מה הם רוצים לעזור או להרוס ?

בולונט

New member
מה הם רוצים לעזור או להרוס ?

התחלתי טיפול פרטי לפני כשמונה שנים ולמרות שהטיפול לא עזר במיוחד והדיאגנוזה שונתה ע" כל פסיכיאטר שעברתי אליו והכדורים בהתאם אך לשמחתי לא נתקלתי ברופאים "רשעים" כפי שחלקכם נתקלתם (ובמיוחד את סנטה מרי-ה),וממש הזדעזתי מהשירשור שהתחיל משאלתו של mimro "הגדרה של מחלת נפש" ומהתגובות שמתארות "ממלכת רשעה" מהמאה ה תשע עשרה סטייל "אוליבר טוויסט" ואולי אף יותר... במיוחד תגובתה המרתקת והמעניינת (תמשיכי לכתוב) של הנקי דורי שאם הבנתי נכון מדבריה המערכת הנוראית הזאת עלולה להפוך אדם בריא אם בעיות מסוימות או אדם חולה במצב קל לאדם שבור שמשוכנע שהוא "משוגע" התלותי באותם שרלטנים איומים שמעונינים רק לשבור אותו עוד יותר ולא לעזור ... שאלותי הם: האם הבנתי נכון? מה האנטרס של המערכת להרוס אותנו, הרי כל אדם העוסק ברפואה עו"ס וכו' שאיפתו הגדולה ביותר הינה החלמתו של החולה וחזרתו לחברה "הנורמלית" ,הרי הצלחתנו אמורה להיות הצלחתם ואולי הם מאמינים שחברה נורמלית תהרוס אותנו ועדיף לטובתנו שנסתגר בחדי חדרים אם שמיכה ומוצץ...
 
שאלה

כתבת כאן דברים די חשובים, למה ? כל צורת חיים שקיימת בחיים, אם היא מתנגדת, מורדת, בשלטון, ישנה דיקטטורה, להשתיק את העם ע"י תחבולות, רובם שיקריות, מגמתם הופכת ליותר ויותר מגמתית, ויותר ויותר רשעית הייתי קוראת לה כך, הם לא רוצים מהפכות, הם רוצים להחזיק לעצמם את השלטון, הכסף, כל צורה אחרת, פשוט תנוהל ע"י צבא, זה כלל עולמי, לא ראית סרטים, היסטוריה, תעיז לצייץ ישלכו עליך גדוד, המטרה היא שליטה במדינה, שליטה שלהם בכל, כל מה שמלמדים אותנו בבתי ספר, ערכים, יפה הכל נכון, תגדל, תראה איך הכל מנוהל, תקבל חלחלה, מצטערת זו דעתי האישית, וכך באמת הכל מנוהל.
 
בדיוק כך

מי לדעתך עשה אותי חולה ? אך ורק הם ? למה הייתי טיפשה סמכתי עליהם, לא ידעתי מי הם. אם אכתוב מה הם עשו לי זה יזעזע אותך, אז אולי פעם אחרת. חוץ מזה שלא ירדפו אותנו כי אנו עושים תעמולה, אנו אומרים את האמת מה שקרה לנו.
 

אופירA

New member
מנהל
זה לא אינטרס

זה משהו הרבה יותר מורכב. זה מתחיל עם מוגבלות (של הרפואה) וחוסר יכולת/רצון להסכים עם המוגבלות (בגלל גאווה). הרפואה יכולה לעשות רק מה שהיא יכולה, שזה מחקרים ותיזות. היא חייבת לעשות את מה שהיא יכולה, למרות שזה לא מדע מדוייק, כי אם היא תימנע מלעשות כמיטב יכולתה - גם מה שיש לא יהיה. בתחום רפואת הנפש העמימות גדולה הרבה יותר, כי אין צילומים, ואין יכולת לבדוק את התוצאות באופן מוכח. המחקר מורכב מהשערות וסטטיסטיקה של דיווחים של חולים. הטיפול הרפואי חייב להיות מבוסס על אמון בדברי המטופל. וכאן יש בעיה - כי אחד הסימפטומים של חלק ממחלות הנפש, הוא חוסר אמינות בביטוי מילולי וחשיבתי. והרופא צריך להאמין למה שאמת, ולסנן את מה שלא אמת, ולהבחין מתי המטופל מסוגל לדבר לעניין ומתי לא - במילים אחרות: משימה בלתי אפשרית כמעט לחלוטין (במונחים מדעיים, כי כל מקרה לגופו). והבעיה הנוספת - לרופא יש גאווה רפואית, וקליקה שמכסה אותו. אז הוא לא מוכן לעבוד בתנאים שהוא עלול לטעות ברוב המקרים, אז הוא מעדיף "ליצור" תנאים שהוא כמעט לא טועה, ע"י שהוא קובע מי דובר אמת ומי לא, ומאמין למי שהוא מחליט, וקובע עובדות לגבי אמינות המטופל (בלי קשר למציאות - סוג של פסיכוזה רפואית). ולגבי העוסקים ברפואה ועבודה סוציאלית - אולי שאיפתם הגדולה ביותר היא החלמה של החולה וחזרתו לנורמה, אבל יש להם עוד שאיפות ביניים, כגון מימוש עצמי כמטפל, טיפול בהפרעות נפשיות פרטיות שלהם דרך הטיפול בזולת (דרך מצויינת, דרך אגב). כמו כן יש להם גם תסכולים ונטייה לטאטא בעיות מתחת לשטיח ולומר: אין נמלים! דווקא השאיפה הגדולה לנרמל את החולה יוצרת תסכול, כי ברוב המקרים החולה לא נהיה נורמלי בדיוק כמו שהמטפל רצה (לפעמים הוא נהיה נורמלי דווקא כמו שהוא (החולה) רוצה...). ואז המטפל פועל על התסכול, ומכניס בכוח את המטופל למיטת סדום, אבל גם זה לא מצליח לו, אז הוא זורק בתסכול את המטופל בטענה: "הוא לא בר שיקום", ועובר למטופל הבא, בתקווה שאצלו הוא יממש את שאיפותיו בדרך מהנה יותר. וזה אפילו יותר מורכב ומסתבך בדרך, אבל לא כאן המקום להאריך. נזכיר רק את הרעיון, שמתן לגיטימצית ערעור למטופל מאיימת על הסמכות של המטפל. הסמכותיות נחוצה למטפל כדי לעבוד היטב, אז הוא מונע (בתת מודע?) מהמטופל להגיע לעצמאות חשיבתית, ובכך ממלכד אותו. וכל המצב ממולכד ומסובך. לסיכום - הבעיה היא המוגבלות של המערכת, לא איזה אינטרס סמוי.
 
בטח, בטח

כל המערכת צבועה, סליחה על הביטוי, לפחות לי זה מביא חלחלה, אבל מאוד יפים הדברים שכתבת כאן, מה שמעיד עליך כאדם "בריא" לחלוטין, בוא נרד מהגג הזה, זה ממש לא לעניין.
 

בולונט

New member
קיבלתי אחלה תשובה

חן חן לך אופירה על התשובה המפורטת , ענית על שאלתי , לילה טוב לכולם
 
למעלה