מה המונח באנגלית לגלים חוזרים?

Ohad4Z5RZ

New member
מדויק יותר

יחס גלים עומדים (יג"ע / SWR) הוא היחס בין ההספק היוצא מהמשדר להספק החוזר מהאנטנה, עקב תיאום עכבות לא תקין. גלים חוזרים פרושם הספק חוזר, או באנגלית REVERSE POWER. אוהד.
 

4Z7DHD

New member
SWR

אוהד אם הבנתי נכון - השאלה שנשאלה היתה מה המונח האנגלי ל"יחס גלים עומדים", והתשובה ענתה בדיוק לשאלה. לא התבקש הסבר טכני או מתי משתמשים באיזה מושג....... בוא נעשה לנו הרגל של לקרוא עד הסוף מה שכל אחד מאתנו כותב................
 

Ohad4Z5RZ

New member
אני מצטט: "מה המונח באנגלית לגלים חוזרים?"

בשאלה לא עלה המושג יחס גלים עומדים. להבא, תקרא את השאלה, תחשוב על התשובה, תחזור ותבדוק האם תשובתך עונה על השאלה ורק אז תפרסם אותה. אתה לא צריך לקפוץ כל פעם שמשהו שואל פה שאלה, כאילו יש לך מונופול על הידע. זה נראה כמו דפוס ההתנהגות שלך. מאחר ובתשובתך העלת את המושג "יחס גלים עומדים", הסברתי את הנושא על מנת לקשור את כל הקצוות הפרומים שנוצרו פה. קח את הדברים ברוח טובה. אוהד.
 

4Z7DHD

New member
עיזה פזיזה

ברמה העובדתית - השואל קיבל תשובה כזו או אחרת, ואמר תודה רבה הסקתי מכך שקיבל תשובה לשאלה ששאל, גם אם בניסוח מעורפל. אם היה מבהיר או שואל הלאה - הייתי אולי מבין שהוא התכוון למשהו דומה, ולא בדיוק מה שכתבתי. לקחתי את דבריך ברצינות רבה וברוח טובה והגעתי למסקנה שאני לא באמת צריך את זה. אני באמת אשב לי כאן ואלמד מהשאלות והתשובות, על בסיס זמן פנוי. ואם בדפוס התנהגות עסקינן - אנא חשוב על כל אלה המאזינים לפורום הזה - יודעים המון (באמת) אבל מסיבות שאני לא מבין במקום לענות - ממתינים שמישהו יענה, ימעד, ואז זו הזדמנות ל : "שופוני אני יודע הכל..." אני כמובן לא התכוונתי אליך, יש פה המונים שכאלה. הם אבל בסדר עם כולם - פעם בכמה זמן הם מתקנים את האקסיביציוניסט הקבוע ומראים לו "מאיפה מטיל הדג את מימיו ..." חשבתי לתומי שהפגנת ידע ונסיון היא עבור אלה ששואלים ולא על מנת לשבת בממשלת נתניהו (שזה עונש על באמת...........) אם "דפוס ההתנהגות שלי" משדר דברים שאפילו מתקרבים להתנהגות אנטי חברתית - זה נפסק ברגע זה שתיהיה לכולנו שבת שלום....................נראה אם הערב יהיה זמן לליצנים ב - ISS בשבילי ועוד כמה מסכנים על הפלנטה האומללה.............
 

4Z7DHD

New member
SWR

אתה יודע מה - זה בעצם הופך לויכוח של עורכי דין בעניין לא ממש חשוב אני מניח שהשואל קיבל תשובה, וזה מה שחשוב
 

4Z7DHD

New member
תחביב גוסס

כפי שבוודאי שמת לב, אני מרשה לעצמי מדי פעם שלא להסכים עם כותבים כאלה ואחרים 1. התחביב לא גוסס. לעולם יהיו כאלה שיתעניינו בהעברת מידע באמצעות אלחוט . כל זמו שיישארו גופים ותעשיות המשתמשות במדיה הזו - יהיו כאלה שירצו "להציץ". שלא לדבר שהצבא, בו כולנו מבקרים לעתים תכופות ולאורך זמן - יהיה מבוסס לעולם על אמצעי זה. 2. מה שפטאתי בעיני הוא הנסיון להסביר לכולם למה בעידן בו אתה יכול לזרוק כמה גיגה לכל פינה בעולם בשניות, עדיין צריך את המדיה הזו. זה כאן, זה יהיה כאן עוד הרבה זמן ובאים לתחביב הזה מאהבת ההתעסקות עם הציוד, עם חישובי קרינה ושאר עניינים טכניים. מי שאוהב ורוצה להתעסק בזה בא לתחביב לא בגלל ש"אפשר להתקשר לחצי הכדור השני בלחיצת כפתור". לזה אין ספק שיש דרכים יותר מהירות. 3. מה שאני מוכרח לאמר, בדחילו ורחימו, שחלק ממי שכבר מאושפז במוסד הזה של חובבי הרדיו, איבד או שלעולם לא היה בעל תכונות אופייניות לתחביב הזה - ואחד מהם הוא הרצון לחלוק ידע ונסיון עם כולם. אני שוב "משוויץ" - אבל כאחד שיש לו תעודה עם סמל האגודה משנת 83 - אני לצערי יודע במה מדובר. הייתי תמים ואני בעצם מודה למי שהאיר את עיני בעניין. ובעניין רכב - כמאמר הגשש - מה יש לי לחפש בבלוג שר רכב בפתח תקווה ???
 
חייב לומר שאני מסכים לכל מילה. גם בחו"ל היתה היתה דעיכה כמה שנים אבל שם השכילו להביא תקציבי חינוך ודורות צעירים. אני מפעיל הרבה בחו"ל HF וVHF ושם יש הרבה מאוד פעילות והממסרים תקינים לחלוטין. ונכון, התחביב אצלנו יצר קרקע פוריה והצליח להביא במשך השנים גם אנשים מוזרים עם הפרעות אישיוּת ובנוסף הפוליטיקה סביב האגודה לא הייתה מביישת אף "חצר ביזנטית" אבל יש לא מעט חובבים רציניים.
 
למעלה