מה הייתן עושות

מה הייתן עושות

אם היה ילד בכיתה במצב לא טוב
מגיע עדיין בבגדי קיץ וסנדלים
אין לו את כל הספרים
מחברות שנגמרות לו לא מוחלפות
ועוד דוגמאות דומות
 

Lady D 24

New member
איך שמת לב לזה?

מלבד המראה החיצוני. איך את יודעת על מחברות שנגמרות?
 
במקרה כזה, הייתי דואגת לעוד כריך ספייר

שהילד יציע לחבר הנ"ל כבדרך אגב. כל הכבוד לצעיר על היוזמה.
&nbsp
אולי לדבר עם המחנכת ולבדוק אם יש אפשרות לעזור למשפחה.
&nbsp
זה נושא מאוד עדין ולא פשוט- כל הכבוד על הרצון לעזור.
 

יהלום29

New member
המחנכת מודעת?

לדעתי זה צריך להיות בטיפול בית הספר. וליידע את המחנכת אם היא לא יודעת כבר..
אם את יכולה לצרף עוד כריך כדי שיוכל לחלוק זה נראה לי נחמד.
&nbsp
 
פונה למחנכת ומיידעת. לא בהכרח זה מראה על בעייה כלכלית
יכול להיות שזה ילד קצת "מעופף", הורים קצת "מעופפים" או טרודים או עסוקים, והדברים האלו חומקים להם מבין האצבעות. מעבר לזה לא הייתי מתערבת. גג שולחת עם הבכור כריך נוסף שיוכל לחלוק איתו, אם לא אכפת לך.
 
לא, לא. אל תעשי את זה כככה. תפני קודם למחנכת
אם באמת יש בעיה, תוכלי למצוא דרך לעשות את זה בעזרתה ודרכה בלי להביך את הילד ואת הוריו. אני לגמרי מבינה שזה מגיעה מהמקום הכי טוב בעולם, אבל זה עלול גם להכניס אותם ואותך למבוכה אם לא יעשה בדרך הנכונה.
 
עם המורה זה קצת בעייתי

כי היא חדשה ואני לא כל כך מתקשרת איתה
אצטרך לחשוב על רעיון יצירתי
 
אפשר

אבל יש פחד מסוים שאני טועה
או צודקת
והיא לא עשתה עם זה כלום
ואני באה ומעמידה לה מראה
 

יהלום29

New member
קראתי שוב

את בטוחה שמדובר במצב כלכלי?
פתאום חשבתי שחלק מהדברים שכתבת לא מעידים על כלום.
הבת שלי הולכת בבגדים קצרים וסנדלים. פעם אחת שהכרחנו אותה לשים מכנסיים ארוכים היא לקחה זוג קצר בתיק והחליפה בבית ספר.
היא שוכחת מחברות וספרים בכל מקום שהיא נמצאת..
את בקבוק המים אנחנו מחפשים הרבה פעמים בחצר בית הספר שם הוא נשכח באחת ההפסקות..
בקלות יכולת לכתוב את זה עליה, וזה ממש לא ממצב כלכלי.
הדבר היחיד שמדאיג זה עניין האוכל. אבל גם, אולי הוא מתארגן בעצמו בבוקר ופשוט שוכח?
 
הוא בכיתה א

קשה לי להאמין שהוא מתארגן לבד
ובתחושה הכללית שלי משהו לא תקין
יוצא לי להיות כל יום בכיתה כי אני מכניסה ומוציאה את הילד מהכיתה ולכן רואה אותו כל יום
בכל מקרה כרגע אני שולחת המון אוכל
וזהו
כל צעד נוסף נראה לי סבוך
 

יהלום29

New member
נורא תלוי במשפחה

אצלנו יש משפחה שהילד הבכור מכיתה ב לא רצה להיות בצהרון, אז אמא שלו הרשתה לו לחזור הביתה כל יום לבד. היא חוזרת בסביבות 15:30..
והוא הולך הביתה כולל כבישים (עם משמרות זהב) ויושב בבית שעתיים שלוש לבד.
אני לא הייתי מאפשרת בכתה ב. עכשיו אחיו, בכתה עם הבן שלי , כיתה א. והאח הגדול בג.
הם הולכים לבד לבית הספר בבוקר, גם הילד שבכתה א. אני מניחה שהאמא סומכת על הגדול. אבל בעלי הלך לקחת את הילדים בשישי בצהריים, ואמר שהגדול פשוט רץ הביתה, והילד בא׳ הלך לבד הביתה כולל הכבישים. והם ממש לא משפחת מצוקה. פשוט אמא משחררת מידי
 

רlנית

New member
גם הבן שלי הולך עם בגדים קצרים, שוכח ספרים ובקבוק

פעם אחת גם שכחתי להכניס לו את תיק האוכל לילקוט. גיליתי את זה שחזרתי מהעבודה, ואמרתי לו בדאגה: "אוי לא היה לך אוכל היום בבית ספר!" והוא הרגיע אותי שילדים אחרים כיבדו אותו והכל בסדר. יש ימים שהם מתכבדים גם אם לא שוכחים את האוכל בבית (אני מוצאת בתיק אוכל שלו שאריות של כריך שלא אני הכנתי...)
ולגבי סנדלים אם הייתי מאפשרת לו היה ממשיך ללכת עם סנדלים, אבל החלטתי שזהו, מה גם שחצי מהשבוע יש לו שיעור ספורט בבית ספר או חוג כדורסל מיד אחרי הצהרון.
ולגבי המחברות - אני חושבת שהורים לילד בכור בכיתה א' יכולים לא לשים לב לדברים כאלה, אם אף אחד לא מפנה את תשומת לבם.
המחנכת של הבן שלי למשל רשמה במחברת קשר שנגמר לו הדבק. אחרת לא הייתי חושבת לבדוק את זה, והוא לא אמר לי כלום.
&nbsp
 

רlנית

New member
ומאידך אני לא מזלזלת באינטואיציות, ולכן אני הייתי מנסה לשוחח

עם המחנכת בעניין ולגשש האם שמה לב לתופעות השונות.
 
למעלה