מה העמדה של הבית היהודי בנוגע ל-

4everbitch

New member
מה העמדה של הבית היהודי בנוגע ל-

תחבורה ציבורית בשבת? נישואים אזרחיים? גיור רפורמי וקונסרבטיבי?

מהאתר שלהם: "דת ומדינה: מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. צביונה צריך להיקבע בהידברות בין כלל הציבור על בסיס התנ"ך ומוסר הנביאים. יש להימנע מחקיקה דתית ומחקיקה חילונית כופה. יש לשדרג את מעמד המשפט העברי במדינה."

על בסיס התנ''ך ומוסר הנביאים, האם כוונתו להמשיך להשאיר את המדינה דתית כמו שהיא עכשיו או באמת להביא לשינוי ושגם אנחנו החילונים נרגיש חופשים במדינה שלנו...?
עד כמה חילונים באמת ייוצגו במפלגה שכזו?
 

ofel3

New member
במרכז העניינים של המפלגה הזאת מדיניות ובטחון.

הבית היהודי מתייחס גם לעניין הכלכלי כשלרוב מציע פתרונות ברוח השוק החופשי תוך כדי התחשבות בעניים, לגבי ענייני דת ומדינה, המפלגה הזאת לא תעמוד לימינם של החרדים בכל עניין ועניין, היא תתבע יותר ייצוג לרבנים של הציונות הדתית שזה אומר עמדה פחות נוקשה של הרבנות בעניינים רבים, כמו גיור ונישואים כדת משה וישראל. לגבי כל השאר, התחבורה הציבורית בשבת, לא מקובלת לא על התנ"ך ולא על מוסר הנביאים, לכן אין מה לצפות לכך מן הבית היהודי שבסך הכל מפלגה ברוח דתית שנכון לעכשיו לפחות 90% מנציגיה דתיים. נשואים אזרחיים ללא יהודים כבר קיימים, אבל ליהודים קשה לי להאמין שהבית היהודי ילך על זה, היא בכל זאת מפלגה מסורתית חזקה. נשואים וגיור רפורמיים, אינני חושב שמישהו שהוא ימינה משלי יחימוביץ באמת ובתמים ישים את זה בראש מעייניו.

בקיצור המפלגה מיועדת לאנשים שמאסו בוותרנות של הליכוד בענייני ארץ ישראל ובטחון היהודים, עבור האנשים שמחפשים אחדות ברוח ציונות צרופה כעידן לפני אוסלו, שמחפשים אידיאולוגיה, אם ארץ ישראל, התיישבות היהודית בה ובטחון יום יומי חשובים למישהו אז הוא מוזמן להצביע בעד הבית היהודי אפילו אם הוא חילוני לחלוטין, לא אמור להפריע לו כלום, המפלגה הזאת נראה לי לפחות לפי ההצהרות של היום פתוחה לכולם, להשפעה של כולם ובעתיד כנראה אם המגמה תמשך תכלול בתוכה לא רק נציגים חילוניים בודדים, אלא הרבה יותר, אבל די קשה לי להאמין שהיא תאמץ לעצמה עמדה אנטי דתית, או נגד כפיה דתית ומשהו ברוח כזאת.

היתי מעדיף לראות את הבית היהודי כמפלגה שלא רבה עם אף אחד, לא משמיצה את אף אחד ובנתיים עד כמה שאני מבין במערכת הבחירות האחרונה היא באמת הכי קרובה לזה בין שאר המפלגות, הבית היהודי לא תכפה את ההלכה על החילונים בכוח, אבל גם אינני רוצה לראות אותה לוחצת על החרדים יתר על המידה, או נוקטת עמדה כמו אחד מן הצדדים הנצים בויכוח על ענייני דת ומדינה. הפתרונות שתציע יבואו מתוך המקורות היהודיים ולכן אין מה לצפות למהפכה חילונית ממנה, אם כי, אולי אחרי שהממסד הרבני יהפוך ליותר נעים הליכות הרצון במהפכה שכזאת יפחת.
 
למעלה