מה הם לדעתכם הכשלונות הגדולים בתח"צ?

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
משמש בעיקר את עובדי הרכבת ומשום מה זוכה בעדיפות לסלוטים בב"ש

כאילו,שיאווו, הקו לדימונה כזה
משמש בעיקר את עובדי הרכבת ומשום מה זוכה בעדיפות לסלוטים בב"ש
3 פעמים ביום רכבות שאמורות לצאת,לפני הקו לדימונה, מתעכבות בעוד שהקו לדימונה יוצא בזמן.
 

Grosseto

New member
אי הפיכת תחנות הרכבת למרכזי תעסוקה

מה הם לדעתכם הכשלונות הגדולים בתח"צ?
כלומר, אילו פרוייקטים היו לדעתכם הכושלים ביותר?
אפשר דוגמאות מהארץ ומהעולם. אשמח גם לנימוק או לקישור למידע נוסף.
אי הפיכת תחנות הרכבת למרכזי תעסוקה
עידוד של הרגולטור באמצעות הטבת מיסים וכל עזרה אחרת יהפוך את תחנות הרכבת למרכזי תעסוקה ולא לחניוני "חנה וסע"
 

Ccyclist

Well-known member
ומסופי אוטובוס עיקריים.

אי הפיכת תחנות הרכבת למרכזי תעסוקה
עידוד של הרגולטור באמצעות הטבת מיסים וכל עזרה אחרת יהפוך את תחנות הרכבת למרכזי תעסוקה ולא לחניוני "חנה וסע"
ומסופי אוטובוס עיקריים.
 

iritilan

New member
מסכימה, בזבוז נוראי כמה תחנות רכבות לא מפותחות

אי הפיכת תחנות הרכבת למרכזי תעסוקה
עידוד של הרגולטור באמצעות הטבת מיסים וכל עזרה אחרת יהפוך את תחנות הרכבת למרכזי תעסוקה ולא לחניוני "חנה וסע"
מסכימה, בזבוז נוראי כמה תחנות רכבות לא מפותחות
בתכנון נורמלי אפשר לצפות שאזורי תחנות רכבות יפרחו - תעסוקה, מגורים, פעילות פנאי וכו'. במקום זה יש תחנות מבודדות ואפילו רבות מאלו שבמיקום סביר, יחסית אזור התחנה נותר לא מפותח ובמקום זה מפתחים תעסוקה במתחם מבודד אחר ועוד קניונים מנותקים מהעיר.
 

יבגני מ

New member
רכבת בין ירושלים למרכז הארץ (תחנת רכבת מלחה)

מה הם לדעתכם הכשלונות הגדולים בתח"צ?
כלומר, אילו פרוייקטים היו לדעתכם הכושלים ביותר?
אפשר דוגמאות מהארץ ומהעולם. אשמח גם לנימוק או לקישור למידע נוסף.
רכבת בין ירושלים למרכז הארץ (תחנת רכבת מלחה)
רכבת היא כלי תחבורה ציבורי מקובל וראוי בכל קנה מידה, לטובת כל המשתמשים. מאד נוח לשבת ברכבת ולקרוא, או לעבוד על המחשב הנייד בנוחות במשך הנסיעה, לי אישית קשה יותר לקרוא או לעבוד על המחשב הנייד באוטובוס. אם נוסיף לכך גם נוף מרהיב של הרי ירושלים, הרי שמדובר על בונוס בנוסף לנסיעה...

מה שקורה עם הרכבת מתחנת מלחה לתל אביב (ובחזרה) כיום מצער מאד.

1) כיום, הרכבת יוצאת פעם בשעה, לפעמים פעם בשעתיים
2) נסיעה לתל-אביב לוקחת למעלה משעה וחצי במקרה הטוב, ולמעלה משעתיים במקרה הרע, כולל החלפת רכבת בבית-שמש (החלפת הרכבת בבית שמש פוגעת בנוחות העיקרית של יכולת לעבוד באופן רצוף ברכבת למשך כל הנסיעה).
3) לפני כעשר שנים, היו קווי אוטובוס רבים שהגיעו עד מגרש החניה שבפתח תחנת הרכבת. כיום אין קווי אוטובוס המגיעים לתחנה (לא שידוע לי), הליכה מקניון מלחה או ממסוף בנבנישתי אפשרית, אבל מדובר על מרחק שאינו פשוט להליכה בגשם או בשמש למבוגרים, לנכים, להורים עם עגלות ילדים ועוד.

