מה הם כאבים נוירופטים ?

סליחה
"פספסתי" את השאלה שלך

והנה אני עונה. כן, כאבים נוירופטיים הם הדבר הכי קשור לפורום הזה. נוירופתיה או כאב נוירופתי - הוא כאב שנובע מפגיעה בעצב, או כאב שמורגש כמו כאב שנובע מפגיעה בעצב. בד"כ נוירופטיה קורית לאחר פציעה, לאחר ניתוח, לאחר פגיעה ממשית בעצב.אבל יש גם נוירופטיות של בעלי סוכרת, ישכאלהשיש להם מחלות אוטואימוניות. רוצה להיות יותר ספציפי בשאלה?
 

נימ 1

New member
ואם אפשר להוסיף ולהשחיז (את הכאב שממילא 'מושח

מושחז' ודוקר :) כאב נוירופטי הוא כאב עצבי, שנובע מפגיעה בעצב , או במערכת העצבים. בניגוד לכאבים אחרים - הנזק העצבי מופיע ללא פגיעה ברקמות - וזו אחת הסיבות אגב שמאוד קשה לאתר את הפגיעה (ובד"כ היא ע"פ תאור החולה). כיוון שלא נראה נזק לרקמות בצילומים. העצבים שנפגעו משדרים פעילות לא תקינה, פולסים לא תקינים למוח - שמשבש את תחושת הכאב. זה נחשב לאחד הכאבים שקשה יותר לטפל בהם, שכן הכאב מטיבו הוא די קבוע ורצוף (ככה שגם אין פעולות יותר מדי שניתן לעשות אותן כדי להימנע מהכאב). בד"כ מי שחווה כאב נוירפטי מתאר אותו כתחושת "שורף , דוקר" (ולא כפי שאני תארתי אותו לרופאיי בהתחלה - "כואבבבבבבב!" פה יש הסבר מצויין לכאב זה
 
כן. יותר ספציפי

אני סובל ממה שהרופאים קראו לו כאב נוירופטי. התחושה היא תחושה של לחץ או שיפשוף בקצה אבר המין. הפיתרון של הרופאים הוא שימוש במרחואנה. בקיצור אין פיתרון.
 

11161

New member
היית במרפאת כאב?

יש תרופות שמקלות על כאב (ליריקה/סימבלטה ועוד) יש טיפולים פולשניים שיכולים להועיל. וגם מריחואנה רפואית זה סוג של פיתרון, במיוחד למקרים ששאר הדברים נכשלו בהם, אבל יכול לעזור להכיר גם את שאר האפשרויות.
 
ושני השקל שלי

האם זה התחיל בעקבות אירוע ספציפי, או סתם ככה בבוקר בהיר אחד? האם ניסית לטפל באיזשהו אופן? מתי זה התחיל, כמה זמן אתה סובל, והאם זה משפיע על חייך בהקשרים רחבים יותר? נראה לי שיש משמעות לפרטים במקרה הזה.
 
קצת קשה לנו

לעזור,כי אתה כותב דברים קצרים מאוד, ומשאיר לנו הרבה מקום לניחושים. וגם מנסח דברים בצורה מאוד מוחלת. מתי קרתה התאונה? כמה זמן אתה סובל? האם ניסית תרופות או טיפולים אלטרנטיביים אחרים? מריחואנה- הואשלב די מאוחר של טיפול. יש כמה וכמה דרגות של טיפול שאפשר לנסות לפני. נראהלי שאם תיתן לנו כמהפרטים נוספים- בן כמה אתה, מה כבר ניסית, מתי זה קרה וכדומה -יהיה לנו יותר קל לתת לךכיווני מחשבה.
 
פגיעת חוט שדרה

איפה? האם אתה משותק? האם כיסא גלגלים? קביים? אובדן תחושה באזורים נוספים? פגיעת ראש שהשלכותיה- מה? פייזות? נפשיות? נסה לכתוב כמהשיותרפרטים שאתה יכול ויודע. נורא קשה לדלות ככה פרט פרט. ולכן גם קשה לתת תגובות שיכולות להועיל לך.
 
הפגיעה

משותק בכסא גלגלים. פגיעה בחוט השדרה חוליות T4 T3 וכן פגיעת ראש שגורמת לי לפגיעה בזכרון. אשמח לענות על כל שאלה.
 
הייתי אצל איזשהו פסיכיאטר

שנתן לי מריחואנה לפי מרשם רופא. זה הדבר הכי מצחיק שנתקלתי בו בתחום הרפואה. בקיצור הרפואה הרימה ידיים ושלחה אותי לסמים.
 
למעלה