רכבת בין ירושלים למרכז הארץ (תחנת רכבת מלחה)
מה הם לדעתכם הכשלונות הגדולים בתח"צ?
כלומר, אילו פרוייקטים היו לדעתכם הכושלים ביותר?
אפשר דוגמאות מהארץ ומהעולם. אשמח גם לנימוק או לקישור למידע נוסף.
רכבת בין ירושלים למרכז הארץ (תחנת רכבת מלחה)
רכבת היא כלי תחבורה ציבורי מקובל וראוי בכל קנה מידה, לטובת כל המשתמשים. מאד נוח לשבת ברכבת ולקרוא, או לעבוד על המחשב הנייד בנוחות במשך הנסיעה, לי אישית קשה יותר לקרוא או לעבוד על המחשב הנייד באוטובוס. אם נוסיף לכך גם נוף מרהיב של הרי ירושלים, הרי שמדובר על בונוס בנוסף לנסיעה...
מה שקורה עם הרכבת מתחנת מלחה לתל אביב (ובחזרה) כיום מצער מאד.
1) כיום, הרכבת יוצאת פעם בשעה, לפעמים פעם בשעתיים
2) נסיעה לתל-אביב לוקחת למעלה משעה וחצי במקרה הטוב, ולמעלה משעתיים במקרה הרע, כולל החלפת רכבת בבית-שמש (החלפת הרכבת בבית שמש פוגעת בנוחות העיקרית של יכולת לעבוד באופן רצוף ברכבת למשך כל הנסיעה).
3) לפני כעשר שנים, היו קווי אוטובוס רבים שהגיעו עד מגרש החניה שבפתח תחנת הרכבת. כיום אין קווי אוטובוס המגיעים לתחנה (לא שידוע לי), הליכה מקניון מלחה או ממסוף בנבנישתי אפשרית, אבל מדובר על מרחק שאינו פשוט להליכה בגשם או בשמש למבוגרים, לנכים, להורים עם עגלות ילדים ועוד.
מדובר על שאלת הביצה והתרנגולת. אם אין נוסעים ברכבת אולי אין סיבה למתכנני התחבורה להתאמץ לטובת הקו הקיים בכל הפרמטרים לעיל. אבל גם לנוסעים אין סיבה לבחור ברכבת כחלופה ראויה לנסיעה בקו 480 או בקו 405.
אני מקבל את העובדה שבמשך הנסיעה אין קליטה סלולרית כמעט עד בית שמש, (בין הרים ובין סלעים אין אנטנות סלולריות...) כך גם רשת הווי-פיי ברכבת לא היתה מחוברת לאינטרנט מאותה הסיבה. לאנשים אחרים המעוניינים לעבוד מהמחשב הנייד בחיבור ישיר זו עלולה להיות בעיה.
יבגני