מה הקשר בין תודעה אנרגיה ונשמה?

doingood

New member
מה הקשר בין תודעה אנרגיה ונשמה?

שאלה שעלתה לי אתמול בדרך לקורס ריברסינג. יש רעיון?
 

Lagrangian

New member
להתבונן במאפיינים

של שלושת הדברים האלה בכל מה שנמצא בטבע.. הייתי כותב מה שטיינר חושב על זה, אבל אני מתעצל כרגע :)
 

doingood

New member
אשמח להרחבה

איך רואים תודעה של מה שנמצא בטבע? אם יש לך קצת זמן וכוח, אשמח לשמוע גם את שטיינר
 

Lagrangian

New member
לגבי התפישה

של דברים בטבע - אני עוד לא סגור על מה ששטיינר מכנה ראיית נסתר עתיקה לבין מה שהוא השתמש בו בתור אימגינציות, השראה ואינטואיציה.. עוד לא ברור לי איפה תקשורים למינהם עומדים ביחס לזה.. בכל אופן, הדרך שלו להתבוננות בטבע הייתה התבוננות ביחד עם איזושהי אימגינציה (= תמונה פנימית, הרגשה פנימית) מכוונת כדי להכנס לעומק הדברים.. הדוגמא הכי טובה שאני יכול לחשוב עליה היא להסתכל על עץ, נאמר, תו"כ שאנחנו מנסים מחזיקים דימוי של ישות שמבטאת דרך העץ מחווה מסויימת - בצורה של העלים, בכיוון הצמיחה, במחזוריות, בדפוסים (חמישיות, שישיות וכל אלה..).. ואז כשאנחנו נותנים להתבוננות הזו מספיק זמן, אנחנו מרגישים משהו מתעורר בנו ואם אנחנו מספיק מפותחים אנחנו יכולים להתוודע לסוג של ישות שעומדת מאחורי העץ (או ליתר דיוק - כל העצים מאותו סוג).. לגבי החלוקה שלו - יש כמה חלוקות וזה יוצא קצת מבולגן.. הוא מחלק את הישות האנושית לגוף, נפש ורוח. בנוסף הוא גם מחלק אותה לגוף פיסי, גוף אתרי, גוף אסטרלי ו"אני" (= נשמה?). הגוף הפיסי מחולק לשלושה - הגוף הפיסי, גוף החיים וגוף התחושה, הנפש מחולקת לנפש התחושה, נפש השכל ונפש העצמות והרוח מחולקת לרוח העצמות, רוח החיים ואדם הרוח.. יש איזושהי התאמה בין כל החלוקות האלה ומה שיותר מבלבל הוא שהאני בעצם מיצר את חלקי הנפש והגוף ומשנה אותם במהלך החיים.. טוב, עכשיו אני רואה שאני מדבר הרבה בלי שום עומק, וזה קצת חוטא למה שאני דוגל בו.. אז אני יכול להפנות אותך לכאן : http://www.daniel-zehavi.co.il/b_guf_nefesh_ruah.asp משום מה אני לא מוצא את הגירסה החינמית של זה באנגלית.. אני אבדוק את זה כשאני אהיה בבית. ניצן
 

ינוקא1

New member
אני מניח

שכאן תמצא תשובה. זהו פרק ראשון מספר "שערי קדושה" שהוא מבוא לקבלה שכתב רבי חיים ויטאל תלמידו של האר"י. הוא מסביר איך הנפש מתלבשת בגוף.
 

doingood

New member
מעניין לקרוא

למרות שלא מצאתי קשר ישיר. אולי - תודעה היא מגרש המשחקים, הנשמה היא השחקן, ואנרגיה היא הדבר בו משחקים (כמו כדור)?
 

Lagrangian

New member
הוא לא ממש מסביר..

בכל מקרה - מה הן ארבע המרות שהוא מתכוון אליהן? אני מכיר רק את הירוקה.. וגם - הוא לא ממש עושה חשק לעשות מצוות. הוא רק מבקר ומאיים בצורה מובלעת.. (מאוד יהודי..)
 
התודעה בבסיסה היא אין סופית

היא אינה מוחשית ולמרות זאת היא חשה. היא פוטנציאל של דברים, כל דבר יכול לקבל בה ביטוי. היא מה שהטאואיסטים מכנים - וו ג'י או טאו. אנרגיה היא מצומצמת יותר, היא מסויימת, ויש לה מאפיינים שמבדילים אותה מאנרגיה אחרת - היא מה שהטאואיסאים מכנים - טאי צ'י - יין יאנג. נשמה היא סוג של אנרגית של חיים - היא שן בתפישה הסינית. כתבת את הסדר נכון, מהגדול לקטן. התכוונת לזה?
 
למעלה