מה המשמעות של סירה בדגל זר?

gb228

Active member
מיקום רכישת הסירה לא קשור לדגל. כשאתה רוכש סירה אתה יכול (הסתיגויות בהמשך) להשאיר אותה רשומה מבידנת הדגל הנוכחי או להעביר אותה לרישום תחת דגל אחר.
לכל מדינה יש תנאים המאפשרים או לא מאפשרים לך לרשום את הסירה תחת הדגל שלה.
רוב המדינות דורשות שהבעלים יהיה אזרח המדינה
יש מדינות שבה אתה יוכל לרשום חברה, החברה היא הבעלים של הסירה ואתה בעל החברה - למשל, כך נעשה הרישום תחת דגל אמריקאי
יש מדינות שמאפשרות רישום הסירה תחת הדגל שלהם כמעט ללא תנאי - למשל מדינת האיים ונואטו.
העניין העיקרי הוא שעל הסירה חלים החוקים של מדינת הרישום (למשל - אם אתה תחת דגל אמריקאי, משמר החופים האמריקאי או גוף אמריקאי מורשה דומה יכול לדרוש לעלות ולבדוק את הסירה שלך, גם אם מעולם לא היתה בארה"ב ופגשו אותך בים התיכון)
כל האמור לעיל מאוד כללי ולפני שרוכשים סירה ולפני שמחליטים היכן לרשום אותה, בטח כאזרח ישראלי שמחליט לרשום בחו"ל, כדאי להתייעץ עם עו"ד בתחום.
 
תודה, כי הבנתי שאם ארצה לרכוש סירה משומשת בחו״ל ישנה מגבלת גיל הסירה לרישום בישראל ו/או קשר לתשלום מע״מ
 

SupermanZW

Well-known member
תודה, כי הבנתי שאם ארצה לרכוש סירה משומשת בחו״ל ישנה מגבלת גיל הסירה לרישום בישראל ו/או קשר לתשלום מע״מ
ונואטו היא גם מקלט מס (אין בה כמעט מיסים) וגם לא מציבה תנאים לרישום, נראה הכי כדאי.
 

gb228

Active member
אכן, שכחתי לציין את זה - אם הסירה מעל 10 במיל לא ניתן לרשום בארץ.
מע"מ לא קשור לדגל אלא לעצם העובדה האם אתה מביא את הסירה לארץ (עוד סיבה להשאיר אותה בחו"ל אם הכוונה במילא להסתובב שם)
לגבי ונואטו - לא בטוח שהכי כדאי. בזמנו בדקתי את הנושא - לא זוכר את הפרטים אבל כן זכור לי שזה מאוד יקר.
 

מאיר ריבא

New member
כאמור לעיל, הגיל קובע לגבי הרישום בישראל.
לעומת זאת הגיל אינו קובע לגבי חובת תשלום המסים בארץ. כרגע 34.5% (17% מע"מ + 15% מס מותרות, אחד על השני).
סירה משומשת תשלם את המסים לפי הערכת שווי של שמאי מטעם המכס וכמובן שככל שסירה ישנה יותר ערכה נמוך יותר.
 
למעלה