מדובר על שאלת הביצה והתרנגולת. אם אין נוסעים ברכבת אולי אין סיבה למתכנני התחבורה להתאמץ לטובת הקו הקיים בכל הפרמטרים לעיל. אבל גם לנוסעים אין סיבה לבחור ברכבת כחלופה ראויה לנסיעה בקו 480 או בקו 405.

אני מקבל את העובדה שבמשך הנסיעה אין קליטה סלולרית כמעט עד בית שמש, (בין הרים ובין סלעים אין אנטנות סלולריות...) כך גם רשת הווי-פיי ברכבת לא היתה מחוברת לאינטרנט מאותה הסיבה. לאנשים אחרים המעוניינים לעבוד מהמחשב הנייד בחיבור ישיר זו עלולה להיות בעיה.

יבגני
 
יש קווי אוטובוס מרכבת מלחה, הבעייה היא המיקום ומשך הנסיעה הא

רכבת בין ירושלים למרכז הארץ (תחנת רכבת מלחה)
רכבת היא כלי תחבורה ציבורי מקובל וראוי בכל קנה מידה, לטובת כל המשתמשים. מאד נוח לשבת ברכבת ולקרוא, או לעבוד על המחשב הנייד בנוחות במשך הנסיעה, לי אישית קשה יותר לקרוא או לעבוד על המחשב הנייד באוטובוס. אם נוסיף לכך גם נוף מרהיב של הרי ירושלים, הרי שמדובר על בונוס בנוסף לנסיעה...

מה שקורה עם הרכבת מתחנת מלחה לתל אביב (ובחזרה) כיום מצער מאד.

1) כיום, הרכבת יוצאת פעם בשעה, לפעמים פעם בשעתיים
2) נסיעה לתל-אביב לוקחת למעלה משעה וחצי במקרה הטוב, ולמעלה משעתיים במקרה הרע, כולל החלפת רכבת בבית-שמש (החלפת הרכבת בבית שמש פוגעת בנוחות העיקרית של יכולת לעבוד באופן רצוף ברכבת למשך כל הנסיעה).
3) לפני כעשר שנים, היו קווי אוטובוס רבים שהגיעו עד מגרש החניה שבפתח תחנת הרכבת. כיום אין קווי אוטובוס המגיעים לתחנה (לא שידוע לי), הליכה מקניון מלחה או ממסוף בנבנישתי אפשרית, אבל מדובר על מרחק שאינו פשוט להליכה בגשם או בשמש למבוגרים, לנכים, להורים עם עגלות ילדים ועוד.

מדובר על שאלת הביצה והתרנגולת. אם אין נוסעים ברכבת אולי אין סיבה למתכנני התחבורה להתאמץ לטובת הקו הקיים בכל הפרמטרים לעיל. אבל גם לנוסעים אין סיבה לבחור ברכבת כחלופה ראויה לנסיעה בקו 480 או בקו 405.

אני מקבל את העובדה שבמשך הנסיעה אין קליטה סלולרית כמעט עד בית שמש, (בין הרים ובין סלעים אין אנטנות סלולריות...) כך גם רשת הווי-פיי ברכבת לא היתה מחוברת לאינטרנט מאותה הסיבה. לאנשים אחרים המעוניינים לעבוד מהמחשב הנייד בחיבור ישיר זו עלולה להיות בעיה.

