכי בשבילו יותר מ- 3 יחידות, כדאי להמשיך בארבע, ולתגבר את עצמך (שיעורים פרטיים וכו') כדי להוציא ציון טוב. קחי בחשבון שאם תלכי למכללה, לא רק שתשלמי המון כסף, התואר במכללה שבה משלמים הון תועפות, הוא לרוב "נחשב" פחות מתואר אוניברסיטאי. אפשרות שלישית היא ללכת עכשיו לשלוש יחידות, לסיים את הלימודים בתיכון ואת הצבא, וכשיגיע הזמן, אם את עדיין רוצה ללמוד משהו שדורש ממך 4 יחידות מתמטיקה- לשפר. אבל זו דרך שאני פחות ממליצה עליה, כי עדיף לעשות עכשיו ולא לדחות...
 

maverick 42

New member
לגבי מתמטיקה

באופן כללי, כישוריך כיום במתמטיקה לא בהכרח מעידים דבר על כישוריך העתידיים במתמטיקה. ייתכן שהיום קשה לך, אבל בעתיד יהיה יותר קל. עם זאת - קחי בחשבון שלימודי מדעי מחשב באוניברסיטה/מכללה כוללים המון מתמטיקה, וברמה גבוהה. זה לא כאילו לומדים לעבוד עם וורד ואקסל
אז במידה ומתמטיקה הוא תחום שעושה לך חלחלה - תחשבי טוב טוב לפני שאת ניגשת ללמוד מחשבים.
 
תודה על התגובות

זה באמת עוזר לי! אני אכן בתיכון בכיתה י'. אני מרגישה שהדבר היחיד שאני באמת רוצה ללמוד זה יסודות(עכשיו אני ב-C#) או בניית אתרים. פשוט הקטע של המתטמתיקה ממש מקשה עלי.. כרגע אני ינסה להשאר ב4 יחידות.
 

lollapalooza

New member
את בסך הכל בכיתה י'

את יכולה לשנות את דעתך עוד 100 פעמים עד שתלכי ללמוד...
 
למעלה