מה הייתם עושים בסיטואציה הזו?

מה הייתם עושים בסיטואציה הזו?


קוראים הרבה בישראל על ה-"דם החם" של התושבים, ועל מקרי אלימות על דברים פעוטים כמו ריב על מקום חניה. מצאתי את עצמי היום נקלע לסיטואציה דומה, ואני שואל את עצמי מה היתה ההתנהלות הכי סבירה בסיטואציה הזו. איך אתם הייתם פועלים באותו המצב?

זו הסיטואציה שהיתה: רכב שלא מוצא חניה בקניון, מחליט לעמוד צמוד למספר חניות תפוסות, ולהמתין עד שאחת תתפנה, יקח כמה זמן שיקח (חשוב לציין שהוא הרכב היחידי שעומד שם בהמתנה, כאשר פעם בשתיים-שלוש דקות עובר שם איזה רכב בנסיעה). כעבור המתנה של 20 דקות, מתקרב סוף סוף אדם בהליכה אל עבר החניות הללו כדי להוציא את רכבו. בדרכו לחניה, רכב כחול מגיח משום מקום ושואל אותו מאיפה הוא מתכוון לצאת, בשלב הזה אישה יוצאת מהרכב הכחול, עוקבת אחרי האדם ההולך, ואיך שהוא יוצא עם רכבו מהחניה היא נעמדת היכן שעמד ומסמנת לבעלה להגיע עם הרכב הכחול שלהם ולהחנותו שם. החניה הזו נמצאת צמוד לרכב שממתין שם 20 דקות (ממש צמוד). כשבעל הרכב שהמתין 20 דקות שואל את האישה מה נסגר, היא אומרת שלא הבינה שהוא המתין לחניה, שגם הם מחפשים חניה כבר כמה דקות, ובכל מקרה שהם ביקשו וקיבלו רשות לחנות במקום האדם היוצא, ומכוונת את בעלה להיכנס לתוך החניה.

בתור האדם ברכב שממתין 20 דקות בסבלנות עד שתתפנה חניה, מה הייתם עושים בשלב הזה?
 
קרה לי גם.. וגם יותר גרוע

קרה לי ששאלתי בן אדם אם הוא יוצא מחניה ואחרי שהוא אמר שכן, נסעתי אחריו למקום החניה וחיכיתי שהוא ייצא, אלא כשהוא יצא, מישהו אחר נכנס במקומו לפני שהספקתי למצמץ. אז יצאתי מהרכב והתעמתתי עם אותו בן אדם, והוא פשוט התעלם ממני. כאילו הייתי אוויר.
מאז אני לא מתעמתת עם אף אחד. מאז תפסו לי מקום חניה שחיכיתי לו כמה פעמים ספורות, ואני לא גאה בזה, אבל פשוט קיללתי אותם בלב והמשכתי בחיי.
אה, ולמדתי את הלקח.... אז אם יש איתי מישהו נוסף באוטו, אני מבקשת מאותו מישהו לצאת מהרכב ולשמור את המקום בשבילי שאכנס.
אם אני לבד, אני עוצרת את הרכב כך שאני חוסמת את הכניסה למקום החניה לכל רכב אחר ומפעילה איתות לכיוון מקום החניה, כך שכשהרכב החונה יוצא, רק אני יכולה להיכנס למקום.
והטריק הכי חשוב - אם אתה בחניון שכל המקומות בו תפוסים, אל תחכה ליד הרכבים החונים, תחכה ליד הכניסה לחניון, מאיפה שמגיעים הבעלים של הרכבים החונים וכך תתפוס מישהו שיוצא מחניה הרבה יותר מהר.
 

alto4

New member
בעקרון עדיף לוותר, כמובן שיש פה עניין גם של אגו

או אולי הערכה עצמית, ככה שלמעשה אתה נגיד אומר לעצמך " למה אני בעצם צריך לוותר?" "ככה אני אוותר כל פעם?"
, אני חושב שכל אחד צריך לעשות את החישובים שלו האם ומתי כדאי או שווה להתעקש על משהו ומה המחיר שיכול לבוא על כך.
 
למעלה