יבגני
יש קווי אוטובוס מרכבת מלחה, הבעייה היא המיקום ומשך הנסיעה הא
הארוך,
גם לו היו ממנהרים את הפיתולים הנסיעה עדיין הייתה נמשכת יותר משעה לתל אביב.
בנוסף מלחה רחוקה מרוב השכונות בירושלים ומרכז העיר.
 

iritilan

New member
הקו הזה מתאים אולי רק בתור קו תיירותי

יש קווי אוטובוס מרכבת מלחה, הבעייה היא המיקום ומשך הנסיעה הא
הארוך,
גם לו היו ממנהרים את הפיתולים הנסיעה עדיין הייתה נמשכת יותר משעה לתל אביב.
בנוסף מלחה רחוקה מרוב השכונות בירושלים ומרכז העיר.
הקו הזה מתאים אולי רק בתור קו תיירותי
לו הייתה תחנה בדרך במיקום אטרקטיבי. בצורתו הנוכחית חסר תועלת ואני מניחה שלא תהיה סיבה להשאירו ברגע שייפתחו את הקו המהיר.
 

Ccyclist

Well-known member
מלחה נגישה מאד לדרום ירושלים שהינה מרבית העיר.

הקו הזה מתאים אולי רק בתור קו תיירותי
לו הייתה תחנה בדרך במיקום אטרקטיבי. בצורתו הנוכחית חסר תועלת ואני מניחה שלא תהיה סיבה להשאירו ברגע שייפתחו את הקו המהיר.
מלחה נגישה מאד לדרום ירושלים שהינה מרבית העיר.
וגם למבקרים בעיר ישנם יעדים ארציים הקורבים לתחנה כמו איצטדיון טדי.
&nbsp
מבחינת תושבי ירושלים עצמם מבנה העיר הוא כזה שמרבית אוכלוסיית העיר הציונית ממוקמת בדרום העיר ומלחה קרובה יותר לרבות משכונות אלו יותר מאזור הכניסה לעיר וקרובה באותה המידה לאחרות.
&nbsp
מנקודת המבט של שכונות אלו דווקא הכניסה לעיר רחוקה (חצי שעה פלוס מגילה בקווים התדירים דרך מרכז העיר) וזו הסיבה לכך שאני תומך בהמשך A1 לתוך העיר תוך ניצול התוואי הישן כדי לקדם פיזור נוסעים.
&nbsp
עם פתיחת A1 נוסע מגילה לת"א יחסוך אולי 10-20 דקות מנסיעה דרך תחנת האומה לעומת תחנת מלחה. ההבדל הגדול הוא יותר מבחינת מבקרים במרכז העיר. אם A1 תמשיך עד מלחה זמן הנסיעה ממלחה לת"א יהיה משהו כמו 50 דקות והיתרון יהיה של נוחות ואולי כמה דקות נסיעה עירונית פנימית אך בתלפיות ובקעה יהיה יתרון ניכר לנסיעה בתוואי ההמשך וכך גם משכונות דרום מזרחיות כמו חומת שמואל, ארנונה וארמון הנציב. במרכז העיר תחנה אחת בממילא תוכל להציע יציאות הן בטיילת שער יפו והן בבניין ג'נראלי ותחנת כיכר ספרא וכך תחסוך הוצאות רבות על התיכנון הנוכחי לשתי תחנות באזור- יפו פינת המלך ג'ורג' והכותל דונאלד דאק שהינה מבוי סתום ללא אופציה להמשך וגם פגיעה אנושה בעתיקות.
 
לא מדויק, לרוב השכונות תחנה מרכזית קרובה יותר

מלחה נגישה מאד לדרום ירושלים שהינה מרבית העיר.
וגם למבקרים בעיר ישנם יעדים ארציים הקורבים לתחנה כמו איצטדיון טדי.
&nbsp
מבחינת תושבי ירושלים עצמם מבנה העיר הוא כזה שמרבית אוכלוסיית העיר הציונית ממוקמת בדרום העיר ומלחה קרובה יותר לרבות משכונות אלו יותר מאזור הכניסה לעיר וקרובה באותה המידה לאחרות.
&nbsp
מנקודת המבט של שכונות אלו דווקא הכניסה לעיר רחוקה (חצי שעה פלוס מגילה בקווים התדירים דרך מרכז העיר) וזו הסיבה לכך שאני תומך בהמשך A1 לתוך העיר תוך ניצול התוואי הישן כדי לקדם פיזור נוסעים.
&nbsp
עם פתיחת A1 נוסע מגילה לת"א יחסוך אולי 10-20 דקות מנסיעה דרך תחנת האומה לעומת תחנת מלחה. ההבדל הגדול הוא יותר מבחינת מבקרים במרכז העיר. אם A1 תמשיך עד מלחה זמן הנסיעה ממלחה לת"א יהיה משהו כמו 50 דקות והיתרון יהיה של נוחות ואולי כמה דקות נסיעה עירונית פנימית אך בתלפיות ובקעה יהיה יתרון ניכר לנסיעה בתוואי ההמשך וכך גם משכונות דרום מזרחיות כמו חומת שמואל, ארנונה וארמון הנציב. במרכז העיר תחנה אחת בממילא תוכל להציע יציאות הן בטיילת שער יפו והן בבניין ג'נראלי ותחנת כיכר ספרא וכך תחסוך הוצאות רבות על התיכנון הנוכחי לשתי תחנות באזור- יפו פינת המלך ג'ורג' והכותל דונאלד דאק שהינה מבוי סתום ללא אופציה להמשך וגם פגיעה אנושה בעתיקות.
לא מדויק, לרוב השכונות תחנה מרכזית קרובה יותר
וכמובן גם למרכז העיר שזה אף מרחק הליכה (נדיר בירושלים), ועשרות אלפי תושבים ברדיוס עד 2 ק"מ ושטח יותר מישורי . לתחנת מלחה אפילו לשכונת מלחה וקטמון ט צריך ללכת בעליה. כמו כן שכחת שלגילה יש קו דרך בגין מהמרכזית.
 

Ccyclist

Well-known member
אותו קו 31 שמתלוננים שלרמות הוא מגיע רק כל 30 דקות ?

לא מדויק, לרוב השכונות תחנה מרכזית קרובה יותר
וכמובן גם למרכז העיר שזה אף מרחק הליכה (נדיר בירושלים), ועשרות אלפי תושבים ברדיוס עד 2 ק"מ ושטח יותר מישורי . לתחנת מלחה אפילו לשכונת מלחה וקטמון ט צריך ללכת בעליה. כמו כן שכחת שלגילה יש קו דרך בגין מהמרכזית.
אותו קו 31 שמתלוננים שלרמות הוא מגיע רק כל 30 דקות ?
מסוף אוטובוסים טוב במלחה יביא גם את תושבי השכונות הדרום מערביות שנסמכות על ציר הרצל בזמן דומה או מופחת מזמן הנסיעה לתחנת האומה.
&nbsp
אני מאד בעד האומה אך הנסיעה לתחנה המרכזית היא בהחלט נסיעה ארוכה אם אתה תסתכל על ירושלים מדרום העיר, ואני כולל בכך את כל מה שמדרום לנקודת המרכז הגאוגרפית של העיר בצומת הרצוג-עזה-הזז בעמק המצלבה.
 
לעיתים בשעות הערב לכיוון רמות קורה שמחכים 30 דקות, כאשר יש

אותו קו 31 שמתלוננים שלרמות הוא מגיע רק כל 30 דקות ?
מסוף אוטובוסים טוב במלחה יביא גם את תושבי השכונות הדרום מערביות שנסמכות על ציר הרצל בזמן דומה או מופחת מזמן הנסיעה לתחנת האומה.
&nbsp
אני מאד בעד האומה אך הנסיעה לתחנה המרכזית היא בהחלט נסיעה ארוכה אם אתה תסתכל על ירושלים מדרום העיר, ואני כולל בכך את כל מה שמדרום לנקודת המרכז הגאוגרפית של העיר בצומת הרצוג-עזה-הזז בעמק המצלבה.
לעיתים בשעות הערב לכיוון רמות קורה שמחכים 30 דקות, כאשר יש
כאשר יש גם 32, נוסעים זוכרים יותר טוב מקרי קצה.
לכיוון גילה כל 15-20 דקות הקו עובר וכמובן רצוי להגביר תדירות אם צריך ולעשות 32א, שנוסע בלי לעצור בסינמה סיטי קודם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה